//

2e iPhone 4S ontvangen: Nu beter, maar nog steeds gelig...

2e iPhone 4S ontvangen: Nu beter, maar nog steeds gelig... discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet echt. Mijn iPhone 4 heeft inderdaad een veel blauwer scherm dan de 4S, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 07-11-11, 15:00
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet echt. Mijn iPhone 4 heeft inderdaad een veel blauwer scherm dan de 4S, maar ik zie enkel het verschil als ik ze naast elkaar leg. Wanneer ik de 4 er niet naast leg dan valt het niet eens op en vind ik het gewoon een fijn scherm. Wellicht is er nog verschil tussen verschillende 4Sen wat betreft de "geelheid", maar in mijn geval heb ik niet meteen de neiging om het toestel om te ruilen.

Als zo veel mensen "dit probleem" hebben dan zou er toch wel iets heel erg mis moeten gaan tijdens de productie van de 4Sen...
Daar sluit ik mij volledig bij aan. Mijn 4S mag dan (nog?) wel een klein beetje gelig zijn; het is een super fijn en glashelder scherm!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 07-11-11, 17:13
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Volgens mij hebben alle i4s-en een geler scherm dan de i4, het valt me ook op tussen de 1ste iPad 2 en die van 4 maanden later, het scherm is warmer (geler) van kleur. Heb ook ergens gelezen dat Apple met een andere fabrikant in zee was gegaan en daarom de kleur ook iets anders is geworden, maar of dit echt zo is..?

Trouwens nog een vraagje; moest je bij het 2e toestel ook de simpin verwijderen voordat je hem kon gebruiken?

Laatst gewijzigd door PrittStift; 07-11-11 om 18:20.
  #23  
Oud 07-11-11, 17:22
martijndk1983 martijndk1983 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: oss
Berichten: 171
Standaard

Mijn 4s heeft geen gele tint of gloed,wel de rammel van de camera maar das bij mijn oude 4 ook zo.
  #24  
Oud 07-11-11, 19:28
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martijndk1983 Bekijk bericht
Mijn 4s heeft geen gele tint of gloed,wel de rammel van de camera maar das bij mijn oude 4 ook zo.
Dus naast de iPhone 4 is het hetzelfde scherm om te zien?
  #25  
Oud 07-11-11, 20:24
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Dus naast de iPhone 4 is het hetzelfde scherm om te zien?
Nee de kleur van de 4s is warmer, door sommigen als geel betiteld blijkbaar.
  #26  
Oud 07-11-11, 20:35
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Nee de kleur van de 4s is warmer, door sommigen als geel betiteld blijkbaar.
Bij mij hetzelfde denk ik. Op volledige helderheid vind ik ook dat de 4S veel lichter is dan mijn 4. De 4 is donkerder en blauw/paars om te zien en de 4S in vergelijking geler en feller. Zal zo eens een fototje maken.
  #27  
Oud 07-11-11, 20:55
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Bij mij hetzelfde denk ik. Op volledige helderheid vind ik ook dat de 4S veel lichter is dan mijn 4. De 4 is donkerder en blauw/paars om te zien en de 4S in vergelijking geler en feller. Zal zo eens een fototje maken.
Dat is een goed idee idd.

Moest in het begin ook even wennen, maar persoonlijk vind ik het scherm van de 4s veel mooier dan van de 4.
  #28  
Oud 07-11-11, 21:32
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Bij mij hetzelfde denk ik. Op volledige helderheid vind ik ook dat de 4S veel lichter is dan mijn 4. De 4 is donkerder en blauw/paars om te zien en de 4S in vergelijking geler en feller. Zal zo eens een fototje maken.
Links iPhone 4, rechts iPhone 4S. Vind wel dat door de fotocamera (foto in het donker) de 4S minder scherp lijkt dan dat hij in werkelijkheid is, waarschijnlijk omdat deze meer licht afgeeft. Beeld van de 4S is veel feller.

Eerst op volledige helderheid


Nu op een wat meer normale instelling
  #29  
Oud 07-11-11, 22:03
fico99 fico99 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: België
Berichten: 42
Smile Verschil tussen de originele iPhone en de iPhone 3G is vergelijkbaar.

Daar ik ook van plan ben om mijn originele iPhone 16GB US binnenkort te vervangen met een iPhone 4S, heeft deze thread mijn aandacht getrokken.

Nu heb ik daarnet mijn vrouw haar witte iPhone 3G 16Gb eens vergeleken met mijn originele iPhone 16GB US, en wat blijkt nu...

Min of meer dezelfde verschillen als tussen de 4 en de 4S...

Mijn vrouw haar witte iPhone 3G 16GB is dus geler/warmer én helderder dan mijn originele iPhone 16GB US, die een witter/blauwer beeld vertoont.

Naar mijn mening niet echt iets om van wakker te liggen...
  #30  
Oud 08-11-11, 09:41
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Ik heb een interessant artikel gevonden m.b.t. dit fenomeen:

AnandTech - Apple iPhone 4S: Thoroughly Reviewed

Het lijkt erop dat Apple een bepaalde marge rondom 6500K (wit) accepteert voor de schermen. Dat is op zich logisch, er zitten altijd marges in productieprocessen. De geteste iphone 4 zit aan de "koude" kant, vandaar dat het scherm blauwer is, de iPhone 4S aan de warmere kant vandaar de gelere uitstraling. Helaas blijkt ook uit dat verhaal dat het zwartniveau op de 4S slechter is (lichter) dan op de iPhone 4 (wit is eigenlijk gelijk). Gevolg is dat de geteste 4S het beloofde contrastratio van 800:1 (verschil tussen zwart en wit) niet waar maakt, waarschijnlijk een gevolg van meerdere leveranciers voor de retina schermen...

Nu begin ik toch te twijfelen of ik niet liever een "blauwe" 4S zou willen.

Laatst gewijzigd door JornZ; 08-11-11 om 11:19.
  #31  
Oud 08-11-11, 14:25
Davy_BE Davy_BE is offline
• iOS 11.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Koksijde (België)
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suijkerwerk Bekijk bericht
Zijn er mensen met iPhone 4S en een blauwige "normale" tint?
Ja... ik heb er 2 geleverd gekregen. Beiden de zwarte 4S 32Gb en één van de twee heeft opmerkelijk een gelere tint.
  #32  
Oud 08-11-11, 17:15
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davy_BE Bekijk bericht
Ja... ik heb er 2 geleverd gekregen. Beiden de zwarte 4S 32Gb en één van de twee heeft opmerkelijk een gelere tint.
Mogelijk dat je daar foto's van maakt en ons dat toont om het verschil te kunnen waarnemen?
  #33  
Oud 08-11-11, 21:48
ElMedano ElMedano is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik merkte de gelige gloed ook op. Persoonlijk vind ik het de gelige gloed juist prettig voor mij ogen. Zeker als het donker is is het beeld minder schreeuwerig.
  #34  
Oud 08-11-11, 21:59
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElMedano Bekijk bericht
Ik merkte de gelige gloed ook op. Persoonlijk vind ik het de gelige gloed juist prettig voor mij ogen. Zeker als het donker is is het beeld minder schreeuwerig.
Volledig mee eens. Bij de iphone 4 zijn we zo gewend dat harde kille witblauwe licht dat we nu moeten wennen aan het nieuwe warmere scherm
  #35  
Oud 09-11-11, 16:15
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

De iPhone 4S bij de mediamarkt in Utrecht (Hoog Catherijne) waar je mee mag spelen heeft een blauw scherm. Ook bij deze viel mij op dat mijn "gele" 4S een veel feller beeld geeft op alle helderheidsstanden, eigenlijk hetzelfde als naast mijn iPhone 4. Lijkt wel of de lichtopbrengst hoger is bij het gele scherm.
  #36  
Oud 09-11-11, 21:41
GerrSplit GerrSplit is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 9
Standaard

Ik vind de warmere kleur mooier dan de koele kleur. Het is persoonlijk en valt pas op als je ze naast elkaar ziet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
email verwijderen op iphone maar komen nog steeds in de mail box van outlook henkie73 iPhone algemeen 4 23-04-11 22:36
jailbreak gelukt maar nog steeds simlock agbulut Jailbreak 14 21-04-11 10:51
Mijn volumeregelaar in ipod is verdwenen. Gereset maar is nog steeds weg keezer27 iPhone algemeen 1 19-02-10 00:53
iPhone: iPhone hersteld maar apps crashes nog steeds N33D Jailbreak 2 04-02-10 13:24
iPhone: Jailbreak verwijderd maar nog steeds Cydia? Rickyoo Jailbreak 9 06-10-09 21:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:21.