//

iPhone herkent iMessage contacten niet

iPhone herkent iMessage contacten niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb sinds kort een probleem. Ik gebruik zo nu en dan iMessage, maar sinds een tijdje werkt dit niet meer. Ik heb al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-01-13, 18:51
Figueros Figueros is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 13
Unhappy iPhone herkent iMessage contacten niet

Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem. Ik gebruik zo nu en dan iMessage, maar sinds een tijdje werkt dit niet meer.

Ik heb al sinds 2008 een iPhone en even later kregen mijn moeder en broer er ook één. Omdat het hun geld bespaarde, maakten ze ook gebruik van mijn iTunes account.

Na de komst van iCloud leverde dit wel enige problemen op, maar dat was allemaal wel op te lossen.

Nu sinds kort herkent mijn iPhone geen contacten meer die ook iMessage hebben. Praktisch gezegd blijft het knopje groen i.p.v. blauw.

Ik heb alle 'simpele' opties al geprobeerd, zoals het opnieuw selecteren van mijn telefoonnummer [en/of e-mailadres] waar ik de iMessage mee wil verzenden/ontvangen, iMessage uit en aan zetten, opnieuw opstarten, etc.

Zover ik weet ervaren mijn moeder en broer geen problemen met het ontvangen/verzenden van iMessage berichten.

Ik kan wel 'iMessagen' als iemand MIJ 'iMessaged'. Het probleem is dus dat ik zelf geen gesprek kan beginnen.

Zelf dacht ik aan het aanmaken van een alternatieve iCloud account, zodat ik geen complicaties heb met de andere iPhones aangesloten op mijn account.

Kan iemand mij hier mee helpen? Alvast bedankt!!

Laatst gewijzigd door Figueros; 18-01-13 om 19:10.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-01-13, 18:54
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

beide toestellen meten wel online zijn ander werkt imessage niet

Alternatief whatsapp of viber(nog gratis bellen ook)
  #3  
Oud 18-01-13, 18:56
Figueros Figueros is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
beide toestellen meten wel online zijn ander werkt imessage niet

Alternatief whatsapp of viber(nog gratis bellen ook)
Deze toestellen zijn uiteraard allebei online. Heb het getest. Uiteraard heb ik whatsapp, maar ik gebruik zo nu en dan iMessage voor mensen die geen whatsapp hebben, zoals iPad en iPod touch gebruikers.
  #4  
Oud 19-01-13, 13:46
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ga naar telefoon > contacten > kies een imesaage peroon > kijk onderaan verstuur bericht.
kies het emailadres.
  #5  
Oud 18-12-13, 15:18
veerlekryn veerlekryn is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 1
Standaard I-message herkent niet alle Iphone gebruikers

Sinds de laatste update kan ik bij verschillende contacten geen imessage versturen. Bij sommige wel, maar bij mensen waar ik ervoor wel imessage kon versturen, lukt dit nu niet meer. Hetzelfde probleem bij Ipad...;
Kan ik hier iets aan doen?
De contacten staan wel in het blauw als ik een nieuw bericht ingeef, maar het versturen lukt enkel via tekstbericht....
Tx
  #6  
Oud 18-12-13, 17:50
kaarintjee kaarintjee is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 2
Standaard

Ik heb dat probleem ook op mijn iPhone, maar op de iPad werkt iMessage wel gewoon
  #7  
Oud 27-12-13, 23:57
kaarintjee kaarintjee is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 2
Standaard

Ik heb het probleem op mijn iPhone opgelost door alle instellingen te herstellen
Reageren

Labels
icloud, imessage, iphone, probleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS 32GB White laat niet, gaat niet aan en de computer herkent hem niet brenn13 iPhone algemeen 5 27-08-12 21:59
Imessage werkt niet tussen iphone 3 en 4 TvdL iCloud 0 15-12-11 11:09
itunes herkent iphone niet en ipod functie doet het niet jeckyl iTunes 11 26-09-10 09:24
Iphone boot niet meer!, itunes herkent hem niet! mister@ Unlock [archief] 8 10-01-08 23:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:39.