//

iPhone in BMW X5

iPhone in BMW X5 discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb eergisteren de nieuwste software gekregen en het probleem is daarmee niet opgelost. Ik gebruik de Iphone 8GB 1.1.3 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 21-02-08, 19:23
Bounce Bounce is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Angry Iphone BT probleem BMW 530D (2005)

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb eergisteren de nieuwste software gekregen en het probleem is daarmee niet opgelost. Ik gebruik de Iphone 8GB 1.1.3 versie (dit was een oorspronkelijke 1.1.2 O.T.B. versie). Het probleem is als volgt:

De eerste keer dat ik verbinding maakte ging het goed. Zodra je je auto uitzet en weer aan gaat het mis en blijft het mis gaan. De verbinding wordt tot stand gebracht. Het adresboek verschijnt in het display. Zodra ik ga bellen of gebeld wordt gaat het mis. De BT verbinding wordt verbroken. Wi-Fi uitzetten maakt geen verschil, het probleem blijft.

Ik heb op de Iphone bij instellingen, algemeen en dan herstel netwerkinstellingen gedaan. Vervolgens heb ik de BT verbinding in het display van de BMW verwijderd. Daarna de hele handel weer opnieuw gepaired en de verbinding weer werkend gekregen. Nadat ik de motor afzette en weer opnieuw starte was het weer foute boel. De opmerking dat de Iphone teveel info zendt is dus onzin want dan zou het de eerste keer ook niet moeten lukken.

Ik heb het gisteren bij de dealer in de showroom geprobeert met het nieuwste type 5 serie en daar werkt de BT verbinding met de iphone, en niet alleen de eerste keer, perfect.

Het probleem moet volgens mijn logische verstand in de hardware van de BMW zitten of de software van BMW voor de oudere en de nieuwere types is verschillend.

Heeft iemand anders nog een oplossing, of moet ik nu een nieuwe BMW gaan kopen?

Laatst gewijzigd door Bounce; 21-02-08 om 19:35.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #62  
Oud 21-02-08, 20:42
Jan-Peter Jan-Peter is offline
• iOS 6.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 32
Standaard

Dat is merkwaardig, met mijn BMW 535D uit maand 9/2005 heb ik dat probleem NIET. Wel heb ik af en toe een 'vertraging' in de verbinding, ik hou het er maar op dat dit aan een slechte GSM verbinding ligt.

Verder heel tevreden over de iPhone in mijn BMW....

Als je de laatste software versie iDrive hebt, is het enige wat ik me nog kan voorstellen dat er verschillende versie BMW bluetooth module zijn. Bij jouw zou er dan een iets oudere inzitten dan bij mij. Dit is wel zuiver speculatief.....

In mijn vorige E39 530D waren er ook nogal wat verschillende revisies Bluetooth modules, alleen de allerlaatste versie waren goed compatible met een Qtek S200 (mijn oude telefoon... )

Jan-Peter

Laatst gewijzigd door Jan-Peter; 21-02-08 om 20:48.
  #63  
Oud 26-02-08, 12:14
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

10 maart gaat mijn X3 binnen. Ik had een mailtje gestuurd naar bmw-duitsland en die hebben contact opgenomen met mijn dealer. Vandaag kreeg ik een telefoontje dat de hele BT-module vervangen wordt (normaal kost dat 800 euro + werkuren + 21%btw). Ik moet 120 euro betalen (btw in), de rest valt onder garantie. SUPER Nu nog duimen dat het gaat werken. Leve bmw
  #64  
Oud 26-02-08, 18:21
kevinvw kevinvw is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: gouda
Berichten: 69
Stuur een bericht via MSN naar kevinvw
Standaard

Op onze e60 (5 serie, 2005) werkt hij ook niet. Heb dezelfde problemen. Paren gaat goed, gegevens staan in de auto, maar zodra je wilt bellen wordt hij eruit gegooid.
  #65  
Oud 26-02-08, 22:54
cwsmdb cwsmdb is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar cwsmdb
Standaard

een bekend probleem wat ik hierboven lees.
het probleem zit hem niet zozeer in de telefoon, maar meer in de softwarestand van bmw
ben zelf bij een bmw dealer werkzaam, en nee ga nu niet mij allemaal pm en want ook ik krijg het niet voor jullie opgelost.
bmw geeft nl niet ieder bleutooth toestel vrij om de simpele reden dat ze niet alle software van diverse telefoons kent cq heeft. bleutooth in nl niet voor alle toestellen gelijk blijkbaar. zelfs als er een nieuw toestel op de markt komt kan het geruime tijd duren alvorens die functioneel zal zijn in de bmw, en als het al mogelijk wordt zal er n gehele software update, en wij noemen dat maatregelplan, uitgevoerd moeten wordenen dit toch met enig risico voor de overige componenten in de auto.
komt nl geregeld voor dat er een ander component de nieuwe software niet kan verwerken en casht.
kiet dan liever voor een parrot die werkt zeer zeker.
  #66  
Oud 27-02-08, 09:11
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Voor iemand die bij een BMW dealer werkt is dit een zeer rare reactie. Niet alle telefoons werken met de bluetooth modules van BMW. Maar de iPhone wordt openlijk door BMW ondersteund (er is zelfs een snap in adapter voor te krijgen).

Het heeft met de software van de auto te maken. Dealers zijn er totaal niet happig op om die te updaten omdat dan de auto een uur of 8 aan de computer hangt voor de update. Ik heb zoals al een aantal keren gemeld de 116i van mijn vrouw uit september 2004 laten updaten naar de laatste software versie (business navigatie) en de telefoon werkt er perfect mee. Dus ook hardware van 2004 werkt met de iPhone het is dus een software kwestie.

Ook de 325i uit 2006 heeft een update gehad (navigatie professional) en daar werkt de iPhone perfect.
Ik heb de 116i inmiddels ingeruild voor een 130i. Bij de proefrit met deze auto heb ik de iPhone gepaired en er direkt mee kunnen bellen. Alle genoemde auto's hebben een I-Drive.

Mijn dealer wilde de updates ook niet van harte uitvoeren. Uiteindelijk heb ik dit geforceerd door de updates per auto gewoon zelf te betalen (iets van 175 euro per auto). Sindsdien werkt het fantastisch.

Over de X3 en het oude type X5 kan ik niet oordelen omdat deze auto's andere hardware en software hebben dan de auto's met I-Drive.
  #67  
Oud 08-03-08, 15:33
vanessa vanessa is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België, Leuven
Berichten: 54
Stuur een bericht via MSN naar vanessa
Standaard snap in enkel voor nieuwe wagens

Ik heb een Z4 van 2004 en was super tevreden toen ik zag dat er een snap in bestond.

Snel bestellen dacht ik maar heb telefoon gekregen dat de snap ins enkel compatibel zijn met de nieuwe BMW wagens en niet met de oudere modellen.

Ze gaan wel een software upgrade doen maandag. Hopelijk werkt ie dan goed met BT

Wel jammer dat de snap in enkel in nieuwe wagen compatibel is.
  #68  
Oud 08-03-08, 19:49
Shanti Shanti is offline
• iOS 7.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

In mijn BMW werkt de carkit met bluetooth perfect. Hij herkent de iPhone ook bij entertainment. De audio aux mogelijkheid is actief. Maar het lukt me niet om muziek via bluetooth af te spelen.
Als ik aan het bellen ben en ik speel ondertussen muziek af gata het wel via de speakers.

Iemand enig idee hoe ik ook mijn muziek kan afspelen via bluetooth?
  #69  
Oud 10-03-08, 12:32
Metteke Metteke is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Shanti,

dit is niet mogelijk. Om de eenvoudige reden dat het bluetooth protocol in de BMw software dit niet ondersteund. Het gaat namelijk enkel om het handsfree protocol samen met data overdracht.
Afspelen van muziek gaat via de aux ofwel via USB. Via USB zijn er ook enkele problemen gekend (usb interface, niet iPod interface). Je moet dan namelijk de iPhone in Airplane modus zetten om de muziek af te kunnen spelen en te bedienen met je i-drive. Niet echt handig dus...
Heb het nog nooit getest met de snapin die jij gebruikt, vermoed dat die de aux-aansluiting aan de onderzijde gebruikt.
Kan je de songs kiezen via je i-drive?
  #70  
Oud 10-03-08, 14:04
Shanti Shanti is offline
• iOS 7.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

Hi Metteke,

Met de AUX ingang kan ik inderdaad muziek afspelen vanaf mijn ipod. Dezelfde methode werkt helaas niet met de iphone. Denk dat ik dan een ander snoertje moet hebben.

Idrive herkent de iPhone wel in de entertainment (muziek) modus via bluetooth. Dus ik dacht dat het wel mogelijk zou moeten zijn dan ook muziek af te spelen. Maar dat zal aan A2DP liggen die nog niet wordt ondersteund.

Moet ik toch op zoek naar een snoertje dat werkt.

Chantal
  #71  
Oud 10-03-08, 14:47
Metteke Metteke is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

iPod snoer wekt idd niet. Past niet goed in de iphone, je hebt voor de iphone een speciale langere stekker nodig.

Maar kan je muziek afspelen zonder snoer vanuit je snap-in?
Want zo op de foto's te zien kan je niet beide doen, de snap-in lijkt me geen plaats te laten voor je stekker.
  #72  
Oud 10-03-08, 14:52
Shanti Shanti is offline
• iOS 7.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

Wat is een snapin? Ik kan muziek spelen via een snoer in de AUX ingang onder de armsteun. Maar dan heb ik idd een ander snoertje nodig.
Via bluetooth muziek afspelen lukt (nog) niet, maar idrive herkent de iphone wel. Dus hopelijk is dat een kwestie van tijd.
  #73  
Oud 10-03-08, 15:06
Metteke Metteke is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Ah, je hebt dus geen. een snap-in is een soort houder voor je telefoon, die verbonden is met de wagen. in het geval van BMW is die dus verbonden met de gsm-antenne op het dak en met een voeding, om je telefoon (in jouw geval je iPhone) op te laden.

Hier heb je enkele afbeeldingen.
  #74  
Oud 21-03-08, 16:57
fransvandenhout fransvandenhout is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 5
Standaard software update 5-serie

Na een maatregelplan bij de garage werkt alles perfectamento in mijn 5 serie (2006). Tevens nieuwe snap-in-adapter genomen. Helemaal goed!

Frans
  #75  
Oud 30-03-08, 22:19
antonwest antonwest is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 8
Standaard

Mijn dealer gaf aan dat er nog geen snap-in adapter beschikbaar is in Nederland. Klopt dat niet en is hij wel beschikbaar? Bij welke dealer hebben jullie hem gekregen?
Ook ik heb problemen bij de verbinding, pairen en aansluiten gaat goed, na verbreken contact gooit hij de volgende keer de verbinding eruit zodra ik ga bellen. Ik begrijp dat eea wordt opgelost door een software upgrade? Ik heb een 5 serie uit augustus 2006.
  #76  
Oud 30-03-08, 22:24
Metteke Metteke is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Zou me verwonderen mocht de snap-in er nog niet zijn in NL en in BE wel.
Als je even de link volgt op de foto's zie je het onderdeelnummer: 84 10 9 182 792

Dit nummer klopt ook, ik heb het al opgezocht in de BMW - ETK. (onderdelenkataloog).
Misschien is de voorraad momenteel niet je dat, daar heb ik ook geen zicht op.
  #77  
Oud 09-04-08, 23:26
hansbao hansbao is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Breda
Berichten: 18
Standaard

Ik heb onlangs ook een iPhone gekocht, de prijs - mogelijkheden verhouding van de boordcomputer kreeg van mij al een zeer laag cijfer, nu helemaal, fijn als je een auto van richting een ton hebt !!! Ik heb in de states een relatie die wel met succes een iphone geconnect heeft, ik heb hem gevraagd hoe, als ik antwoord heb wijd ik er nog een berichtje aan hier.
  #78  
Oud 09-04-08, 23:33
Metteke Metteke is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Kan je even je probleem schetsen op een verstaanbare manier??
Welke wagen (model, bouwjaar), probleem met bluetooth of muziek, gebruik je de BMW-kabel (Y-model) of de Apple-kabel? Heb je een USB of een iPod aansluiting in je wagen?

Je ziet, een beetje meer info en ik kan je morgen vertellen wat er schort. Je verdeler kan dat normaal gezien trouwens ook.
  #79  
Oud 09-04-08, 23:42
hansbao hansbao is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Breda
Berichten: 18
Standaard

Ik heb een X5 oktober 2005 3.0D met audiosysteem, navigator enz. T.o.v. andere apparatuur is de prijs voor de BMW apparatuur / accessoieres extreem hoog, echter de mogelijkheden werkelijk minimaal, zo ook bleutooth (in mijn auto aanwezig voor een Nokia 6310i), deze herkent nagenoeg geen telefoon. mijn ervaringen t.a.v. de auto zijn zeer positief echter t.a.v. de zeer kostbare accessoires zeer negatief. Indien iemand mij duidelijke info kan geven betr. het aansluiten van mijn iPhone in mijn BMW dan ben ik hem / haar zeer erkentelijk, bij voorbaat dank !
  #80  
Oud 10-04-08, 10:14
Metteke Metteke is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 8
Standaard

Je hebt een E53, dus het vorig model X5? Heb je de volledig procedure gevolgd? (Motor uit, knop duwen, contact in stand 1 of 2 maar niet starten en intussen de knop ingeduwd houden, in de iPhone de code van het kaartje ingeven enz...?).
Normaal zou de versie eind 2005 toch moeten werken zou ik zo denken, blijven proberen, maar de procedure goed volgen is de boodschap.
Ik ben wel akkoord dat in vergelijking met de huidige X5 de mogelijkheden in de vorige ietwat outdated zijn. Maar het blijft een dijk van een wagen...

Voor meer info: BMW Bluetooth Integration | Auto Wireless Solutions

Hier geven ze wel enkel de huidige versie van de X5 aan als compatibel, maar ik hoor wel hier en daar geluiden dat het op jouw versie ook al gelukt is mits verschillende keren opnieuw proberen.

Laatst gewijzigd door Metteke; 10-04-08 om 10:25.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G iPod-functie in BMW 1-serie probleem dbreuning iPhone accessoires en onderdelen 1 25-07-09 12:55
Iphone houder BMW Dennisf iPhone accessoires en onderdelen 17 14-04-08 22:08
Iphone in de auto inbouwen(ook BMW) truckdiver iPhone algemeen 2 15-02-08 14:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:23.