//

Parrot Mki9000 Carkit

Parrot Mki9000 Carkit discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren de Parrot Mki9000 carkit geinstalleerd in mijn auto (Alfa 156) ging eigenlijk erg makkelijk middels de ISO stekkers. Fout aansluiten is niet mogelijk omdat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone accessoires en onderdelen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-07-09, 10:31
Pduits Pduits is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard Parrot Mki9000 Carkit

Gisteren de Parrot Mki9000 carkit geinstalleerd in mijn auto (Alfa 156) ging eigenlijk erg makkelijk middels de ISO stekkers.

Fout aansluiten is niet mogelijk omdat de stekkers er maar op 1 manier inpassen, heb het boekje niet nodig gehad alles in 1x werkend.

Uiteraard meeste werk zat in het mooi wegwerken van de microfoon en de datakabel met Usb, iPhone laadkabel en 3.5mm jack.

Geluidskwaliteit is perfect, zelfs met ramen open op 80km weg ben ik nog prima te verstaan voor de ontvangende partij! Telefoonboek werd automatisch gedownload in de carkit, en kan nu dus middels de draadloze remote door telefoonboek bladeren en contacten bellen.

Aangezien de Mki9000 geen scherm heeft om informatie weer te geven wordt alle informatie door vrouwen stem via de autospeakers weergegeven, meestal gaat het goed maar bv mijn achternaam (Duits) wordt uitgesproken als "Duiets" maar je kan er altijd uithalen wie je contact is.

Enige minpuntje is dat ik blijkbaar continue stroom trek met de carkit, zelfs als mijn sleutel uit het contact is en het frontje van mijn radio is verwijdered, binnenkort maar eens langs vriend die electricien is om oplossing te zoeken. Maar opzich is het geen groot probleem want Bluetooth trekt niet zoveel power
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-09-09, 10:25
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

Dank je voor het posten van dit bericht. Zat zelf ook al te kijken naar de Parrot MKi9000 voor bij mijn iPhone 3GS. Heb problemen met mijn huidige carkit en dit zou een mooie vervanging zijn. Een display lijkt me overigens ook niet echt nodig.

Wat ik me overigens wel afvraag. Als je de telefoon aan sluit op de kabel van de Parrot carkit, laad hij dan ook op tijdens het rijden en/of als het contact er op staat?
  #3  
Oud 01-09-09, 11:04
jvPhone jvPhone is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 3
Standaard

Misschien toch ff de handleiding lezen. Je moet alleen maar ff 2 draden verwisselen (uit mijn hoofd: oranje en rood?). De geschakelde en niet geschakelde plus. Kleine moeite, en anders is het wel erg slordig hoor...
  #4  
Oud 24-09-09, 21:45
JVogelaar JVogelaar is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard Veel problemen met Parrot MKi9000

Ik heb veel problemen ondervonden met de Parrot MKi900 icm mijn iPhone. Ik heb van alles geprobeerd voor het goed functioneren van de carkit maar ik kan de problemen niet oplossen.

Daarom heb ik 6 problemen opgesomd en naar Parrot gestuurd voor een oplossing. Ze zeggen dat ik hem even moet laten nakijken waar ik hem gekocht heb, maar dat is bij BOL.com. Dan moet ik hem eerst weer uitbouwen en opsturen om dan maar af te wachten wat er gebeurt.

Hieronder mijn bericht aan Parrot met de opsomming van de problemen:

Parrot product: MKi9000
Software version: 1.20
Software language: Dutch
Owned for: less than a month
Mobile phone: Apple iPhone 3G, 16Gb
Car: VOLVO V 70 2001-2008
Audio system: Alpine Volvo factory


1. With the dock-connector it does not charge the iPhone enough. Playing music and running the navigation software appears to consume more battery than the Parrot MKI9000 can charge. The iPhone battery runs dead or I have to shut it down before it does but then I can't find my way without navigation software.

2. With the dock-connector, the iPhone also suddenly shuts down even though the battery is not drained. This happened several times the last week and also one time the iPhone freezed. I've never experienced this before with the iPhone.

3. With the dock-connector, music often sounds crappy. Like a cracking sound and sometimes with interrupts and stuttering.

4. With the dock-connector, when the iPod on the iPhone is not playing, the voice of the navigation software is also not played. Only when the iPod is playing then the voice of the navigation software is heared.

5. Also with the dock-connector, the MKI9000 sometimes didn't play music at all. Only after I restart the car it started playing the music again.

6. When playing music through bluetooth (a2dp), I can't use the buttons on the remote for controlling the iPod functions, play/pause, back and forward.

Zou het aan de hardware liggen en moet ik hem weer uitbouwen en terugsturen? Of zou het met een software upgrade/downgrade verbeterd kunnen worden?

Deelt iemand de ervaringen met bovenstaande problemen? Ik heb een MKi9000, maar kan me voorstellen dat het bij de MKi9100 en de Mki9200 niet wezenlijk verschilt.
Alvast bedankt.
  #5  
Oud 05-01-10, 21:17
Sonett24 Sonett24 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 20
Standaard

[quote=Pduits;315779]
Aangezien de Mki9000 geen scherm heeft om informatie weer te geven wordt alle informatie door vrouwen stem via de autospeakers weergegeven, meestal gaat het goed maar bv mijn achternaam (Duits) wordt uitgesproken als "Duiets" maar je kan er altijd uithalen wie je contact is.

Kan je die vrouw ook uitzetten?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone in de auto; Parrot of TomTom carkit? de.ruijter iPhone Navigatie 11 20-01-13 20:29
Iphone en carkit van Parrot delions iPhone algemeen 4 15-02-11 12:38
Parrot Carkit MKi9000 i.c.m. Carcomm houder Ard Buijsen iPhone accessoires en onderdelen 0 29-05-09 23:40
iphone gaat niet meer aan na gebruiken parrot carkit microdesign iPhone algemeen 7 22-04-08 19:13
iphone vast na bluetooth parrot carkit duphamed iPhone accessoires en onderdelen 8 17-04-08 15:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:01.