Iphone uit Amerika aansluiten op Nederlandse geluidsinstallatie discussie in iPhone accessoires en onderdelen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb in januari (2008) een Iphone uit Amerika gehaald, ter plaatse laten unlocken; werkt over het algemeen super. Mijn vraag gaat over de stekker ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Iphone uit Amerika aansluiten op Nederlandse geluidsinstallatie
Ik heb in januari (2008) een Iphone uit Amerika gehaald, ter plaatse laten unlocken; werkt over het algemeen super.
Mijn vraag gaat over de stekker van de meegeleverde koptelefoon. Kan het zijn dat deze afwijkt van Ipods / Ipod-touch's enzo? Andere Apple oortelefoontjes kan ik er nu niet op aansluiten (geen gemis; ik heb immers een Amerikaanse) maar ik kan 'm nu ook niet aansluiten op de Stereo-installatie. Iemand enig idee: a. of ik misschien iets verkeerd doe (lijkt me sterk: past maar op een manier?) b. er verloopstekkers beschikbaar zijn ? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ha, nee dat is niet persé een amerikaanse aansluiting, is gewoon een achterlijke apple aansluiting. Opties zijn om een verlengkabeltje te kopen welke gewoon in de iphone kan, of om een gewoon kabeltje te pakken en hier het plastic vanaf te snijden. Dit laatste heb ik gedaan voor mn sennheiser koptelefoon, werkt prima.
|
|
||||
|
||||
had je ook in de vs moeten komen $4.99 bij bestbuy.. zelfde stekkertje in nl? 25 euries!
|
|||
|
|||
Re: Discussie: Iphone uit Amerika aansluiten op Nederlandse geluidsinstallatie
Beste HackIx,
Dank je voor deze suggestie, ik zal straks eens langs de Mediamarkt wandelen. heb je zelf toevallig ook een iphone uit de VS? ** ik blijf me er namelijk over verbazen dat een (Nederlandse) Ipod-oortelefoon niet op de (Amerikaanse) Iphone is aan te sluiten ** Enne .... enig idee wat je voor dat verloopstekkertje ongeveer hebt betaald? Laatst gewijzigd door Mauricek99; 28-01-08 om 15:10. Reden: taalfout |
|
|||
|
|||
Ja ik heb ook een USA iPhone. Ik heb het verloopstuk gekocht zodat ik de iPhone op de aux-aansluiting van mijn auto kan aansluiten. Verloopstekker kostte €12,- en ik heb het als tijdelijke oplossing totdat ik een iPhone ready autoradio koop.
Nadeel van dit product is dat ie nogal groot/lang is, en dus flink uitsteekt! Voor in de auto is dit (tijdelijk) niet zo'n probleem, maar als je de iPhone bijvoorbeeld op de fiets gebruikt dan is dit niet heel erg praktisch als ik eerlijk ben. |
|
|||
|
|||
* eerst even de complimenten voor dit forum, GEWELDIG hoe iedereen elkaar helpt *
Ik wil de Iphone graag aansluiten op de geluidsinstallatie van het café waar ik wel eens wat biertjes tap (en dus ook muziek draai). Ideaal dat je ook lekker al je eigen leuke muziek zo kunt meenemen. Dat het stekkertje wat groter is: no problem! Dank !!! |
|
|||
|
|||
Via ebay.com, zoeken op:
CAR AUDIO 3.5MM JACK AUX AUXILIARY CABLE FOR IPHONE kost met "buy now" 0.99 dollar cent met verzenden 5 dollar totaal, iets meer dan 4 euro dus. Binnen 4 dagen in huis en werkt perfect. Je krijgt er zelfs nog een extra kabeltje bij. |
|
||||
|
||||
Verplaatst naar: iPhone Accesoires
|
|
|||
|
|||
Heb je toch niet nodig, Ik kan de mijne gewoon inpluggen op mijn 5.1 suround installatie en mijn Apple Hi-Fi
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
mss heeft mijn installatie een input plug voor amerikaanse toestellen ... zal het eens nakijken
|
|
|||
|
|||
ja ik had hetzelfde probleem.
Echter na onderzoek: Het is geen amerikaanse aansluiting, het is gewoon een iphone achterlijke afwijkende aansluiting. Meeste verloopstekkers in winkels passen niet omdat deze niet diep genoeg kunnen in de iphone. Vandaar ben ik even gaan surfen en heb het volgende gekocht: TelecomTelecom | Music Cable Adapter Apple iPod/iPhone Inclusief verzendkosten: €13,45 Werkt mooi en probleem opgelost. |
|
|||
|
|||
Gebruik gewoon jullie bijgeleverde "dock" en daar met een jack to cinch naar de installatie. Veel betere klank dan met de hoofdtelefoonuitgang te werken.
|
|
|||
|
|||
Precies Belgboy,
en, bij mij passen de orginele IPOD dopjes wel! tevens deze week de sehnseiser 630 in eartjes gekocht, ff rubber bij snijden, en knalle maar! werkt goed
|
|||
|
|||
heren,
klopt helemaal, had zelf nog niet gedacht aan de dockingstation. Dat gaat inderdaad rechtstreeks. en de kwaliteit van het geluid is ook beduidend beter. Thanx |
|
||||
|
||||
sorry ik verbaas mij er even over dat jullie dachten dat US aansluitingen anders waren..
Ik kan gewoon mijn EU ipod oortjes op een US iphone aansluiten hoor, die jacks zijn universeel gemaakt.. Het enige wat anders is de voltages op het lichtnet in NL ^^ |
|
|||
|
|||
Citaat:
wat u ook kan doen is gewoon een stukje ervan afsnijden dit heb ik ook gedaan bij mijn koptelefoon. groeten, Bram |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone uit Amerika | jpke | Koopinformatie USA | 80 | 30-03-10 19:59 |
Iphone uit amerika | KillaG | Archief | 2 | 27-02-10 20:24 |
Iphone uit Amerika | yvesw | Archief | 1 | 13-12-09 13:13 |
Mijn nederlandse iPhone in Amerika | jeffreylauwers | Koopinformatie USA | 2 | 09-04-09 14:55 |
iphone uit amerika | prashantjuh | Archief | 2 | 10-10-07 19:42 |
|
|