//

iPhone 4S achterkant repareren, hoe?

iPhone 4S achterkant repareren, hoe? discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag mensen, ik vroeg me af, ik heb hier een iPhone met gebarsten achterkant. Als ik een nieuw achterkantje haal, kan ik die er dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-02-13, 21:20
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard iPhone 4S achterkant repareren, hoe?

Dag mensen,

ik vroeg me af, ik heb hier een iPhone met gebarsten achterkant. Als ik een nieuw achterkantje haal, kan ik die er dan zo één, twee, drie zelf plaatsen?

Ik was vandaag naar een shop geweest en die wilde er 25 euro voor. Toen ik vroeg hoe lang het duurde, vertelden ze me dat het zo gepiept was. Twee onderste schroefjes eruit, de oude eruit schuiven, de nieuwe erin schuiven en klaar is kees.

Klopt dit? Zitten er aan de achterkant geen onderdelen vast en kan de achterkant van een iPhone 4S gemakkelijk vervangen worden?

Want dan schaf ik liever zelf een achterkant aan en vervang het zelf wel...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-02-13, 21:29
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

het is super simpel te doen, je moet alleen wel het speciale schroevendraaiertje (pentalobe) erbij bestellen / kopen.
  #3  
Oud 13-02-13, 22:02
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Dag Senna,

bedankt voor de info! Dus er zitten aan de achterkant geen dingen vast en ik heb geen föhn ofzo nodig. Alleen dat speciale schroevendraaiertje en een achterkantje?

Want 25 euro als prijs vond ik prima. Echter toen diegene het zei dat het zo gepiept was...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 februari 2013 om 22:07 ----------

P.S. Weet jij misschien een site waar ik zo'n achterkantje voor een daalder kan scoren? In ieder geval voor een redelijke prijsje..
  #4  
Oud 14-02-13, 02:24
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Even googlen op iPhone onderdelen

En ja, het vervangen van de achterkant is echt alleen 2 schroefjes los draaien, achterkant er af schuiven, nieuwe er op schuiven en de 2 schroefjes er weer in draaien. Enige probleem is dat de schroefjes geen standaard maat zijn maar pentalobe. Schroevedraaier daarvoor kost om en nabij de €10,-, achterkant rond de €10,- - €15,-. Verzendkosten er bij en je hebt het ook over zo'n €25,-....

Als het alleen om de achterkant gaat zou ik voor die €25,- het lekker laten doen
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #5  
Oud 14-02-13, 13:03
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Het gaat echt alleen om de achterkant en ik wilde dat ook laten vervangen voor 25 euro, maar toen de meneer achter de toonbank vertelde dat het binnen enkele minuten gepiept was, voelde ik me een beetje "genaaid".

Ik ga even googlen.
  #6  
Oud 14-02-13, 13:41
mymac mymac is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Kijk even op Appelschil.com. Die verkopen achterkantjes compleet met pentalobe schroevendraaiers. Scheelt googlen.
  #7  
Oud 14-02-13, 13:46
Jewcookie Jewcookie is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

Goedkoop vind je op ebay. Begint vanaf E2,70. Met schroevendraaier voor E4,00. Dat zijn waarschijnlijk dezelfde producten die appelschil en dat shopje je aanbiedt voor de hoofdprijs.

4s replacement back | eBay
  #8  
Oud 14-02-13, 15:30
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Thanks jongens. Ik zal zowel Apple schil als ebay checken. Echter, bij Ebay zal verzenden wel lang duren, toch? Ebay heb ik ook nooit wat mee gedaan, ik ben meer van de marktplaats.nl...

EDIT: Apple schil is niet te doen. Ik kan voor minder laten zetten in de shop. Op marktplaats heb ik advertenties gezien voor 13 euro inclusief schroevendraaiertje. Ik ga even Ebay checken en dan moet het goedkomen. Thanks mannen (en/of vrouwen!)
  #9  
Oud 14-02-13, 15:33
Jewcookie Jewcookie is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

Ik bestel al me meuk vanaf Ebay. Ook veel telefoon onderdelen. Vanuit China versturen duurt meestal een week, soms 2. Maar de prijs is meestal zo laag dat ik dat meestal voor lief neem.
  #10  
Oud 22-02-13, 22:18
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Ispy Jezus wat. Een krent ben jij zeg . 25 euro en je was klaar geweest .
  #11  
Oud 25-02-13, 19:43
kvandebergh7801 kvandebergh7801 is offline
 
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 4
Standaard

Als je het zelf zou willen doen hier is een tutorial:

How To Replace iPhone 4S Back Panel Cover | DirectFix - YouTube

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone zelf repareren Dubbelo7 iPhone algemeen 2 15-04-12 21:09
Hoe kan ik de Wi-Fi van deze Iphone 3G repareren? Ip0d Wi-Fi 10 19-03-11 12:31
'How To' Hoe je bekraste achterkant weer mooi maken? Nick Nack iPhone algemeen 1 24-06-09 13:55
Even de Iphone repareren... Niet dus!!! fasteddy Unlock [archief] 14 24-04-08 16:09
repareren iphone adrie1 iPhone algemeen 4 21-01-08 13:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:04.