Kan Iphone niet activeren/ondersteund simkaart niet

Kan Iphone niet activeren/ondersteund simkaart niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal! Ik zit met een probleempje met mijn Iphone.. Ik heb van de verzekering een nieuwe Iphone gekregen, maar als ik hem aan Itunes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31 August 2012, 09:14
» iPhone 4 16GB (Zwart)  
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 31 August 2012
Berichten: 5
Unhappy Kan Iphone niet activeren/ondersteund simkaart niet

Hoi allemaal!

Ik zit met een probleempje met mijn Iphone..
Ik heb van de verzekering een nieuwe Iphone gekregen, maar als ik hem aan Itunes koppel geeft hij de foutmelding 'De simkaart in deze Iphone wordt niet ondersteund'(zie foto!)
Dit staat er al voor ik ook maar iets anders kan doen op Itunes/Iphone.. Ik heb het al geprobeerd met 2 andere simkaarten van vrienden (waarvan 1 met een andere provider), maar ook hierbij geeft hij dezelfde foutmelding.

Ik had eerder mijn Iphone ook al opgestuurd naar de verzekering met het probleem dat hierboven staat beschreven, hierna kreeg ik weer een nieuwe met hetzelfde probleem (die ik nu heb), waardoor zij denken dat het niet aan de telefoon zelf ligt..
Iemand die weet hoe ik dit op kan lossen??

Thx!!

Vera
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Afbeelding 1.png‎ (28,1 KB, 35x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31 August 2012, 09:49
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.216
Standaard

Die iPhone heeft (hoogst)waarschijnlijk toch een SIM-lock denk ik
__________________
"Es ist schwieriger, eine vorgefasste Meinung zu zertrümmern als ein Atom." (A. Einstein)
  #3  
Oud 31 August 2012, 09:51
» iPhone 4 16GB (Zwart)  
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 31 August 2012
Berichten: 5
Standaard

En hoe kan ik dat oplossen...?
Als ik naar de applestore ga en het verhaal uitleg, kunnen zij het dan fixen..?
Ben zelf niet zo heel handig met computers enzo, haha...
  #4  
Oud 31 August 2012, 09:55
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vera1404 Bekijk bericht
En hoe kan ik dat oplossen...?
Als die iPhone écht een SIM-lock heeft dan kan alleen de originele provider dat ding unlocken. De originele provider is diegene die het toestel heeft laten locken.

Apple kan je daar helaas niet met helpen.

Als je naar de verzekering een iPhone zonder SIM-lock opstuurt dan moeten zij ook een vervangend toestel zonder SIM-lock leveren.
  #5  
Oud 31 August 2012, 09:57
» iPhone 4 16GB (Zwart)  
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 31 August 2012
Berichten: 5
Standaard

hm.. oke, dankje.
Ik heb mn provider ook al gebeld (Tmobile) en die sturen een nieuwe simkaart op. Al denk ik dat dat het probleem niet is, aangezien ik het ook al met 2 andere simkaarten heb geprobeerd. Ik denk dat ik toch mijn verzekering maar weer ga stalken..
  #6  
Oud 31 August 2012, 10:19
ballegooier's schermafbeelding
» iPhone 5s 16GB (Space Grijs) [FW: 9.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi + 4G 16GB (Zwart) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 5 August 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.681
Standaard

Wat ik niet snap is dat je verzekering zich geroepen voelt om iets aan een simlock te doen. Als je hiervoor al een iPhone met simlock had, dan is dat niet opeens een fout of een probleem van Apple of de verzekering, maar die van de gebruiker. Het is dus niet zo dat er iets stuk is ofzo...

Hoe heb je je iPhone aangeschaft of waar heb je 'm gekocht?
  #7  
Oud 31 August 2012, 10:22
» iPhone 4 16GB (Zwart)  
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 31 August 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik heb mijn iPhone bij een abonnement van Tmobile gekocht.. geen idee of het dan simlock op zit? denk het wel? Mij lijkt het logisch dat als ik verzekerd ben via Tmobile bij Proassist zij mij gewoon een goed werkende telefoon leveren zonder gezeur als ik daar gewoon per maand voor betaal..? Misschien heb ik het ook wel verkeerd hoor. Heb er gewoon niet heel veel verstand van..
  #8  
Oud 31 August 2012, 10:25
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vera1404 Bekijk bericht
Ik heb mijn iPhone bij een abonnement van Tmobile gekocht.. geen idee of het dan simlock op zit?
Dan zou er geen SIM-lock mogen opzitten. En als die er toch nog opzit moet het ding wel werken met een SIM-kaart van T-Mobile. Na de eerste synchronisatie met iTunes wordt de SIM-lock dan definitief verwijderd.

Maar je weet maar nooit waar die verzekeringtjes die vervangende iPhones vandaan halen
  #9  
Oud 31 August 2012, 10:28
» iPhone 4 16GB (Zwart)  
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 31 August 2012
Berichten: 5
Standaard

Maar het probleem is dat ik niet kan synchroniseren met iTunes, want zodra de iPhone verbonden is met iTunes krijg ik gelijk die foutmelding en kan ik niks!
Telefoon gewoon weer op laten halen..? Of zelf aan de gang met simlockvrij maken..?
  #10  
Oud 31 August 2012, 10:30
» iPhone 7 128GB (Zilver) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 64GB (Wit) [FW: 9.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 11 October 2011
Berichten: 196
Standaard

Ik heb iets gelijkaardig voorgehad na een herstel van de Iphone. Sim-lock vrij toestel gekocht via de online Apple store in België. Na herstel plots Sim-lock van AT&T erop.

Gebeld naar Apple om mijn probleem voor te leggen. Heeft uiteindelijk 2 weken geduurd eer ze het opgelost hebben. Het probleem van een nieuw toestel krijgen was dat er in mijn profiel bij Apple stond dat ik een abonnement had van AT&T en als ik dus een nieuw toestel zou krijgen dit een toestel met AT&T sim-lock zou zijn.

Ik denk persoonlijk dat je het probleem niet via je provider zal kunnen oplossen. Bel even zelf naar Apple en hoor eens of zij U kunnen verder helpen om dit toestel te kunnen unlocken.
Andere oplossing is is zoeken naar een imei-unlock op ebay of dergelijke. Dan kan hij unlockt worden en kan je dus sim-kaarten van andere providers probleemloos gebruiken.
  #11  
Oud 31 August 2012, 10:41
ballegooier's schermafbeelding
» iPhone 5s 16GB (Space Grijs) [FW: 9.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi + 4G 16GB (Zwart) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 5 August 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.681
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jcop Bekijk bericht
Na herstel plots Sim-lock van AT&T erop.
Ik mag dan aannemen, opmakend uit je verhaal, dat je met 'na herstel' bedoelt: 'na vervanging [van het toestel]'?

Want een herstel uitvoeren op je iPhone levert echt niet plots een simlock op, als die er al niet op zat. Ook niet als je eigen toestel gerepareerd is (en je zou je eigen toestel weer teruggekregen hebben)

(simlockvrij gemaakte toestellen mbv jailbreak tools uitgezonderd, uiteraard, daar geldt dit niet voor)
  #12  
Oud 31 August 2012, 10:44
» iPhone 7 128GB (Zilver) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 64GB (Wit) [FW: 9.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 11 October 2011
Berichten: 196
Standaard

Nee na herstel,

Home en startknop ingedrukt houden. Toestel was geblokkeerd tijdens een app. Ronddraaiend cirkeltje bleef maar duren. Harde reset gedaan en toestel was geblokkeerd met sim-lock.
Tijdens het herstellen is er een verkeerd profiel op mijn iPhone terecht gekomen volgens de medewerkers van Apple.

Heb trouwens mijn toestel nooit teruggezonden naar Apple in die 2 weken tijd. Ze konden het oplossen vanop afstand.
  #13  
Oud 31 August 2012, 11:11
» iPhone 7 32GB (Zwart) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 4 Wi-Fi + 4G 64GB (Zwart) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 6 January 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 858
Standaard

Geef mij via PM anders je imeinummer dan check ik of hij een simlock heeft.
  #14  
Oud 31 August 2012, 13:07
» iPhone 3GS 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 31 August 2012
Berichten: 2
Standaard iphone wil niet activeren en heeft geen service

hey iedereen ik heb dus een zwarte iphone 3gs 16gb maar ik kan die niet activeren
de gsm heeft in het begin goed gegaan heb de nieuwe update gedaan en boem itunes vindt mijn gsm niet meer en ik krijg hem niet meer geactiveerd, ik geraak niet verder op de gsm zelf daar komt er een tekst op van actioveringsproblemen en activatie mislukt
wat moet ik nu doen om de gsm terug in orde te krijgen??
in het begin las hij mijn simkaart ook maar nu niets meer
  #15  
Oud 31 August 2012, 13:41
ballegooier's schermafbeelding
» iPhone 5s 16GB (Space Grijs) [FW: 9.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi + 4G 16GB (Zwart) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 5 August 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jcop Bekijk bericht
Nee na herstel...
Oké, duidelijk. Het verbaasd me wel enorm moet ik zeggen. Ik bedoel ik kan me voorstellen dat een jailbreak unlock eraf vliegt dmv dergelijke actie, maar een echte unlock 'ineens' op een toestel..... Maargoed - ik geloof je

Laatst gewijzigd door ballegooier; 31 August 2012 om 17:09.
  #16  
Oud 31 August 2012, 13:43
» iPhone 7 128GB (Zilver) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 64GB (Wit) [FW: 9.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 11 October 2011
Berichten: 196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Oké, duidelijk. Het verbaasd me wel enorm moet ik zeggen. Ik bedoel ik kan me voorstellen dat een jailbreak unlock eraf vliegt dmv dergelijke actie... Maargoed - ik geloof je
Mja mij ook. Ik snap ook niet goed hoe dit mogelijk is maarja.

Na 2 weken gedreigd met een advocaat omdat dit zo lang duurde en plots was het opgelost.

Vanaf nu maak ik een reservekopie van mijn gsm om de 2 dagen om zeker te zijn.

Apple Benelux kan dit trouwens niet zelf vermoed ik. Ze moeten contact opnemen met Apple USA om dit te unlocken of met AT&T in mijn geval.
Reageren

Labels
iphone activeren, simkaart niet ondersteund


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: simkaart wordt niet ondersteund, orginele zwitserse simkaart kwijt! leike Unlock 2 4 August 2012 04:42
iphone 3 simkaart niet ondersteund pluto135 iPhone algemeen 5 10 July 2011 15:44
Kan niet activeren omdat er een pincode op mijn simkaart zit iheijnekamp iPhone algemeen 7 25 June 2010 22:25
simkaart wordt niet ondersteund maar kan wel bellen gertdebra Archief 9 31 January 2010 22:42
de simkaart in deze iphone word niet ondersteund fuqua Archief 12 31 July 2009 20:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:57.