//

beste fietsnavigatie

beste fietsnavigatie discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Bekijk ook dit draadje: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...navigatie.html...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 02-03-13, 15:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Bekijk ook dit draadje: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...navigatie.html
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 06-07-13, 13:04
tantrum1701 tantrum1701 is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 6
Standaard

Ik heb Co-Rider geprobeerd, de betaalde versie van Bike Planner. Werkt op zich prima en is turn-by-turn en heeft gesproken instructies. Ik merkte tijdens het gebruik wel, dat je de kaart moet zien, want bij fietspaden wil het wel voorkomen, dat er op knooppunten meerdere richtingen mogelijk zijn, die leiden tot: Route herberekenen.
En dan ben je al weer een aantal meters verder en moet je dus omkeren. Op de heenreis moest ik doorkrijgen hoe om te gaan met de instructies en dat ging dus aanmerkelijk beter op de terugreis, toen ik geen enkele keer verkeerd ben gereden.
Al met al een redelijk geslaagd geheel voor een vriendelijk prijsje van €2,89.

Rob
  #23  
Oud 28-07-13, 22:25
luttigol luttigol is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 22
Standaard

En hoe zat het met het batterijverbruik bij die co-rider?

Onlangs fietstochtje met gpsies gedaan, vond ik wel handig, maar na 2u viel de iPhone uit helaas.

Als men ondertussen nog tips heeft, post ze maar
  #24  
Oud 06-09-13, 21:32
Dimiva Dimiva is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 3
Standaard

Beste,

Ik ben zoals sommigen op zoek naar een fiets gps die kaarten kan downloaden om in het buitenland te rijden en die stembegeleiding geeft. Kan iemand helpen aub?

Groetjes,


Dimi
  #25  
Oud 07-09-13, 10:30
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb laatst een route gemaakt op runtastic.com en die vervolgens met de cyctastic app van runtastic gefietst. De route maken op runtastic gaat bijna automatisch (je zet een paar punten neer en de route wordt vanzelf gemaakt) en het navigeren ging prima. Geen turn by turn aanwijzingen maar wel een lijn over de kaart die je dan volgt.

Werkt dus alleen voor recreatief gebruik, om van A naar onbekende plaats B te komen lijkt het me minder geschikt.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 07-09-13 om 11:12.
  #26  
Oud 07-09-13, 14:47
Dimiva Dimiva is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 3
Standaard

Dit zouden ze toch eens mogen maken. Bij een koersfiets is het interessant dat je niet op je iphone moet kijken.
Ook kun je dan je iphone vergrendelen zodat hij minder verbruikt. Doe ik steeds bij runtastic en verlengt de batterij aanzienlijk.
Ook kun je internet uit zetten als de kaart gedownload is, wat dan ook weer minder batterij verbruikt.

Weet er iemand of maps 3D spraakbegeleiding heeft?

Groetjes, Dimi
  #27  
Oud 07-09-13, 23:56
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimiva Bekijk bericht
Dit zouden ze toch eens mogen maken. Bij een koersfiets is het interessant dat je niet op je iphone moet kijken.
Ook kun je dan je iphone vergrendelen zodat hij minder verbruikt. Doe ik steeds bij runtastic en verlengt de batterij aanzienlijk.
Ook kun je internet uit zetten als de kaart gedownload is, wat dan ook weer minder batterij verbruikt.

Weet er iemand of maps 3D spraakbegeleiding heeft?

Groetjes, Dimi

Dat vind ik ook het grootste probleem van de cyctastic app dat wanneer je hem volledig gebruikt, je batterij zeer snel leeg getrokken wordt.

Mijn keuze is dan ook niet de iPhone, maar de 'normale' fiets navigatie.
Hier heb je redelijk veel keuze in.
Succes.
  #28  
Oud 08-09-13, 14:27
Dimiva Dimiva is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 3
Standaard

Kvds, best je internet af zetten en je iphone vergrendelen. Dan valt het nog redelijk,goed mee. Anders haal je geen 100 km.

Net copilot gedownload. Je kan vele landen/gebieden downloaden en heeft stembegeleiding! Je kan ook je routes maken.

Dinsdag ga ik hem proberen in jullie mooie Nederland
Ik zal het resultaat laten weten.

Groetjes,

Dimi
  #29  
Oud 26-09-13, 13:44
charleyr charleyr is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 55
Standaard

Probeer eens CoPilot,
Alle aan boord wat je nodig hebt, Offline kaartgebruik, turn by turn guidance, instellingen voor fiets, auto etc, je kan de route met een simpele veeg beweging direct wijzigen etc.
Ik ben hier erg over te spreken en gebruik deze voor mijn fiets uitstapjes.

https://itunes.apple.com/nl/app/copi...504677517?mt=8

Copilot met gesproken tekst kan je gratis proberen.
  #30  
Oud 26-09-13, 23:59
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimiva Bekijk bericht
Kvds, best je internet af zetten en je iphone vergrendelen. Dan valt het nog redelijk,goed mee. Anders haal je geen 100 km.

Net copilot gedownload. Je kan vele landen/gebieden downloaden en heeft stembegeleiding! Je kan ook je routes maken.

Dinsdag ga ik hem proberen in jullie mooie Nederland
Ik zal het resultaat laten weten.

Groetjes,

Dimi

Dimi, het is nu bijna 3 weken later, maar ik heb helaas je ervaringen met Copilot nog niet mogen lezen.
  #31  
Oud 29-09-13, 13:53
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Dimi, het is nu bijna 3 weken later, maar ik heb helaas je ervaringen met Copilot nog niet mogen lezen.
Die is nog volop aan het testen ....

Mvg antoon100
__________________
Advies wordt op je eigen verantwoordelijkheid uitgevoerd!
  #32  
Oud 29-09-13, 14:36
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Of de batterij was zo snel leeg dat hij de weg niet meer terug kan vinden
  #33  
Oud 08-06-14, 16:27
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Bedankt voor de tip, dit is het soort app (Pocket Earth) waar ik al langer dan 1 jaar op zoek naar ben.

Nu nog een goede deftige fietshouder zoeken voor mijn iPhone 5 die waterproof(dat ik geen vochtschade krijg als het plots heel hard begint te regenen, schokbestendig en geen extra schade aanricht bij normaal gebruik. (dus genoeg schokbestendig enz. om zonder problemen +30 km/u te fietsen met Canyon racefiets.)

Weet u toevallig ook een fietshouder die hieraan voldoet ?

Met iOS 8 zal het nog prettiger worden, afstand rit bijhouden, harstlag bijhouden via healthkit, gemiddelde snelheid, ... mits wat aanpassingen van de app, een goede fietshouder en extra batterypack is dit ideaal. (= dan wordt een garmin fietsgps geldverspilling, alles geïntegreerd in de iPhone)

Met vriendelijke groeten,

Laatst gewijzigd door antoon100; 09-06-14 om 14:31.
  #34  
Oud 08-06-14, 16:54
jsgblom jsgblom is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 4
Standaard

Er zijn er talloze. De beste – naar mijn smaak – is die van Lifeproof. Deze zijn te koop in de apple store. Zelf heb ik die voor de 4s. Voor de 5, 5c en de 5s is het model Lifeproof - nüüd een hele mooie. Hierbij is er geen afschermende plastic scherm zodat het scherm helderder is bij fel zonicht. Toch is deze tot 2m onderwater waterdicht! Er is ook een (los te bestellen) houder voor op de fiets.). Je kunt je iPhone voor dagelijks gebruik gewoon in de case laten zitten. iPhone 5 Case - nüüd - iPhone 5 | LifeProof

Een andere (goedkopere) optie is bijvoorbeeld een Topeak RideCase (Topeak® Cycling Accessories ? Products - RideCase)

Een accupack van A-Solar is een goede keuze. Kijk bijvoorbeeld maar eens bij http://www.xtorm.eu/EN/all#92. Met een accupack van 11000 mAh kun je de iPhone zo'n 6 keer opladen.
  #35  
Oud 08-06-14, 17:39
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Bedankt voor de tips, ik zal deze eens rustig bekijken.

Op het eerste zicht lijkt mij de liteproof steviger, maar kan het mis hebben.

Maar kan de liteproof ook in deze stand gemonteerd worden ?



want volgens de online foto's is dat niet mogelijk.

Ik heb al gezien dat dit de beste zijn dat ik tot nu toe ben tegengekomen op het internet, dus mijn keuze zal tussen die 2 gaan.

Over het batterypack zie ik dat bij de topeak onderaan een accupack kan geplaatst worden.

Ook zie ik bij topeak(onder raceteams) links naar professionele wielerteams dus dat wil wel zeggen dat dit tip top geschikt is voor de racefiets(en gebruikt wordt door die teams). Niet altijd het duurste is het beste hé

Wat het battery pack betreft, zal ik nog even verder bekijken.

EDIT: ik zie dat ze bij Van Eyck Sports (TOPEAK IPHONE RIDECASE - Van Eyck Sports Online Shop) ook de ridecase verkopen (een winkel die ik ken)

En ik weet dat de ze daar goed deftig materiaal verkopen, heb daar al eerdere aankopen(fietsaccessoires) gedaan waar ik zeer tevreden over was.

Zowel hobby als voor professioneel gebruik, als je competitie wielrennen doet heb je daar korting, dus als ik weet een winkel waar ze professioneel gerief verkopen dit hebben, vertrouw ik dit zeker.

Update 2:

Voor op de racefiets vindt ik dit soort PowerPacks toch beter :




Bron: Topeak® Cycling Accessories ? Products - Mobile PowerPack 5200mAh

Ik denk dat 3x mogelijkheid tot opladen genoeg is, indien iemand er vind van hogere capaciteit, in dezelfde desginvorm laat maar weten.

Ik vind die accupacks van A-Solar iets te lomp om aan de racefiets te monteren.

Laatst gewijzigd door antoon100; 08-06-14 om 18:30.
  #36  
Oud 09-06-14, 00:04
jsgblom jsgblom is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 4
Standaard

Een lifeproof is een stuk robuuster (schokproof) en geheel waterdicht (zelfs met koptelefoon aangesloten!). De houder voor op het stuur is ook zeer degelijk. Totaal kost het echter 3 tot 4 keer zo veel als de Topeak.

De montage van de Topeak in de a-head is een hele mooie oplossing. De klem van de lifeproof moet om het stuur, of met behulp van een adapter (bijvoorbeeld Bike24 - Mounty Special Space Bar Adapter). Ik gebruik een dergelijke adapter zodat de iPhone voor het stuur uitkomt, wat ik wel prettig vind vanwege de iets betere zichtlijn, ook als je over het stuur hangt.

Het voordeel van de losse afdekkap bij de Topeak is dat deze bij mooi weer eraf gehaald kan worden zodat het beeld helderder is (plastic kap geeft extra reflectie bij fel zonlicht). Het nadeel is dat je die losse kap ergens moet laten en dat je hem kwijt kan (zult...) raken. Het nüüd model van Lifeproof heeft helemaal geen afdekscherm terwijl hij toch geheel water- en stofdicht is.

De accu van topeak is idd zeer goed. Waterproof en een degelijke behuizing en handige montage. Kost ongeveer het dubbele van de a-solar 5200 (die niet waterproof is en provisorisch gemonteerd moet worden). Overigens is de a-solar 5200 kleiner dan de topeak accu. De a-solar 11000 heeft als voordeel dat er ook tablets mee opgeladen kunnen worden (2.1A uitgang).

Tijdens fietsreizen – waar ik de accu's voor gebruik – is het monteren meestal niet zo'n punt want dan kun je hem in een stuurtas stoppen, of bij gebrek aan een stuurtas alleen opladen tijdens pauzes. (Bovendien gebruik ik een naafdynamo met een omvormer zodat ik de iPhone tijdens het fietsen oplaadt, dus dan gebruik ik de a-solar op reis alleen als backup stroomvoorziening.)
  #37  
Oud 09-06-14, 09:33
jsgblom jsgblom is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 4
Standaard

Bekijk ook Runtastic Road Bike Pro eens. Deze geeft veel meer ritinformatie en statistieken.
https://itunes.apple.com/nl/app/runt...9333?l=en&mt=8

Heeft ook offline kaarten, echter zeer beperkt. Misschien voor racerondjes geschikter dan pocket Earth. Het kaartmateriaal en de interessepunten van PE is echter veel beter. Beide gebruiken is ook een optie natuurlijk.

Laatst gewijzigd door jsgblom; 09-06-14 om 09:45.
  #38  
Oud 03-08-14, 22:15
HP Scorpion fs 26 HP Scorpion fs 26 is offline
 
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Kluisberg / België
Berichten: 2
Standaard

MotionX-GPS HD is een zeer komplete toepassing. Nadeel de handleiding is 36 bldz ENGELS en gaat ervan uit dat men reeds gevorderd gebruiker is. Ik gebruik de app. op iPad mini en heb er +-3000 km mee gedaan.
Indien iemand weet of er ergens in B of NL vervolmakingscursussenvoor MotionX-GPS HD gegeven worden hoor ik dit graag van jullie.
Dank bij voorbaat !

HP Scorpion fs 26
  #39  
Oud 03-08-14, 22:28
niven10 niven10 is offline
• iOS 12.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Private
Berichten: 307
Lightbulb

Mis is de app Strava wat voor jullie is gratis heeft geen internet nodig en werkt via locatie voorzieningen. Koop je gewoon een hoesje die op je fiets kan of om je pols app starten en fietsen maar.

Link: Running and Cycling GPS Tracker, Performance Analytics, Maps, Clubs and Competition | Strava
__________________
iPhone 7 32 GB zwart / Apple Watch 4 Nike+ Aluminium 44mn

Laatst gewijzigd door niven10; 04-08-14 om 12:37.
  #40  
Oud 04-07-15, 16:28
roel35 roel35 is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 1
Standaard

roel35
Ik ben in het bezit van een iphone 5s, en zou graag fietsroutes gebruiken, wie heeft waar goede ervaringen mee?
ik zie graag een programma in het Nederlands omreden dat ik geen Engels kan
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
beste fototoestel cilic Chat en geruchten 23 16-04-11 00:31
Beste 3d games Jordi91 iPhone Games 1 26-02-11 23:12
Beste 'To-Do'-app? Timmeh_ iPhone Apps 96 30-09-10 16:18
Beste keus? Boei Koopinformatie Nederland 2 23-07-10 16:01
Beste programma? scheersje iPhone algemeen 3 25-12-08 16:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:12.