//

TomTom carkit aansluiten op USB poort autoradio (made for iPhone) ipv sig.aanst.

TomTom carkit aansluiten op USB poort autoradio (made for iPhone) ipv sig.aanst. discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie heeft de volgende setup en kan mij vertellen of dit gaat werken: Autoradio met USB interface, 'Made for iPod' (of iPhone in dit geval) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-02-13, 16:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Question TomTom carkit aansluiten op USB poort autoradio (made for iPhone) ipv sig.aanst.

Wie heeft de volgende setup en kan mij vertellen of dit gaat werken:

Autoradio met USB interface, 'Made for iPod' (of iPhone in dit geval)
-> USB kabel -> aansluiten op TomTom carkit voor iPhone.

n.b. de USB kabel van de carkit dus niet aangesloten op de 12V aansluiting van de sigarettenaansteker, maar direct in de USB poort van de autoradio

Dus: de meegeleverde sigarettenaansteker van de TomTom carkit mag 'weg', en vervolgens krijgt de carkit zijn voeding van de USB poort van de autoradio.

Waar ik benieuwd naar ben, is of:
- dit uberhaupt kan (bestaat er een USB kabel voor de TomTom carkit? Wat voor interface zit er eigenlijk op die TT carkit?)
- de carkit en de iPhone het 'doen' resp. opgeladen wordt
- de autoradio muziek kan uitlezen van de iPhone via USB (dock) ipv via de 3,5mm koptelefoonaansluiting


Ben benieuwd!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-03-13, 21:28
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik ben er achter. Het kan niet.
De TomTom carkit heeft een mini-USB aansluiting, alleen voor de voeding van het apparaat en om de iPhone op te laden.

Die mini-USB poort kan niet gebruikt worden door andere apparaten (bv. in dit geval een Made For iPhone autoradio om muziek uit te lezen)

Citaat:
Unfortunately the Mini-USB only provides power and you can't use it to connect to any other devices, i.e., you can't sync or get access to your music through it.
  #3  
Oud 17-03-13, 21:34
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

USB (x2) van mijn wagen herkennen de iPhone netjes als iPod en het display geeft alles weer...playlists...e.d...

Maar ik stream de muziek liever via BT (samen met de TomTom app-stem en waarschuwingen) en laadt de iPhone op met de 12V naar USB aansluiting netjes onder de armleuning weggewerkt...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #4  
Oud 17-03-13, 22:14
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Huh!? Zeg jij me nou dat het WEL kan? Jouw autoradio herkent de iPhone wel via USB naar mini-USB op de carkit? Leest jouw autoradio dan de muziek uit de iPhone uit (de iPod app)?
  #5  
Oud 17-03-13, 22:31
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Jep...als ie rechtstreeks op 1 van de 2 USB aansluitingen is aangesloten...Dan wordt ie 'uitsluitend als iPod herkend'...(Niet naar mini-usb...)

Zie bijlage...Je kan zien dat er een specifieke iPod functie op het entertainment system zit...bovenaan links in het display...

In deze modus streamt de muziek van iPhone via BT...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg iPhone.BT.jpg‎ (64,9 KB, 15x gelezen)
  #6  
Oud 17-03-13, 23:01
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Ik heb een hele goedkope Lenco van drie tientjes.
Mét USB. En die USB-poort laad netjes de iPhone.
Maar verder kan hij er niets mee.

Is ook niet echt nodig, want bediening kan prima op de iPhone en geluid gaat van dock > aux.
  #7  
Oud 18-03-13, 07:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Jep...als ie rechtstreeks op 1 van de 2 USB aansluitingen is aangesloten...Dan wordt ie 'uitsluitend als iPod herkend'...(Niet naar mini-usb...)
Bedankt voor je toelichting!
Maar dat is, eh was nu juist mijn vraag.
Ik heb ook autoradio die m'n iPhone herkent als iPod. Ik vroeg me af, of dat nog steeds zou werken indien de iPhone niet rechtstreeks aangesloten zit met USB op de autoradio, maar via USB radio->mini USB TomTom carkit.

Inderdaad is nog een optie om via A2DP Bluetooth te streamen, maar over die kwaliteit ben ik niet tevreden. Het geluid via USB -> Dock klinkt zoveel beter bij mijn autoradio....

En de 3,5mm headphone jack, dat is natuurlijk ook een audio-uit. Maar die kwaliteit zal ook iets minder zijn, en de bediening kan dan ook niet vanaf de radio (wel zo handig als de iPhone zelf in navigatie modus staat)

Hoopte het beste van 2 werelden te hebben: én een gps versterker én nog steeds via USB Dock muziek te kunnen luisteren.
Reageren

Labels
autoradio, carkit, tomtom, usb



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 USB poort verbruikt te veel stroom Regaman iPhone algemeen 11 23-03-14 21:23
Iphone 4s aansluiten op autoradio ? RiccoBreda iPhone algemeen 4 15-04-12 00:34
Hardware: TomTom carkit andere bevestiging ipv zuignap rheveling iPhone Navigatie 65 27-06-10 22:37
USB poort werkt traag met iPhone Fazer1ooo iPhone algemeen 0 08-06-10 23:16
iPhone ism USB poort autoradio Peernij iPhone algemeen 3 16-11-09 15:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.