//

Wat is de benaming voor cover/album art ?

Wat is de benaming voor cover/album art ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Misschien een domme vraag, maar ik ben helemaal nieuw v.w.b. de iPhone en/of iTunes. Wanneer je zelf hoesjes, dus cover art, wilt toevoegen aan albums, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-10-12, 04:42
Rijnton Rijnton is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 7
Standaard Wat is de benaming voor cover/album art ?

Misschien een domme vraag, maar ik ben helemaal nieuw v.w.b. de iPhone en/of iTunes.
Wanneer je zelf hoesjes, dus cover art, wilt toevoegen aan albums, hoe moet je die dan benoemen ? Mag/moet dat cover, folder, albumart zijn gevolgd door uiteraard .jpg of .bmp ? Of maakt dat niet uit ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-10-12, 13:16
mcjw mcjw is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 3
Standaard

Coverart toevoegen werkt op een iets andere manier in iTunes...
Zorg eerst dat je de gewenste afbeelding hebt gekopiëerd in het geheugen (ctrl-c), rechtsklik vervolgens in iTunes op het betreffende nummer (of meerdere tegelijk als het een album is), ga naar "toon info", en bij het vakje "illustraties" kun je vervolgens je plaatje plakken met ctrl-v.

Je hoeft de plaatjes dus niet fysiek in een mapje te kopiëren of een bepaalde naam te geven.
  #3  
Oud 11-10-12, 18:42
Rijnton Rijnton is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 7
Standaard

Bedankt voor je antwoord.
Begrijp ik het dan goed dat iTunes en de iPhone alleen werkt met afbeeldingen die in de tag verwerkt zijn en niet met losse afbeeldingen die in de betreffende map staan ?
En hoe ga je dan te werk met flac bestanden ? Die kun je (uiteraard) niet in iTunes laden, maar ik heb inmiddels de app Flac Player geïnstalleerd en via die app kun je toch flac bestanden overzetten naar de iPhone. Maar dan neem ik aan dat je wel een plaatje in de map moet zetten. Of moet je dan ook op de een of andere manier een plaatje in de tag zien te krijgen ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Album-art/cover wel in itunes niet op iphone sizzla iTunes 20 24-07-13 16:05
Cover Art op Springboard gert125 Jailbreak apps en thema's 1 07-01-12 14:32
Windows: Album Art hugo3004 iTunes 4 18-06-08 10:11
Black Album Cover Art Undertaxxx Jailbreak apps en thema's 3 05-05-08 18:45
album art in iTunes (PC) sjowol Archief 13 01-01-08 13:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:00.