Applet TV met HDMI aansluiten op TV met scart discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een Apple TV en een TV gekregen met alleen een scart aansluiting. Nu heb ik een Scart-HDMI connector aangeschaft met de hoop ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Applet TV met HDMI aansluiten op TV met scart
Hallo,
Ik heb een Apple TV en een TV gekregen met alleen een scart aansluiting. Nu heb ik een Scart-HDMI connector aangeschaft met de hoop dat ik de Apple TV zo werkend kan krijgen maar helaas hij doet niets. Bijgesloten heb ik een afbeelding van deze connector. Hier zit overigens een DC aansluiting aan en een knopje met 1080/720P. Wat doe ik iets verkeerd?? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
De foto suggereert dat die converter SCART naar HDMI converteert (maar niet andersom, zoals jij nodig hebt).
|
|||
|
|||
Zou dat uitmaken, ik bedoel zijn er dan 2 systemen?
|
|
||||
|
||||
Is het deze?
https://www.amazon.com/SODIAL-SCART-.../dp/B01L1PHOS8 De omschrijving is er duidelijk over: van analoge SCART naar digitale HDMI. Ik gok dat jij meer iets als dit nodig hebt? https://www.amazon.com/VCANDO-Conver.../dp/B071XV8CPB |
|
|||
|
|||
Ik heb inderdaad de eerste .....
Wist niet dat er verschil tussen zat, deze heb je op Amazon gevonden, ik heb de huidige bij Bol.com besteld, ik bestel het liefst iets bij een Nederlands bedijf ivm garantie en retourneren, deze bijvoorbeeld https://www.bol.com/nl/p/hdmi-naar-s...uggestedsearch |
|
||||
|
||||
Citaat:
(en anders kun je hem binnen 14 dagen terugsturen) |
|
|||
|
|||
N.a.v. jouw advies heb ik een andere connector besteld die het inderdaad wel doet.
Probleem nu is dat het beeld zeer slecht is, komt dit nu door een kapotte connector of wellicht door het analoge signaal? Op deze connector is een knopje met PAL/NTSC, kan ik het hier misschien mee veranderen? Ik hoor graag van je. |
|
||||
|
||||
Analoog (SCART) zal inderdaad geen geweldige kwaliteit zijn.
PAL wordt in de EU gebruikt, NTSC (vooral) in de US. |
|
|||
|
|||
Hallo,
Door omstandigheden heeft dit "projectje" even stilgeleggen. Ik wil de desbetreffende TV nu ophangen alleen, zoals ik toen ook al had aangegeven, vind ik de beeldkwaliteit heel matig (beetje wazig). Komt dit doordat het signaal van digitaal naar analoog wordt gezet of is er meer aan de hand? Ik hoor graag van jullie. Gr. Maarten |
|
|||
|
|||
analoog signaal is niet meer van deze tijd. Doe je zelf een lol stop met dit gepruts en spaar voor een nieuwe tv.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Aansluiten via hdmi connector | funnybandito | iPad algemeen | 5 | 10-02-15 10:55 |
aansluiten Apple tv op Tv zonder HDMI | lajess1985 | Apple TV - 2e generatie en 3e generatie | 12 | 04-09-14 14:37 |
Mac OS X: HDMI kabel aansluiten aan Macbook Pro.. | Veraa93 | Desktop-applicaties | 3 | 10-12-13 18:45 |
Ipad1 aansluiten op tv met HDMI | jon1 | iPad algemeen | 8 | 18-09-13 15:22 |
Apple tv op scart mogelijk? | Niels2 | Apple TV - 2e generatie en 3e generatie | 7 | 21-09-12 06:54 |
|
|