//

Replacement screen iPhone 4. Prijsverschillen.

Replacement screen iPhone 4. Prijsverschillen. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi all, Ik ben van plan zelf mijn iPhone te repareren. Het glas van mijn scherm is gebroken maar alles werkt nog prima. Helaas is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-03-12, 20:45
iDavid iDavid is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 193
Standaard Replacement screen iPhone 4. Prijsverschillen.

Hi all,

Ik ben van plan zelf mijn iPhone te repareren. Het glas van mijn scherm is gebroken maar alles werkt nog prima. Helaas is het niet mogelijk enkel het glas te vervangen omdat dit 1 geheel is en moet dus ook het LCD scherm inclusief de touch worden vervangen.

Nu stuit ik op enorme prijsverschillen. Varierend van een paar tientjes tot 130 euro.

Op eBay vind je complete make-over setjes voor 50 euri. Ergens anders kost zoiets weer 190 dollar

Ik vraag mij af wat nu exact het verschil is, als die er is. Is de kwaliteit slechter bij die van 45 euro vergeleken met die van 130 euro? En zal het touch gedeelte ook minder nauwkeurig zijn?

Ik word er niet echt wijzer van..

Wie heeft hier ervaring mee? Bedankt..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-03-12, 20:54
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

Ik zou er zelf niet aan beginnen je kan een hoop slopen ,
vaak is na het vervangen van het lcd je Wi-Fi niet meer aanwezig of heb je geen tot zeer slecht bereik..

ik zou het overlaten aan iemand met ervaring zit je vaak nog onder de 100 euro en heb je garantie.
  #3  
Oud 07-03-12, 21:07
iDavid iDavid is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer Bekijk bericht
Ik zou er zelf niet aan beginnen je kan een hoop slopen ,
vaak is na het vervangen van het lcd je Wi-Fi niet meer aanwezig of heb je geen tot zeer slecht bereik..

ik zou het overlaten aan iemand met ervaring zit je vaak nog onder de 100 euro en heb je garantie.
Dat is ook nog steeds wat ik overweeg. Echter vraag ik mij af wat voor schermen zij gebruiken. Een van die reparatie bedrijven zegt originele Apple producten te gebruiken maar ik las op Tweakers dat dit niet kan omdat Apple simpelweg deze onderdelen niet los verkoopt. Dan heb je natuurlijk nog steeds de kans dat zij ook gewoon die goedkope schermen erin schroeven.. tja.. dan ga ik daar geen 130 euro voor betalen.

Ik hoop dat iemand zijn ervaringen kan delen.
  #4  
Oud 07-03-12, 21:14
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

originele apple producten worden niet verkocht .
wel oem producten deze komen uit dezelfde fabriek maar zonder het keurmerk of logo ..

130 euro is wel te veel .

zorg ervoor dat je retina schermen krijgt , je moet de resolutie wel halen natuurlijk anders zit je als het ware naar een 3gs scherm te kijken ..

pb maar voor een adresje in gelderland . of anders hier op iculture zelf wordt het ook aangeboden ..
  #5  
Oud 07-03-12, 21:32
iDavid iDavid is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer Bekijk bericht
originele apple producten worden niet verkocht .
wel oem producten deze komen uit dezelfde fabriek maar zonder het keurmerk of logo ..

130 euro is wel te veel .

zorg ervoor dat je retina schermen krijgt , je moet de resolutie wel halen natuurlijk anders zit je als het ware naar een 3gs scherm te kijken ..

pb maar voor een adresje in gelderland . of anders hier op iculture zelf wordt het ook aangeboden ..
Uiteraard zie ik gauw genoeg of het een retina scherm is of niet. Leg hem daarna naast een andere iPhone 4 en ik zie de kwaliteit.

Dit is hun website:

Telefoon iPhone 4S - Apple

130 zou best kunnen als die schermen daadwerkelijk 109 euro zijn zoals zij zeggen.. Dat zal vast wel iets goedkoper zijn want ze maken echt wel meer winst dan 20 euro.. Maar voor het zelfde geld gebruiken ze gewoon schermen van een paar tientjes.. dat wil ik gewoon zeker weten.
  #6  
Oud 07-03-12, 23:40
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

Wij werken met 100% originele iPhone 4S beeldschermen. Deze zijn allemaal voorzien van de originele 2 dimensionale barcode, stofgaasje, cameraring en connector-stickers. Er zullen dan ook geen sporen van deze reparatie achterblijven


bla bla bla bla .....

Garantie

De garantie van de fabrikant verdwijnt wanneer iemand anders de toestellen opent en repareert. In veel gevallen kunnen wij de reparaties zonder zichtbare sporen uitvoeren. Maar kleine verschillen met hoe het toestel er uit zag voor de reparatie, zijn altijd mogelijk. U moet zich voorstellen dat de apparaten eigenlijk niet zijn gemaakt om te openen en repareren. Een terugkeerde klacht is niet per definitie eenzelfde technisch defect.
De garantie geldt niet wanneer de klachten over een uitgevoerde reparatie komen door: - Eerdere schade, zoals val- of waterschade; - Softwarematige toepassingen (zoals jailbreaken); - Externe omstandigheden (vallen, waterinloop, blikseminslag, etc) - Doordat u zelf heeft geprobeerd de klachten te herstellen.
Software reparaties en reparaties die betrekking hebben op waterschade vallen niet onder deze garantie.
Aansprakelijkheid

Wij behandelen alle aangeleverde toestellen met de grootste voorzichtigheid. Sommige defecten komen pas aan het licht nadat het toestel uit elkaar wordt gehaald. Het SSC kan niet aansprakelijk worden gesteld voor defecten of schades die optreden tijdens of na de reparatie, tenzij deze hun oorzaak vinden in opzet of grove schuld veroorzaakt zijn door het ISC.
Defecten

Het SSC repareert alleen defecten die door de klant zijn aangegeven op het schadeformulier of tijdens het maken van de reservering.



Met andere woorden gaat het fout tijdens de reparatie zijn de kosten voor uw eigen rekening ..
Dan kan je het beter zelf doen een stuk goedkoper en hetzelfde risico ..
  #7  
Oud 08-03-12, 02:23
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Als je net zo vaardig bent ala hen, dan wel ja...
  #8  
Oud 13-03-12, 11:50
tiger1333 tiger1333 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 85
Standaard

Simpel antwoord.
Je kan van te voren niet weten of je een origineel koopt of een high copy.
De verkoper kan jou van alles wijsmaken, net zoals ze in de MediaMarkt doen.

Ik kan je echter wel vertellen dat de meeste high copy's exact hetzelfde zijn als de originele. Nu wordt je altijd bang gemaakt dat je garantie verloren gaat, echter als je de iPhone gewoon weer netjes dicht maakt, (en de waterschade indicator ) op de middelste schroef terugplaatst, is er niets aan de hand.

De prijzen liggen op het moment, als je het van een reparatiecentra in Nederland koopt die jou niet voor de gek wilt houden:
< 50 euro : niet doen
50-60 euro : high copy
70-80 euro : origineel
> 80 euro : je wordt afgezet

Hierboven verteld iemand ook over enige schade aan de Wi-Fi.
Indien je niet de lange schroef die de Wi-Fi cover verbind met de antenne in chromen rand heb je inderdaad geen Wi-Fi. Dit is echter gewoon goed opletten.

Daarnaast vertellen mensen ook dat je moet opletten dat je een retina scherm hebt.
Indien je een iPhone 4 scherm koopt die dus een lagere resolutie zou hebben is dit technisch niet eens haalbaar want dan zou de iPhone gewoonweg niet het scherm opstarten. Wat dus ook lariekoek is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipod nano replacement program singh137 Chat en geruchten 16 11-01-12 15:21
Backcover (replacement) borisbaco iPhone accessoires en onderdelen 4 30-10-11 12:19
Greyed-out, replacement schulo Wi-Fi 0 04-02-09 07:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.