//

iMessage bericht op twee telefoons

iMessage bericht op twee telefoons discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) He probleem lijkt verholpen! Ik heb inderdaad het mailadres gewijzigd bij mijn vriendin en nu kreeg ze het bericht van mijn collega niet meer binnen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11-05-12, 09:18
pvdleur pvdleur is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

He probleem lijkt verholpen! Ik heb inderdaad het mailadres gewijzigd bij mijn vriendin en nu kreeg ze het bericht van mijn collega niet meer binnen. Ze kreeg overigens wel de hele discussie binnen, dus zowel mijn berichten als die van mijn collega en het nummer van mijn collega stond boven de discussie.
Deze waarden worden overigens standaard geadresseerd in iMessage, dus zal bij heel veel mensen zo staan. Geen idee ook waarom het alleen bij die ene collega fout ging, terwijl mijn halve adresboek een Iphone heeft en dus via iMessage stuurt.

Ik begrijp overigens het nut niet van het e-mailadres bij iMessage? Hij stuurt toch nooit deze tekst naar je mailadres? En iMessage wordt vanzelf toegepast als je smst met iemand met een Iphone.

Maar.... het probleem is weer verholpen en dat is het belangrijkste! Iedereen bedankt voor de reacties!!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 11-05-12, 09:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdleur Bekijk bericht

Ik begrijp overigens het nut niet van het e-mailadres bij iMessage? Hij stuurt toch nooit deze tekst naar je mailadres? En iMessage wordt vanzelf toegepast als je smst met iemand met een Iphone.
Bij mij is dat e-mailadres dan weer heel nuttig. Bijvoorbeeld om iMessages te ontvangen op mijn MacBook Pro, iMac, Mac Pro en iPad.

Dus, met welk ik apparaat ik ook bezig ben, iMessages komen altijd aan en lopen synchroon op alle apparaten. Dus, zo onzinnig is dat e-mail adres niet.
  #23  
Oud 11-05-12, 09:29
pvdleur pvdleur is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bij mij is dat e-mailadres dan weer heel nuttig. Bijvoorbeeld om iMessages te ontvangen op mijn MacBook Pro, iMac, Mac Pro en iPad.

Dus, met welk ik apparaat ik ook bezig ben, iMessages komen altijd aan en lopen synchroon op alle apparaten. Dus, zo onzinnig is dat e-mail adres niet.
Blijkbaar! Zag zelf iMessage vooral als gratis alternatief voor sms, zoals ping dat voor de BB is. Mail is al gratis en ontvang je al op elk apparaat. Maar begrijp dat je het ook kunt zien als alternatieve messenger.
  #24  
Oud 11-05-12, 09:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdleur Bekijk bericht
Blijkbaar! Zag zelf iMessage vooral als gratis alternatief voor sms, zoals ping dat voor de BB is.
Inderdaad, iMessage is niet beperkt tot de aiFauwntjes. Het is volledig geïntegreerd in de Apple wereld. Idem dito met FaceTime. Maar daar merk je als Windowsmens heel weinig van
  #25  
Oud 11-05-12, 09:56
pvdleur pvdleur is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Inderdaad, iMessage is niet beperkt tot de aiFauwntjes. Het is volledig geïntegreerd in de Apple wereld. Idem dito met FaceTime. Maar daar merk je als Windowsmens heel weinig van
Haha, zelfs als apple mens (Iphone, Ipad en Macbook Pro) met basisbehoeften merk je er weinig van.
  #26  
Oud 11-05-12, 10:57
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdleur Bekijk bericht
Haha, zelfs als apple mens (Iphone, Ipad en Macbook Pro) met basisbehoeften merk je er weinig van.
Overigens, het wordt tijd dat je je firmwares eens updatet
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #27  
Oud 11-05-12, 11:01
pvdleur pvdleur is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Overigens, het wordt tijd dat je je firmwares eens updatet
Haha, het wordt eerder tijd dat ik mijn profiel hier update. De firmware is helemaal up to date hoor!
  #28  
Oud 11-05-12, 11:07
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdleur Bekijk bericht
Haha, het wordt eerder tijd dat ik mijn profiel hier update. De firmware is helemaal up to date hoor!
Haha, dacht ik al
  #29  
Oud 11-05-12, 15:52
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdleur Bekijk bericht
Ik begrijp overigens het nut niet van het e-mailadres bij iMessage? Hij stuurt toch nooit deze tekst naar je mailadres? En iMessage wordt vanzelf toegepast als je smst met iemand met een Iphone.
Je kunt nog geen telefoonnummer toevoegen als ontvangadres op iPod/iPad/Mac
Berichten verstuurd naar een telefoonnummer en berichten verstuurd met als "bellerherkenning" een telefoonnummer zullen op andere apparaten niet verschijnen - vaak resulterend in een half gesprek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Inderdaad, iMessage is niet beperkt tot de aiFauwntjes. Het is volledig geïntegreerd in de Apple wereld. Idem dito met FaceTime.
En daar ben ik elke keer heel blij mee als m'n iPhone & MBP tegelijk afgaan of tegelijk iMessages ontvangen
  #30  
Oud 19-12-12, 12:37
jaolie jaolie is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdleur Bekijk bericht
Sinds enige tijd ontvangt mijn vriendin standaard alle berichten die ik van een collega krijg. Ik krijg ze zelf ook binnen op mijn telefoon. Aangezien de collega ook een iphone heeft, worden deze via Imessage gestuurd. Blijkbaar is er ooit een koppeling ontstaan, maar ik heb geen idee wat ik er tegen kan doen. Verder gebeurt dat bij helemaal niemand.
Bij mijn vriendin komen de berichten erin te staan alsof ze van mij komen.

We maken samen gebruik van hetzelfde apple profiel, maar daar kan het toch niet aan liggen lijkt me? We hebben er bij andere iphone bezitters namelijk helemaal geen last van. Allebei af en aanmelden bij Imessage was ook niet de oplossing. Mijn vriendin is een maand geleden ook nog eens overgegaan van de 3gs naar de 4s, maar ook toen bleef het probleem nog bestaan.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem of een oplossing ervoor? Aangezien mijn collega het nu weet, vrees ik dat mijn vriendin hele smerige berichten gaat krijgen!
Heb je iOS 6? Via iMessage kan je zowel sms'en via de telefoon (gsm) als via internet (iMessage), en daardoor worden berichtjes (als je dat wilt) op veel apparaten ontvangen. Ga naar 'Instellingen' > 'Berichten' > 'Sturen en ontvangen'. Daar kan je instellen van welke mailadressen en telefoonnummers je sms/iMessage krijgt. Daarvoor moet je op haar telefoon die instellingen veranderen. Kennelijk staat jouw telefoonnummer in haar toestel aangevinkt. (Denk dat de standaardinstelling is dat alle nummers aangevinkt zijn)
  #31  
Oud 19-12-12, 13:11
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

@jaolie Dit topic is al een tijdje oud (laatste bericht op 11 mei) en al lang opgelost
Reageren

Labels
imessage



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Imessage bericht word niet afgeleverd. apotheosis iPhone algemeen 4 14-01-12 20:15
bericht versturen in imessage niet mogelijk tamaar iPad algemeen 9 10-01-12 19:38
IMessage Bericht verandert na n tijdje in sms bericht missym iPhone algemeen 4 28-12-11 17:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.