iPhone stuk na reparatie homeknop

iPhone stuk na reparatie homeknop discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Omdat de homeknop van mijn iPhone 4 niet lekker meer werkte, had ik hem weggebracht ter reparatie. Na een uur kreeg ik hem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 January 2013, 21:54
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 17 April 2010
Berichten: 33
Standaard iPhone stuk na reparatie homeknop

Hallo allemaal,

Omdat de homeknop van mijn iPhone 4 niet lekker meer werkte, had ik hem weggebracht ter reparatie. Na een uur kreeg ik hem terug en werkte de homeknop weer perfect, maar deed de microfoon het niet meer. Terug gegaan naar de winkel, microfoon vervangen, maar het werkte nog niet. I.v.m. jaarwisseling toestel weer mee naar huis en 2 januari terug. Ik ben het toestel tot vandaag kwijt geweest, dik twee weken dus. Hij werkt nog steeds niet, ondanks vervangen audiochip en microfoon. Reparateur erkent dat het defect zijn fout is, maar wil me vooralsnog geen ander toestel geven. Hij wacht af totdat hij voor niet te veel geld een vervangend toestel op de kop kan tikken, maar dit kan een dag duren maar ook enkele weken. Tot die tijd kan ik dus niet meer bellen, en ik ga ervan uit dat het nog wel even duurt voordat ik een ander toestel krijg.
Wat kan ik hier aan doen en wat zijn mijn rechten? Je begrijpt dat ik ontzettend baal, want door hun fout is mijn iPhone nu kapot en ik heb nog steeds geen ander toestel!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17 January 2013, 22:01
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1977koen Bekijk bericht
Wat kan ik hier aan doen en wat zijn mijn rechten?
Rechten zal je wel hebben maar of je die ook gaat krijgen van zo'n prutser is nog maar de vraag.

Het is wel mosterd na de maaltijd maar waarom heb je geen gebruik gemaakt van de reparatiedienst van de iPhoneclub?
__________________
"Es ist schwieriger, eine vorgefasste Meinung zu zertrmmern als ein Atom." (A. Einstein)
  #3  
Oud 17 January 2013, 22:06
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 17 April 2010
Berichten: 33
Standaard

Je loopt door de stad, ziet de advertentie en denkt, laat ik even naar binnen gaan omdat de homeknop al een tijd blijft hangen. Ik ging ervan uit dat het een kleinigheid was, dus zo gebeurd. Helemaal niet gedacht aan de reparatiedienst. Toch is het een winkel met een redelijk goede naam in Eindhoven, dus dan ga je ervan uit dat het goed is.
  #4  
Oud 17 January 2013, 22:08
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.673
Standaard

https://www.google.be/search?q=ingeb...&client=safari
  #5  
Oud 17 January 2013, 22:09
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1977koen Bekijk bericht
Toch is het een winkel met een redelijk goede naam in Eindhoven, dus dan ga je ervan uit dat het goed is.
Dit zegt toch genoeg over die goede naam:

Citaat:
Hij wacht af totdat hij voor niet te veel geld een vervangend toestel op de kop kan tikken, maar dit kan een dag duren maar ook enkele weken.
Misschien moet toch maar eens contact opnemen met de reparatiedienst van de iPhoneclub. Wellicht krijgen die het ding terug aan de praat en dan verhaal je de kosten op die prutser.

Succes gewenst
  #6  
Oud 17 January 2013, 22:16
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dit zegt toch genoeg over die goede naam:



Misschien moet toch maar eens contact opnemen met de reparatiedienst van de iPhoneclub. Wellicht krijgen die het ding terug aan de praat en dan verhaal je de kosten op die prutser.

Succes gewenst
Dit is al een goede oplossing dat wel per brief ( ingebrekestelling ) gemeld moet worden.

Geef hem 1 week om het toestel nog te repareren
  #7  
Oud 17 January 2013, 22:21
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 17 April 2010
Berichten: 33
Standaard

Hoi Werner, aan wie moet ik die ingebrekestelling schrijven, aan de reparateur?

Hij heeft al aangegeven het toestel niet meer te kunnen repareren, en toegezegd om (ooit) te zorgen voor een ander toestel. Ik ben bang dat dit weken kan gaan duren als het vervangend toestel al komt.
  #8  
Oud 17 January 2013, 22:24
» iPhone 6 64GB (Zilver) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 128GB (Wit) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 22 March 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1977koen Bekijk bericht
Hoi Werner, aan wie moet ik die ingebrekestelling schrijven, aan de reparateur?

Hij heeft al aangegeven het toestel niet meer te kunnen repareren, en toegezegd om (ooit) te zorgen voor een ander toestel. Ik ben bang dat dit weken kan gaan duren als het vervangend toestel al komt.

Controleer je imei nummer eens is dat nog hetzelfde?
  #9  
Oud 17 January 2013, 22:26
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.673
Standaard

Natuurlijk aan de reparateur
Dan stelt de brief op dat hij 1 week te tijd krijgt om het toestel de vervangen zo niet zal je het later herstellen bij iphoneclub en hij deze kosten zal dragen.

Je moet de brief ook zeker aangetekend verzenden
  #10  
Oud 17 January 2013, 22:29
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 17 April 2010
Berichten: 33
Standaard

Ok, duidelijk. Stel, er wordt niet op ingebrekestelling ingegaan, kan ik dan bijvoorbeeld aangifte doen of iets dergelijks?
  #11  
Oud 17 January 2013, 22:35
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 June 2012
Locatie: Belgi
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1977koen Bekijk bericht
Ok, duidelijk. Stel, er wordt niet op ingebrekestelling ingegaan, kan ik dan bijvoorbeeld aangifte doen of iets dergelijks?
Een advocaat onder de arm nemen.
  #12  
Oud 17 January 2013, 22:38
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.673
Standaard

Je moet de brief zodanig opstellen dat hij niet anders kan doen dan antwoorden.

Ik hoop dat het niet grechterlijk zal moeten komen voor beide

Wat het ook is. Het toestel moet gemaakt of vervangen worden. Als je niets doet blijf jij met een kapot toestel zitten. Wat erg is

Je kan winnen of verliezen maar ik hoop dat de reparateur iets bijgeleerd zal hebben
  #13  
Oud 17 January 2013, 22:41
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 17 April 2010
Berichten: 33
Standaard

Ga ik dat doen. Ik houd jullie op de hoogte!
  #14  
Oud 17 January 2013, 22:46
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Een advocaat onder de arm nemen.
Laat de advocaat er maar buiten als het om een (oude) iPhone gaat. Die meesters werken niet gratis hoor
  #15  
Oud 17 January 2013, 22:56
» iPhone 6 64GB (Zilver) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 128GB (Wit) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 22 March 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.357
Standaard

Kansloos. Zal net als Apple claimen dat het niet zijn fout is maar te wijten is aan waterschade en of stootschade.

Ook al heeft hij gezegd dat het zijn fout was , je hebt dat vast niet op paper staan
  #16  
Oud 17 January 2013, 23:03
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.673
Standaard

Welke schade het ook moge zijn geweest. Hij heeft het toestel willen repareren. Mogelijk zijn daar kastickets van.

Doet hij niks zal hij niks hebben en nu is er toch een kans. Het kost hem enkel een aangetekende zending
  #17  
Oud 17 January 2013, 23:07
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 17 April 2010
Berichten: 33
Standaard

Inderdaad. En ik denk dat hij ook niet wil dat ik mijn verhaal van de daken schreeuw. Komt zijn bedrijf ook niet ten goede.
  #18  
Oud 18 January 2013, 10:32
rubbererobbie's schermafbeelding
» iPhone 6s Plus 128GB (Space Grijs) [FW: 9.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 32GB (Wit) [FW: 8.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 5 March 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1977koen Bekijk bericht
Inderdaad. En ik denk dat hij ook niet wil dat ik mijn verhaal van de daken schreeuw. Komt zijn bedrijf ook niet ten goede.
Jij bent een kleine vis , ga maar na dat als het zo'n goede zaak was/is was er een vervangd toestel geen probleem, juridisch wordt het een getouw trek , zonder dat jij op papier hebt staan dat de reparatie geschiet onder bepaalde voorwaarde's waarin de reparateur in gebreken is gebleven....
Daar bij met roepen en de naam door het slijk halen van de reparateur , kan ook jouw kant op slaan , en dan ben je veeeel meer kwijt dan250-300 euro voor jouw phone'tje ....

Daarbij de gene denken dat ze bij een reparateurtje terecht kunnen die van alles maakt zijn "echte " hollanders , gewoon langsgaan bij de officile kanalen , kost ook wat maar vaak goede service ...

Suc6 ik zou mijn moeite eerder steken in de zoektoch naar een andere phone ...
  #19  
Oud 18 January 2013, 11:10
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie Bekijk bericht
Daarbij de gene denken dat ze bij een reparateurtje terecht kunnen die van alles maakt zijn "echte " hollanders , gewoon langsgaan bij de officile kanalen , kost ook wat maar vaak goede service ...
+100

Je kan niet genoeg waarschuwen voor die mannetjes die het eens even gaan oplossen. Die maken meer stuk dan ze herstellen, helaas.

Ik persoonlijk heb zeer goede ervaringen met de reparatiedienst van de iPhoneclub en een paar vrienden die ik heb doorverwezen naar deze excellente service ook.
  #20  
Oud 22 January 2013, 20:12
» iPhone 5 64GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 17 April 2010
Berichten: 33
Standaard

Ze zijn me voor geweest. Kreeg net een telefoontje dat er een ander toestel klaarligt. Een 4s 16GB. Niet helemaal hetzelfde als wat ik nu heb maar ik ben er blij mee!
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 5- homeknop al kapot Thibault0212 iPhone algemeen 3 13 October 2012 20:20
Homeknop iphone vervangen bonroyw iPhone algemeen 1 24 May 2012 00:49
Homeknop iphone defect iMees iPhone algemeen 5 21 December 2011 17:11
HomeKnop Iphone garantie ? EkoPii iPhone algemeen 4 12 October 2011 09:50
Home-knop stuk na reparatie! jmulder iPhone accessoires en onderdelen 3 23 August 2011 15:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:47.