iPhone 4S alleen signaal buiten? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Na een ongelukkige diefstal van mijn vorige telefoon heb ik een iPhone 4S gekocht. Ik heb van mijn provider ook een nieuwe simkaart ontvangen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone 4S alleen signaal buiten?
Hallo,
Na een ongelukkige diefstal van mijn vorige telefoon heb ik een iPhone 4S gekocht. Ik heb van mijn provider ook een nieuwe simkaart ontvangen uiteraard. Het probleem wat ik nu met de telefoon heb is dat hij binnenshuis (maakt eerlijk gezegd niet uit waar, zolang het maar binnen is) erg slecht bereik heeft. Vaak 1 of geen streepje en ook heel vaak "geen service". Ik kan wel bellen, maar zodra de andere persoon opneemt "mislukt" het gesprek. Als ik buiten ben heb ik nergens last van, dan heb ik volle streepjes en kan ik gewoon zonder problemen bellen. Iets zegt me dus dat het geen hardwarematige storing is. Ik heb mijn nieuwe simkaart ook in een prepaid telefoon geprobeerd waarvan ik weet dat die simlockvrij is (thans, de oude simkaart van dezelfde provider werkte er wel in). Met die telefoon krijg ik wel een goed signaal, maar kan ik alleen maar noodoproepen uitvoeren. Zou het zo kunnen zijn dat de nieuwe simkaart defect is? Ondertussen ben ik al bijna 2 weken bezig om een nieuwe kaart via mijn provider (simpel) te krijgen maar dat is nog niet zo simpel . Overigens vind ik het wel raar dat ik buiten wel gewoon vol signaal heb en probleemloos kan bellen. Ik heb overal gezocht maar nergens kwam ik mijn specifieke situatie tegen, maar wellicht dat iemand anders hier hetzelfde heeft meegemaakt? Wat ik overigens al geprobeerd heb: - full restore - restore via DFU - reset netwerkinstellingen - vliegtuigmodus aan/uit - simkaart eruit halen en er opnieuw in doen |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Zodra je die kooi van Faraday verlaat, buiten dus, werkt alles weer normaal. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Mijn huisgenoten met een S2 en Google Nexus hebben ook gewoon vol bereik. Als ik een winkel in ga ben ik gelijk m'n signaal kwijt, op het werk ook "geen service" terwijl collega's met een iPhone 4S of zelfs een 4 gewoon nergens last van hebben. Ik heb geen data/3G aan staan omdat ik sowieso geen data abo heb. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 mei 2013 om 21:40 ---------- Overigens is het mij opgevallen dat in de Telefooninstellingen mijn eigen nummer er niet bij staat. Deze heb ik handmatig moeten invoeren, maar voorheen stond het er altijd automatisch in? |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Zou langs de winkel gaan en om een nieuwe sim vragen.
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Oh ja Simpel...
Citaat:
Wat valt er te overtuigen? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik betaal per jaar maar 60 euro voor mijn abo, dan ga ik niet in 2 weken 50% daarvan aan het vervangen van mijn simkaart betalen. De eerste keer was het niet hun schuld, maar ik ga niet betalen voor een niet werkende simkaart Klinkt mischien een beetje cheap, maar ben al genoeg op de kosten gejaagd door de diefstal |
|
||||
|
||||
Wat een slechte service zeg
Ik zou Simpel heroverwegen |
|
|||
|
|||
Wellicht, daarvoor ben ik sowieso al op zoek naar een nieuwe provider.
Om de zaken nog ingewikkelder te maken. Ik heb de microsim weer in mijn prepaid telefoon gebruikt en daar werkte het nu wel zonder problemen. Simkaart weer in de iPhone en weer slecht bereik. Ik snap er nu helemaal niks meer van eerlijk gezegd |
|
||||
|
||||
Heb je herstellen al eens geprobeerd?
Zit je nog op jailbroken 5.0.1? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik zit op 6.1.3 zonder JB Ik heb vandaag wat tests uitgevoerd en ik snap er nog steeds niks van. Buitenshuis --> Vol signaal In de bus --> Afhankelijk van waar ik ben 1 tot 4 streepjes Daarnaast kreeg ik in eerste instantie in onze voortuin weer "Geen service" te zien, maar toen werden het 3 streepjes. Toen ik mijn huisgenoot besloot te bellen terwijl ik buiten stond kreeg ik vol signaal, ik kon toen gewoon daarna in het huis met 3 streepjes ~ vol signaal bellen zonder problemen. Toen ik het gesprek stopte duurde het niet lang voor mijn signaal weer helemaal wegviel en nu heb ik weer helemaal niks. Ik weet nu niet of ik het softwarematig of hardwarematig moet gaan zoeken, wellicht dat de antenne aansluiting los zit? |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb een pentalobe schroevendraaiertje besteld om te kijken of het intern wel klopt. Ik mag hopen dat de 4S iets makkelijker in elkaar zit dan de 2g, 3g en 3gs |
|
||||
|
||||
Al geprobeerd of Apple 'm voor je wilt omruilen?
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Software: Navigon signaal - Tomtom geen signaal | dettie | iPhone Navigatie | 8 | 04-09-09 23:34 |
Remote van Iphone -> PC vanaf buiten | lk1 | Archief | 1 | 30-04-09 23:05 |
games buiten de iphone | jonathan1993 | Chat en geruchten | 11 | 23-12-08 00:13 |
FW 2.1 gelukt alleen Iphone start niet op. Alleen logo en trillen. Help? | fillem | iPhone algemeen | 28 | 15-10-08 01:43 |
|
|