//

bericht op server laten

bericht op server laten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Wil zowel mijn mail kunnen lezen via iPhone (mail) als thuis via PC (outlook 2003), nu in outlook kan je instellen bij uw account ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-04-08, 16:16
rsvh rsvh is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 37
Standaard bericht op server laten

Hallo,

Wil zowel mijn mail kunnen lezen via iPhone (mail) als thuis via PC (outlook 2003), nu in outlook kan je instellen bij uw account "kopie van bericht op server laten" maar hoe doe ik dit als ik mijn mail eerst lees op de iPhone? waar stel ik dan in om een kopie te bewaren op de server zodat ik die op ijn pc nog kan binnen halen?

Vraag2: hoe stel ik meerdere SMTP servers in omdat ik zowel via Wi-Fi als Edge wil werken?

Vraag3: welke gegevens stel ik in als POP3 voor Mobistar?

Alvast bedankt

mvg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-04-08, 12:55
rsvh rsvh is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 37
Standaard

Niemand het antwoord???????
  #3  
Oud 23-04-08, 13:02
midon's schermafbeelding
midon midon is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 337
Stuur een bericht via MSN naar midon Stuur een bericht via Yahoo naar midon
Standaard

Smtp heeft niet zoveel met Wi-Fi of edge te maken in die zin dat de instelling van smtp voor uitgaande post (email) is. Als je de smtp van Internet provider hebt kan je die voor al je accounts gebruiken. Heb je verbinding met Wi-Fi dan gebruikt de iPhone Wi-Fi anders edge/gprs.

Pop3 of imap heb je nodig van de provider die je email sevice verleend.
Om je mail op je server te laten staan kan je gebruik maken van imap ik weet niet of Internet provider dit ondersteund.
  #4  
Oud 23-04-08, 15:16
rsvh rsvh is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 37
Standaard

weet dat je met outlook en met mail op mijn macbook kan aanduiden met een POP3 account 'berichten op server laten' maar zie dit niet staan in de iPhone

Mijn provider is ADSL, hosting, ... maar zie hier niet direct info over
  #5  
Oud 23-04-08, 16:08
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Als je naar Instellingen|Mail gaat en dan je account selecteerd met > dan zie je als je naar beneden gaat de optie geanvanceerd. Als je deze optie selecteerd krijg je de mogelijkheid op op bij je inkomende post sectie de optie "Verwijder van server" te zetten.

Je kunt pas geavanceerde opties aanpassen als je de Account hebt aangemaakt.
  #6  
Oud 24-04-08, 21:49
rsvh rsvh is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 37
Standaard

Bedankt voor info. Weet u ook oorzaak van falen smtp server via Wi-Fi voor mijn provider edpnet.be ,instelling werkt wel op MacBook (relay.edpnet.be)
  #7  
Oud 25-04-08, 01:01
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Waarschijnlijk heb je de POP en SMTP settings van je account met SSL ingesteld. Dit doet de iPhone automatisch. Als je naar je email instellingen gaat en naar beneden scrolt heb je de optie geavanceerd. Ik neem aan dat edpnet.be geen SSL heeft. Het uitzetten van de SSL optie zou dus een oplossing kunnen zijn voor het probleem.
Suc6.
  #8  
Oud 25-04-08, 18:37
rsvh rsvh is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 37
Standaard

geweldig, het blijkt te werken.bedankt
  #9  
Oud 25-04-08, 18:39
rsvh rsvh is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 37
Standaard

kan ik ook meerdere smtp servers instellen op 1account zodat ik op werk niet steeds hoef deze opnieuw in te geven elke dag.
  #10  
Oud 25-04-08, 18:53
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Jammer genoeg is dat niet mogelijk. Maar misschien kun je een algemene SMTP server gebruiken die berijkbaar is thuis en op de zaak.
  #11  
Oud 22-01-09, 12:30
I-Stefke I-Stefke is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 45
Standaard bericht op server laten

Hoi

Ik heb ook die optie "geavanceerd"staan maar daar staat bij inkomend-instellingen: gebruik SSl, Indentiteitscontrole, Voorvoegsel IMAP-pad en Serverpoort. Maar geen optie voor bericht op server laten. Vreemd of niet?

Kan iemand hetzelfde probleem want ik wil ook de beichten op de server laten staan totdat ik ze zelf met de pc verwijder.

Ik hoor het graag van jullie

Stef
  #12  
Oud 24-01-09, 23:16
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Waarschijnlijk heb je de POP en SMTP settings van je account met SSL ingesteld. Dit doet de iPhone automatisch. Als je naar je email instellingen gaat en naar beneden scrolt heb je de optie geavanceerd. Ik neem aan dat edpnet.be geen SSL heeft. Het uitzetten van de SSL optie zou dus een oplossing kunnen zijn voor het probleem.
Suc6.
Niet helemaal juist. De iPhone zal net als Apple Mail een poging doen om het account automatisch te configureren zodat jij als gebruiker niet allemaal ingewikkelde instellingen hoeft te doen. Het zal dus zelf detecteren op welke port de mailserver te bereiken is en of dit met of zonder SSL kan. Als de mailserver SSL ondersteund heeft dit de voorkeur en zal dit worden ingesteld. Ik vind het een uitstekend idee om SSL standaard toe te passen indien dit mogelijk is, security is een erg belangrijk item (zeker met mail aangezien dit tegenwoordig veelal onder het briefgeheim valt in diverse landen).

Zoals bijna iedere provider in ieder land zal edpnet ongetwijfelt port 25 uitgaand blokkeren om zodoende het versturen van spam en virussen vanaf hun netwerk te voorkomen. Gevolg is dat je hierdoor alleen nog maar de mailserver van je provider via port 25 kunt gebruiken. Juist wanneer de mailserver SSL ondersteund kun je hier onderuit komen net als wanneer het de zogenaamde submission port (= port 587) ondersteund. Dit zijn namelijk andere portnummers dan port 25 en die worden niet geblokkeerd.

Het hoeft dus niet per definitie aan SSL te liggen. Het kan echter soms voor komen dat de wizard van Mail het niet helemaal correct detecteert (waarbij de fout zowel bij de mailserver als de wizard kan liggen) en ten onrechte SSL invult of dat het SSL icm de verkeerde port gebruikt (port 25 ipv 465 bijvoorbeeld; dat wil soms gebeuren wanneer SSL ontdekt wordt en port 25 ontdekt wordt, het hoeft dan niet zo te zijn dat de combinatie mogelijk is, dus SSL op port 25). Als het niet werkt is het in ieder geval altijd verstandig om je instellingen na te kijken en te vergelijken met wat je provider voorschrijft. Mail ze er desnoods over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I-Stefke Bekijk bericht
Hoi

Ik heb ook die optie "geavanceerd"staan maar daar staat bij inkomend-instellingen: gebruik SSl, Indentiteitscontrole, Voorvoegsel IMAP-pad en Serverpoort. Maar geen optie voor bericht op server laten. Vreemd of niet?

Kan iemand hetzelfde probleem want ik wil ook de beichten op de server laten staan totdat ik ze zelf met de pc verwijder.
Je kunt mail op 2 manieren binnenhalen: via IMAP en via POP3.

Bij IMAP staat alles op de server en doe je alle mailbewerkingen ook op de server. Er staat dan ook niets op je iPhone, Mac, PC, etc. (nouja, er wordt wel wat gecached zodat het allemaal sneller is maar dat is detail ). M.a.w. op elk apparaat dat je gebruikt heb je dus exact dezelfde inbox, dezelfde verstuurde berichten, etc. Erg prettig en aan te raden indien je meer dan 1 apparaat gebruikt om je mail te lezen/versturen. Bericht verwijderen op je iPhone is dus ook bericht weg op je Mac, je PC, etc. Maak dus niet de denkfout dat je een backup hebt als je per ongeluk iets weggooit (tenzij je natuurlijk zelf keurig netjes je mail backupt).

Bij POP3 is dit echter exact andersom. De berichten pluk je van de server en zet je lokaal neer. Alle bewerkingen die je doet staan dan ook lokaal. Dingen als verstuurde berichten e.d. zullen dus niet gelijk zijn als je meerdere apparaten gebruikt en dat is dus mega onhandig ("Had ik dat mailtje nou vanaf de iPhone of de Mac verstuurd? Waar staat dat ding nou toch?!").

Met deze uitleg zou er nou een lampje moeten gaan branden Voor het gemak: bij IMAP is het volledig onzinnig om de optie "laat op server staan" te hebben omdat alles op de server staat en alles op de server wordt gedaan. Deze optie vindt je dan ook alleen wanneer je POP3 gebruikt. De optie zorgt er dan voor dat de mail in je inbox (en dan ook alleen je inbox, dus niet al je andere mappen !!!) op de server blijft staan zodat je die elders ook nog binnen kunt halen. Gebruik je meerdere apparaten om echt te mailen (dus ontvangen, versturen, etc.) dan is het ten zeerste aan te raden om IMAP te gebruiken omdat je dat ontzettend veel ellende, moeite en tijd bespaart (met name het zoeken naar mail is hier niet aan de orde).

Laatst gewijzigd door ppl; 24-01-09 om 23:25.
  #13  
Oud 25-01-09, 19:08
I-Stefke I-Stefke is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Helmond
Berichten: 45
Standaard

PPL ik dank je voor de super goede uitleg en verontschuldig me voor de onhandigheid waarmee ik mijn vraag gepost heb op het forum. Weer een hoop geleerd vandaag.

I-Stefke
  #14  
Oud 07-03-09, 00:31
Liesje28 Liesje28 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb vandaag een iphone aangeschaft en bezig mijn outlook erop te krijgen. Begrijp het verschil tussen imap en pop3. Alles werkt nu ook, maar ik kan dus geen berichten wissen van mijn iphone.... ? Dan geeft een melding dat dat niet mogelijk is, doe ik nog iets fout?

Laatst gewijzigd door Liesje28; 07-03-09 om 00:41.
  #15  
Oud 21-06-09, 23:01
flakkee-john flakkee-john is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 26
Standaard macbook en iphone mail

Ik heb de nieuwe iphone 3g-s besteld en wil van jullie eens weten hoe verder

Ik heb een macbook waar ik mijn mail van chello op binnen haal.

Ik wil dzee straks op mijn iphone binnen halen maar als ik thuis kom of mijn laptop aanzet dit wordt gecynchronieerd dat de mail ook op de laptop staan.
Ik gebruik het reguliere mail programma van mijn mac

thanks John
  #16  
Oud 22-06-09, 07:55
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Lees dit topic eens door, gaat over hetzelfde.
Welkom overigens
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #17  
Oud 22-06-09, 09:21
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Server timde out Slotboom2008 iPhone Apps 1 18-05-11 14:32
"Dit bericht is niet gedownload van de server." djgns iPhone algemeen 6 21-04-10 14:09
pop3 server dais iPhone algemeen 4 06-04-10 23:54
dit bericht is niet gedownload van de server paro iPhone algemeen 3 20-06-08 14:24
server Rolf Archief 2 29-02-08 14:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:02.