//

iPhone 3GS niet te activeren, geen sim-kaart melding

iPhone 3GS niet te activeren, geen sim-kaart melding discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, sinds gisteren ben ik in bezit van een iphone 3 gs, gekocht op MP om te "oefenen " voor een toekomstige iphone 4. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-08-12, 12:26
wiekede wiekede is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 3
Standaard iPhone 3GS niet te activeren, geen sim-kaart melding

Hallo allemaal, sinds gisteren ben ik in bezit van een iphone 3 gs, gekocht op MP om te "oefenen " voor een toekomstige iphone 4. Heb geen ervaring met iphone.
Wat is mijn probleem: na opstarten verscheen er een doodshoofd op het scherm en liep de iphone niet meer door. Via google ben ik erachter gekomen dat de gekochte iphone was gejailbreakt (nieuwe term voor mij). Na verder speuren en lezen van diverse forums, ben ik erachter gekomen dat de jailbreak eraf moest, dit heb ik gedaan? dmv DFU te activeren en met verbinding naar itunes is de iphone weer terg gezet naar fabrieksinstellingen.. Ik denk dat door het terugzetten naar fabrieksinstellingen ook de simlock? op het toestel is gekomen, tevens krijg ik de melding dat de sim-kaart moet worden geplaatst (zit er wel in) en dat het toestel moet worden geactiveerd.
Op dit forum lees ik wel e.e.a. over "jailbreak "maar heb daar geen ervaring mee, ik ben van plan om morgen met het toestel naar T-Mobile (oorspronkelijke provider?) te gaan en te vragen of zij mij kunnen helpen.
Maar misschien zijn er vanuit dit forum tips om mij te helpen zodat mij morgen de gang naar T-Moble bespaart kan blijven.
Extra info1: als ik op de "i " van het beginscherm, staat mijn IMEI nummer wel vermeld maar het ICCID nummer niet. (Heb die nummers wel, staan op het originele apple doosje.) en bij het opstarten komt het beginscherm niet verder dan "configureren ", ik kan dan een aantal instellingen doorlopen totdat ik moet activeren, dat gaat dus niet.

Extra info2: Originele provider blijkt AT&T te zijn, heb daar dus geen sim-kaart van. Wordt lastig.
vast bedankt
Wiekede

Laatst gewijzigd door wiekede; 19-08-12 om 22:30. Reden: meer informatie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-08-12, 15:27
ipods's schermafbeelding
ipods ipods is offline
• iOS 11.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Locatie: Limburg
Berichten: 37
Standaard

Hier hetzelfde aan de hand gehad na verwijderen van jailbreak, het toestel had een simlock, nagagaan of het wel te unlocken viel, en dit blijkt niet zo te zijn, dus maar terug de jailbreak erop laten zetten om toch maar te kunnen werken met dit toestel ipv het in de kast te leggen.

Mogelijk kan iemand het mij in december unlocken, blijkt dat het uit zwitserland komt...
  #3  
Oud 22-08-12, 20:20
wiekede wiekede is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 3
Standaard

Even een update. Het is mij al bijna gelukt.Met dank aan Marcel voor de info.

Ik ben nog niet helemaal tot het eind gegaan maar heb alleen redsnow gebruikt om baseware? terug te brengen naar een lagere versie.Mijn besturingsversie staat nog op 5.1.1 Daarna heb ik een activering sim-kaart (die had ik op Marktplaats gekocht) gebruikt om de iphone te activeren. Dit ging zonder problemen. Eerder deze week had ik al at&t gevraagd om mijn iphone te unlocken, daar heb ik een werkopdrachtnummer van ontvangen met de mededeling dat het binnen 5-7 dagen plaats zou vinden. Hier wacht ik nog even op, dan blijft de iphone zo origineel mogelijk. Mocht het unlocken via at&t problemen geven dan kan ik altijd nog gebruik maken van Ultrasnow.
  #4  
Oud 26-08-12, 01:04
j0han1987 j0han1987 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 17
Standaard

hier het zelfde probleem
is de iphone te activeren zonder simkaart?
  #5  
Oud 26-08-12, 16:48
wiekede wiekede is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 3
Standaard iPhone 3GS niet te activeren, geen sim-kaart melding

Update: heb contact gehad met at&t. at&t vertelde mij dat de iphone niet was geactiveerd en dus niets voor mij konden doen!!!!!

Ik begin het zat et worden en wil de iphone gaan gebruiken. Zoals eerder gemeld heb ik de baseware met redsnow gedowngrade en toen met een simkaart, die ik op marktplaats gekocht had, geactiveerd. Na dit activeren was het overigens niet mogelijk om een (alweer) gekochte prepaid kaart van at&t te gebruiken. Omdat at&t dus niet kon/wilde unlocken heb ik toch maar besloten om m.b.v. ultrasnow te unlocken.
Alles werkt zoals het moet, ook het bezoeken van itunes gaat zonder problemen.

Ik hoop dat andere lezers met dezelfde problemen aan mijn ervaring iets hebben.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3gs geen sim-kaart geinstalleerd / sluimerstandknop werkt niet meer (software) R08er7 iPhone algemeen 1 23-12-11 18:53
3gs herkent sim kaart niet jhonneyq iPhone algemeen 1 02-11-11 11:00
Iphone 3G Sim-Kaart connector stuk, activeren lukt niet zonder simkaart?! HELP PLZZ tokgoz70 iPhone algemeen 2 30-08-11 12:16
ineens melding ''geen SIM kaart geinstalleerd'' iFas iPhone algemeen 1 01-01-11 15:22
Iphone activeren via prepaid sim-kaart? natenextdoor Archief 1 05-01-10 17:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:39.