2e iPhone 4S ontvangen: Nu beter, maar nog steeds gelig... discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Apple-liefhebbers, Vorige week dinsdag heb ik mijn eerste iPhone 4S gekregen. Dit scherm was vaal, onscherp, had vreemde lijnen en de beruchte gele waas ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
2e iPhone 4S ontvangen: Nu beter, maar nog steeds gelig...
Beste Apple-liefhebbers,
Vorige week dinsdag heb ik mijn eerste iPhone 4S gekregen. Dit scherm was vaal, onscherp, had vreemde lijnen en de beruchte gele waas (yellowgate). T-Mobile deed niet moeilijk en stuurde direct een nieuwe telefoon op. Deze heb ik afgelopen zaterdag ontvangen. Alhoewel dit beeld een stuk beter is, heeft ook dit scherm een gele waas. Zeker in vergelijking met mijn oude iPhone 4, valt op hoe gelig het wit is. Ik ben perfectionistisch en betaal ook graag voor mooie spullen. Ik ben van mening dat je ook kritisch mag zijn bij de producten van Apple, omdat ze nu eenmaal een stuk duurder zijn dan vergelijkbare merken. Maar nu twijfel ik toch wat te doen: wederom een nieuwe iPhone laten opsturen door T-Mobile (dat kan, omdat het binnen een week wordt aangevraagd), met het risico weer een "geel" scherm te krijgen.... Naar de T-Mobile store gaan en daar telefoons vergelijken? Of: het er gewoon bij laten zitten en dit scherm accepteren? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Dit gaat vanzelf wel weg, als het na 2 weken er nog is dan zou ik pas terug gaan.
Mijn iPhone 4S had ook een geel scherm, wat nu al bijna weg is. |
|
|||
|
|||
Maar dan verspeel je het recht op een vervangend toestel... Moet binnen 8 dagen!
|
|
|||
|
|||
Ik zal nog een keer omruilen, en als die ook gelig is ja dan gewoon gebruiken !
|
|
|||
|
|||
Ik zou net zo lang doorgaan totdat alles perfect naar je zin in. Voor 699 mag je toch wel verwachten dat het allemaal perfect is. Kom op zeg...
|
|
|||
|
|||
is het toestel wit ? dan is het normaal dat de kleur warmer is (lijkt geel)
is die zwart dan is het denk ik niet normaal (ligt er natuurlijk aan hoe geel die is) het kan natuurlijk zijn dat apple andere schermen gebruikt dan voorheen of dat ze het contrast anders hebben afgesteld om de kleuren warmer te laten lijken wie weet kijk voor de grap eens op het apple support forum daar heeft iedereen het (kan dus normaal zijn) |
|
|||
|
|||
Je kunt blijven ruilen. Bovendien krijg je een toestel terug van iemand anders.
Naar mijn idee zit het in de coating van het glas. Kijk maar eens onder een hoek de telefoon en laat een lichtbron reflecteren. Je ziet dan een groenachtige tint. Je moet ook niet gaan vergelijken met andere toestellen. Je hersenen gaan zich vanzelf aanpassen. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Overigens krijg je (als je binnen 8 dagen contact opneemt met leverancier) netjes een nieuwe. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Hoe geel of hoe blauw mag een iPhone zijn? Wat is het referentiepunt? De iPhone 4 is zeker niet het referentiepunt om te bepalen hoe geel of hoe blauw een iPhone 4S mag zijn. Net zo min als de 3GS een referentiepunt voor de 4 is. Hoe gaat men subjectieve maatstaven zoals "te gelig" of "te blauwig" meten om te bepalen of iets al dan niet perfect is? |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
blijft natuurlijk een nieuw type toestel en is idd niet hetzelfde als de iphone 4
nog de 3GS (ik denk dat ze gewoon andere schermen gebruiken ) daarom zal je ook met andere 4s,en moeten vergelijken |
|
|||
|
|||
Zijn er mensen met iPhone 4S en een blauwige "normale" tint?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
En, mijn iPhone 4S 64GB zwart van een paar weken oud heeft een warmere tint dan die iPhone 4 van een jaar oud. Het is heel moeilijk om een objectieve vergelijking te maken omdat die retina schermen blijkbaar ook "verouderen". |
|
|||
|
|||
Mijn witte 4S heeft een blauwere tint dan mijn iPhone 4.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Kortom, er zijn idd niet-gelige iPhone 4S'en. |
|
|||
|
|||
Zojuist contact gehad met T-Mobile en ik krijg mijn 3e telefoon... Hopen dat deze wel ok is...
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet echt. Mijn iPhone 4 heeft inderdaad een veel blauwer scherm dan de 4S, maar ik zie enkel het verschil als ik ze naast elkaar leg. Wanneer ik de 4 er niet naast leg dan valt het niet eens op en vind ik het gewoon een fijn scherm. Wellicht is er nog verschil tussen verschillende 4Sen wat betreft de "geelheid", maar in mijn geval heb ik niet meteen de neiging om het toestel om te ruilen.
Als zo veel mensen "dit probleem" hebben dan zou er toch wel iets heel erg mis moeten gaan tijdens de productie van de 4Sen... |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
email verwijderen op iphone maar komen nog steeds in de mail box van outlook | henkie73 | iPhone algemeen | 4 | 23-04-11 23:36 |
jailbreak gelukt maar nog steeds simlock | agbulut | Jailbreak | 14 | 21-04-11 11:51 |
Mijn volumeregelaar in ipod is verdwenen. Gereset maar is nog steeds weg | keezer27 | iPhone algemeen | 1 | 19-02-10 01:53 |
iPhone: iPhone hersteld maar apps crashes nog steeds | N33D | Jailbreak | 2 | 04-02-10 14:24 |
iPhone: Jailbreak verwijderd maar nog steeds Cydia? | Rickyoo | Jailbreak | 9 | 06-10-09 22:55 |
|
|