Ik kan geen mail versturen via pop3 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan sinds een aantal weken geen mail meer versturen via mn pop3 account. Ik krijg de boodschap 'server herkent afzender niet'. Mail binnenhalen is ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Ik kan geen mail versturen via pop3
Ik kan sinds een aantal weken geen mail meer versturen via mn pop3 account. Ik krijg de boodschap 'server herkent afzender niet'. Mail binnenhalen is geen probleem. Iemand tips voor mij??
Grt Karin |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Staat de uitgaande server wel goed...
Gebruikersnaam(=niet altijd je e-mail adres) en paswoord moeten 100% zijn... |
#3
|
|||
|
|||
Ja, smtp. Heb er helemaal niets aan veranderd. Ineens weigert ie uitgaande mail te versturen
|
#4
|
||||
|
||||
Via Wi-Fi of 3G ?
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 januari 2012 om 01:59 ---------- Het kan zijn dat je provider iets heeft veranderd... Je SMTP settings zou ik proberen met je gebruikersnaam + wachtwoord ingevuld (ook al staat er optioneel)... Dan onder identiteitscontrole...wachtwoord aanvinken... |
#5
|
|||
|
|||
Citaat:
Mijn thuisnetwerk wel gaat maar op andere netwerken niet |
#6
|
||||
|
||||
Controleer bij je email provider wat de instellingen zijn voor je iPhone. Daar zit je probleem namelijk.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan. |
#7
|
|||
|
|||
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem met een vodafone abbo.Ben naar dichtbijzijnde sevice punt gegaan en binnen vijf minuten werd het opgelost.Er is een of ander instelling net niet ok.Daar hebben zij mij uitstekkend geholpen.Dus is advies naar dichtbijzijnde servicepunt van je provider.Daar moeten ze je snel helpen.
|
#8
|
|||
|
|||
Ok bedankt maar ik zit momenteel in het buitenland. Het rare is wel dat het via de Wi-Fi thuis wel lukt maar via Wi-Fi van een andere provider niet. Ik heb de Instellingen van de provider (skynet) nagekeken en alles staat zoals het staat voorgeschreven
|
#9
|
||||
|
||||
Citaat:
De provider moet namelijk toegang mogelijk maken vanaf een ander (niet eigen) netwerk. |
#10
|
||||
|
||||
Je uitgaande smtp server moet je veranderen naar de server van de networkprovider...
Daar ook vermoedelijk inloggen met username + paswoord van de eigenaar van het internet abonnement.... |
#11
|
|||
|
|||
|
#12
|
|||
|
|||
Citaat:
Gewoon een gmail account aanmaken werkt out of the box. Ik had eerste ook deze problemen (niet op kunnen lossen), maar met een email adres van gmail werkt het wel gewoon prima. Via dit gmail adres kun je ook gewoon je andere emailadres gebruiken. |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb bij de hoofdserver voor uitgaande post smtp.gmail.com gezet nadat in een gmail account had aangemaakt en kan nu inderdaad via skynet wel mails versturen. Tanks to all
|
#14
|
|||
|
|||
[QUOTE=WLA;760771]Ik heb bij de hoofdserver voor uitgaande post smtp.gmail.com gezet nadat in een gmail account had aangemaakt en kan nu inderdaad via skynet wel mails versturen. Tanks to all[/QUOTE
Toch nog een probleem ; het lijkt of je een mail verstuurt van je skynet account maar bij een reply is de mail toch verstuurd van de gmail account. Dus toch weer niet ideaal |
#15
|
|||
|
|||
[QUOTE=WLA;761104]
Citaat:
|
#16
|
|||
|
|||
kan mijn e-mail niet meer instellen
hallo,
Sinds een paar dagen heb ik een nieuw e-mail adres maar ik kan mijn nieuwe e-mail niet meer instellen dan is de pop3.live.com niet goed of dan krijg ik in beeld dat ik geen internet heb terwijl dat wel zo is of dat de uitgaande server niet goed is Wat moet ik doen??? |
#17
|
||||
|
||||
|
#18
|
||||
|
||||
Het standaard adres kan je ingeven bij:
Instellingen - E-mail, contacten, agenda's - Standaardaccount |
#19
|
||||
|
||||
Om uw POP3 -mailbox in te stellen dient u volgende stappen te volgen, samen met je gegevens van je email provider
Klik in het hoofdmenu op het icoon "Instellingen" Klik op "Mail, Contacten, Agenda" Klik op "Voeg account toe..." Kies voor "Anders" Klik nu op "Voeg mailaccount toe" Vul volgende gegevens in: Naam: Hier vult u de naam in die u als afzender wil laten weergeven Adres: Hier vult u uw emailadres in Wachtwoord: Hier geeft u het wachtwoord van de mailbox in Beschrijving: Dit is optioneel. Als u niks invult zal iOS4 hier zelf uw domeinnaam als omschrijving instellen. Nu zal iOS4 op basis van de door u ingegeven gegevens de configuratie automatisch proberen voltooien. Indien dit niet zou lukken, zal u een nieuw venster te zien krijgen. Volg hiervoor onderstaande stappen: Selecteer op het nieuwe scherm alvast de instelling "POP" in plaats van het actieve "IMAP " Onder het gedeelte "Server inkomende post" vult u volgende in: Hostnaam: Vul hier de inkomende mailserver in. Standaard is dit "mail.uwdomeinnaam.extensie " Gebruikersnaam: Vul hier de gebruikersnaam in. Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord in. Onder het gedeelte "Server uitgaande post" vult u volgende in: Hostnaam: Hier vult het serveradres van de uitgaande mailserver in. Gebruikersnaam: Hier vult u de gebruikersnaam in. Wachtwoord: Hier vult u het wachtwoord voor de uitgaande mailserver in. Klik vervolgens op "Bewaar" in de rechterbovenhoek van het scherm. |
#20
|
|||
|
|||
Het lukt blijkbaar niet om mails te versturen vanaf mijn skynet account als ik niet op mijn eigen Wi-Fi netwerk ben.
Ik som even de instellingen op: Ik heb 2 accounts: Skynet en Google mail Als standaard account heb ik Skynet geselecteerd. Ik geef even de instellingen mee. Skynet Account POP-accountgegevens Naam: wim Lamberts Adres: Wim.lamberts@skynet.be Beschrijving: skynet Server inkomende post Hostnaam: pop.skyet.be Gebruikernaam: Wim.lamberts Wachtwoord: ********* Server uitgaande post SMTP: relay.proximus.be > - Als ik hier op druk dan krijg ik volgende instellingen: Hoofdserver relay.proximus.be : Aan - tik ik hier op dan zie ik het volgende Server uitgaande post hostnaam: relay.proximus.be gebruikersnaam: optioneel wachtwoordptioneel gebruik SSL:0 identiteitscontrole > Serverpoort :587 dan druk ik op gereed Als andere SMTP servers staan er nog: SMTP.gmail.com : Aan > Als ik hier druk kom ik een volgend scherm met volgende info. server uitgaande post Hostnaam: SMTP.gmail.com gebruikersnaam: wlamvan@gmail.com wachtwoord: ***** Gebruik SSL: 1 identiteitscontrole: wachtwoord serverpoort 587 Dan druk op gereed- daarna op < skynet Als ik dan op geavanceerd druk dan heb ik volgende instellingen Verwijderde berichten Verwijder: na één week Inkomend-instellingen gebruik SSL: 0 Identiteitscontrole > verwijder van server: nooit serverpoort 110 S/MIME S/MIME: 0 Daarna druk ik terug op<skynet en op gereed GMail Account account wlamvan@gmail.com > . Ik druk hier op en dan krijg ik volgend scherm: Google mail accountgegevens Naam: Wlamvan Adres:wlamvan@gmail.com Wachtwoord:*** Beschrijving: Google Mail Server uitgaande post SMTP: smtp.gmail.com > druk ik hierop dan krijg ik het scherm Hoofdserver smtp.gamil.com: AAN Andere SMTP servers relay.proximus.be: UIT Als ik een mail opmaak staat bij Van: duidelijk wim.lamberts@skynet.be maar toch krijgen de mensen een mail van GMAIL. Ik hoop alvast dat ik nu voldoende info heb opgegeven. Ik ben absoluut geen expert in deze materie (SMTP,POP3,enz...) en hoop gewoon dat dit werkt en dat andere minder ervaren gebruikers hier ook iets aan hebben. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
kan geen mail versturen via 3G | hoff003 | iPhone algemeen | 12 | 08-05-13 20:58 |
Kan geen mail versturen | Rick-dts | iPhone algemeen | 3 | 30-10-11 16:40 |
Kan geen e-mail meer versturen | 22Roy | iPhone algemeen | 4 | 07-07-11 22:22 |
Kan geen mail versturen via Ipad | nordholt | iPad algemeen | 2 | 02-07-11 00:16 |
kan geen mail versturen | k03n | iPhone algemeen | 1 | 17-09-10 01:29 |
|
|