//

Frappant verschil Iphone 4 en iPhone 4S

Frappant verschil Iphone 4 en iPhone 4S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen collegas, Ik heb dit weekend bij wijze van test eens een vergelijking gemaakt tussen de 4 van mijn vrouw en de 4S van mij. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-11-11, 07:29
Jeuke Jeuke is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard Frappant verschil Iphone 4 en iPhone 4S

Goedemorgen collegas,

Ik heb dit weekend bij wijze van test eens een vergelijking gemaakt tussen de 4 van mijn vrouw en de 4S van mij.

Had 2 verschillende accounts op de Mac voor beide iphones, maar heb vrijdag beide toestellen met gelijke account in iTunes gesynct. Dus gelijke inhoud.

Buiten Siri op mijn IPhone 4S die ik heb uitgezet heb ik buiten de gelijke inhoud ook dezelfde settings geactiveerd.

Alles aan buiten Bluetooth en locatievoorzieningen van iAds.

Gelijk van de lader gebaald op 100% vrijdagochtend om 8u.

Afspraak gemaakt om er enkel mee te bellen, sms sturen en safari te gebruiken. Dus geen foto's maken, filmen video's kijken.

Resultaat deze ochtend ( maandag 7u23 )....

Gebruik lag bij haar ( ip4 ) op 3u en bij mij (ip4s) op 3u34.

Standbytijd bij haar: 2 dagen 23u resterende batterij 31%

standby bij mij: 1 dag 8u resterende batterij 0%.

Met andere woorden, mijn ip4s hing zaterdagnamiddag al terug aan de lader.

Vond dit een mooi vergelijk en het verschil is bij gelijke inhoud, instellingen en gebruik toch wel ERG verschillend.

Fijne dag iedereen,

Jeu
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-11-11, 11:17
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Hello .

Leuk idee, maar hoeveel belt, smst en surft je vrouw in vergelijking met jou?

Toedels
  #3  
Oud 28-11-11, 12:19
Jeuke Jeuke is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

Je kunt natuurlijk nooit 100% gedrag imiteren. Maar door af te spreken wat we zouden doen, dus enkel sms bel en safari, toch grotendeels gelijklopend. Ik weet wat dat het vrouwtje iets meer belt (vrouwen hè ) dan mij en kijk al eens iets meer op iphoneclub.

Maar toch. Verschil is té groot om gerechtvaardigd te worden door Apple zeker bij een toestel van 600+ €.

Jeu
  #4  
Oud 28-11-11, 15:19
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Apple had het bij de specs gezet.. Van 300u naar 200u standby..

Leg het naast een andere smartphone en de iPhone komt er nog het beste uit . Denk ik toch...

Ik mag niet klagen over batterijduur met de iPhone 4s. Volledig opgeladen gaan slapen om 23.00 uur. 's morgens om 7 uur er uit met 99%. Ganse dag gebruikt met 2-3keer bellen. Dan FaceTime 20 min. Ongeveer 30 sms'jes met iMessage met bijlage van foto's, 15 gewone sms. Ongeveer 10 keer Mail checken (niet met push). Een 20-tal foto's 2 korte video's . En een 50 min gamen in totaal. En een 15 min safari ongeveer

's avonds thuis om 22.00 stond hij op 60-61%. Gaan slapen. 'S morgens opstaan met 56%.
En nog heel de dag kunnen gebruiken met wat sms, bellen, 25min FaceTime . Ongeveer 10 keer mails checken . Beetje safari.
's avonds 25%.. En dan gamen om hem leeg te krijgen.

Valt al bij al goed mee. Als je nu heel de dag ligt te gamen, mailen, safari .. Dan zal het drastisch minderen, maar dan vraag ik mij af bij sommigen of je wel met je job bezig bent. .
Tenzij je job-> bellen en mailen is. Maar dat heel de dag op je smartphone? Toch laptop/tablet/iPad kopen dan ...
  #5  
Oud 28-11-11, 16:28
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Misschien is je batterij niet goed.
__________________
NWO 666
  #6  
Oud 30-11-11, 20:40
Jeuke Jeuke is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

Die gebruiksduur die jij kan opsommen kan ik dus niet, zoveel is duidelijk. Jij doet 2 dagen met toch intensief batterijgebruik, gamen, video's maken, FaceTime. En zoals ik het lees heb je nog 25% over....

En dan nog van 300 naar 200uur, zijn in standby toch 8 dagen. En als ik mijn 4S 3u heb gebruikt, niet eens intensief en alle locatievoorzieningen uit, wordt mijn standbytijd tot max 1 dag teruggeschroefd.

Vandaar dat het zo vreemd is dat 2 gebruikers met beide een ip4s zo een groot verschil in batterijduur kunnen hebben.

In dit geval kun jij langer doen met intensievere programma's dan ik.

Batterij kan idd niet goed zijn, maar waarom brengt Apple dan een patch uit die bij de meesten dan nog het omgekeerd effect hebben...

Vind het gewoon jammer dat je alles moet uitzetten en zo weinig mogelijk mag gebruiken op een telefoon die net hiervoor gemaakt is. Je zou onderweg in mijn geval nog angst hebben om je gps functie te gebruiken...

Vandaar mijn vergelijk met de ip4 van mijn vrouw.

Afwachten of Apple een "fout" toegeeft dannog een oplossing biedt.

Jeu
  #7  
Oud 30-11-11, 20:57
rinkel rinkel is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 56
Standaard

Er zijn al een aantal topics over batterij gebruik hier, er zijn er ook inmiddels een paar samengevoegd. Ik raak zo wel het spoor een beetje bijster hier.

Dat gezegd hebbende, er zijn veel batterijproblemen met de 4s en de update 5.0.1. Ik had geen enkel probleem met de 4s op 5.0.0 en begonnen de problemen met de update. Om het samen te vatten: hij gaat na de update nog maar de helft zo lang mee.
Hopelijk komt er snel een fix in de vorm van 5.0.2. Maar eerlijk gezegd heb ik die hoop een beetje verloren.
  #8  
Oud 01-12-11, 09:47
goofy17 goofy17 is offline
• iOS 5.0.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: groene hart
Berichten: 44
Standaard

Vreemd dat er zoveel verschillende ervaringen zijn.

Ik begreep dat mensen die een nieuwe 4s gekocht hebben en hem geconfigureerd hebben als een nieuwe Iphone veel minder last hebben??

Vandaag heb ik bij mij bij locatievoorzieningen , helemaal onderaan systeem gekeken en tot mijn schrik zie ik dat de locatievoorziening (standaard) aanstaat voor de tijdzone!
Deze heb ik nu uitgezet en hoop op verbetering. Wordt er ook wat moedeloos van.......
  #9  
Oud 01-12-11, 18:17
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Ik heb inderdaad geen backup van mijn "oude" iPhone 4 voor gebruikt. fresh geïnstalleerd .


De facetime doet nog het meeste op van al. Gamen valt redelijk goed mee( wel maar een angry birds en death rally). Vandaag in totaal misschien 2 uur gegamed( thuis, op trein) met de oude infinity blade en de nieuwe infinity blade 2. hier ging ik van 60% naar 15%- tot 5 %....
Dus een batterij van een smartphone is nog altijd niet super en verrre van wat het zou moeten zijn.

Ik merk trouwens weinig verschil tussen het batterijgebruik/percentage met de iPhone 4 waar je de "3G" nog kon uitzetten( maar ik zette 3G altijd aan). Mobiele data staat steeds aan op mijn 4S en ik heb eigenlijk altijd 3G verbinding.

Echt WEIRD van die battrijproblemen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 december 2011 om 19:42 ----------

Maar er zijn een hoop, hele hoop, een massa . die totaal geen problemen hebben. meeste mensen die een forum bezoeken komen er omdat ze een probleem hebben. En als je die even samensteekt is dat eigenlijk heel weinig...Mensen in mijn omgeving( vader,moeder, collega's,..) met iphone 4 of 4S hebben geen problemen met de batterij op IOS 5 of 5.0.1.

Laatst gewijzigd door mike77; 01-12-11 om 19:44.
  #10  
Oud 01-12-11, 20:38
rinkel rinkel is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 56
Standaard

Volgens mij beseffen die mensen niet dat ze een probleem hebben, en dan is er ook geen probleem.
  #11  
Oud 01-12-11, 21:03
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

dat kan ook altijd.. maar ik zie gelijkaardig gebruik hier rond mij, dus....

al moet ik zeggen dat als ik gewoon bel, dat maar voor een 3min is per gesprek, nooit heel lang.

Maar in het algemeen is het batterijleven van een iphone, galaxy s2,.... schandalig kort...

men rekent niet meer op 5 - 8 dagen zonder opladen. Iedereen is al blij als ze de dag doorkomen. Gewoon erg en schandalig dat we hier tevreden mee moeten zijn.
  #12  
Oud 01-12-11, 21:23
rinkel rinkel is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 56
Standaard

Je merkt het pas als de telefoon het ooit goed gedaan heeft.
0,5 a 1% per uur in standby zou het moeten zijn, dan haal je dus 200 a 100uur, volgens de specs, ik reken 1% ivm push e.d. Is het meer dan heb je het probleem.

Aangezien alle info over 5.0.2 van dezelfde site komt (macerkopf) is de geloofwaardigheid nu niet echt groot. Ik denk dus dat we zullen moeten wachten op 5.1
Tot die tijd gebruik ik een externe batterij.
  #13  
Oud 01-12-11, 21:39
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Welke externe heb je? een case of gewoon een "plug it in"

Misschien wel handig als je lange dagen voor de boeg hebt. moet wel compact blijven.
  #14  
Oud 01-12-11, 21:52
rinkel rinkel is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 56
Standaard

Ik heb er een aantal, ivm vliegen voor mn werk en heb 2x op een vliegveld zonder batt gezeten terwijl alle vluchten afgelast waren.
Een tweetal cases met batterij, incase en mophie. De incase is de beste bouwkwaliteit.

Verder nog 2 externen, beide van mophie.
Nog een onbekend merk en een iSound.
De mophies zijn goed, de isound heb ik er inmiddels 4 van gehad (steeds geruild) en deze is nog steeds niet goed, gelukkig zijn ze daar op schiphol niet zo moeilijk.

Overigens heb ik nu mn batt percentage maar gewoon uitgezet.
  #15  
Oud 01-12-11, 23:23
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

ZALIG
( batterijpercentage uitgezet)

zal de incase eens bekijken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verschil Phone 4 <-> Iphone 4 Mark1983 iPhone algemeen 4 23-01-11 12:43
verschil Iphone 2g en 3g linny Koopinformatie Nederland 2 03-01-10 16:16
iPhone 3GS verschil jonathan1993 Archief 1 30-10-09 22:00
verschil tussen iphone 1 en 2 marcelleke Archief 2 04-08-08 18:47
Verschil iPhone UK en US lukasverduyn Archief 2 20-04-08 23:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.