Productaansprakelijkheid Apple discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn 12-jarige zoon heeft van een goede bekende een zo goed als nieuwe iPhone 4S gekocht. Nu werkt de WiFi-button niet meer (licht grijs geworden ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Productaansprakelijkheid Apple
Mijn 12-jarige zoon heeft van een goede bekende een zo goed als nieuwe iPhone 4S gekocht. Nu werkt de Wi-Fi-button niet meer (licht grijs geworden en je kan de slide button niet meer gebruiken). Ik heb alle softwarematige oplossingen geprobeerd (later nog de complimenten van de helpdeskmedewerker voor gehad) maar niks helpt. Dit blijkt een bekend iPhone4 probleem te zijn, waarschijnlijk is de netwerkkaart kapot. Apple heeft al hand in eigen boezem gestoken door reparaties kosteloos uit te voeren lees ik overal.
Na contact met Apple Support (medewerker en zijn supervisor) wordt het duidelijk dat ik alleen een kosteloze reparatie kan krijgen als de telefoon teruggaat naar het punt van aankoop. Daar zit nu juist het probleem. De telefoon is gekocht van iemand die bij KPN werkt (managementniveau) en deze is intern geleverd. De telefoon is dus niet in een winkel gekocht en er is dus geen aankoopnota. Dan zegt Apple opeens: helaas, deze reparatie gaat u in ieder geval € 211 kosten. Dit geld heeft mijn zoontje natuurlijk niet en bovendien is dit een bedrag waarbij je je afvraagt of je niet een nieuwe telefoon moet kopen. Ondanks een verhitte discussie met de Supervisor John houdt men bij Apple vast en volgt men deze bureaucratische, paarse krokodillen route. Nu gaat het volgens mij erom dat Apple misschien feitelijk en procedureel gelijk kan hebben maar het gaat toch om het Apple product en het nemen van de verantwoordelijkheid daarvoor? Bovendien is mijn zoontje zo geschrokken dat hij voor zijn leven Apple klant af is als je niet uitkijkt. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van Apple? Heeft iemand anders dezelfde ervaring met deze, in mijn ogen starre en onredelijke houding van Apple op dit gebied? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Waar ik dit probleem tegenkom zegt men dat je je telefoon in de koelkast moet zetten. Na een uur of 2, of de volgende dag, het Wi-Fi weer doet. Zelf nooit geprobeerd, dus kan het u niet garanderen.
Elke iPhone heeft een serienummer, waarschijnlijk heeft de Apple medewerker deze al gecontroleerd en u vertelt dat de iPhone 4S buiten de 1-jarige fabrieksgarantie valt. Dit betekent dat we ons ogen moeten richten tot het punt van aankoop. In dit geval moet u de oude eigenaar contacteren en te vragen of hij een bewijs van aankoop heeft of iets dergelijks. Hij heeft de telefoon van iemand gehad, intern of niet, de garantie loopt naar mijn weten via KPN. Dat was dan ook zijn aanspreekpunt. Trouwens is Apple nu niet verantwoordelijk voor de schade, omdat de fabrieksgarantie voorbij is. Als u alsnog akkoord gaat met de kosten, wordt de iPhone 4S niet gerepareerd maar krijgt u een gereviseerde toestel. Daar geldt 90 dagen garantie op. Ik snap de irritatie van de apple klantenservice, heb dit ook meegemaakt, maar hun schuld is het niet. Ze zijn niet bevoegd genoeg om een beslissing te maken. Ze volgen namelijk de standaard procedures zonder enkele uitzonderingen. Daarom verwezen ze mij naar Apple Ierland. Kortom, of het aankoopbewijs bemachtigen of 211€ betalen. Aan u de keus, Succes |
#3
|
|||
|
|||
Als jou zoon deze van een goede bekende heeft gekocht dan geeft deze goede bekende jou zoon zijn geld terug en neemt hij de telefoon terug..
Zo goed als nieuwe iphone 4s Van iemand van kpn gekocht zonder aankoop nota Hoe weet je nou of deze zo goed als nieuw is ???? Als je de aankoop datum niet weet |
#4
|
|||
|
|||
Als niets werkt kun je dit ook proberen (op eigen risico!!!!!!)
iPhone Wi-Fi Repair: Oven Fix (Reflowing the PCB) - also works on iPod Touch - YouTube |
#5
|
|||
|
|||
En een bezoekje aan de Genius Bar in Amsterdam behoort dat niet tot de mogelijkheden?
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht. www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen. |
#6
|
|||
|
|||
Citaat:
Jammer dat je de aankoopbon niet hebt. |
#7
|
|||
|
|||
Allereerst: allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Het helpt mij om e.e.a. te relativeren en te toetsen.
Ik heb nav van jullie reacties 2-acties ondernomen: 1. Bedankt @RWK en @Arjan95 De iPhone ligt nu (in een plastic zakje) in de koelkast (tip van @RWK). @Arjan95, bedankt voor jouw tip maar de oven durf ik toch niet aan De oplossing van @vuurvreter laat ik nog even rusten voor mogelijk later. 2. De KPN Manager gebeld. Deze was op vakantie in Italië en "not amused" over de houding van Apple. Hij gaat maandag e.e.a. opschalen. Ben benieuwd maar dit beloofd niet veel goeds voor Apple Support. Dit vind ik overigens jammer want ik ben het met @RWK eens dat zij nu "de kop van jut" zijn, hoewel ik de supervisor wel een ongelofelijke bureaucratische vinkenboer vind die niet over procedures heen kan kijken. Nog steeds vind ik namelijk dat Apple wel juridisch gelijk kan hebben (ze zullen het wel uitgezocht hebben) maar dit kunnen ze toch niet met droge ogen volhouden? De KPN Manager gaf al aan dat er waarschijnlijk geen factuur is. Deze toestellen worden met honderden tegelijk geleverd en staan dus niet op een enkele factuur (@suziki2000, ik ben het helemaal met je eens en dat wordt mogelijk nog een oplossing). Ik werk zelf bij KPMG en ben veel met mobiele producten bezig en dus ook met Apple (diverse producten in gebruik). Die producten staan ook niet op een enkele factuur, want die worden in bulk ingekocht. Maar de Apple Support medewerker kon precies zien waar, wanneer en door wie (hij wist de naam van de KPN Manager, omdat die op zijn beeldscherm stond) het product is gekocht. Waarom dan nog een factuur? Als het toestel onbekend zou zijn heeft hij een punt maar niks van dit alles: het product is vanaf dag 1 keurig aangemeld geweest. Als we niks hadden gezegd dan was de telefoon nu al onderweg voor kosteloze reparatie. Moet ik mijn zoon nu uitleggen dat hij altijd moet liegen tegen de Apple Support Desk?!? En wat vertel ik mijn klanten die ik wereldwijd ontmoet vanuit mijn functie en het feit dat ik met mobiele platforms bezig ben? Apple maakt mooie producten (vind ik ook echt!) maar zorg dat je niet met support te maken krijgt??! Dat wil ik niet. Door dit alles ben ik wat gaan googlen en ik schrik me rot van de problemen die ik op internet lees met Apple Service. Met mijn 4 ipads, 3 iPhones en 9 iPods was ik aardig op weg om helemaal over te gaan op Apple maar met die nieuwe MacBook Air wacht ik toch maar even tot dit is opgelost. En juist daar wringt voor mij de schoen. Apple kan wel gelijk hebben maar dit heeft niemand toch zo gewild? Als ik dit aan wijlen Steve Jobs zou mogen vertellen dan zou de hel losbreken. Ik ben een fan van Apple en wil dat graag blijven maar de bureaucratische (geen factuur) opstelling van Apple maakt dat toch erg moeilijk! of schiet ik nu door? Ps. Heb al een tweet naar mijn grote vriende Youp van het Hek klaarstaan... |
#8
|
|||
|
|||
|
#9
|
|||
|
|||
Citaat:
Dat doet de Apple Support voor iedereen, ongeacht of de klant in kwestie een KPN manager of KPMG medewerker is. Tijdens de éénjarige fabrieksgarantie vraagt Apple Support zelfs niet naar een aankoopbewijs. Voor het overige is Apple uiterst coulant tijdens de éénjarige fabrieksgarantie. Bovendien zou iet of wat KPN manager toch in staat moeten zijn om een KPN toestel te laten herstellen cq. omruilen. |
#10
|
||||
|
||||
En als er geen aankoopbon is moet men helaas de kosten betalen. De garantie gaat echt via KPN.
De KPN manager heeft toevallig ook geen bewijs van een abonnement die er toevallig bij werd afgesloten? Ik kan me niet voorstellen dat er geen 1 papier is uitgereikt waarin de garantieverklaring en benodigd gegevens instaan. Dat is toch misschien het tweede wat je vraagt nadat je je toestel nieuw in handen hebt? |
#11
|
||||
|
||||
Als die KPN manager de iPhone via zijn werkgever (KPN) heeft gekregen en niet zelf in een KPN winkel heeft gekocht is het consumentenrecht mogelijk niet eens van toepassing.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other! |
#12
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#13
|
|||
|
|||
@RWK Briljant!!!!!! Na 2 uur in de koelkast doet de iPhone het weer perfect!!!!! Ongelofelijk.
Sterkt mij alleen maar meer in het gevoel dat Apple gewoon niet moet zeuren maar zijn verantwoordelijkheid moet nemen! Schande! ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 september 2013 om 19:01 ---------- @RWK @XIII @TIMOSHA bedankt. Zie de koelkastoplossing als tijdelijk en mijn zoon is weer (even?) gelukkig. Morgen verder. Denk inderdaad dat de KPN Manager aan zet is en dat ook gaat doen. Hoop nog steeds op een goede afloop dat iemand bij Apple hier verstandig wordt. (Imago)Schade die dit veroorzaakt staat allang niet meer in verhouding tot bedrag reparatie. Echt jammer van alle negativiteit die dit veroorzaakt. Was onnodig geweest. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 september 2013 om 19:05 ---------- 19:03 uur: was inderdaad een tijdelijke oplossing ... De iPhone Wi-Fi is alweer gestopt met werken. Invriezen dan maar? Zoon in koelkast stoppen als hij wil internetten? |
#14
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
#15
|
|||
|
|||
En nu is je garantie helemaal verkeken , door extreme temp verschillen zijn deze de vocht indicatie stickers rose of rood verkleurd.
Een erg domme actie . Nu heb je en geen garantie meer en zal,de kpn verkoper de iphone zeker niet meer terug nemen als je verteld dat je deze in de vriezer hebt gelegd ? |
#16
|
|||
|
|||
Bedankt @TIMOSHA, nu begrijp ik tenminste ook wat er aan de hand is.
en dat is nu precies mijn punt: Apple levert een niet degelijk product, geeft dat publiek toe en gaat nu een 12-jarig jochie het leven zuur maken met allerlei neuzel argumenten. Als ik Apple was zou ik mijn verantwoording nemen: sorry, dit is niet de kwaliteit die u van ons gewend bent en wij gaan zorgen dat dit zsm kosteloos wordt opgelost. Dat klinkt toch heel anders? Als mijn zoon de telefoon had laten vallen, als hij in het water was gevallen, als het glas gebroken was enzovoort dan is het duidelijk dat Apple er niks aan kan doen en dat wij moeten betalen. Nu geeft Apple toe dat het product niet goed is en moeten we toch betalen. En maar liefst € 211!!!!!! Dat vind ik dus onredelijk, dom en erg korte termijn denken van Apple. |
#17
|
||||
|
||||
Het is idd een tijdelijke oplossing, vergeten bij te melden. Ik geloofde er zelf echter niet in.
Je kan het invriezen maar dat zal ook tijdelijk zijn. Liefs wel in een diepvries/plastic - zakje. Het beste is om de KPN manager zijn werk te laten doen om nog meer schade te voorkomen. |
#18
|
|||
|
|||
@SUZUKI2002 Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar ik ben langzamerhand zo teleurgesteld dat Apple die K-telefoon in hun je weet wel kunnen stoppen.
Ik denk dat ik mijn zoon een nieuwe SamSung geef. Hij blij en ik hoef geen cent meer uit te geven aan iets wat ik als onrechtvaardig ervaar. |
#19
|
||||
|
||||
Citaat:
|
#20
|
|||
|
|||
Citaat:
In alle op het forum gerapporteerde gevallen heeft Apple die toestellen tijdens de éénjarige fabrieksgarantie zonder discussie omgeruild. In sommige gevallen zelfs laten ophalen en terug bezorgen. Na die garantieperiode hebben de verkopers/providers het probleem opgelost door het toestel om te ruilen. Nu is KPN dus aan zet om dit probleem uit de wereld te helpen. |
Labels |
iphone, klachten, service, Wi-Fi vind geen verbinding |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|