iPhone opgestuurd voor reparatie: AFGEKEURD! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb een probleem en kan daarmee wel wat hulp gebruiken. Ik heb op 15 maart 2009 een brief gestuurd naar Dynifix, het ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
iPhone opgestuurd voor reparatie: AFGEKEURD!
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem en kan daarmee wel wat hulp gebruiken. Ik heb op 15 maart 2009 een brief gestuurd naar Dynifix, het bedrijf dat Mobistar gebruik voor het repareren van telefoons, met het volgende probleem: Aan de linkerkant van het scherm kwam er licht door, beter bekend als Lightleak. De dag erna kreeg ik antwoord van hun en zij vertelden mij dat ik de iPhone naar hun kon opsturen. Een paar dagen later, nadat ik een bericht van hun had gehad, heb ik de iPhone aangetekend en met garantie via TNT-post opgestuurd naar Dynafix. Vanmiddag, ruim een week nadat ik de iPhone opgestuurd heb, heb ik toch even contact opgenomen met klantenservice van Dynafix. De reparatiestatus kon ik niet via de website aanvragen, dus heb ik het aan de medewerkster gevraagd. Ze wist mij te vertellen dat de iPhone vanochtend op de reparatietafel heeft gelegen en dat de monteurs een scheur bij de koptelefooningang hebben geconstateerd. Ze hebben de foto die onderaan het bericht staat opgestuurd. Ik heb contact opgenomen met Customer Support van Apple, nog een keer met Dynafix gebeld en tenslotte met de winkel waar ik de iPhone gekocht heb; Mobistar. Apple en Dynafix konden niets doen, Mobistar zal proberen de onderzoekskosten niet in rekening te laten brengen. Nog even wat informatie: Ik heb mijn eerste iPhone 3G op 14 januari gekocht in Belgie bij Mobistar Center Mol. Op 19 februari heb ik het toestel bij hun teruggebracht, omdat het defect was (scherm liet los en liet ook licht door). Op 24 februari heb ik weer een nieuwe iPhone kunnen ophalen. Ruim 2 weken later heb ik dus weer een defect geconstateerd, weer een scherm dat licht doorlaat, en ik ben van mening dat het toestel dat ik nieuw gekregen had al niet 100% was. Ik heb de iPhone 200% zeker NOOIT(!) laten vallen. Ik wil aan jullie vragen wat ik nu het best kan doen. Ik heb op andere fora gelezen dat Kassa, het TV-programma van Vara, nu ook bezig is met defecten aan de iPhone, dus daar zal ik ook nog een brief naartoe sturen. 2445174.1[1].JPG Klik op de foto voor een groter formaat! Laatst gewijzigd door iKnidreeg; 29-03-09 om 13:08. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
ik heb nu ook hetzelfde.
Had me iPhone opgestuurd voor reparatie en kreeg na 10 dagen een nieuwe. Merkte al de eerste avond dat er licht langs de linkerzijde van het scherm lekte. Dus meteen de volgende dag weer naar de t-mobile shop gegaan en daar kon hun zelfs laten zien in de winkel dat het licht lekte langs het scherm Dit is nu een week geleden en heb nog niks van solid vision of t-mobile gehoort. Hopelijk krijg ik wel een nieuwe, woord echt gek als ik het moet gaan doen met een defecte iPhone... Ik zou zeker weten dit melden bij kassa en mischien kunnen zij wat voor je betekenen. Hopelijk komt alles goed. |
#3
|
|||
|
|||
Wat betreft dat licht wat langs de zijkant doorkomt, dat lijkt me een consumentenprogramma-dingetje waar de hele iPhone gemeenschap eens even met z'n allen achteraan moet.
Wat betreft je specifieke geval van Dynafix, de naam zegt de meeste mensen al genoeg en je bent al de zoveelste die gezeur met dat bedrijf heeft. Mijn advies in zo'n geval: - schrijf ze een aangetekende brief met je verhaal wat je hier nu hebt neergezet - maak ze vooral duidelijk dat de schade op de foto volgensmij geen scheur/barst is maar gewoon een 'gebruikerskrasje'; dat krijg je nou eenmaal bij in en uitsteken van een headset Mocht dit echt een scheur/barstje zijn dan mogen ze eerst wel eens even een duidelijkere foto gaan maken. - maak ze ook duidelijk dat dit onderdeel gewoon werkt, en dat de iPhone hier helemaal niet voor opgestuurd is. Iets doet mij vermoeden dat ze dit als smoes gebruiken om het licht-langs-het-scherm probleem niet op te gaan lossen, maar wie ben ik. Je gaat mij niet vertellen dat ze vele uren gaan steken in het totaal controleren van de hele iPhone terwijl ze alleen even naar het scherm hoeven te kijken - als het niet opschiet, terugvorderen die iPhone en GEEN onderzoekskosten gaan betalen; je hebt dit onder garantie naar ze opgestuurd (eigenlijk hoop ik de winkel aangezien die het voor je dienen af te handelen). Je kunt dit beter bij ProAssist laten repareren bijvoorbeeld, de ervaringen die ik over dat bedrijf heb gehoord zijn stukken beter wat betreft garantie-afhandeling Eigenlijk zou Apple (eigenlijk elke fabrikant) zijn eigen reparatie afdeling moeten hebben, nu komt het allemaal bij die bedrijven terecht die er een grote bende van maken zonder dat het ze iets uitmaakt met grote ellende als gevolg. Maar ja, wat doe je er aan; ik hoop in ieder geval dat Apple er van leert. Wat natuurlijk wel even gezegd moet worden is dat het soms ook _wel_ goed gaat, maar het aantal gevallen waarbij het niet goed gaat is mijns inziens veel te groot. |
#4
|
||||
|
||||
Uhm het kan aan mij liggen maar wat heeft die scheur te maken met het lichtlek????
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl |
#5
|
||||
|
||||
|
#6
|
|||
|
|||
|
#7
|
|||
|
|||
iMick, Evmw en iMario, bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu een brief aan het schrijven die ik naar Kassa zal sturen. Het schijnt dat er bij Kassa al meerdere problemen zijn binnengekomen over de iPhone, en ik las vanmiddag op een ander forum dat hier ook een uitzending over zou komen.
Citaat:
Ze beweren dat ik de iPhone heb laten vallen. Dat wil dus zeggen dat, wanneer je de iPhone laat vallen, er alleen een barst in de behuizing komt, en da het glas niet breekt en het toestel verder krasvrij blijft. Je hoeft niet slim te zijn om te snappen dat dat niet mogelijk is. Ik heb de iPhone NOOIT laten vallen en hij is volledig krasvrij (als Dynafix er niet mee gekloot heeft). Ik wacht nu op reacties van Kassa en Mobistar. Natuurlijk hoop ik dat nog meer mensen zullen reageren. Laatst gewijzigd door iKnidreeg; 26-03-09 om 20:28. Reden: iMario, bedankt voor je reactie. |
#8
|
|||
|
|||
iKnidreeg, ik vind het zeer interessant wat betreft jouw reparatie. Hoe heb jij het voor elkaar gekregen deze direct naar Dynafix op te sturen? Ik moet per se terug naar een Mobistar Center.
|
#9
|
||||
|
||||
Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar.... want ik zit waarschijnlijk ook met een soortgelijk probleem en heb geen tijd om naar Belgie af te reizen....
|
#10
|
|||
|
|||
Citaat:
Hoe kan ik mijn toestel als particulier insturen? Onze adresgegevens vindt u hier. Wij raden u dringend aan uw toestel aangetekend op te sturen, dit om later altijd te kunnen aantonen dat uw toestel is aangekomen. Voegt u hierbij een begeleidende brief toe met daarin een duidelijke klachtomschrijving en vermelding van uw naam/adresgegevens. Als uw toestel regelmatig uitvalt, een korte stand-by tijd heeft of niet opstart dient u batterij en lader mee te sturen. Accessoires die niets met uw klacht te maken hebben, zoals achterklepjes en simkaarten, dient u niet mee te sturen. Stuurt deze accessoires toch in, dan doet u dit volledig op uw eigen risico. Aangezien wij uw toestel van de nieuwste software zullen voorzien kunnen gegevens die opgeslagen staan in uw telefoon verloren gaan. Het is dus aan te raden om deze gegevens voor het opsturen op te slaan op uw sim- of geheugenkaart of computer. Nu weer On-Topic S.V.P.! |
#11
|
|||
|
|||
Als ik mijn toestel instuur ga ik toch zorgen dat ik voldoende foto's genomen heb vanuit elke hoek zodat er nadien niets te betwisten valt, ik ga ook de verkoper die het toestel opstuurt op het herstelorder laten vermelden dat het toestel in perfecte staat verkeerd en allicht nog enkele zaken om de zaak waterdicht te maken zodat ik niet ineens bericht krijg er is dit of er is dat aan.
Gebeurt dat toch, dan leg ik klacht neer, al dan niet op basis van artikel 326 van het strafwetboek. Dit is pure oplichting en men tracht systematisch toestellen terug te sturen om zo kosten te drukken en alsnog de gedane controle van het toestel te facturenen, een win win situatie dus voor Dynafix. |
#12
|
||||
|
||||
Ze gebruiken dit puur weer voor een excuus. Die mensen daar weten ook dondersgoed dat zon licht lek niet kan komen door een barstje bij de headphone connector. Echt gewoon bullshit. Je wordt gewoon opgelicht.
Dit is nou precies hetzelfde als wanneer ze een iPhone niet repareren voor een haarscheur, omdat er waterschade is. Totaal verschillende problemen/klachten. Als er waterschade is zijn ze altijd nog verplicht om de haarscheuren te "repareren" |
#13
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#14
|
|||
|
|||
Vanmiddag een brief ontvagen van Dynafix. Reparatiekosten bedragen € 335,58. Ik heb de volgende opties:
Optie 1, Reparatie van het product Ik kies ervoor om het product te laten repareren tegen betaling van de reparatiekosten. Deze bedragen € 335,58 inclusief 19% BTW en exclusies (eventuele) service- en handelingskosten. Optie 2, Ongerepareerd retour Ik kies ervoor om het product ongerepareerd retour te ontvangen tegen betaling van € 47,60 aan onderzoekskosten inclusief 19% BTW en exclusies (eventuele) service- en handelingskosten. Optie 3, Afstand doen van het product Ik kies ervoor om afstand te doen van het product (inclusief alle meegestuurde accessoires), zondat dat Dynafix hier kosten voor in rekening zal brengen. Dynafix zorgt voor milieuvriendelijke verwerking van het product conform alle milieunormen. Waarom zou Dynafix een iPhone milieuvriendelijk verwerken, als er licht wordt doorgelaten en een niet door mij veroorzaakte barst/scheur. Zij houden dat ding gewoon voor hunzelf, om hem daarna waarschijnlijk (wat denk ik ook bij mij gebeurd is) als nieuw toestel aan iemand anders te geven die ook een iPhone voor reparatie bij hun heeft, zodat ze hem/haar, mocht er weer iets niet goed zijn, ook kunnen naaien met het excuus dat hij is gevallen. Laatst gewijzigd door iKnidreeg; 29-03-09 om 13:10. Reden: - |
#15
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit zijn harde woorden, maar je kan altijd al beginnen met klacht neer te leggen op basis van artikel 326 van het strafwetboek wegens oplichting. Als iedereen die dit nu zou doen die zich benadeeld voelt door zulke praktijken, dan gaat het gerecht dit heus wel serieus nemen. Zelfs voor 1 geval gaan ze de tegenpartij ter verantwoording roepen en eventueel zelfs gaan vervolgen in het meest extreme geval. Dus sla gewoon hard terug door hen een schrijven te sturen waarin jij laat merken dat je je niet laat doen, dit doet in veel gevallen de zaak al vlotter verlopen juist alleen al door het feit dat men een mogelijke rechtzaak kan ontlopen en een rechtzaak kost heus wel wat meer dan zo'n debiele iPhone. Ik heb onlangs op deze manier een terugbetaling afgedwongen waar het bedrijf in kwestie beweerde dat ik de rekening vergeten toe te sturen was. Het strafste was zelfs dat de rekening vastgeniet was aan het formulier waar mijn persoonlijke gegevens op vermeld stonden... Ik heb de persoon die verantwoordelijk was voor de briefwisseling de keuze gegeven dat zij nog maar eens de moeite moeten doen om de rekening alsnog terug te vinden en mij terug te betalen, zo niet zou ik klacht neerleggen wegens oplichting, de klacht zou dan persoonlijk gericht zijn geweest aan de persoon waarmee ik correspondeerde en de firma in kwestie. Ik kreeg 10 dagen later het antwoord, korter kon bijna niet, dat ze het bedrag alsnog gaan terugbetalen. Zo zie je maar dat als je op je strepen staat dat je veel kan bereiken, dit zonder beledigen of agressieve taal te gebruiken, enkel en alleen correcte en duidelijke taal waar tussen de regels duidelijk de ondertoon voelbaar is. Succes zou ik zeggen, als kleine garnaal opboxen is niet gemakkelijk, maar ook niet ondoenbaar. |
#16
|
|||
|
|||
Runaque, bedankt voor je antwoord!
Ik kom uit Nederland, maar dat zal verder geen gevolgen hebben neem ik aan. Immers is Dynafix zelf ook een Nederlands bedrijf. Laatst gewijzigd door iKnidreeg; 29-03-09 om 13:10. |
#17
|
||||
|
||||
Citaat:
Wat ik dan het gekste vindt van al dat gedoe, we spreken hier niet over een gsmetje van 50 euro maar over een toestel van 500 a 600 euro. |
#18
|
|||
|
|||
Als ik dit allemaal lees krijg ik schrik om mijn iPhone zelfs al maar op te sturen...
Ik heb een topic op Apple discussions geopend (Apple - Support - Discussions - Does anyone has experience with Dynafix ...). Misschien moeten we daar wat lawaai maken om dit aan de kaak te stellen? |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
€475,67 voor Reparatie iPhone! | iPhoneSanderyt | Odido (T-Mobile) | 17 | 01-01-11 16:50 |
iPhone opgestuurd. | dannyhtek | iPhone algemeen | 2 | 23-06-10 13:44 |
Iphone opsturen voor reparatie | rafo | Archief | 4 | 22-05-10 00:22 |
Iphone restore voor reparatie | evadless | iPhone algemeen | 12 | 09-06-08 14:51 |
|
|