//

Dual simkaart

Dual simkaart discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik bedoelde menu-tje, niet minuutje. Vandaar dat BeWebd waarschijnlijk zo moest lachen...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 01-04-08, 20:51
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

Ik bedoelde menu-tje, niet minuutje. Vandaar dat BeWebd waarschijnlijk zo moest lachen
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 01-04-08, 21:23
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

hhhaaaazzzzoooo ok lol...
__________________
PM functie overhit. Gelieve alleen serieuze probleem gevallen via PM.
Going from iphone extreme mod to Motorola Photon Q 4G LTE with simcard mod and lots more.
  #43  
Oud 08-04-08, 22:25
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

Heb de Dual SIM inmiddels aangekregen. Er zit een uiterst gebrekkige handleiding bij en de 2 gekortwiekte Sims zijn met geen mogelijkheid op het bijgeleverde Simkaartje (met chip) vast te zetten. Er zit nog wel een metalen plaatje bij maar dat is zonder de 2 Sims al niet eroverheen te schuiven, laat staan met de 2 Sims ertussen. Daarbij zit er op het Simkaartje (met chip) ook nog een platic laagje. Dat zal volgens mij de zaak isoleren, dus ik zie niet zo gauw een mogelijkheid om enerzijds contact te maken tussen de 2 Sims en de bijgeleverde Simkaart (met chip) en dan ook nog eens met de iPhone. Bovendien wordt het geheel zo dik dat er geen plaats is om hem in de iPhone te schuiven.

Heeft iemand dit rommeltje wel werkend gekregen?
  #44  
Oud 08-04-08, 22:30
BeWebd's schermafbeelding
BeWebd BeWebd is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

Hey Wouter,

Bij mij geen probleem hoor.
Ik heb in ieder geval het dunne afdekplaatje gebruikt, past als een.....eeeehm, handschoen?
Oh wacht....ik denk dat ik je probleem weet!!!

Je sim zit standaard in de doos met een afdekplaatje er al op!
Die moet je er eerst afschuiven.
De chippies waar je tegenaan kijkt, dat is de achterzijde!
Op de dual sim zit nu een dik afdekplaatje, schuif die eraf en als je je sims geplaatst hebt, dan het dunne plaatje gebruiken.

PS....als je dat standaard plaatje eraf hebt zie je twee prachtige sparingen voor je knip-sims!


Gaat je zeker lukken!
__________________
8 GB USA 1.1.4, + ZiPhone. Dual-sim 16th gen.

Laatst gewijzigd door BeWebd; 08-04-08 om 22:32.
  #45  
Oud 08-04-08, 22:58
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

Hi BeWebd,

Dat standaard plaatje heb ik er inderdaad afgehaald. Dat was helemaal niet zo duidelijk. Het leek wel of dat vast gesealed zat. Daar staat dus volstrekt niets over in de "handleiding". Ik moet dus ook nog het plastiek van de achterkant zien af te krijgen, anders maakt hij nooit contact binnenin de iPhone. Maar dat lukt niet. Ik trek waarschijnlijk het hele printplaatje kapot.

Heb jij er een gaatje gesneden in het plastiek op de plaats waar de contacten binnen in de iPhone contact moeten maken?
  #46  
Oud 08-04-08, 23:07
BeWebd's schermafbeelding
BeWebd BeWebd is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

Nee hoor, dat plastic waar je het over hebt is volgens mij gewoon een seal voor de printplaat en de connectors.
Die zit er bij mij gewoon nog op en het werkt als een trein!
  #47  
Oud 08-04-08, 23:10
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

En kreeg je hem ook nog gemakkelijk in je iPhone? Ik heb de Sims keurig in hun vakjes zitten en het plaatje erop, maar het geheel is wel behoorlijk dik. Ben bang dat als ik het in de iPhone duw, samen met het iPhone houdertje, ik hem er nooit meer uit kan krijgen.

Heb hem nu bijna erin zitten, maar steekt nog zo'n 5 mm uit. Kan er niet zonder geweld verder ingeschoven worden. Misschien dat ik het veertje van het houdertje er eens uit haal :-(

Laatst gewijzigd door wouter3; 08-04-08 om 23:19.
  #48  
Oud 08-04-08, 23:47
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

Heb inmiddels met een Dremel een laagje uit het plastiek plaatje gefreest, waarbij het veertje kapot is gegaan. Het chipje op het printplaatje is te dik om samen met het iPhone houdertje in de telefoon te passen. Het chipje is ook al een beetje door de printplaat gedrukt waardoor aan de achterkant een gaatje is ontstaan. Kortom, niet echt gemakkelijk passend te krijgen. Het is inmiddels echte hardware modding geworden.

Heb nu het chipje bijna losgeduwd van het printplaatje. Kan dus in de prullenbak. Nee niet echt een succes helaas. Ga maar eens iets anders bedenken

Laatst gewijzigd door wouter3; 08-04-08 om 23:56.
  #49  
Oud 09-04-08, 02:56
Bigbrothers2000 Bigbrothers2000 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 56
Standaard

Hoi ,
Jullie moeten wel rekening houden na het gebruik van deze dubbele simlezer dat jullie batterij sneller leeg gaat worden,
Ik gebruik het al 2 jaar en welke toestel ik ook heb gebruikt batterij gaat maar 1 dag max 2 dagen mee,
En als je op 2 simkaarten bereik wil hebben dan kan je altijd nog de Samsung D880 duo gsm kopen

2 sims allebij bereikbaar

mvg
  #50  
Oud 09-04-08, 10:35
BeWebd's schermafbeelding
BeWebd BeWebd is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 14
Standaard

Wouter,

Ik had ook eerst moeite met het plaatsen.
Bij mij kwam het doordat de dual-sim ietsjes omhoog werd gechoven bij het inbrengen van de simhouder.
Hierdoor schuift hij iets van zijn plek en verbuigt het groefje van de iPhone simhouder een klein beetje.
(het groefje waardoor de simhouder op zijn plaats "klikt" in de iPhone, volgens mij benoem jij dat veertje....wat een betere benaming is)
Daardoor kreeg ik hem er ook niet in en durfde ook niet door te raggen.
Bij de tweede poging heb ik de dual-sim een beetje mee omlaag geduwd zodat ie op z'n plek bleef.
Nu zit ie perfect.

Wel het dunne plaatje gebruiken!!
  #51  
Oud 09-04-08, 22:13
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

Ik heb de Sims er prima inzitten en het dunne plaatje gaat er perfect overheen.

Het probleem bij mij is dat het chipje te dik is waardoor hij niet in de iPhone past. Zelfs als ik de Sims eruit haal en het plaatje eraf is past hij nog niet. Ik heb toen met een Dremel (soort boormachine) het iPhone houdertje wat uitgeslepen om wat extra plaats aan het chipje te geven. Daarbij is het plastik veertje in het houdertje (moeilijk te zien, maar zit helemaal bovenaan) kapot gegaan. Is niet zo erg want hij gaat er nog gewoon in, maar het Dual Simkaartje met chip is nu niet meer te gebruiken omdat het chipje door het printplaatje is gedrukt waardoor iets van de bedrading kapot is gegaan.

Die dual plaatjes zijn niet echt gemaakt voor de iPhone denk ik.

Ben benieuwd hoe het Croiman is vergaan. Die heeft er nl een aantal aangeschaft.
  #52  
Oud 09-04-08, 22:26
jamboman's schermafbeelding
jamboman jamboman is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 46
Standaard

Nou, mijn dualsim ging wel soepeltjes in mijn iPhone. Ik over de 2 verkleinde sims een bijgeleverd plakkertje geplakt. Ik heb gewoon geen metaal plaatje gebruikt, maar niks niet. Werkt voor geen meter. De dualsim in verschillende telefoons geprobeerd en telkens weer: geen sim of plaats sim.

Nou mail je naar dual-sim.nl. Na 3 dagen 1e reactie, geen oplossing. Nog een vraag, na 2 dagen een reactie, maar weer geen oplossing. Zit nu alweer 4 dagen te wachten op een reactie van vraag 3. Gewoon weggegooid geld.

Laatst gewijzigd door jamboman; 09-04-08 om 22:28.
  #53  
Oud 09-04-08, 22:35
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

Je moet de Sims met de contacten naar beneden plaatsen en het bijgeleverde plaatje eroverheen schuiven tot het tegen het chipje aankomt. Het mag er niet overheen gaan. De plakkertjes heb je nodig als je de kleine Simmetjes weer zonder dual Sim in een telefoon wil plaatsen samen met het bijgeleverde plastick malletje.
  #54  
Oud 09-04-08, 23:51
jamboman's schermafbeelding
jamboman jamboman is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 46
Standaard

Zelfs met het dunste metaaltje past het niet in mijn iPhone. Dus ik dacht met een plakkertje lukt het wel and it did. Het metaaltje heeft verder geen functie, hooguit stevigheid. De simmetjes worden in de iPhone goed "aangedrukt". Echter na testen in andere telefoontjes, ook met metaaltjes, niks noppes nada ... Heb de verknipte sims in de "dock sims" gedaan en beide sims werken gewoon goed. De dualsim die ik heb gekregen werkte volgens mij al niet vanaf het begin, tja pech dus....
  #55  
Oud 10-04-08, 00:02
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

Die Dual Sims zijn dus niet echt een aanrader. Ik ben benieuwd welke ervaring Croiman ermee heeft. Die heeft er een stuk of drie gekocht. Moet altijd wel een goede bijzitten
  #56  
Oud 12-04-08, 11:17
robbedoesje robbedoesje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 29
Standaard

Ik heb misschien de oplossing waarbij het verknippen van je simkaarten niet meer nodig is. Ik heb hetzelfde gedoe, een zakelijk en een privenummer. Ik heb gisteren een zogenaamde 12 in 1 sim-cloner besteld via vavola.com . Handige hieraan is dat je als het ware een backup maakt van je simkaart(en) om deze vervolgens op een "schone" simkaart te zetten! Niets verknippen, gewoon kopieeren en dat tot maximaal 12 sims op 1 enkele simkaart!

Geen idee of het werkt, maar ik zal jullie op de hoogte houden!
  #57  
Oud 12-04-08, 11:46
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

ik heb mijn 5 dual-sims binnen, 2x 15gen en 3x 16gen, samen met een sim knipper.
de 16gen werkt niet in een iphone blijkbaar, de 15gen werkt gelijk niks met 9menu's.
wel heb ik de simkaarten geknipt en wat bijgeschuurt met p1000 zodat ze iets dunner zijn en de magicsim gaat erin gelijk niks. de16gen magicsim is ook iets dikker en gaat zeer moeilijk in de iphone. Hier zijn wa foto's van de menu's van de dual-sim.

@ ROBBEDOESJE : ik was ook al aant overwegen om zo een simkloner aan te schaffen, dit copieerd al je datat, ook je nummer enz... lijkt me ook wel wat.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0004.jpg‎ (29,2 KB, 173x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0005.jpg‎ (29,1 KB, 101x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0006.jpg‎ (17,0 KB, 83x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0007.jpg‎ (24,2 KB, 85x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0008.jpg‎ (18,8 KB, 49x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0009.jpg‎ (24,0 KB, 77x gelezen)

Laatst gewijzigd door croiman; 12-04-08 om 11:54.
  #58  
Oud 12-04-08, 11:50
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter3 Bekijk bericht
Heb inmiddels met een Dremel een laagje uit het plastiek plaatje gefreest, waarbij het veertje kapot is gegaan. Het chipje op het printplaatje is te dik om samen met het iPhone houdertje in de telefoon te passen. Het chipje is ook al een beetje door de printplaat gedrukt waardoor aan de achterkant een gaatje is ontstaan. Kortom, niet echt gemakkelijk passend te krijgen. Het is inmiddels echte hardware modding geworden.

Heb nu het chipje bijna losgeduwd van het printplaatje. Kan dus in de prullenbak. Nee niet echt een succes helaas. Ga maar eens iets anders bedenken
15th gen aanschaffen, deze passen gelijk niks en werken goed in de iphone, 16th gen werkt niet in iphone.
  #59  
Oud 12-04-08, 12:10
robbedoesje robbedoesje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 29
Standaard

@croiman: Idd! Mijn baas wordt er niet zo blij van als ik zn kaartje verknip, dus dit is een ideale oplossing. Als het werkt natuurlijk!
  #60  
Oud 12-04-08, 12:12
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

@ robbedoesje : dat moet werken, zeker als je de 20th gen kloner neemt.
Met een usb simkaart lezer en de software erbij kun je aan de slag, ben ook van plan om deze aan te schaffen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: simkaart wordt niet ondersteund, orginele zwitserse simkaart kwijt! leike Unlock 2 04-08-12 05:42
Windows: Micro simkaart maken van een normale simkaart The Raptor iTunes 0 27-08-10 18:10
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 09:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:12.