Batterij iPhone4 binnen 6 uur leeg! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo. Al deze oplossingen hebben mij een beetje geholpen. Wat voor mij nu wel een oplossing is, s'nachts de iPhone/iPad/iPod in de vliegtuigModus. Wekker doet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Hallo.
Al deze oplossingen hebben mij een beetje geholpen. Wat voor mij nu wel een oplossing is, s'nachts de iPhone/iPad/iPod in de vliegtuigModus. Wekker doet het gewoon in die modus, de rest niet Met die instelling haal ik nu wel 2 dagen op elke iDevice. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
tuurlijk wel heel bizar dat je allerlei zaken moet uitzetten op een apparaatje van ongeveer 600/700 euro.....
Vandaag een BMW gekocht, de dealer zei alleen wel dat ik er niet teveel mee moet rijden, de ramen nooit mag openzetten, elke dag 3 keer de auto wassen, 4 keer per week de banden moet bijvullen met lucht....de verwarming ook niet aanzetten. Maar ik dacht: och, het is een BMW...kan er mee leven |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
nee, ik mag er maar max 75 km per uur mee rijden... ook al heb ik er 45.000 euro voor betaald, ik kan er mee leven....tis een BMW he!
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
De oplossing
BATTERIJPROBLEEM IS OPGELOST!
Gisteravond heb ik mijn iPhone hersteld. Echter, ik had hier gelezen dat je eerst een herstelactie moest uitvoeren en daarna je back-up terug moest zetten. Maar goed, dat ging niet op want na de herstelactie kon ik geen oude back-up meer vinden en terugzetten. Was geen probleem want ik had gelukkig op mijn MacBook ook nog een back-up. Na de herstelactie heb ik dus nóg een herstelactie uitgevoerd en daarna de oude back-up van een maand geleden erop gezet. Resultaat: 11 uur verder en maar 11% van de batterij op! Yessssss!!! Dus mensen: Herstel de iPhone, maar kies wel voor de optie met back-up terugzetten en dus niet alleen herstellen!!!! Anders ben je alles kwijt.....! ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 november 2011 om 08:09 ---------- Apple heeft nu bevestigd dat er een probleem is met de software: Apple bevestigt batterijproblemen in iOS 5 | Mobile | Tweakers.net Nieuws |
|
|||
|
|||
Toch weer raar van apple dat sommige dit probleem hebben en sommige niet!
Ikzelf heb mijn 4S nu 3 weken in gebruik dus de batterij is al een beetje op kruissnelheid en ik haal nu toch makkelijk 10,5 uur gebruik en 4 dagen standby na de laatste meting gisteren! Wat bij mij uitstaat zijn enkel: -iAds op locatiebasis -tijdzone instellen De rest staat gewoon allemaal aan! |
|
|||
|
|||
Bij mij is het nu stand-by: 19 uur 24 minuten en gebruik 3 uur 2 minuten en heb nog 50% batterij. Is dit normaal?
|
|
|||
|
|||
Gisteravond m'n iPhone 4S hersteld en geen reserve kopie terug gezet. Dit had ik in eerste instantie wel gedaan en batterij binnen 6 uur leeg. Na het herstellen heb ik alle 'batterijvretende opties' uitgezet. Vanmorgen uit de oplader gehaald en het volgende:
07.00 - 100% 08.00 - 100% 09.00 - 99% 10.00 - 98% - Wi-Fi aangezet 11.00 - 97% - Mailaccounts ingesteld 12.00 - 84% 13.00 - 68% Zullen we dan de boosdoener te pakken hebben? |
|
|||
|
|||
Vanochtend gewekt door m'n tweede wekker, aangezien mn iPhone vanacht helemaal leeg getrokken is. Daarna onmiddelijk mijn mailaccounts verwijderd, en.... batterij blijft het prima doen.
Nu eens stap voor stap accounts toevoegen. Heb hotmail, imap, exchange en iCloud account normaal. Misschien is één van deze specifiek de boosdoener! |
|
|||
|
|||
Heb je push aanstaan bij email? Of misschien ergens een verkeerde instelling in een mailaccount waardoor continue verbinding wordt gezocht?
|
|
||||
|
||||
@thomasvossen Slim aangepakt! Ik denk idd dat de boosdoener in je mail/agenda/contacten accounts zit. Je kunt dus evt ook weer je reservekopie terugzetten, want je lijkt de fout gevonden te hebben, of te gaan vinden. Die kun je er dan uithalen nadat je je reservekopie terug hebt gezet....
|
|
||||
|
||||
Heb je al geprobeerd om voor alle accounts deze op manual fetch te zetten? Dus Mail, Contacts, Calendars > Fetch New Data > Push (Uit), Fetch (Manually) > Advanced (alle accounts op Manual).
|
|
|||
|
|||
Er zijn veel omgevingsfactoren die de batterijduur negatief beïnvloeden, waar je soms zelf geen of weinig invloed op hebt.
Zit je ver bij een GSM mast vandaan, of heb je slecht bereik, of leg je je telefoon in de auto (staal), dan gaat de batterij minder lang mee omdat er meer vermogen nodig is om het GSM netwerk te bereiken. Dat was met de groene oer Nokia ook al zo, alleen die ging dan vier dagen mee in plaats van twee weken. Daarnaast heb ik de ervaring dal alle GPS intensieve apps (tomtom) behoorlijk wat energie gebruiken. Dit merk je direct omdat je iPhone warm wordt. Uitzetten dus. Ik heb de gewoonte om alle apps uit te zetten en ik heb een beperkt data abo. Vergeet ik de apps uit te zetten, dan is de batterij de volgende ochtend soms leeg en soms gewoon vol. Dat heeft dan te maken met het type app. |
|
|||
|
|||
mijn batterij gaat echt TE SNEL, gaat maar 4 uur mee denk ik.
|
|
|||
|
|||
Wat een waardeloze ellende idd. Heb hem vanochtend om 07:45 van de lader gehaald. 3 minuten muziek geluisterd. 1 keer mijn email gecheckt en verder een stuk of 10 keer alleen het scherm aangezet om te kijken op hoeveel procent de batterij stond. Nu staat de batterij op 80%!!
Alle bovenstaande batterijbesparende opties heb ik uitstaan. Om te huilen dit! |
|
|||
|
|||
Allé, dan ben ik één van de gelukkigen die er weinig of geen last van heeft.
Gebruik 1 uur 14 min. Stand-by 17 uur, 53 minuten. 78% niveau. Een tip die hier op het forum al dikwijls gegeven is: Bij locatievoorzieningen -> Systeem, staat alleen Mobiel netwerk zoeken aan. De rest schakel je zelf uit. |
|
|||
|
|||
Zelfs zonder iets gedaan te hebben, valt het bij mij wel mee. Afgelopen weekend heb ik m vrijdagavond van de lader afgehaald, op zaterdag en zondag sporadisch gebruikt en pas zondagavond weer aan de lader gehangen. Op dat specifieke moment stond ie op 77%. Da's niet slechter dan ik met m'n 4 meemaakte. Daarentegen op vrijdag zelf maakte ik uitgebreid gebruik van iMessage. Ik haalde m om 7.30 van de lader. Ik heb de hele dag intensief gebruik gemaakt van iMessage. Om 15.00 was het apparaat compleet leeg.
Ik heb nu wel gezien dat, wanneer ik gebruik maak van een of andere messaging app dat de batterij sneller leeg gaat dan anders. |
|
|||
|
|||
Batterij duur
Beste allen ik ben zelf ook druk bezig met de batterij duur van mn telefoon. Eigenlijk was ik iedere dag rond 1800 uur aan 20 % beland. Dan had ik m vanaf 7.00 uur in gebruik.
Specs: 6 mail accounts mobile me 4.3.3 jailbreak iphone 4. Sinds 2 dagen heb ik ineens een langere batterij duur alsook mijn vriendin die een 3gs heeft. Beide hadden een mailaccount op mijn eigen kerio mailserver. Die is dankzij een onvoorzichtige verhuizing gecrashed (bootschijf fouten) de server heb ik nog niet hersteld. Mijn vriendin heeft alle contacten van de mailserver niet meer alleen nog de telefoonnummers. Ik heb nog wel alle contacten een exchange server. De server is nu ruim 2 weken geleden gecrashed. In het verleden heb ik wel meer problemen gehad met de vele mailaccounts, zoals het opzoeken van contacten via de contacten app. Dan werd de telefoon heel traag. Nu zoek ik via het zoekscherm(2x home) en dat werkt veel sneller. Na een update moet ik vaak alle mailaccounts opnieuw aan maken omdat er anders niet mee te werken is. Nu na een intensieve dag bellen en mailen om 18.00 uur nog steeds 54 %. Zijn er mensen met vergelijkbare symtomen en oplossingen als email opnieuw instellen of verwijderen? |
Labels |
batterij, ios5, iphone4, snel leeg |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Batterij binnen 4 uur leeg | chevrolet | iPhone algemeen | 9 | 19-08-11 22:27 |
iPhone batterij binnen 4 uur helemaal leeg HELP !! | SaraVictoria | iPhone algemeen | 11 | 25-03-11 14:43 |
Accui-phone 4 binnen 8 uur leeg | saabturbo4 | iPhone algemeen | 4 | 24-08-10 00:16 |
Accu binnen 4 uur leeg | iDavid | iPhone algemeen | 10 | 17-03-10 23:20 |
iPhone: 2G met 3.0 nu heel slechte Wi-Fi en Batterij binnen 3 uur leeg | Data | Jailbreak | 7 | 25-06-09 23:26 |
|
|