//

iphone foto's op pc

iphone foto's op pc discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil graag de foto's die ik met mijn iphone genomen heb via de pc op facebook plaatsen. Nu is het zo dat de foto's ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-08-12, 01:56
Joris1 Joris1 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 5
Standaard iphone foto's op pc

Ik wil graag de foto's die ik met mijn iphone genomen heb via de pc op facebook plaatsen.
Nu is het zo dat de foto's getrokken met de iphone geregeld op hun kant staan op de pc, ik hab ze dan geopend via paint en ze do gedraaid.
Nu wil ik deze foto's via de pc uploaden op facebook, maar als ik deze upload staan ze weer op hun kant, terwijl ze op de pc zelf wel gewoon goed staan >:-/
heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-08-12, 09:52
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je moet de foto's niet gaan kantelen met een programma als Paint. De informatie mbt tot de orientatie staan gewoon in de metadata van de foto. Windows leest die alleen niet uit.

Dus meteen via de facebook app op de iPhone uploaden of via de pc zonder de foto te wijzigen.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 24-08-12, 17:31
Joris1 Joris1 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik kan via de facebook app geen foto's uploaden?

Is hier geen enkele oplossing voor?
Ben net op vakantie gegaan en heb ruim 1000 foto's getrokken waarvan 80% op zijn zij of op zijn kop staan als ze op de pc zet >:-/ .. Nu zijn deze foto's waardeloos als ik ze niet 1 voor 1 kantel en opnieuw opsla via paint. En zelfs dan kan ik ze nog niet op fb zetten??
Pff slechte punten voor de iphone
  #4  
Oud 24-08-12, 17:34
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Nogmaals, het probleem zit niet in de iPhone. Het is Windows die ze verkeerd weergeeft.
Ik zou eens een test doen met 1 foto. Upload een foto die verkeerd wordt weergegeven in Windows naar facebook.

En je kunt gewoon foto's uploaden via de facebook app.
  #5  
Oud 24-08-12, 17:47
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Simpel met Windows Photo Viewer kan je ze ook draaien. Zelf nooit geen problemen mee.
En idd geen Paint hiervoor gebruiken.
  #6  
Oud 24-08-12, 17:48
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pikkelateur Bekijk bericht
Simpel met Windows Photo Viewer kan je ze ook draaien. Zelf nooit geen problemen mee.
En idd geen Paint hiervoor gebruiken.
Je moet ze gewoon niet draaien. Daar zit juist het probleem.
  #7  
Oud 24-08-12, 17:53
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Je moet ze gewoon niet draaien. Daar zit juist het probleem.
Ik nog even wakker worden zie ik

@Joris1, test eens door een nieuwe foto te maken en deze dan zonder te bewerken op je pc te uploaden naar FB en test het met het direct te uploaden naar FB.
  #8  
Oud 24-08-12, 18:19
Joris1 Joris1 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 5
Standaard

Ok zal ik doen..

Maar het probleem is dat als ik foto's op de pc zet en deze gekanteld staan, en ze recht wil zetten met windows photo viewer, ik ze niet kan opslaan wegens "probleem met de bestandseigenschappen van de foto".

En als ik ze zo op fb zou zetten staan ze dus op hun zij.

Als ik ze appart in paint open, kantel en terug opsla, staan wel juist op de pc en kan ik ze bekijken. Maar als ik deze dan op fb upload, staat ie op fb wel weer op zijn zij >:-/..

ook als ik een foto doormail naar een niet iphone gebruiker en hij/zij ze wil openen op de pc, staat deze ook vaak gekanteld en kan hij/zij deze ook niet recht zetten en opslaan.

Zeer spijtig aangezien ik ruim 1000 foto's genomen heb op vakantie
  #9  
Oud 24-08-12, 18:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris1 Bekijk bericht
ook als ik een foto doormail naar een niet iphone gebruiker en hij/zij ze wil openen op de pc, staat deze ook vaak gekanteld en kan hij/zij deze ook niet recht zetten en opslaan.

Zeer spijtig aangezien ik ruim 1000 foto's genomen heb op vakantie
En dat komt allemaal omdat Windows (en de meeste Windows software) zich niets aantrekt van de EXIF metadata in de foto. In de EXIF metadata van de foto staat heel duidelijk hoe de foto gemaakt is en met welke rotatie.

Serieuze fotobewerkingssoftware zoals Adobe Photoshop en Photoshop Elements kan de EXIF metadata wel lezen en aanpassen als de foto gedraaid wordt.

Succes verder
  #10  
Oud 24-08-12, 18:30
Joris1 Joris1 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 5
Standaard

Hmm >:-(

in mijn ogen een zwaar minpunt voor de iphone. ook ligt het probleem bij windows, als ik met een digitale camere foto's neem heb ik dit probleem niet
  #11  
Oud 24-08-12, 18:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris1 Bekijk bericht
Hmm >:-(

in mijn ogen een zwaar minpunt voor de iphone.
Hmmm

In mijn ogen een heel zwaar minpunt voor Windows want in OS X heb ik die problemen niet

Ik ga het hier bij laten
  #12  
Oud 24-08-12, 20:10
Eurostar Eurostar is offline
• iOS 9.0.2
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 21
Standaard

Probeer eens het gratis irfanview. Die leest de exif wel.
En uploaden zonder te draaien naar FB, anders staat je foto in de andere richting een kwart slag verkeerd...
  #13  
Oud 26-08-12, 14:33
Joris1 Joris1 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 5
Standaard

Dus, ik heb de foto's via instagram op FB geplaatst. Deze foto's staan nu in een map 'instagram' Kan ik deze foto's ook in een andere map zetten?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's iPhone 4 met flits geeft blauwe foto Nicole90 Muziek, foto & video 7 15-09-12 12:32
Foto: Foto's verwijderen uit Filmrol (Foto's App) TRAAG MvdS Muziek, foto & video 1 15-05-12 22:04
Lokatie in foto-app werkt niet (itunes synct niet alle foto's op de wereldkaart) RuudM123 iTunes 4 24-12-10 23:17
Foto: Nederlandse iPhone foto publicaties - geef je foto's op roelofk Muziek, foto & video 1 17-05-10 23:20
Foto: 2x dezelfde foto's in Foto Bibliotheek en Foto's Robert M. Muziek, foto & video 2 14-02-09 23:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:14.