//

iPhone 5 batterij belachelijk snel leeg

iPhone 5 batterij belachelijk snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Over anderhalf uur heb ik hem nodig en deze ochtend heb ik hem uit de lader gehaald en nu heeft hij nog 41% .. Mag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20-04-13, 11:07
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Over anderhalf uur heb ik hem nodig en deze ochtend heb ik hem uit de lader gehaald en nu heeft hij nog 41% ..
Mag ik hem nu oploden of moet ik per sé wachten tot 20%?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 20-04-13, 11:12
robdeclercq robdeclercq is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Over anderhalf uur heb ik hem nodig en deze ochtend heb ik hem uit de lader gehaald en nu heeft hij nog 41% ..
Mag ik hem nu oploden of moet ik per sé wachten tot 20%?
Arne,

Ik zei lees de handleiding eerst goed door. Je hoeft m toch niet nu op te laden. kan ook later. jij bent de baas van dat mobieltje,....toch?
  #23  
Oud 20-04-13, 11:13
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robdeclercq Bekijk bericht
Arne,

Ik zei lees de handleiding eerst goed door. Je hoeft m toch niet nu op te laden. kan ook later. jij bent de baas van dat mobieltje,....toch?
Ja maar over anderhalf uur ben ik weg en ik kan hem buiten toch moeilijk opladen?

-- kan het kwaad aan de batterij als ik hem nu oplaadt?

Laatst gewijzigd door ArneMaes; 20-04-13 om 11:14. Reden: Onvolledigheid
  #24  
Oud 20-04-13, 11:16
robdeclercq robdeclercq is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 10
Standaard

Géén commentaar meer!!!
  #25  
Oud 20-04-13, 11:21
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Battery Doctor zegt 'Battery Low, Please Recharge' ..
  #26  
Oud 22-04-13, 20:14
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Hallo iedereen!
Ik ben echt ontzettend blij, ik heb het truucje al 2 keer bewust toegepast en mijn iphone zit nu aan 20% !! normaal zou hij nu al 10 minuten aan de stekker hangen
Het werkt dus goed en wie weet zal hij nog verbeteren

Bedankt iedereen, ik post straks eens mijn gebruik & standby voor vergelijking

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 april 2013 om 21:40 ----------

Over 1%

Gebruik: 5 uur, 28 minuten
Stand-by: 14 uur, 19 minuten

___________

Dat is dus een vooruitgang waar ik blij mee ben
Hopelijk gaat hij nog meer verbeteren

Gr Arne
  #27  
Oud 11-06-13, 17:20
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Om even up te daten: ik heb ondertussen al een nieuw toestel gaan halen want het werd alsmaar erger en erger.
Infeite doet het probleem zich nog steeds voor...
Met of zonder reservekopie.
Ik en mijn broer hebben allebei dezelfde iPhone 5 en ik was zaterdag bij hem en heb mijn iPhone met zijn (originele) lader opgeladen, en de telefoon heeft het de hele avond + de hele volgende dag uitgehouden!
Daarna terug met mijn (originele) lader opgeladen en ik moest hem terug tegen 18u-20u opladen...
Kan het aan de lader liggen? Nee, toch?!
Het is allebei exact dezelfde lader van Apple.

Toch nog bedankt iedereen,

mvg,
Arne
  #28  
Oud 14-06-13, 16:07
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

1e keer na volledig herstel zonder backup haalde de mijne:
1% over
Gebruik: 10uur, 45minuten
Standby: 16uur, 13minuten

Nu mag ik blij zijn om bij diezelfde 1% de 8uur aan gebruikstijd te halen.
De iphone gebruik ik alle dagen voor dezelfde bezigheden.. Iemand een idee waarom de afname zo groot is?
  #29  
Oud 14-06-13, 16:21
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Over: 7%
Gebruik: 8 uur, 33 minuten
Stand-by: 23 uur, 43 minuten

Dat is weer wat het moet zijn! Nieuwe batterij was dus niet echt op top!

En jevamo,
Je hebt ondertussen misschien app's geïnstalleerd die elk op hun manier een beetje energie nodig hebben.
Je zal nu ook veel meer app's hebben dan toen je die 10uur haalde en je gebruikt je iPhone dan ook (onbewust) meer.
In feite zou ik me niet te veel zorgen maken en als het ja echt stoort vind je op dit forum ongetwijfeld goede batterijtips en sluit je app's telkens af via multitasking!
Toi toi!
  #30  
Oud 14-06-13, 17:05
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

@arnemaes alle apps doe ik wou had ik er gelijk op gezet tijdens het opladen. Dus het moment dat de lader eraf ging was alles al kant en klaar. Enige wat ik kan bedenken is dat apps later hun data binnen halen ofzo. Misschien een bug in 6.1.4.
Want met voorgaande versies had ik dat niet
  #31  
Oud 14-06-13, 17:14
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevamo Bekijk bericht
@arnemaes alle apps doe ik wou had ik er gelijk op gezet tijdens het opladen. Dus het moment dat de lader eraf ging was alles al kant en klaar. Enige wat ik kan bedenken is dat apps later hun data binnen halen ofzo. Misschien een bug in 6.1.4.
Want met voorgaande versies had ik dat niet
Voor mij heeft iOS 6.1.4 de meeste problemen verholpen.
Maar je zegt dat het de eerste keer was nadat je alle instellingen en bestanden hebt gewist.
Je gaat je app's (neem ik aan) later gebruiken, dus op het moment dat je ze nog niet geopend hebt, zullen ze ook amper iets verbruiken, denk ik.
En al je instellingen waren weg: daarna ga je weer van alles instellen (batterijpercentage: aan, apn-settings, inloggen op Facebook ...)
Anyway, met 8 uur gebruikstijd mag je nog tevreden zijn.
Of haal je de dag niet? Ik haal 1,5 dag met mijn iPhone!

Groet!
  #32  
Oud 15-06-13, 10:00
Sniper78's schermafbeelding
Sniper78 Sniper78 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: België
Berichten: 103
Standaard

Hier een gelijkaardig probleem.
2u geleden van de lader genomen. Nu al 30% verloren.
Alles staat af (bt, autom klok, locatie) buiten 3G en Wi-Fi. Ik kill altijd mijn apps, dus heb nooit niks open staan.
Zelf ben k toch wel teleurgesteld in een smartphone van 700€ die het helemaal niet lang uithoudt. Mijn 4 deed zelfs langer.
Heb ook battery doctor geïnstalleerd, maar dit helpt ook niks.
Iemand raad?
  #33  
Oud 15-06-13, 10:09
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sniper78 Bekijk bericht
Hier een gelijkaardig probleem.
2u geleden van de lader genomen. Nu al 30% verloren.
Alles staat af buiten 3G en Wi-Fi. Ik kill altijd mijn apps, dus heb nooit niks open staan.
Zelf ben k toch wel teleurgesteld in een smartphone van 700€ die het helemaal niet lang uithoudt. Mijn 4 deed zelfs langer.
Heb ook battery doctor geïnstalleerd, maar dit helpt ook niks.
Iemand raad?
Dat lijkt 100% op mijn verhaal.
Je moet BatteryDoctor open hebben terwijl je aan het opladen bent.
Wat ook helpt is je iPhone tot 20% of minder laten gaan, en opladen tot 100%.
Begin niet op te laden wanneer er nog 80% in zit, of ook niet uittrekken als hij nog niet op 100% staat. Technisch gezien kan dit geen kwaad door de batterij die er in zit (Li-ion, of zo iets), toch merk je een verschil.
De eerste keer laad ik mijn iDevices ook tot 100%. Daf heeft misschien weinig zin, maar misschien, op een of andere manier, verlengt het de levensduur toch?
Blijft het probleem zich voor doen, dan kan je hem laten omwisselen in de winkel waar je hem gekocht hebt.
Bij mij hebben ze die eerst naar een 'technieker' gestuurd, maar Apple heeft besloten me meteen een nieuwe te geven.
Mijn back-up teruggezet maar het probleem bleef.
Nu, na een tijdje heb ik wel tot 8u gebruikstijd en 1 dag stand-by. Ik haal zo'n anderhalve dag uit mijn toestel.
Dus als je je iPhone nog maar net hebt, is de batterij misschien nog niet volledig op top.
Als het probleem zich te lang na de aankoop blijft voordoen, is er toch iets mis met de batterij.
Ik heb er ergens gelezen dat er met de komst van de iPhone 5 veel problemen in de batterij zijn gedoken.
Maar Apple blijft de 5, hermaken.
De eerste soort met iOS 6.0
De tweede met 6.1
En de derde met 6.1.4
Bij die derde soort heb ik geen problemen meer ondervonden

Veel succes ermee

Mvg
  #34  
Oud 15-06-13, 10:13
Sniper78's schermafbeelding
Sniper78 Sniper78 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: België
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Dat lijkt 100% op mijn verhaal.
Je moet BatteryDoctor open hebben terwijl je aan het opladen bent.
Wat ook helpt is je iPhone tot 20% of minder laten gaan, en opladen tot 100%.
Begin niet op te laden wanneer er nog 80% in zit, of ook niet uittrekken als hij nog niet op 100% staat. Technisch gezien kan dit geen kwaad door de batterij die er in zit (Li-ion, of zo iets), toch merk je een verschil.
De eerste keer laad ik mijn iDevices ook tot 100%. Daf heeft misschien weinig zin, maar misschien, op een of andere manier, verlengt het de levensduur toch?
Blijft het probleem zich voor doen, dan kan je hem laten omwisselen in de winkel waar je hem gekocht hebt.
Bij mij hebben ze die eerst naar een 'technieker' gestuurd, maar Apple heeft besloten me meteen een nieuwe te geven.
Mijn back-up teruggezet maar het probleem bleef.
Nu, na een tijdje heb ik wel tot 8u gebruikstijd en 1 dag stand-by. Ik haal zo'n anderhalve dag uit mijn toestel.
Dus als je je iPhone nog maar net hebt, is de batterij misschien nog niet volledig op top.
Als het probleem zich te lang na de aankoop blijft voordoen, is er toch iets mis met de batterij.
Ik heb er ergens gelezen dat er met de komst van de iPhone 5 veel problemen in de batterij zijn gedoken.
Maar Apple blijft de 5, hermaken.
De eerste soort met iOS 6.0
De tweede met 6.1
En de derde met 6.1.4
Bij die derde soort heb ik geen problemen meer ondervonden

Veel succes ermee

Mvg
Bedankt voor je reactie.
Ik laad hem nooit op voor dat die onder de 10% is.
Heb hem via de app-store gekocht. Zal eens een mailtje sturen
  #35  
Oud 15-06-13, 10:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sniper78 Bekijk bericht
2u geleden van de lader genomen. Nu al 30% verloren.
Doe eens een test:
1) Sluit de iPhone 5 aan de originele lader aan met de originele Lightning USB-kabel;
2) Voer een harde reset uit;
3) Laat de iPhone 5 opladen tot 100% capaciteit bereikt is;
4) Als 100% capaciteit bereikt is laat je de iPhone 5 nog ca. 30 minuten aan de lader;

PS:
Er is geen enkele app in de App Store die toegang heeft tot de chip in de accu of ook maar iets kan veranderen aan het laadproces. Ook Battery Doctor niet. Het laadproces wordt gestuurd door de power management chip en de power management daemon (powerd). Geen enkele app (zonder jailbreak) heeft toegang tot die hardware en daemon.
  #36  
Oud 15-06-13, 14:29
Sniper78's schermafbeelding
Sniper78 Sniper78 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: België
Berichten: 103
Standaard

Ik laad m altijd op op mijn iPad-lader. Omdat ik daar een verlengsnoer aan heb.
Ik steek mijn lightning-kabeltje hierop.

Deze lader is iets sterker. Maar ben nu aant denken dat dit wel eens de oorzaak kan zijn.
Een lader die te sterk is kan veel meer energie steken in een batterij. Nu een batterij is een dom gegeven en deze vraagt maar (hoe meer hoe liever, maar hoe slechter)

Ik weet als je bij normale loodbatterijen (auto, industrie) een te zware lader gebruikt, deze de batterij 'verkrachten' (sorry voor de uitdrukking). Hierbij gaat de batterij defect.

Ik weet niet of dit ook geld met lithium-batterijen in de iphone. Normaal is het met deze batterijen de electronica die dit laadproces bewaakt.
  #37  
Oud 15-06-13, 14:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sniper78 Bekijk bericht
Normaal is het met deze batterijen de electronica die dit laadproces bewaakt.
Ja, dat is zo (maar dat schreef ik al):

Citaat:
Het laadproces wordt gestuurd door de power management chip en de power management daemon (powerd).
  #38  
Oud 16-06-13, 15:56
mvmaastricht mvmaastricht is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Delft
Berichten: 16
Standaard

Hoi Arne,
Ik heb hetzelfde en alle adviezen die je tot nu toe hebt gekregen zijn volgens mij onzin. Mijn iPhone 5 batterij heeft namelijk voorheen prima gewerkt en nu loopt hij ook snel leeg. Toch denk ik niet dat de batterij het probleem is.
Ik denk dat het de Facebook app is, zie dit artikel: Batterij snel leeg door Facebook-app (iPhone, iPad, iPod touch) - iPhoneclub.nl

Smerige trucjes dus van Facebook en Whatsapp dus, en beide heb ik geïnstalleerd. Kennelijk hebben ze de functie, om de 10 minuten 'iets doen' om de app actief te laten, later toegevoegd en geeft dat bij velen problemen. Met name bij de iPhone 5 denk ik, omdat die tweemaal zoveel geheugen heeft dan de voorgaande modellen, en dus minder snel last heeft van een vol geheugen. Daardoor worden gebruikte apps minder snel afgesloten om geheugen vrij te maken. Ik ga in ieder geval voortaan Facebook en Whatapp voortaan geforceerd verwijderen na gebruik en kijken of dat helpt. Ik laat het hier weten! Als jij nu hetzelfde doet kunnen we kijken of dat inderdaad de reden was.

Hopelijk dat Apple dit met iOS 7 blokkeert en ontwikkelaars dwingt met de nieuwe iOS 7 API te gaan werken: waarbij apps de rechten krijgen data in de achtergrond bij te werken, maar dan wel op een batterijvriendelijke manier...

Laatst gewijzigd door mvmaastricht; 16-06-13 om 20:56.
  #39  
Oud 21-06-13, 17:36
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Zojuist herstel via itunes gedaan op een mackbook air (niet mijn eigen laptop). Enkel wharsapp erop gezet en kijken hoe de batt zich nu gaat gedragen
  #40  
Oud 21-06-13, 18:35
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

WhatsApp & Facebook zijn de slechtste app's voor je batterij... Het duurt te lang voordat ze effectief 'afgesloten' zijn...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij iPhone 5 te snel leeg javde iPhone algemeen 113 01-05-14 16:52
Batterij Iphone 3g snel leeg. roelske iPhone algemeen 1 17-05-12 19:53
iPhone 4 batterij snel leeg? stereopanda iPhone algemeen 11 04-08-10 13:14
iPhone 2g batterij snel leeg Jeffmeister iPhone algemeen 5 23-08-09 17:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:21.