//

iPhone 4 of 4S?

iPhone 4 of 4S? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil graag overstappen op een Iphone en nu twijfel ik erg over de 4 of de 4S. (op de 5 wachten duurt te lang) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-03-12, 19:37
annah annah is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 2
Standaard iPhone 4 of 4S?

Ik wil graag overstappen op een Iphone en nu twijfel ik erg over de 4 of de 4S. (op de 5 wachten duurt te lang)
Ik lees over de batterij van de 4S die een stuk minder is als die van de 4.
Op zich is de 4 goedkoper te krijgen en dat is mooi maar daarentegen lijkt het logischer een nieuwere versie te nemen en iets bij te betalen.

Wat is het advies onder jullie ervaren Iphone gebruikers.
Ga ik voor de goedkopere 4 met betere baterij of voor de nieuwere 4S?

Vast hartelijk dank voor antwoorden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-03-12, 20:05
Jordylwd Jordylwd is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 110
Standaard

Ik heb de 4S en mijn batterij doet het prima. Zeker niet slechter als de iPhone 4.
  #3  
Oud 01-03-12, 20:07
Keesio Keesio is offline
• iOS 5.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard

Ja ik heb eigenlijk dezelfde vraag, en misschien weten er ook mensen bij welke provider hij nu het goedkoopste is?
Ik zit bij t mobile en dat lijkt nog steeds de goedkoopste te zijn.

En is het ook geen idee om gewoon de nieuwste 4s te nemen en als de 5 komt zet je je 4s gewoon te koop en leg je de rest bij, iPhone's behouden hun waarde wel lang, of zeg ik iets geks nu?
  #4  
Oud 01-03-12, 20:09
Jordylwd Jordylwd is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 110
Standaard

IPhone blijft idd zijn waarde houden
  #5  
Oud 01-03-12, 22:49
cynthiar cynthiar is offline
• iOS 11.0.2
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 72
Standaard

Koop hem los en zoek het goedkoopste sim-only abbo erbij.
  #6  
Oud 01-03-12, 23:06
iVancolen iVancolen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Antwerpen, BE
Berichten: 10
Standaard

ik ben van 4 naar 4s gegaan en ben zeer tevreden, ik merk het verschil heel hard als ik bijvoorbeeld nog is een 4 vast heb
  #7  
Oud 02-03-12, 09:11
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iVancolen Bekijk bericht
ik ben van 4 naar 4s gegaan en ben zeer tevreden, ik merk het verschil heel hard als ik bijvoorbeeld nog is een 4 vast heb
Wat merk je dan?
  #8  
Oud 02-03-12, 10:00
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Hmm
Verschil ?

Ik heb twee iphone's de 4 en de 4s , beide met jailbreak en identiek qwa geinstalleerde software , de 1 gebruik ik en de ander de vrouw .

Nu zit er qwa snelheid van het laden van bv navigatie software ,wel wat verschil bv allebei tegelijkertijd aktiveren, is de de 4s sneller dan de 4 ,maar bv internet weinig of geen, zelfde voor de mail , wel wat verschil maar dat is hooguit een 1 sec.

Bij grote programma's zit er zeker snelheids verschil in , dat moet je zien in ongeveer een sec of 3á4 .

Batterij duur, zijn ze beide hetzelfde qwa consumeren,allebei Wi-Fi 24 uur aan en beide flight modus rond 23:00 t/m 06:00 ,regelmatig een uurtje surfen, mail checken , via push elke 15 minuten, constant weer app aan , uurtje bellen per dag ect , ruim twee dagen beide.

Ik zou zelf voor de 4 gaan omdat die wat prijstechnische aantrekkelijker is dan de 4s , en dan evt volgend jaar de 5 kopen ( mijnplan)

Suc6
  #9  
Oud 02-03-12, 10:06
iVancolen iVancolen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Antwerpen, BE
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 Bekijk bericht
Wat merk je dan?
Ik merk het in vele kleine dingen, laadtijden ( internet en apps)

Animaties gaan vlotter en zonder glitches , grote apps ( voornamelijk games) laden opmerkelijk sneller

Switchen tussen apps en ik kan het niet goed uitleggen maar er zit ook verschil in de netwerkkaarten tussen den 4 en 4s.

Natuurlijk heb je ook van Siri gehoord , dat vind ik ook wel leuk ! Siri is in mijn wagen compatibel met mijn Alpine radio

iVancolen
  #10  
Oud 02-03-12, 10:29
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iVancolen Bekijk bericht
Animaties gaan vlotter en zonder glitches , grote apps ( voornamelijk games) laden opmerkelijk sneller

Switchen tussen apps en ik kan het niet goed uitleggen maar er zit ook verschil in de netwerkkaarten tussen den 4 en 4s.

iVancolen
Wat bedoel je met verschil netwerk kaarten ?, en die glitches ,valt nauwelijks op , maar das , denk ik persoonlijk.......
  #11  
Oud 03-03-12, 18:39
annah annah is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 2
Standaard

Dank voor jullie antwoorden.
Het lijkt me sowieso handig ook een dockingstation aan te schaffen, dan kan ie bij thuiskomst mooi meteen op de lader staan.
Ik heb zo'n hekel aan een gsm aan een lader leggen. Ben een tijdje verwend met een Nokia die dagenlang meeging. heb sindsdien van alles geprobeerd, HTC, LG2x. Ik begrijp niet dat het niet mogelijk is een grotere batterij in die apparaten te doen.
Ik ben het switchen van telefoons een beetje zat en hoop met de Iphone voorlopig een blijvertje te hebben. Misschien volgend jaar de 5, ben heel benieuwd hoe die eruit gaat zien.
  #12  
Oud 05-03-12, 19:57
dodojuice1980 dodojuice1980 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Doetinchem
Berichten: 31
Standaard

Ik zit een beetje met hetzelfde dubio..

Hiervoor een BlackBerry gehad en deze is in de wasmachine terecht gekomen omdat ik hem in mijn broek heb laten zitten man wat was ik er ziek van.. uiteindelijk de verzekering gebeld en als het goed is word het toestel nu vergoed

Uiteraard kom je dan aan het twijfelen.. wil ik nog een BB of toch een ander toestel? Nu is het zo dat ik een iPhone 3GS heb gehad en deze tot op heden nog steeds een van de mooiste en fijnste toestellen blijf vinden.. vandaar dat ik nu ook ga voor een iPhone 4 of 4S

Nu hoor ik van een aantal mensen diverse verhalen.. zo zou de ontvangst van een iPhone 4S beter zijn dan van een gewone 4, klopt dit?

Batterij maakt me niet zo gek veel uit, al moet ik hem elke dag laden tja.. boeien

Waar het me met name omgaat is de aanschafprijs, ik wil een nieuw toestel via de officiële weg, ook met het oog op garantiezaken of een dergelijke geval wat ik nu heb gehad met de verzekering, ik wil gewoon een bon hebben.
Een 4 is natuurlijk een stukje voordeliger dan de 4S, het gaat me dus met name om de voordelen van een 4S t.o.v. een 4

Momenteel heb ik bij Vodafone een bel/sms/web abbo inclusief BlackBerry diensten, dan kan ik toch gewoon gebruik maken van een iPhone, betaal dan alleen wat extra voor het BB gedeelte, maar dat is niet te veranderen en daar heb ik ook wel vrede mee..
  #13  
Oud 07-03-12, 15:09
twentsmeisje's schermafbeelding
twentsmeisje twentsmeisje is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Enschede
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar twentsmeisje
Standaard

Hoi,

Ik heb net een 4S 16GB besteld, ik heb momenteel een 3GS 16GB en ben erg benieuwd naar de 4S. Ik heb bewust voor 16GB gekozen omdat ik de huidige nauwelijks voor de helft vol krijg terwijl er best veel op staat. Ik ben wel heel erg bang voor het updaten etc. omdat ik de laatste keer dat ik een update heb gedaan al mijn contacten kwijt was. Iemand enig idee hoe dit te doen is zonder dat ik alles verlies?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 maart 2012 om 15:19 ----------

Net even in een ander topic lozen neuzen over synchroniseren, toch maar een backup maken dan, ben er zo bang voor weer alles kwijt te raken heb daardoor nooit meer ge-update sinds de 3.1.3 ....
__________________
A quem couber a carapuça, que a enfie.
  #14  
Oud 07-03-12, 15:19
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Eerst een reservekopie maken in iTunes, daarna je nieuwe telefoon instellen en de reservekopie terugzetten.
  #15  
Oud 07-03-12, 15:21
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annah Bekijk bericht
Ik heb zo'n hekel aan een gsm aan een lader leggen. Ben een tijdje verwend met een Nokia die dagenlang meeging. heb sindsdien van alles geprobeerd, HTC, LG2x. Ik begrijp niet dat het niet mogelijk is een grotere batterij in die apparaten te doen.
De iPhone is nu al voor het grootste deel "batterij". De vergelijking van een oude Nokia 3310 waarmee je alleen kon bellen en af en toe eens mee SMS't en een iPhone waar je mee belt, SMS't, surft, mailt .. gaat niet echt op lijkt me

Overigens: ik ken mensen die met een iPhone 3G van meer dan 3 jaar oud nog gemakkelijk een halve week verder kunnen. Door die gewoon zeer weinig te gebruiken (zoals een doorsnee Nokia vroeger). Maar waarom koop je dan zo'n duur toestel..



---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 maart 2012 om 15:23 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twentsmeisje Bekijk bericht
Hoi,

Ik heb net een 4S 16GB besteld, ik heb momenteel een 3GS 16GB en ben erg benieuwd naar de 4S. Ik heb bewust voor 16GB gekozen omdat ik de huidige nauwelijks voor de helft vol krijg terwijl er best veel op staat. Ik ben wel heel erg bang voor het updaten etc. omdat ik de laatste keer dat ik een update heb gedaan al mijn contacten kwijt was. Iemand enig idee hoe dit te doen is zonder dat ik alles verlies?

Net even in een ander topic lozen neuzen over synchroniseren, toch maar een backup maken dan, ben er zo bang voor weer alles kwijt te raken heb daardoor nooit meer ge-update sinds de 3.1.3 ....
Heb je iCloud geïnstalleerd/ingesteld op je iPhone 3GS? Zo ja, dan hoef je je geen zorgen te maken: alles staat in iCloud opgeslagen en je hoeft enkel je account weer in te geven op je nieuwe iPhone en alles wordt overgezet
  #16  
Oud 07-03-12, 15:26
iVancolen iVancolen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Antwerpen, BE
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twentsmeisje Bekijk bericht
Hoi,

Ik heb net een 4S 16GB besteld, ik heb momenteel een 3GS 16GB en ben erg benieuwd naar de 4S. Ik heb bewust voor 16GB gekozen omdat ik de huidige nauwelijks voor de helft vol krijg terwijl er best veel op staat. Ik ben wel heel erg bang voor het updaten etc. omdat ik de laatste keer dat ik een update heb gedaan al mijn contacten kwijt was. Iemand enig idee hoe dit te doen is zonder dat ik alles verlies?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 maart 2012 om 15:19 ----------

Net even in een ander topic lozen neuzen over synchroniseren, toch maar een backup maken dan, ben er zo bang voor weer alles kwijt te raken heb daardoor nooit meer ge-update sinds de 3.1.3 ....
Beste
, eerst back up maken en contacten overzetten naar windows contacts,Outlook, ...

Daarna nieuwe iphone insteken , bij info kiest voor u contactpersonen synchroniseren en u klikt onderaan in datzelfde venster op : contacten vervangen op deze iphone, deze stap dient u enkel te doen de eerste keer u uw nieuw toestel eraan hangt . de optie wordt vanzelf afgevinkt na de synchronisatie

ik hoop dat het wat duidelijk is

iVancolen
  #17  
Oud 07-03-12, 15:27
twentsmeisje's schermafbeelding
twentsmeisje twentsmeisje is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Enschede
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar twentsmeisje
Standaard

Bedankt voor jullie reacties, ik ga icloud eens opzoeken nvg
  #18  
Oud 07-03-12, 15:27
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

kijk eens Sizz - iPhone - Synchroniseren via iTunes - YouTube
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #19  
Oud 07-03-12, 15:31
twentsmeisje's schermafbeelding
twentsmeisje twentsmeisje is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Enschede
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar twentsmeisje
Standaard

@iVancolen,

Dank je, dit ga ik zo ook eens doen.

Cloud geinstalleerd en nu even doorlezen, en daarna itunes op andere pc aan en eerst het synchroniseren dan uitzetten voor de 3gs er aan gaat denk ik?

En de update ook meteen doen?

Srry voor alle vragen, ben op zich geen digibeet maar een beetje angstig na de vorige ervaring met itunes
  #20  
Oud 07-03-12, 15:32
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Geeft niets, daar ben je voor op een forum.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.