//

iPhone 5 sinds iOS 6.0.2 WiFi probleem

iPhone 5 sinds iOS 6.0.2 WiFi probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren nieuwe update binnengekregen op iPhone 5, 6.0.2 via OTA. Ik las dat er een paar bugs waren gefixed en een Wi-Fi probleem, welke mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-12-12, 10:37
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Exclamation iPhone 5 sinds iOS 6.0.2 Wi-Fi probleem

Gisteren nieuwe update binnengekregen op iPhone 5, 6.0.2 via OTA. Ik las dat er een paar bugs waren gefixed en een Wi-Fi probleem, welke mij onbekend was...

Na de update sinds deze morgen merk ik dat er vanalles fout loopt:

1)Wi-Fi valt constant uit en terug aan
2)Als hij in stand by staat gebruikt hij alleen mobiele data
3)Meestal heb ik 3G, soms Edge maar nu is het altijd Edge en soms zo een klein bolletje(ben dit nog al tegengekomen maar vergeten wat dit betekent...)

Nog iemand problemen of suggesties? Alle instellingen staan correct er is niet veranderd in operator of sim sinds de update, ook zelfde aanbiedersinstelligen (Carrier 13.0 via MobileVikings België).
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-12-12, 10:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
2)Als hij in stand by staat gebruikt hij alleen mobiele data
Dat is correct. In stand-by (slaapstand) wordt Wi-Fi uitgeschakeld als de iPhone niet aan een stroombron aangesloten is.

Voor het overige is het goed om na een OTA update op de iPhone een harde reset uit te voeren.
  #3  
Oud 19-12-12, 10:54
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is correct. In stand-by (slaapstand) wordt Wi-Fi uitgeschakeld als de iPhone niet aan een stroombron aangesloten is.

Voor het overige is het goed om na een OTA update op de iPhone een harde reset uit te voeren.
Ik dacht van niet, voorbeeld:

Op mijn werk hebben we geen ontvangst op de gsm, dus enkel Wi-Fi mogelijk voor imessage te gebruiken, welke bij mij zeer goed werkt! Als ik hem al 2 uur niet gebruik en iemand stuurt een imessage waarom komt die dan toch direct aan als Wi-Fi uit staat in stand by en ik zelfs geen ontvangst heb om te bellen, laat staan voor een dataverbinding?
  #4  
Oud 19-12-12, 10:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Ik dacht van niet, voorbeeld:
Nogmaals, als een iPhone in de slaapstand staat en niet is aangesloten aan een stroombron staat Wi-Fi uit.

Berichten en pushberichten kunnen dan binnenkomen via GPRS/EDGE/UMTS/HSPDA

Eerste rode kadertje: iPhone komt uit de slaapstand;
Tweede rode kadertje: iPhone gaat in de slaapstand;



Succes verder
  #5  
Oud 19-12-12, 12:01
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nogmaals, als een iPhone in de slaapstand staat en niet is aangesloten aan een stroombron staat Wi-Fi uit.

Berichten en pushberichten kunnen dan binnenkomen via GPRS/EDGE/UMTS/HSPDA

Succes verder
Ja ik begrijp wel wat je zegt maar er moet dan toch iets niet kloppen? Hoe kan ik dan imessage ontvangen zonder ontvangst? Dan toch alleen via Wi-Fi? Dit is altijd zo geweest bij me...
  #6  
Oud 19-12-12, 12:20
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Hij gaat op regelmatige tijd checken of je notificaties hebt. Daarom gaat hij eerst een Wi-Fi signaal zoeken. Indien dit er niet is - in u geval wel- gaat hij over op een mobiele verbinding.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #7  
Oud 19-12-12, 12:30
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Hij gaat op regelmatige tijd checken of je notificaties hebt. Daarom gaat hij eerst een Wi-Fi signaal zoeken. Indien dit er niet is - in u geval wel- gaat hij over op een mobiele verbinding.
Ok, vandaar... Dus Wi-Fi gaat uit in stand by en kijk om de zoveel tijd of je nieuwe berichten hebt.... Maar daarmee is mijn probleem niet opgelost dat mijn Wi-Fi steeds uitvalt ná de update
  #8  
Oud 19-12-12, 12:37
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Voor het overige is het goed om na een OTA update op de iPhone een harde reset uit te voeren.
Dit al gedaan?
  #9  
Oud 19-12-12, 12:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Dit al gedaan?
Yep, doe ik elke als ik een OTA update heb uitgevoerd.
  #10  
Oud 19-12-12, 12:53
Koenne101 Koenne101 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: België, Leuven
Berichten: 83
Standaard

Nog niet geprobeerd maar volgende keer géén update meer voor mij via OTA ! Wat een rommel... Updaten voor Wi-Fi probleem te verhelpen maar in de plaats van te repareren heeft het problemen veroorzaakt...
  #11  
Oud 19-12-12, 13:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenne101 Bekijk bericht
Nog niet geprobeerd maar volgende keer géén update meer voor mij via OTA ! Wat een rommel... Updaten voor Wi-Fi probleem te verhelpen maar in de plaats van te repareren heeft het problemen veroorzaakt...
Ik doe nooit meer een OTA update sinds ik op meerdere iPhone 4S heb vastgesteld dat er na zo'n update soms onverklaarbare problemen waren. Problemen die werden opgelost met een update/herstel via iTunes.

Mijn vrouw heeft op haar iPhone 5 wel een OTA update naar iOS 6.0.2 gedaan en na die update waren er geen problemen met Wi-Fi. Vóór die update trouwens ook niet. Mijn iPhone 5 heeft ook nooit problemen met Wi-Fi gehad. Thuis niet, bij familie niet, bij vrienden niet en ook niet op hotspots in het buitenland.

De redenen van Wi-Fi problemen zijn heel moeilijk vast te stellen omdat er zo veel variabelen zijn die een probleem kunnen veroorzaken.

Om een en ander uit te sluiten kan je eens proberen om een verbinding te maken op 5 GHz als dat mogelijk is op de access points die jij ter beschikking hebt.
  #12  
Oud 19-12-12, 13:50
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

probeer eventueel eens volgend; Problemen met iPhone/iPad op Wi-Fi-netwerken oplossen - iPhoneclub.nl
  #13  
Oud 20-12-12, 00:53
Emiin' Emiin' is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 273
Standaard

Op mijn iPhone 5 nooit problemen gehad met 6.0.1. Via OTA update gedaan naar de 0.2 en ondervind geen problemen..

Ik heb wel gemerkt dat dit wel wat onnodig plaats inneemt in de HD. Volgende keer updaten via iTunes om zo min mogelijk cache-data te maken.

Btw Koene, het kan best zijn dat ze bij u in de buurt bezig zijn aan de mast.
Op gebied van mobiel internet is België echt wel een leek..
Ik heb ook meer EDGE dan 3G, terwijl mijn operator hier in de buurt een aantal masten van 3G heeft staan.
__________________
1.1.2 OTB > 1.1.4 | 04.04.05_G @ 4.6 <3 Bootneuter
  #14  
Oud 20-12-12, 09:18
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Ik heb probleem dat updaten via itunes niet lukt. Krijg altijd foutmelding dat device niet geschikt is voor de update. Software update op iPhone zelf gaat wel. Dus de laatste update heb ik niet meer via itunes gedaan. Iemand een idee wat dit probleem kan zijn?
  #15  
Oud 20-12-12, 09:21
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Ik heb probleem dat updaten via itunes niet lukt. Krijg altijd foutmelding dat device niet geschikt is voor de update. Software update op iPhone zelf gaat wel. Dus de laatste update heb ik niet meer via itunes gedaan. Iemand een idee wat dit probleem kan zijn?
misschien eens een herstel doen van je iPhone.
  #16  
Oud 20-12-12, 09:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emiin' Bekijk bericht
Ik heb wel gemerkt dat dit wel wat onnodig plaats inneemt in de HD. Volgende keer updaten via iTunes om zo min mogelijk cache-data te maken.
Het ramdisk image van de OTA update (Delta-update) blijft staan op de iPhone voor het geval dat je de iPhone wilt herstellen naar naar de fabrieksinstellingen.

PS:
Een iPhone heeft geen HD (Hard Disk). Luister maar eens goed, je hoort echt niets draaien.
  #17  
Oud 20-12-12, 14:48
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

@Koenne101: voor je wi-fi probleem... ik heb het hier al zo vaak gezegd (je kan het bijna mijn stokpaardje noemen ) en vaak lukt het ook niet, maar baadt het niet dan schaadt het niet...

heb je al eens geprobeerd je wi-fi netwerk in te voeren via "anders"... dus je netwerknaam invoeren, soort beveiliging en je wachtwoord... normaal is het probleem nu opgelost... (d.w.z. ik moet dat altijd doen na een update)
  #18  
Oud 20-12-12, 15:27
Sjaakafhaak Sjaakafhaak is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: 050
Berichten: 194
Standaard

kan ook toevallig aan de dag liggen, maar heb nu echt minder bereik dan gister... (zit op zelfde plek) als dit zo blijft is het een cud update.
  #19  
Oud 20-12-12, 16:42
Emiin' Emiin' is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Het ramdisk image van de OTA update (Delta-update) blijft staan op de iPhone voor het geval dat je de iPhone wilt herstellen naar naar de fabrieksinstellingen.

PS:
Een iPhone heeft geen HD (Hard Disk). Luister maar eens goed, je hoort echt niets draaien.

Je weet wel wat ik bedoel
Is er overigens geen manier om dit te verwijderen?
  #20  
Oud 20-12-12, 16:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emiin' Bekijk bericht
Je weet wel wat ik bedoel
Ja, een HD

Citaat:
Is er overigens geen manier om dit te verwijderen?
Op een iPhone 5 is er geen manier om dat ramdisk image te verwijderen. Als je een herstel doet met iTunes zijn die 50 MB natuurlijk wel weg.
Reageren

Labels
6.0.2, iphone 5



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met synchroniseren foto's sinds IOS 4.3 LauraVL Muziek, foto & video 6 27-06-12 22:41
Sinds update naar IOS 5 geen Wi-Fi (probleem alleen thuis, Tele2) jss Wi-Fi 16 05-03-12 12:18
Probleem met smilies in Osfoora sinds iOS 5 gserban iPhone algemeen 2 14-11-11 11:43
Geen auto verbinding met Wi-Fi sinds iOS 4.2.1 Tiestofan Wi-Fi 2 18-12-10 19:15
Problemen Wi-Fi sinds IOS 4.1 mouchoir Wi-Fi 10 05-11-10 11:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.