1 of 2 jaar garantie iPhone 3GS? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Iphone 3GS gekocht zonder simlock bij tfortelecom - orginele bon erbij van oktober 2010, kostte meer dan EUR 700- Vraag garantie bij tfortelecom - antwoord: ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
1 of 2 jaar garantie iPhone 3GS?
Iphone 3GS gekocht zonder simlock bij tfortelecom - orginele bon erbij van oktober 2010, kostte meer dan EUR 700-
Vraag garantie bij tfortelecom - antwoord: dat kan alleen via KPN winkel. Keurig netjes behandeld in de KPN winkel Opgestuurd naar reparatiecentrum Feedback nu: GEEN GARANTIE de garantietermijn van 1 jaar is verlopen!! Ik dacht dat er op een iphone 2 jaar garantie zou moeten zitten? Wie heeft hier ervaring mee? G |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Wat is er precies kapot met de iPhone? Het is inderdaad mogelijk dat ze een probleem niet meer willen behandelen onder garantie omdat er intussen al meer dan een jaar verstreken is. Dat komt omdat er niet zoiets bestaat als "twee jaar garantie". Je hebt enerzijds de fabrieksgarantie en anderzijds de wettelijke garantie. Een garantieovereenkomst ga je bovendien altijd aan met de winkel waar je de iPhone gekocht hebt en niet met de fabrikant.
Meestal krijg je één jaar fabrieksgarantie en wordt het tweede jaar aangevuld met wettelijke garantie. Eenvoudig gezegd houdt dit in dat je tijdens het eerste jaar dat je een product gekocht hebt niet moet aantonen dat jij het defect veroorzaakt hebt. Men gaat ervan uit dat het probleem al aanwezig was wanneer het product de fabriek verliet en dat de fout dus bij de fabrikant ligt. Uiteraard geldt dit niet voor water- of valschade. Bij Apple krijg je gedurende deze periode meestal een nieuw (refurbished) toestel. Nadat het eerste jaar verstreken is, alsook de fabrieksgarantie dan moet jij als consument aantonen dat het probleem veroorzaakt werd door een fout bij de fabrikant. Wat uiteraard niet zo eenvoudig is. Dit kan er dus toe leiden dat bepaalde dingen niet meer onder garantie vallen. Apple zal in deze periode meestal geen nieuw (refurbished) toestel meer geven, maar het defect proberen herstellen. En dan kunnen ze de kosten eventueel naar jou doorschuiven. |
#3
|
|||
|
|||
toestel reboot spontaan tijdens bellen. Geen aanwijsbare reden voor te vinden. Soms gaat t dagen goed en dan een paar keer per dag fout. Diagnose stelt een Crashreporter key en CRC error. Dus niks waar ik iets aan kan doen lof kan beinvloeden lijkt me. Ook geen slijtage door gebruik...
|
#4
|
||||
|
||||
Kijk eens bij consuwijzer... Daar kun je zien wat je rechten zijn.
En je moet absoluut bij de verkoper zijn. Die mag je nooit naar iemand anders verwijzen!
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan. |
#5
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
2 jaar garantie bij Apple. Of niet? | Snippertje | iPhone algemeen | 32 | 09-12-11 11:27 |
|
|