iPhone 5 doet niets meer na 3 weken! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn 3 weken oude Iphone 5 laadde opeens niet meer volledig op, na een nacht aan de oplader bleef hij op 12 % staan. Gisteren ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone 5 doet niets meer na 3 weken!
Mijn 3 weken oude Iphone 5 laadde opeens niet meer volledig op, na een nacht aan de oplader bleef hij op 12 % staan. Gisteren stopte hij er helemaal mee. Een harde reset werkt niet, en Itunes herkent hem niet. Het enige wat voor 10 seconden de Iphone doet aanspringen is de oplader in de sigarettenaansteker van m'n auto. Daarna valt hij weer uit en is de hele dag niet meer aan te krijgen. Ik kan pas vrijdag bij de Genius Bar van de Apple Store terecht, maar kan met name zakelijk gezien niet zolang zonder telefoon. Ook het toetsenbord leek raar te doen met typen. Heeft iemand tips? ps heb al verschillende kabels/stekkers geprobeerd.
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Probeer de iPhone in DFU mode te krijgen en daarna te herstellen mbv iTunes.
|
|||
|
|||
Dank voor je antwoord. Ben ik daarna dan niet alles kwijt wat er nu opstaat?
|
|
||||
|
||||
Dat ligt eraan of je een reservekopie hebt...
|
|
|||
|
|||
Citaat:
1) Dat de bootspanning te laag is, lager dan 3.7V. In dat geval kan het besturingssysteem niet opstarten. Dit kan veroorzaakt worden door te vaak te diep ontladen; 2) Dat de calibratie van de accu is niet meer correct is. Er wordt dan een foutief capaciteitspercentage aangegeven. Dit kan veroorzaakt worden door te vaak "effe bijladen" en te weinig opladen tot 100% capaciteit; Probeer het volgende eens: 1) Sluit de iPhone met de originele USB-kabel aan de originele lader aan; 2) Voer een harde reset uit. De accu wordt nu een eerste keer gecalibreerd; 3) Laat de accu opladen tot 100% capaciteit. Als 100% capaciteit bereikt is laat je de iPhone nog ca. 30 minuten aan de lader. De accu wordt nu een tweede keer gecalibreerd; Succes gewenst |
|
|||
|
|||
Dank voor de reacties wederom. Helaas geen reservekopie, niet eens tijd voor gehad, hij begon zondag raar te doen en is sinds maandag niet meer te activeren, behalve dan die 10 seconden indien ik hem aansluit op de sigarettenaansteker van m'n auto !
Wat is de originele lader ?? |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Die heb ik en ik heb alle originelen gebruikt. Ik heb dat reeds meerdere malen geprobeerd, maar ga het nogmaals proberen. En dan in de DFU mode proberen te krijgen als t niet lukt.
Het vreemde is dat hij niet opspringt bij de originelen maar wel bij de niet originele oplader in de auto. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Waarschijnlijk is de accu kapot, dat kan Apple alleen maken. Je kan de SIM-Kaart in een andere telefoon steken om alsnog bereikbaar te zijn. |
|
|||
|
|||
Dat vermoeden had ik ook al, al geeft de niet originele oplader ook maar heel even stroom door.
Vrijdag is pas de eerste mogelijkheid tot een afspraak bij de apple store helaas. en deze simkaart past niet in mn oude Iphone 4 |
|
|||
|
|||
Je moet de accu wel even de tijd geven om de spanning op te krikken tot 3.7 V en dat kan even duren omdat er ongecontroleerd opgeladen wordt. Als de procedure die ik beschreven heb niet werkt is de accu waarschijnlijk wel defect. Een accu die na een paar weken al defect is, is wel zeer uitzonderlijk.
|
|
|||
|
|||
Dus de harde reset lang uitvoeren bedoel je? Beide knoppen lang ingedrukt houden?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
oke dank je, ik ga het proberen!!
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Harde reset hoe doe je dat? |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Bij 20% restcapaciteit krijgt men al een waarschuwing en het icoontje wordt rood. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Iphone 4 doet niets meer | danny25 | iPhone algemeen | 6 | 19-03-13 15:49 |
Iphone 4 scherm vervangen, 4 weken later doet die niks meer | vuurvos | iPhone algemeen | 8 | 11-01-13 17:36 |
Iphone doet niets meer (Help!!!) | bokkie1978 | iPhone algemeen | 0 | 16-07-10 10:35 |
iphone doet niets meer | guasto | Unlock [archief] | 8 | 12-06-08 12:19 |
Iphone doet niets meer.....HELP | Victorinox 13 | Unlock [archief] | 10 | 27-05-08 16:28 |
|
|