Productaansprakelijkheid Apple

Productaansprakelijkheid Apple discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) @RWK En dat bedoel ik dus: niet meer nadenken maar blind procedures volgen. Had van Apple meer verwacht. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 september ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 8 September 2013, 19:28
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 8 September 2013
Berichten: 20
Standaard

@RWK En dat bedoel ik dus: niet meer nadenken maar blind procedures volgen. Had van Apple meer verwacht.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 september 2013 om 19:48 ----------

@TIMOSHA Ja, daarom snap ik niet waarom Apple zo moeilijk doet. Nu ontstaat er toch alleen maar onnodig negatief sentiment bij mijn zoon, mijzelf, mogelijk KPN en al mijn klanten, vrienden, kennissen, etc. Ik wil dit niet overdrijven maar wat schiet Apple hier nu mee op?!? Krijgen dadelijk hopelijk via KPN de telefoon toch aangeboden voor een kosteloze omruilactie. En dan, wat hebben ze dan gewonnen? Al die moeite voor wat? Wordt er echt boos om!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 8 September 2013, 19:54
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spindocter Bekijk bericht

@TIMOSHA Ja, daarom snap ik niet waarom Apple zo moeilijk doet. Nu ontstaat er toch alleen maar onnodig negatief sentiment bij mijn zoon, mijzelf, mogelijk KPN en al mijn klanten, vrienden, kennissen, etc.
Voor de goede orde: de klanten van Klynveld Peat Marwick & Goerdeler hebben niets te maken met de privéproblemen van jouw zoontje. Die klanten hebben recht op een objectief advies en niet op persoonlijke sentimenten.

Je bent nu in een slachtofferrol gedoken en dat is niet gezond. Nogmaals, volg de geldende wetgeving ter zake en laat KPN het probleem oplossen.
  #23  
Oud 8 September 2013, 20:04
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 8 September 2013
Berichten: 20
Standaard

@TIMOSHA Ja, mee eens. Ik sla nu door maar zoals gezegd dat roept zo'n opstelling van Apple dus op. Ik ga het via KPN proberen op te lossen maar ben nog steeds oprecht boos over deze onzin. Een dikke vette faal voor Apple terwijl ze uit dit vervelende voorval zoveel goeds hadden kunnen doen. De lol van het toestel is er wel vanaf mag je wel zeggen.
  #24  
Oud 8 September 2013, 20:50
» iPhone 6 64GB (Zilver) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 128GB (Wit) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 22 March 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spindocter Bekijk bericht
Bedankt @TIMOSHA, nu begrijp ik tenminste ook wat er aan de hand is.

en dat is nu precies mijn punt: Apple levert een niet degelijk product, geeft dat publiek toe en gaat nu een 12-jarig jochie het leven zuur maken met allerlei neuzel argumenten. Als ik Apple was zou ik mijn verantwoording nemen: sorry, dit is niet de kwaliteit die u van ons gewend bent en wij gaan zorgen dat dit zsm kosteloos wordt opgelost. Dat klinkt toch heel anders?

Als mijn zoon de telefoon had laten vallen, als hij in het water was gevallen, als het glas gebroken was enzovoort dan is het duidelijk dat Apple er niks aan kan doen en dat wij moeten betalen. Nu geeft Apple toe dat het product niet goed is en moeten we toch betalen. En maar liefst € 211!!!!!! Dat vind ik dus onredelijk, dom en erg korte termijn denken van Apple.

Je. Hebt het toestel 2e hands gekocht en weet dus niet wat er mee gebeurd is
Wie weet is deze bij de eerste eigenaar wel eens gevallen , nat geweest enz enz enz.
Of wellicht heeft uw zoon deze toch laten vallen maar durft dit niet tegen zijn vader te vertellen?...

211 euro vind ik ook onredelijk maar geheel kostenloos vervangen is in dit geval niet logisch


En apple ligt er echt niet wakker van dat er een klant wegloopt. Daar komen er weer 3 voor terug.
Kijk voor de lol eens op een samsung forum. Daar lopen ook mensen weg omdat ze onredelijk behandelt worden in hun ogen.
  #25  
Oud 8 September 2013, 21:12
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 8 September 2013
Berichten: 20
Standaard

@suzuki2002 Normaliter zou ik je gelijkheden maar dit probleem is zo herkenbaar. Apple heeft zelf al publiekelijk toegegeven dat de solderingen slecht zijn en daarom dat (meestal) kosteloos de boel wordt omgeruild. Heeft niks met gebruik te maken dus anders zou je een punt hebben.
Daarnaast ben ik niet uit op een KOSTELOZE reparatie maar € 211 is echt te gek. Staat gewoon in geen enkele verhouding.

Ik wil geen SamSung en met ieder merk is wel wat, ook helemaal mee eens. Voor mij zit het grootste probleem in het feit dat uiteindelijk Apple dit gaat oplossen, linksom of rechtsom via KPN. Juridisch hebben ze ongetwijfeld ook nog eens een keer gelijk (vertrouw ik dan maar op) maar voor mij blijft het raar dat men niet de verantwoording voor het product neemt. Het is de naam van Apple die op het spel staat. Men kent deze telefoon en toch moet men een factuur. Dat had ik van Apple gewoon niet verwacht. Dat vind ik uiterst teleurstellend.
  #26  
Oud 8 September 2013, 21:23
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spindocter Bekijk bericht
Juridisch hebben ze ongetwijfeld ook nog eens een keer gelijk (vertrouw ik dan maar op) maar voor mij blijft het raar dat men niet de verantwoording voor het product neemt.
Apple neemt de verantwoording voor het product. Alleen kan je na één jaar niet meer direct terecht bij Apple maar moet de garantieclaim via de verkoper verlopen. Dura lex, sed lex.
  #27  
Oud 8 September 2013, 21:25
» iPhone 6 64GB (Zilver) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 128GB (Wit) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 22 March 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.357
Standaard

Je zit er gedeeltelijk naast

Hoevaak ik hier waterschade gevallen heb die na reiniging geen Wi-Fi meer hebben (greyed out)
Dit heeft absoluut niet altijd te maken met slecht materiaal.

Nu heb jij hem in de vriezer gelegd. En zal men vochtschade aantreffen .


Ps je gaf zelf aan dat je je zoon een samsung wilt geven ?????


Maar goed ga er gewoon mee naar een apple store wellicht is deze discussie wel helemaal niet nodig geweest
  #28  
Oud 8 September 2013, 21:32
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 8 September 2013
Berichten: 20
Standaard

@suzuki2002 Volgens mij heb ik hier te maken met een specialist. Ik snap je opmerkingen allemaal behalve de laatste. Wat kan men nu wel in de Apple Store voor mij betekenen dat Apple Support niet kan?
  #29  
Oud 8 September 2013, 21:34
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spindocter Bekijk bericht
Wat kan men nu wel in de Apple Store voor mij betekenen dat Apple Support niet kan?
Een, indien nog mogelijk, beschaafd gesprek van mens tot mens. Dus, niet op hoge poten binnenlopen in de Apple Store met het Grote Gelijk onder je arm.

Laatst gewijzigd door timosha; 8 September 2013 om 21:52. Reden: Taelvauten
  #30  
Oud 8 September 2013, 21:38
» iPhone 6 Plus 16GB (Space Grijs) [FW: 10.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 8.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 16 November 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.233
Stuur een bericht via Skype™ naar vuurvreter Send a message via twitter to vuurvreter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een, indien nog mogelijk, een beschaafd gesprek van mens tot mens. Dus, niet op hoge poten binnenlopen in de Apple Store met het Grote Gelijk onder je arm.
Volgens is een beschaafd gesprek het meest zinvolle.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #31  
Oud 8 September 2013, 21:45
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 8 September 2013
Berichten: 20
Standaard

@TIMOSHA nee, dat snap ik wel en zou ik ook nooit doen. Wat kunnen zij er daar nu aan doen.

Maar dat is dan ook meteen mijn vraag: wat kunnen zij wat Apple Support niet kan. Bij Apple Support waren ze meer dan duidelijk dus ik verwacht dat men in een Apple Store ook weer met handen en voeten aan de zelfde stomme procedure is gebonden. Voor mij heeft dat dus geen zin om die lieve mensen daar lastig te vallen met dit probleem.

Of zie ik dat verkeerd?
  #32  
Oud 9 September 2013, 02:14
ballegooier's schermafbeelding
» iPhone 5s 16GB (Space Grijs) [FW: 9.3.5]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi + 4G 16GB (Zwart) [FW: 9.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 5 August 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.681
Standaard

Kennelijk hanteert men bij de Genius Bar in de Apple Store een iets andere benadering van de klant? Ik lees vaker succes verhalen hier over een bezoekje aan de genius bar...., onafhankelijk van wel of geen Apple garantie meer (1 jaar), wel of niet daar gekocht, etc.

Mijn gloednieuwe 4S had ook een defect, maar had ik via een webshop uit Groningen icm een t-mobile abonnement gekocht. Dus eigenlijk zou ik contact moeten leggen met die webshop, maar heb het gewoon geprobeerd voor te leggen bij de Apple store hier in Amsterdam (uiteraard afspraak gemaakt bij de genius) Ik kreeg zonder enige omhaal een ruiltoestel (de stickers werden idd met een lampje gecontroleerd)

Ik heb zo m'n twijfels of me dat ook gelukt was als ik Apple gebeld had....

Laatst gewijzigd door ballegooier; 9 September 2013 om 20:15.
  #33  
Oud 9 September 2013, 07:45
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 8 September 2013
Berichten: 20
Standaard

Bedankt @Ballegooier voor je reactie. Ik krijg een beetje het gevoel dat ik mezelf geen plezier heb gedaan door contact op te nemen met Apple Support(?!). @TIMOSHA en @Vuurvreter, bedoelde jullie dat ook, dat ik bij een Apple Center geen problemen had gehad?
Ik zou daar toch van staan te kijken en weet niet goed wat ik daarvan dan zou moeten denken.
Overigens vind ik het terecht dat de stickers worden gecontroleerd op waterschade. Ik ben er ook niet op uit om Apple een poot uit te draaien en als het waterschade is dan is het waterschade en zijn de kosten voor mij. Punt.

@SUZUKI2002 Jij lijkt er technisch nogal wat van te weten en te snappen. Ik heb de film nog eens terug gedraaid en kom tot het volgende scenario:
Wij kopen de telefoon die zo goed als nieuw is (we hebben zelfs nog het originele beschermfolie van het scherm moeten halen, er zit werkelijk geen 1 krasje op het toestel of op de laadaansluiting). Het toestel werkt perfect dus ook de Wi-Fi.
Enkele weken later gaan we naar Portugal op vakantie. Temperatuur 35 tot 37 graden. Tijdens de vakantie merken we op dat de andere iPhone gebruikers in ons gezelschap af en toe wel een Wi-Fi netwerk zien dat op deze telefoon niet is te zien (Wi-Fi stond wel gewoon aan en was niet "grey out" of hoe dat ook moge heten in vaktermen).
Thuisgekomen ziet de iPhone soms het thuisnetwerk wel en soms niet. Op het gegeven moment stopt die helemaal met het herkennen van welk netwerk dan ook en is de Wi-Fi Slide Button niet meer te bewegen.

Kan het zo zijn dat de temperatuur in Portugal de breuk op de Bluetooth/Wi-Fi-chip heeft veroorzaakt?
  #34  
Oud 9 September 2013, 18:49
» iPhone 6 64GB (Zilver) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 128GB (Wit) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 22 March 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.357
Standaard

Zo goed als nieuw gekocht via kpn medewerker ( dan heb je een refurbished exemplaar gekocht).
38 graden zal het probleem niet zijn geweest daar kunnen ze best tegen.

Vakantie. Portugal zon, strand , zwembad , water, een iphone en een 12 jarige jongen.
Dat kan ook bijna niet goed gaan .
Maar dit is een vermoeden natuurlijk . (. En heel veel ervaring met soortgelijke gevallen)
  #35  
Oud 9 September 2013, 19:59
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 8 September 2013
Berichten: 20
Standaard

@SUZIKI2002 Ik snap je vermoeden maar niks is minder waar. We zaten in een huisje en de telefoon is dat huisje niet uit geweest laat staan in de buurt van water gekomen. Dat joch is/was er hartstikke wijs mee en super zuinig op. Vandaar dat de teleurstelling nu ook groot is. Bovendien ziet het toestel er nog steeds als nieuw uit.

Toestel is geen refurbished. Apple kon precies zien waar en wanneer het toestel NIEUW is geleverd (aan die manager). Dat frustreert mij dus ook: ze kennen het toestel en de eerste eigenaar en weten precies uit welk magazijn van Apple waar naartoe is geleverd. Maar goed, dat is een herhaling van zetten.

Vandaag maar de KPN route bewandeld, want de manager is terug van vakantie. Laat ik het zo zeggen, ik denk dat deze of gene er nog wel wat van gaat horen bij Apple. Weliswaar geeft de KPN Manager aan dat dit inderdaad de standaard afgesproken procedure is (tussen Apple en KPN) maar dat men ook de mogelijkheid heeft om er van af te wijken. Kortom: het kan wel maar men doet het niet. Precies datgene wat ik al vermoede. Jammer.

Heb nu goede hoop dat het geregeld wordt maar ik vind nog steeds al die negativiteit jammer en onnodig geweest. Dit had anders gekund. Voor mij zit er nu toch een naar smaakje aan en kijk ik anders tegen het grote Apple aan die mooie spullen maakt.

Ik denk dat een telefonische Support ook niet ideaal is in dit soort gevallen. Mocht 1 van mijn andere Apple apparaten kapot gaan, zal ik in het vervolg ook eerst naar een Apple Center gaan en met mensen "face to face" praten. Volgens mij gaat dat beter.
  #36  
Oud 9 September 2013, 20:18
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spindocter Bekijk bericht
Weliswaar geeft de KPN Manager aan dat dit inderdaad de standaard afgesproken procedure is (tussen Apple en KPN) maar dat men ook de mogelijkheid heeft om er van af te wijken. Kortom: het kan wel maar men doet het niet. Precies datgene wat ik al vermoede. Jammer.
En waarom zou Apple van de standaard afgesproken procedure moeten afwijken in het heel specifieke geval van jouw zoon en niet in andere gevallen?

Citaat:
Laat ik het zo zeggen, ik denk dat deze of gene er nog wel wat van gaat horen bij Apple.
Laat die pogingen tot intimidatie nu maar zitten want dit begint langzaam kinderachtig te worden.
  #37  
Oud 9 September 2013, 20:27
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 8 September 2013
Berichten: 20
Standaard

@timosha Ho,ho! Dat zie je toch verkeerd volgens mij.

Het is geen intimidatie. Het is jullie op de hoogte houden en mijn verhaal delen. Na al dat meedenken hebben jullie daar ook recht op. Bovendien voorkomt het misschien bij anderen veel leed. Ik heb spijt dat ik niet eerst op dit forum actief ben geworden voordat ik aan dit verhaal begon.

Het gaat niet om mijn persoon (of die van mijn zoon), het gaat om het feit dat deze telefoon een andere route heeft bewandeld (niet in de winkel gekocht) en dat je dan in dit horror scenario komt. Daarom had Apple mogen afwijken in mijn ogen. Ik heb geen factuur en krijg die ook nooit meer: dat ding bestaat niet in die vorm. De weg die de telefoon nu gaat bewandelen is ook geen standaard route en helaas ook niet voor iedereen weggelegd. Kortom, ik denk dat ik ga mazzelen maar laat het een waarschuwing zijn aan anderen.
  #38  
Oud 9 September 2013, 21:53
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
» iPhone NL 8GB [FW: 1.0.0]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Linux
 
Geregistreerd: 24 December 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Stuur een bericht via MSN naar RWK Stuur een bericht via Skype™ naar RWK Send a message via twitter to RWK
Standaard

Laat maar is weten hoe het geregeld gaat worden. Daar ben ik wel eens geinteresseerd naar!

Succes! 😉
  #39  
Oud 9 September 2013, 22:38
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi +3G 64GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 8 September 2013
Berichten: 20
Standaard

@RWK Doe ik. Ik hoop van de week meer te weten.
  #40  
Oud 10 September 2013, 00:15
mrboolean's schermafbeelding
» iPhone 7 32GB (Zwart) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 16GB (Zilver) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 16 October 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 259
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean Send a message via twitter to mrboolean
Standaard

Ik kan de reactie van Apple alleszins voorstellen. Zo anders is de verkoop van dit toestel niet geweest in vergelijking met andere toestellen. Heel veel bedrijven kopen voor zakelijk gebruik door hun werknemers direct in bij Apple. Die toestellen vallen niet onder het standaard consumentenrecht en garantie is standaard beperkt tot de fabrieksgarantie van 1 jaar. Werknemers met een kapot toestel brengen het naar hun werk en eventuele garantie moet door KPN worden geclaimd. Als jij opeens met dat toestel komt aanzetten als particulier en zonder bon, kan het net zo goed gestolen zijn van een KPN medewerker. Dat kunnen ze natuurlijk niet zien.

Persoonlijk ben ik het wel met je eens dat Apple wat soepeler mag zijn gezien de oorzaak, maar zo zijn de regels omtrent garantie.
Reageren

Labels
iphone, klachten, service, Wi-Fi vind geen verbinding


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:38.