//

Waterschade, problemen en garantie

Waterschade, problemen en garantie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik ben er ondanks achter gekomen dat op mijn 2e hands iPhone nog garantie zat. Ik had het achterkantje laten vervangen en de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-03-13, 23:50
psp2000sam psp2000sam is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nederland EHV
Berichten: 107
Standaard Waterschade, problemen en garantie

Hallo allemaal,
Ik ben er ondanks achter gekomen dat op mijn 2e hands iPhone nog garantie zat.
Ik had het achterkantje laten vervangen en de batterij (aangezien hij na een tijdje uit het niets uitviel) ik wist toen nog niet dat ik garantie had.
Als ik een foto maak met me flitser aan komt er een blauwe waas op de foto waardoor je eigenlijk niks ziet.
Ik ben daar dus mee naar de lokale apple store gegaan en die vertelden me dat het geen origineel achterkantje was (waar i kwel voor betaald heb bij een reparateur) en mijn garantie niet meer gelden.
Toen ben ik terug gegaan naar de reparateur en toen werkte er iemnd anders, hij ging kijken wat er aan de hand was (verschillende nieuwe backcovers opgezet, het bleef..) en hij liet me toen zien dat er aan de binnekant een aantal schroefjes miste en er ook iets oranje was gekleurd, waterschade dus. Echter zit er bij de dock connector en het gaatje voor de oortjes, geen oranje?..

Nog iets: toenmijn accu was vervangen viel hij 2 keer uit maar daarna stopte dat. Toen ik dus terug ging om de flits te controleren en hij dus weer open is gehaald, valt hij weer regelmatig uit en krijg ik hem ook niet aan zonder oplader, dus weer hetzelfde probleem.

Wie o wie kan mij helpen?!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-03-13, 01:32
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Het lijkt er dus op dat de vorige eigenaar waterschade heeft gehad en mogelijk zelf heeft proberen te repareren. De problemen die jij nu ondervind kunnen goed afkomstig zijn van eerdere waterschade. Er zit (voor zover ik weet) maar 1 indicatorstickertje in een iPhone. Deze zit op een schroefje waarmee het moederbord is vastgezet.

Het lijkt er op dat er ook geen originele accu (of de verkeerde accu) in is gezet. Dit kan uiteraard ook de nodige problemen veroorzaken.

Je kunt proberen om bij diegene van wie jij hem hebt gekocht je geld terug te krijgen, ook al wist die persoon niet dat hij waterschade heeft gehad, hij heeft een ondeugdelijk toestel verkocht. Genoeg reden om de koop ongedaan te maken, ook als het al langer geleden is dat je de telefoon hebt gekocht (verborgen gebreken).

Eventueel zou je bij een goede reparatuer langs kunnen gaan en vragen wat hij er van denkt en wat er eventueel aan kosten zijn als je e.e.a. goed wil laten herstellen.
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #3  
Oud 07-03-13, 09:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 Bekijk bericht
Er zit (voor zover ik weet) maar 1 indicatorstickertje in een iPhone. Deze zit op een schroefje waarmee het moederbord is vastgezet.
Voor zover ik weet zitten er ook vochtsensoren aan de dock connector en in de hoofdtelefooningang. Wel zo handig, dan moet men het toestel niet slopen om te kijken of er vochtschade is.
  #4  
Oud 07-03-13, 09:56
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

In een iphone 4 zitten 4 vochtindicator sticker

1. In audiojack
1. In dockconnector
1. Op een schroef die onder andere het moederbord op z,n plek houd
1. Op het moederbord zelf
  #5  
Oud 07-03-13, 15:59
psp2000sam psp2000sam is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nederland EHV
Berichten: 107
Standaard

Lekker dan, doet niks meer.
Ook aan de computer (Mac) aan beide USB ports (Toetsenbord en achterin) start ie op met het apple logo voor 3 sec en valt dan weer uit. En dat herhaalt zich tot ik hem loskoppel.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 maart 2013 om 15:21 ----------

iPhone ff opengeschroeft om jullie de binnenkant te laten zien

Laatst gewijzigd door psp2000sam; 13-03-13 om 19:46.
  #6  
Oud 07-03-13, 16:33
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Dat rode ding is inderdaad de waterschade indicator. Maar ik zie zo op het eerste oog ook de nodige gevolgen van eerdere waterschade...

@Suzuki2002, weer wat geleerd
  #7  
Oud 07-03-13, 16:41
psp2000sam psp2000sam is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nederland EHV
Berichten: 107
Standaard

Dat Apple zijn waterschade indicators extreem gevoelig maakt weten we allemaal, maar wat moet ik hier mee? Zoals ik eerder al zei, toen de batterij werd vervangen omdat hij telkens uitviel, viel hij daarna nog 2 keer uit en daarna niet meer. Toen ik voor de flits ben terug gegaan en hij dus weer is opengehaald, valt hij steeds weer uit. Ik heb hem nu dus weer opengemaakt om te kijken of hij het dan weer doet, maar wat kan ik dan doen? Moet ik de batterij er een keer uithalen? Of wat hebben ze bij die reparateur gedaan, wat ik thuis ook kan doen?
  #8  
Oud 09-03-13, 01:21
psp2000sam psp2000sam is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nederland EHV
Berichten: 107
Standaard

Goedeavond allemaal,
Me iPhone doet het eindelijk maar hij start op met 1 januari om 1:00, netwerk blijft zoeken, Wi-Fi kan niet aan, bluetooth niet.. en hij doet heel traag?! Help aub iemand!
  #9  
Oud 09-03-13, 08:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psp2000sam Bekijk bericht
Wi-Fi kan niet aan, bluetooth niet.. en hij doet heel traag?! Help aub iemand!
Dat lijkt heel erg op een defecte Wi-Fi/BT radiochip.
  #10  
Oud 09-03-13, 11:00
psp2000sam psp2000sam is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nederland EHV
Berichten: 107
Standaard

Als je googled naar 'iPhone no carrier no Wi-Fi' vind je mensen met hetzelfde probleem, maar kan geen oplossingen vinden..
  #11  
Oud 13-03-13, 19:46
psp2000sam psp2000sam is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Nederland EHV
Berichten: 107
Standaard

topic kan verwijderd worden
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie problemen aapje777 iPhone algemeen 0 09-08-11 01:57
Iphone garantie-uitbreiding bij val of waterschade Crazyguy iPhone algemeen 1 24-10-10 22:40
Problemen door waterschade Iphone 3GS Axelle iPhone algemeen 0 10-08-10 14:25
garantie problemen valiechemicalie Odido (T-Mobile) 6 17-04-10 16:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:27.