//

Iphone 3gs vast gelopen na terug zetten naar fabrieksinstellingen

Iphone 3gs vast gelopen na terug zetten naar fabrieksinstellingen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, ik heb van iemand een iphone 3gs over genomen en ik heb hier voor nog nooit een iphone gehad, ik ben dus nogal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-10-11, 18:50
Melanie87 Melanie87 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 6
Standaard Iphone 3gs vast gelopen na terug zetten naar fabrieksinstellingen

Hallo allemaal,

ik heb van iemand een iphone 3gs over genomen en ik heb hier voor nog nooit een iphone gehad, ik ben dus nogal een groentje ;-)

Aangezien de ex-eigenaar nog dingen op de iphone had laten staan, dacht ik deze even terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit had ik dus niet moeten doen want hij staat nu al zo'n 16 uur op hetzelfde scherm en is denk ik vast gelopen. Ik zie alleen een rond draaiend cirkeltje op het scherm en mijn iphone reageert nergens meer op.

Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen!! Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast hartstikke bedankt! Groetjes Melanie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-10-11, 19:04
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Hallo, welkom op dit forum!

Als eerste moet je de HOME knop en de SLEEP/WAKE/AAN-UIT knop (eigenlijk de enige 2 knoppen op je iPhone buiten de volumeknoppen om) tegelijk ingedrukt houden totdat je iPhone uitgaat. Vervolgens kan je hem met je computer verbinden en in iTunes herstellen, lukt dit niet dan hoor ik het wel!
  #3  
Oud 28-10-11, 19:53
flea flea is offline
• iOS 10.0
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: regio Oss (Nbr)
Berichten: 87
Standaard

Terug naar fabrieksinstellingen is een no-go bij een
gejailbreakte iphone.....
Maar ja, je kan als nieuwe, trotse iphone bezitter niet alls weten.

Tja, en dan, herstellen, met een beetje pech heb je een iphone
die softwarematig unlocked is en ga je met het herstellen
naar de nieuwste firmware met de daarbij behorende
nieuwste baseband die niet te unlocken is......

Grtz flea
  #4  
Oud 28-10-11, 20:02
Melanie87 Melanie87 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 6
Standaard

Okey Flea, ik word nogal zenuwachtig van je reactie. Volgens mij heb ik hem iets horen zeggen over jailbreak namelijk, geen idee wat dat is trouwens. Is daar wel iets aan te doen dan??

En flashingst, dank je wel! Ik heb hem uit kunnen zetten dmv die twee toetsen. Het enige probleem is nu dat ik er net achter ben gekomen dat ik niet de originele oplader en dus geen usb heb. Die ga ik morgen meteen kopen. Ik heb mijn toestel nu wel al uitgezet, is het een probleem als ik mijn toestel niet meteen herstel met itunes of kan dit een dagje wachten?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 oktober 2011 om 20:22 ----------

Yeaaaah ik heb mijn tel aan de praat gekregen!!

Nadat ik de home en sleep/awake knop in gedrukt hebt gehouden en het toestel uit werd geschakeld heb ik het toestel aan gezet en toen deed hij het dus gewoon... Gelukkig maar!

Het enige probleem nu is dat mijn internet het niet doet, maar daar valt wel uit te komen.

Bedankt voor de tip, handig forum dit!
  #5  
Oud 28-10-11, 22:22
flea flea is offline
• iOS 10.0
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: regio Oss (Nbr)
Berichten: 87
Standaard

zenuwachtig moet je niet te snel worden,
maar je zal niet de 1e zijn die zijn iphone
in een ipod veranderd heeft.

afijn, je iphone heeft geen herstel nodig gehad,
dus gewoon lekker genieten van je iphone !!!!

grtz flea
  #6  
Oud 28-10-11, 22:46
Melanie87 Melanie87 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 6
Standaard

Nee, gelukkig niet! Ik verwijder of pas alles wel handmatig aan, wil dit niet nog een keer meemaken haha.

Als mijn iphone gejailbreakt is, kan ik daar iets aan doen? Of maakt dat in principe niet zo veel uit? Ik heb begrepen dat je daarmee alles gratis kan downloaden etc...
  #7  
Oud 29-10-11, 11:09
flea flea is offline
• iOS 10.0
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: regio Oss (Nbr)
Berichten: 87
Standaard

als je het cydia icoontje op je iphone hebt staan,
is je telefoon gejailbreakt.
gewoon zo laten.... niets aan veranderen....
en ja, je kan gratis dingen downloaden,
maar over hoe en wat mag hier op het
forum niet gesproken worden.

grtz flea
  #8  
Oud 29-10-11, 11:32
Melanie87 Melanie87 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 6
Standaard

Hij is gejailbreakt...

Ik zat er aan te denken om jailbreak te verwijderen. Ik wil namelijk mijn iphone updaten naar iOS 5.0 en dat schijnt niet te kunnen met jailbreak?
Ik heb even hier tussen de forums gekeken en nu blijkt dat als je iphone gejailbreakt is en je hem wilt updaten naar iOS 5.0 dit niet geheel zonder risico´s is als je een unlock nodig hebt... Hoe kan ik erachter komen of mijn iphone een lock heeft of niet?

Thnx voor je hulp flea ;-)
  #9  
Oud 29-10-11, 11:36
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Je opent Cydia en wacht tot hij klaar is met alles laden. Ga dan naar Beheren, vervolgens naar Paketten (Packages), dan scroll je daar naar beneden en kijk of daar: Ultrasn0w staat. Als dat er staat, is je iPhone SOFTWAREMATIG geunlocked en is zomaar naar iOS 5 inderdaad geen optie! Als dat er niet staat zou ik alsnog even je baseband checken. Dit doe je door te gaan naar (op je iPhone homescreen) Instellingen --> Algemeen --> Info. Dan staat het bij Modemfirmware dacht ik. Als dat 06.15.00 is, kan je ook NIET zomaar naar iOS 5 want dan heb je een aangepaste baseband (iPad).
  #10  
Oud 29-10-11, 12:02
Melanie87 Melanie87 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 6
Standaard

Bedankt flashingst! Zodra ik thuis ben, ga ik er eens even voor zitten... Het houd me wel bezig zo´n iphone haha ;-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 oktober 2011 om 11:17 ----------

Ben ik weer! Ik heb modemfirmware 05.16.02, en bij Cydia - beheren - pakketten (waar alle geinstalleerde pakketten op alfabetische volgorde staan?), zie ik geen ultran0w staan...

Dit betekent dus dat ik ´m via iTunes kan updaten?
  #11  
Oud 29-10-11, 13:59
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Probeer er 2 VERSCHILLENDE simkaarten in te doen (bijvoorbeeld T-Mobile en Vodafone of KPN of T-Mobile). Als ze ALLEBEI werken dan is hij zoiezo simlockvrij (als je 100% zeker weet dat er GEEN ultrasn0w opstaat)! Dan kun je dus updaten ja
  #12  
Oud 29-10-11, 20:00
Melanie87 Melanie87 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 6
Standaard

Okey, ik ga dat even proberen en zal nog een keer extra controleren of er echt geen ultrasn0w opstaat... Thanks!
  #13  
Oud 29-10-11, 21:01
maureeen maureeen is offline
• iOS 7.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Twente
Berichten: 52
Standaard

En als je hem in een winkel los hebt gekocht, dus zonder abbo, is hij dan ook simlockvrij?
Sorry ik val zo in, in jullie gesprek
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone 3GS OS4 terug zetten naar 3.1 effies Jailbreak 13 25-07-10 11:35
iPhone: 3GS vast gelopen. mcjay82 Jailbreak 2 02-06-10 17:02
Update 3.1.3. Iphone terug naar fabrieksinstellingen a2xnet iPhone algemeen 4 03-03-10 12:40
vast gelopen naar blackrain jtstyle Archief 4 02-03-10 00:24
Hoe kan de iphone weer terug naar de originele fabrieksinstellingen? eric.soul iPhone algemeen 7 19-10-08 14:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:55.