//

iPhone 3GS valt uit tijdens gesprekken

iPhone 3GS valt uit tijdens gesprekken discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goeienavond, Mijn probleem staat niet op zichzelf, ik heb uiteraard al op dit forum gezocht en eveneens op Google. Maar de meeste topics dateren al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-02-13, 22:01
wolklo wolklo is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard iPhone 3GS valt uit tijdens gesprekken

Goeienavond,

Mijn probleem staat niet op zichzelf, ik heb uiteraard al op dit forum gezocht en eveneens op Google. Maar de meeste topics dateren al weer van 2011. Het probleem: tijdens het bellen valt mijn telefoon na circa 3 tot 5 minuten spontaan uit. De laatste keer dat dit gebeurde stond er op het scherm het lege-batterijsymbool, terwijl de telefoon zelfs was aangesloten op het lichtnet en de batterij nog voor 70% vol was. Heel irritant natuurlijk als je midden in een gesprek zit.

Nu las ik op internet iets over 'mobilewatchdog'. Je moest dan een bestand terugzetten uit iOS3 op je iPhone. Inmiddels zit ik op de nieuwste iOS en ik vraag me af of dit nu wellicht nog steeds zou werken.
Op het Appleforum kwam ik ook mensen tegen die zeiden dat het aan je batterij kon liggen. Is het misschien een idee om de batterij te vervangen, of zou dit weinig uitmaken?
Tot slot wordt er soms ook gezegd dat je CPU te hoog is en dat de telefoon crasht omdat 'ie het niet aankan.

Kortom is er inmiddels iemand die een idee heeft wat dé oplossing is voor dit storende probleem?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-02-13, 22:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolklo Bekijk bericht
Op het Appleforum kwam ik ook mensen tegen die zeiden dat het aan je batterij kon liggen. Is het misschien een idee om de batterij te vervangen, of zou dit weinig uitmaken?
Het is heel goed mogelijk dat een versleten accu de oorzaak van het probleem is. Tijdens een GSM telefoongesprek wordt er tot maximaal 2.000 mA stroom verbruikt. Als de accu versleten is kan dit een plotselinge spanningsval veroorzaken waardoor de iPhone zich om veiligheidsredenen uitschakelt.
  #3  
Oud 27-02-13, 22:10
wolklo wolklo is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard

Dank voor je snelle antwoord. Het vreemde vond ik juist, dat de telefoon dus zelfs uitviel, terwijl die aan het stroom was aangesloten. Of maakt dat niks uit?
Anders moet ik toch maar even mijn batterij vervangen.
  #4  
Oud 27-02-13, 22:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolklo Bekijk bericht
...terwijl die aan het stroom was aangesloten. Of maakt dat niks uit?
Ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Ook aan de stroom haalt de iPhone zijn energie uit de accu die dan gebufferd werkt.
  #5  
Oud 27-02-13, 22:21
wolklo wolklo is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard

Ik hoop dan dat het daar inderdaad aan ligt. Bedankt voor je antwoord. Als ik mijn batterij heb vervangen, zal ik laten weten of het heeft geholpen.
  #6  
Oud 23-03-13, 12:46
wolklo wolklo is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard

Zoals beloofd, nog even een reactie. Batterij is inmiddels vervangen. Ik heb het probleem inmiddels nog niet weer gehad, maar nou bel ik ook niet héél veel. Het kan dus ook toeval zijn. Vooralsnog lijkt het positief!

Overigens had ik wel verwacht dat de batterij nu langer mee zou gaan, maar dat is eigenlijk hetzelfde gebleven. Maar goed, dat terzijde.
  #7  
Oud 23-03-13, 19:15
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Heb je na het vervangen van de accu ook een harde reset gedaan? Je iPhone heeft in zijn geheugen nl. nog de gegevens van de oude accu zitten. Na een harde reset is hij die kwijt. Als je daarna je accu helemaal oplaad via netspanning en na opladen nog minimaal 30 minuten aan de lader laat zitten dan calibreert je iPhone de accu opnieuw en zou nieuwe accu weer mee moeten gaan als een nieuwe (simpel uitgelegd).
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #8  
Oud 23-03-13, 19:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 Bekijk bericht
Je iPhone heeft in zijn geheugen nl. nog de gegevens van de oude accu zitten.
Bijna juist De calibratie parameters worden in de chip van de accu opgeslagen (maar die zijn dus ook weg door het vervangen van de accu)
  #9  
Oud 23-03-13, 19:21
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Ook ik leer hier iedere dag weer een beetje bij
  #10  
Oud 23-03-13, 21:20
wolklo wolklo is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard

Dus als ik het goed begrijp is de harde reset dus niet nodig?
In de winkel werd mij aangeraden om hem de eerste keer gewoon een hele nacht aan de lading te laten, dat zou goed zijn voor de eerste keer opladen van de batterij.
  #11  
Oud 23-03-13, 21:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolklo Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp is de harde reset dus niet nodig?
Doe die harde reset maar, dan wordt de accu een eerste keer gecalibreerd.
Reageren

Labels
3gs, gesprek, reboot, uitvallen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS valt uit tijdens het bellen. mayo001 iPhone algemeen 10 11-02-12 22:20
iPhone 3GS reboot tijdens gesprekken yvesdeclercq iPhone algemeen 7 14-08-11 20:13
iPhone valt uit tijdens opladen snachts RickvdBerg iPhone algemeen 9 24-05-11 10:38
iPhone: iphone 3gs fw 4.0 jb herstart tijdens gesprekken gvrman Jailbreak 9 31-08-10 17:30
iPhone 1e gen.: Iphone valt uit tijdens update piet piraat Unlock 7 24-07-09 01:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.