//

Dagelijks groot dataverbruik zonder intensief internetgebruik

Dagelijks groot dataverbruik zonder intensief internetgebruik discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Geen idee wat er aan de hand is, maar de laatste week wordt mijn datagebruik leeggezogen, elke dag 100-200 MB, zonder dat ik kan inschatten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-04-13, 22:57
Lugalanki Lugalanki is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 3
Question Dagelijks groot dataverbruik zonder intensief internetgebruik

Geen idee wat er aan de hand is, maar de laatste week wordt mijn datagebruik leeggezogen, elke dag 100-200 MB, zonder dat ik kan inschatten hoe het komt, zelf als ik alle apps afzet, icloud staat bij mij compleet af (enkel voor find iphone app), geen automatische connectie met itunes, het enige dat voor zover ik weet automatisch syncroniseerd is mijn mailbox, maar dat is al 3 jaar zo en daar heb ik althans zelf recentelijk niets aan veranderd. Eigenlijk zie ik ook niet waar ik recentelijk een app zou gedownload hebben die de oorzaak kan zijn. Maar goed het moet natuurlijk ergens liggen. Ik heb alvast moeten herladen, amper een week na mijn laatste, normaal doe ik dat maar om de maand, en ben ik eigenlijk nog nooit binnen de maand onder mijn 2 GB limiet geweest

Kan ik ergens te zien krijgen welke app/functie verantwoordelijk is voor zoveel dataverkeer?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-04-13, 23:01
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Gebruik de zoekfunctie op dit forum .
Is al veel over geschreven
  #3  
Oud 28-04-13, 10:22
Lugalanki Lugalanki is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 3
Standaard

Er werd idd al veel over geschreven, alleen, blijkbaar zou een een ios update geholpen moeten hebben, maar bij mij is dat dus niet zo. Andere oplossingen geven aan alles af te zetten, push, syncs, noem maar op, dat doe ik en nog steeds blijft het probleem! Op zich weiger ik toe te geven aan de aanpak, zet gewoon telkens je mobiel dataverbruik uit, dat lijkt me geen oplossing voor een iphone. Maar goed, ik heb dus reeds heel wat op het forum gelezen, en tot mijn spijt ik heb er nog niet de remedie gevonden, en het is er echt over bij mij.
  #4  
Oud 28-04-13, 10:53
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

https://itunes.apple.com/nl/app/data...572431648?mt=8
  #5  
Oud 28-04-13, 10:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lugalanki Bekijk bericht
Kan ik ergens te zien krijgen welke app/functie verantwoordelijk is voor zoveel dataverkeer?
Er zijn meerdere apps in de App Store die pretenderen, met de nadruk op "pretenderen" dat zij het dataverbruik kunnen monitoren. Dataman bijvoorbeeld.

Die appjes zijn ook al tientallen keren op het forum beschreven. Die zou je moeten tegengekomen zijn als je op het forum gezocht hebt.

Citaat:
...en het is er echt over bij mij
Het is heel moeilijk om hier voor een oplossing op maat te geven. Niemand kan van op afstand in jouw iPhone kijken
  #6  
Oud 28-04-13, 10:56
urban urban is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 203
Standaard

Welke provider heb je ? misschien kan je online aanmelden bij je provider en kijken wanneer je het meest data verbruikt en daarna goed na denken van wat je op dat moment aan het doen was. Zo kan je bv ook weten hoeveel mb een uurtje radio luisteren verbruikt enz.
  #7  
Oud 29-04-13, 15:47
Lugalanki Lugalanki is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 3
Cool

Lieve mensen, ik ben niet dom of incompetent tot in het oneidige, natuurlijk weet ik dat ik er 100'en MB kan doorjagen als ik video's, radio, tv, whatever doe dat dataverkeer nodig heeft. Het punt is, ik was niets aan het doen, ik heb vandaag echt alles afgezet dat ik maar kan bedenken of waar ik op dit forum keb kunnen lezen, geen push meer via email, alle apps die iets met video download te maken hebben ( tot grote spijt van mijn jongste zoon ) er af gesmeten. En idd ik weet ook dat er veel apps zijn die pretenderen dat ze je info geven, maar waar je eigenlijk niets aanhebt. Vandaar dat ik op een forum ga waar er mogelijk mensen op zitten die graag andere mensen helpen wanneer er een probleem is.

Uiteraard kunnen jullie niet in mijn iphone kijken, en ik kan idd het ganse forum afzoeken, maar dan met zoektermen die ik niet ken, want met deze dat ik ken, krijg ik duidelijk niet de goede info. Dat heb ik gisteren gedaan, en alles wat ik lees, heeft me niet geholpen, ik heb echt wel vanalles gedaan.

aan werner1963, bedankt voor deze link, mogelijk is dat een app die me wel de nodige info kan geven, alleen is deze app blijkbaar enkel beschikbaar via de nederlandse appstore

Mijn provider is mobilevikings, online kan je dacht wel zien wanneer er veel dataverke is, maar niet vanwaar, naarwaar precies

Als jullie nog ideeën hebben, post ze gerust, ik ben nog geen stap verder alvast
  #8  
Oud 29-04-13, 16:06
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

De app is ook beschikbaar in Belgie hoor want ik gebruik deze
https://itunes.apple.com/nl/app/data...572431648?mt=8

DataMan Pro : Track Data Usage In Real-Time
  #9  
Oud 30-04-13, 12:40
syl46 syl46 is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

@lugalanki ook ik had het zelfde probleem als jou!! Heb hier ook gezocht op het forum, en er was geen passende oplossing. Ik verbruikte mijn hele bundel in 2 weken, waar ik normaal maar 100 mb per mnd verbruikte.
Ik heb zelfs mijn iphone terug gezet naar fabrieksinstellingen, en gaan gebruiken als nieuwe iphone zonder apps. Maar verbruikte in 15 min 100 mb.

Op het forum van mijn provider een berichtje geplaatst, en daar melde zich meer mensen. Allemaal met een iphone. Er zijn wat onderzoeken gedaan door de provider. Na 2 mnd kregen we het bericht dat de fout bij hun lag. En loopt nu alles weer perfect.

Nu wil ik niet zeggen dat het altijd aan de provider ligt. Maar als je echt alles gedaan hebt wat maar mogelijk is. Alles uit hebt gezet wat uit kan............kan je het bij je provider echt even navragen
  #10  
Oud 19-07-13, 10:36
Wolfff Wolfff is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 3
Standaard

even aansluiten bij Lugalanki.
ik heb zelf ook nooit last gehad van dataverbruik en ben meer dan voldoende op de hoogte van software, systemen, enz.
Ok, via werk slechts een abo van 600Mb, is weining, maar kan ik mee toekomen.
Sinds een maand of zo een extreem verbruik.
Zodra ik van de Wi-Fi afga (in auto stap) verbruik ik zo'n 60 MB in 10 min. (bij benadering)
Alle apps zijn uit! Max aan notificaties afgezet.
Dus terwijl ik niets doe, vliegen de Mb's de deur uit. tot 1GB op 24 uur!!
overdag zit ik op Wi-Fi... dus enkel buitenshuis...
Dataman gekocht om per app te controleren:
mail is zwaarst: 532,3 Mb (ik vermoed totaal Wi-Fi en 3G)
GEEN app die word opgenomen en wijst op...
Facebook doe ik al lang niet meer in mee.
Nu staat mijn dataverbruik af, en zet ik het snel op en af als ik iets moet binnenhalen.

snap er niets van...
gegevens:
verbruik sinds 1 augustus 2012: 3.9 GB uit en 7,7 GB in (met al meerverbruik in)
Dan nu 1GB in een dag???

don't get it.
Reageren

Labels
dataverbruik



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dataverbruik binnen drie uur 150 MB verhoogd, zonder 3G te gebruiken 90benjamin90 Overige providers Nederland 1 16-05-11 14:20
T mobile limiteren mobiel internetgebruik Jinta Odido (T-Mobile) 8 20-07-10 14:41
iPhone 3GS dataverbruik zonder 3G digitalminds iPhone algemeen 3 24-08-09 09:26
snelheid van internetgebruik Swiftly Chat en geruchten 3 25-07-08 09:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:06.