//

Benchmarks GPS 3G t.o.v. 3GS

Benchmarks GPS 3G t.o.v. 3GS discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Gezocht maar geen sluitend antwoord kunnen vinden. Ik ben benieuwd of er testen/benchmarks beschikbaar zijn waarin bekeken wordt hoe de GPS-chipset in de 3G zich ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-08-10, 10:55
PaulSe PaulSe is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard Benchmarks GPS 3G t.o.v. 3GS

Gezocht maar geen sluitend antwoord kunnen vinden.

Ik ben benieuwd of er testen/benchmarks beschikbaar zijn waarin bekeken wordt hoe de GPS-chipset in de 3G zich verhoudt t.o.v. de 3GS.

Zijn er bv. conclusies te trekken dat de GPS-chipset in de 3GS beter presteert dan die in de 3G m.b.t. het "vasthouden" van het signaal en het verkrijgen van een fix.

En wellicht nog een stapje verder. Hoe zit dit t.o.v. de 4G?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-08-10, 11:38
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Ik ken ook geen testen wat dat betreft, maar zover ik weet is er geen verschil in GPS chipset tussen 3G en 3Gs. Het is wel zo dat de 3G een minder snelle processor heeft en minder RAM-geheugen, zodat Navigatieprogramma's daar minder vlot op draaien.
Op de iPhone 4 zegt men dat de GPS veel beter werkt. Of dat aan de chipset ligt weet ik niet. Volgens mij is de antenne en de processorcapaciteit daarvoor minstens even belangrijk. Kortom de GPS ontvangst en verwerking is een optelsom van allerlei deelstukjes.
  #3  
Oud 20-08-10, 17:54
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Kan je inderdaad vertellen dat op de iPhone 4 het navigeren echt stukken maar dan ook stukken lekkerder gaat dan op de 3G.
Kan het alleen daarmee vergelijken omdat ik hiervoor een 3G had..en zal inderdaad met meerdere dingen te maken hebben.
  #4  
Oud 06-10-10, 12:10
PaulSe PaulSe is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Laat ik de vraag eens anders formuleren.

Zijn er gebruikers die een 3GS hebben met daarop Navigon en geen last hebben van verlies van het GPS signaal. Dit zonder gebruik van hulpmiddelen (bv. TomTom-carkit).
  #5  
Oud 06-10-10, 21:21
userone userone is offline
• iOS 8.0
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 23
Standaard

IK heb Navigon van mijn 3GS verwijderd, zo slecht is de GPS ontvangst. Een fix krijgen is een crime en onderweg valt het GPS signaal om de haverklap weg. De eerdere versies van Navigon deden het gek genoeg veel beter. Jammer, want ik heb een voorkeur voor de mooie Navigon layout.

Ik gebruik nu TomTom en die doet het goed. Af en toe, bij hoge gebouwen of onder viaducten, valt de GPS weg, maar die is zo weer terug. Fix heb je vrijwel direct na opstarten. Gaat goed dus, maar de lay out vind ik niet fraai. Maar ja, je moet wat.
  #6  
Oud 07-10-10, 10:56
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Op mijn 3G heb ik geen problemen met Navigon. Het is toch wel vreemd dat bij de één Navigon veel beter presteert dan TomTom, en bij de ander TomTom beter dan Navigon en dat sommigen nauwelijks een fix kunnen krijgen en anderen vrijwel direct.
De vraag is dan: "wat maakt het verschil ????". B.v. de help van Navigon zegt dat vooral de plaats in het geheugen en het verdere geheugengebruik van de 3G en 3Gs nogal verschil maakt. Zou dat echt zo zijn?
  #7  
Oud 07-10-10, 16:40
PaulSe PaulSe is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Het gekke is dat ie het vaak goed doet. Af en toe raakt hij wel het signaal kwijt, maar vind hem dan weer terug. Het komt helaas ook voor dat het signaal kwijt raakt en vervolgens niet terug gevonden wordt. Herstarten van Navigon is dan de enige optie. Daarnaast wordt de applicatie ook nog wel eens abrupt afgebroken. Zit je ineens weer in je springboard. Het zou wellicht best kunnen dat dit komt door processor/geheugencapaciteit. Iemand nog aanvullende ervaringen/kennis.
  #8  
Oud 07-10-10, 17:37
Krusko Krusko is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaulSe Bekijk bericht
Laat ik de vraag eens anders formuleren.

Zijn er gebruikers die een 3GS hebben met daarop Navigon en geen last hebben van verlies van het GPS signaal. Dit zonder gebruik van hulpmiddelen (bv. TomTom-carkit).
Tot nu toe (2 maanden in gebruik) werkt het voor mij perfect. Zelfs in Zuid - Europa / Kroatie.
Als je een tunnel in rijdt, zie je dat mooi op het scherm en als je de tunnel uit rijdt in de ontvangst razendsnel terug.

Heb dus nog geen hinder ondervonden van het wegvallen van signaal
  #9  
Oud 07-10-10, 20:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Er is geen verschil in de chipset vwb de GPS-chip tussen de 3G en de 3GS. Zoals gezegd, kan de 3GS echter wel veel en veel beter de GPS ontvangs 'interpreteren' of berekening / verwerking van de gegevens omdat die meer geheugen heeft en een snellere cpu. Dat scheelt enorm in de ervaring die je hebt qua ontvangst. Ter vergelijking: als ik op mijn 3G met Navigon 3D Panorama View (met die hoogte/diepte functie) inschakel blijft de GPS ontvangst structureel op rode balk / geen ontvangst staan. Terwijl op gewone 3D weergave ik prima kan navigeren en voldoende GPS ontvangst heb. De 3D Panorama View gebruikt veel meer cpu en geheugen bronnen. Hieruit conluderen dat een goede of juiste GPS ontvangst (of eigenlijk: verwerking) heel erg afhankelijk is van welke hardware het spul op draait. Antenne en chip zijn dus gelijk, daar ligt het niet aan. Verder zijn de onderlinge GPS prestatie verschillen tussen 3G modellen en 3GS modellen onderling al best wel verschillend, als de ervaringen zo lees.
Reageren

Labels
3gs, gps, iphone3g, navigatie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Iphone 3gs GPS kilzone Unlock 1 07-01-11 23:35
gps op iphone 3GS Tom034 iPhone Apps 2 18-07-10 17:03
GPS 3G vs 3GS Tripple iPhone algemeen 0 01-11-09 19:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.