//

Nest Labs thermostaat ervaringen

Nest Labs thermostaat ervaringen discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Oh.. Heb ik niet...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 04-10-12, 23:48
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Oh.. Heb ik niet
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 05-10-12, 13:51
bassmanjunior bassmanjunior is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gouda
Berichten: 118
Standaard

Leo,

Heb jij ervaring met de NEST?

En is de nieuwe versie nu wel makkelijker te gebruiken in Nederland?

Bassmanjunior
__________________
iPad 64Gb 3G, New iPad 32Gb 4G, iPad Air 2 64Gb Wi-Fi, iPhone 7, iPod nano 5, Apple TV2, Apple TV4, Apple Watch 2
  #63  
Oud 05-10-12, 15:48
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Wil dit zeggen dat we om kunnen? dat we de thermostaat ook in onze regio korrekt kunnen gebruiken? Locatie, Wi-Fi?
Want dan weet ik wat mijn volgende aankoop is ;-)
  #64  
Oud 05-10-12, 15:51
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.081
Standaard

Twitter volgers van Instapaper auteur Marco Arment weten dat de grootste hindernis de ondersteuning van de ketel is.

Ik meen dat daar hier op het forum ook al een draadje over loopt.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #65  
Oud 02-01-13, 17:57
YLA G YLA G is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Onder de brug
Berichten: 68
Standaard

Het is nochtans echt niet moeilijk om een Nest te installeren en aan te kopen hoor

Hier staat alles overzichtelijk: Nest Thermostaat kopen in België of Nederland + tips
  #66  
Oud 18-01-13, 08:32
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

De Nest doet hier sinds enige tijd dienst en ik heb toch wat opmerkingen.
  1. De aanwarmtijd wordt lang niet altijd goed berekend wat er in resulteert dat de kamer vaak te laat op temperatuur is.
  2. De kamertemperatuur schommelt teveel. Het komt regelmatig voor dat de thermostaat pas schakelt als het verschil tussen instelling en werkelijke temperatuur meer dan 0,5° is. Hoewel dit niet veel lijkt, is het wel degelijk voelbaar en niet aangenaam.
  3. De auto-away functie lijkt mooi, maar die heb ik inmiddels uitgezet. Het kwam te vaak voor dat na een relatief korte afwezigheid bij terugkomst de temperatuur zo ver was gedaald dat het kil aanvoelde.
  4. Verder valt het me gewoon tegen dat Nest nog steeds zo krampachtig vasthoudt aan alleen de Amerikaanse tijdzones. Hoe moeilijk kan het zijn dit middels een softwareupdate recht te zetten? Ik heb dit ook aangegeven bij Nest tijdens een enquête, maar op de een of andere manier willen ze er niet aan. Beetje Apple-ish, die houding, of iets met rechten?
Ik vraag me overigens af of punt 1 en punt 4 met elkaar te maken kunnen hebben. Mocht de Nest rekening houden met de buitentemperatuur dan kijkt hij in mijn geval naar Hawaii. En daar zijn de temperaturen 'iets' anders dan hier....

Al met al overweeg ik inmiddels de Nest weer in zijn mooie verpakking te doen en een gewone thermostaat aan te sluiten. Dan maar functie voor vorm, comfort staat voorop.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #67  
Oud 18-01-13, 14:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Bedankt voor het delen van je ervaring, @ButcherJF!

Hier was ik zelf ook erg benieuwd naar, en ook wel bang voor...

Ik denk dat punt 1 & 4 zeker met elkaar te maken kunnen hebben. Wat ook mee kan spelen, is dat het een zgn. aan/uit thermostaat is. Daarmee 'mis' je een bepaald comfort, dat herken ik uit je verhaal. Mijn ouders hebben ook heel lang een gewone ketel en aan/uit thermostaat gehad. De thermostaat wacht totdat hij weer 1 of 0,5°C gezakt is, en geeft dan de ketel de opdracht om de gaan verwarmen. Die begint het cv water tot 80°C te verwarmen, en begint met pompen. Totdat de kamer thermostaat de ingestelde waarde heeft bereikt. En dan merkte je dat de temperatuur vaak nog even doorschoot. Daarna herhaalde zich dit weer, waarbij telkens in de momenten voordat de ketel pas weer aan ging, het erg koud was geworden. De radiatoren waren dan ook weer helemaal koud / afgekoeld.

Met een modulerend systeem (ketel én thermostaat) heb je dat de radiatoren veel langer warm blijven omdat het cv water niet te heet wordt gestookt, en de ketel langer warm water blijft rond pompen. De modulerende thermostaat kan itt een aan/uit thermostaat, aan de ketel doorgeven hoeveel graden temperatuur verschil er overbrugd moet worden, waarop de ketel zijn opwarm gedrag op aan past. Zodat er langzaam en geleidelijk op- of bij verwarmd wordt...
  #68  
Oud 18-01-13, 19:19
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Met een modulerend systeem (ketel én thermostaat) heb je dat de radiatoren veel langer warm blijven omdat het cv water niet te heet wordt gestookt, en de ketel langer warm water blijft rond pompen. De modulerende thermostaat kan itt een aan/uit thermostaat, aan de ketel doorgeven hoeveel graden temperatuur verschil er overbrugd moet worden, waarop de ketel zijn opwarm gedrag op aan past. Zodat er langzaam en geleidelijk op- of bij verwarmd wordt...
Klopt.

Maar ik heb nog geen modulerende thermostaat kunnen vinden die zelflerend is vwb opwarmtijd. Opwarming begint pas op de ingestele tijd.

Bij zelflerende thermostaten (Honewell Chronotherm III bv) is het warm op de tijd die je ingesteld hebt.

Combinatie van modulerend en zlflerend lijkt me geweldig en al helemaal als zoiets in een "nest" omgeving werkt.

Afijn, we gaan door met de realiteit.
__________________
Willem.
  #69  
Oud 18-01-13, 20:21
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Vreemd, heb dit probleem modulerend. Blijft verwarmen tot het een halve graad boven setpoint is, en kapt er dan mee tot ie weer gezakt is.

Nu aan/uit thermostaat die houdt het precies op temperatuur.
  #70  
Oud 18-01-13, 21:01
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wblink Bekijk bericht
Klopt.

Maar ik heb nog geen modulerende thermostaat kunnen vinden die zelflerend is vwb opwarmtijd. Opwarming begint pas op de ingestele tijd.
-knip-
Combinatie van modulerend en zlflerend lijkt me geweldig en al helemaal als zoiets in een "nest" omgeving werkt.
Klopt & mee eens. Dat zou geweldig zijn... Maar inderdaad, terug naar de realiteit. Nog maar eens een jaar of 5 wachten, dan zijn de ontwikkelingen vast weer iets verder (zelflerend, via internet te bedienen en moduleren )
  #71  
Oud 19-01-13, 17:20
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Vreemd, heb dit probleem modulerend. Blijft verwarmen tot het een halve graad boven setpoint is, en kapt er dan mee tot ie weer gezakt is.

Nu aan/uit thermostaat die houdt het precies op temperatuur.
Ik denk dat je de aansluiting op de ketel niet goed gedaan hebt. De aansluiting voor een modulerende thermostaat is anders dan voor een aan/uit dinges.

Is je ketel er wel voor geschikt????
  #72  
Oud 19-01-13, 21:47
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Ik heb een Remeha Calenta met iSense thermostaat.
Zelflerend én modulerend....

Er zijn meer zelflerende en "modulerende" thermostaten zoals de Chronotherm 4 Modulation (als ik het goed heb....), maar ze moeten wel geschikt zijn voor de ketel: niet alle ketels communiceren via hetzelfde protocol met de thermostaat.
Open Therm protocol werkt op de meeste combo's.....maar net alle.
En met 2 draadjes! (net als met aan/uit thermo's)
  #73  
Oud 20-01-13, 17:17
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radar Bekijk bericht
Ik heb een Remeha Calenta met iSense thermostaat.
Zelflerend én modulerend....
Ik heb lange tijd (en tot tevredenheid) een zelflerende Chronotherm III (Honeywell) gebruikt. Daarvoor had ik geen modulerdene thermostaat nodig.
Ik werk echter in een onregelmatige ploegendienst, waardoor ik 1* per week het programma in moet voeren. Bij een "vast aan de muur" ding is dat hopeloos. De CT3 is afneembaar maar heeft dermate fragile contactpennetjes dat die snel verbuigen.

Dus: draadloos. Honeywell, modulerend.
  #74  
Oud 20-01-13, 20:54
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radar Bekijk bericht
Remeha Calenta met iSense thermostaat.
Zelflerend én modulerend....
Hier ook een Calenta 28c (super ketel hé, met die ledverlichting binnenin ), ik koos destijds niet voor de bijbehorende iSense thermostaat. Ik vind het een lelijk ding, exact zo'n ding wat het nog net niet moet zijn. Te groot, te blauw, te monochroom etc.
Die Nest is 'het' al wel bijna...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 20-01-13 om 22:10.
  #75  
Oud 20-01-13, 21:35
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wblink Bekijk bericht
Ik heb lange tijd (en tot tevredenheid) een zelflerende Chronotherm III (Honeywell) gebruikt. Daarvoor had ik geen modulerdene thermostaat nodig.
Ik werk echter in een onregelmatige ploegendienst, waardoor ik 1* per week het programma in moet voeren. Bij een "vast aan de muur" ding is dat hopeloos. De CT3 is afneembaar maar heeft dermate fragile contactpennetjes dat die snel verbuigen.

Dus: draadloos. Honeywell, modulerend.
Ik heb ook jarenlang een CT3 gehad....alleen afneembaar......ja, om de batterijen te vervangen......net zo afneembaar als de wielen van mijn auto.

Nu heb ik dus een modulerende Calenta met zelflerende iSense....overigens ook leverbaar in RF versie: draadloos dus.


O ja....ik werk ook in ploegendienst (5) maar ik heb nog geen thermostaat gevonden die daar rekening mee houdt/kan houden.
Zou wel mooi zijn....en dan ook nog rekening houden met de overige gezinsleden...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 januari 2013 om 20:40 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Hier ook een Calenta 28c, ik koos destijds niet voor de bijbehorende iSense thermostaat. Ik vind het een lelijk ding, exact zo'n ding wat het nog net niet moet zijn. Te groot, te blauw, te monochroom etc.
Die Nest is 'het' al wel bijna...
Ach....ik vindt hem niet lelijk, maar wel zeer functioneel.
De Nest is precies andersom.....ziet er mooi uit, maar kan niks meer dan zo'n oude Honeywell kwikschakelaar-thermostaat....
De Nest houdt juist rekening met de verkeerde dingen (locatie) en is niet modulerend....ik zie er geen voordelen in.
Reageren

Labels
ipad, iphone, nest, thermostaat



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sway - Nieuwe game van Illusion Labs! iMario iPhone Apps 34 06-09-09 11:55
touchgrind game van illusion labs!!!!! knuster Archief 1 18-09-08 15:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.