Amerikaanse 5S start niet meer op

Amerikaanse 5S start niet meer op discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Een kleine maand geleden heb ik op vakantie in Amerika een 5S meegenomen uit een apple store. De verkoopster vertelde mij netjes dat ik in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 December 2013, 19:19
» iPhone 5s 16GB (Goud) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 10 November 2011
Berichten: 1
Standaard Amerikaanse 5S start niet meer op

Een kleine maand geleden heb ik op vakantie in Amerika een 5S meegenomen uit een apple store. De verkoopster vertelde mij netjes dat ik in Europa geen garantie kan claimen en daarvoor terug naar de VS moet. Dit risico heb ik bewust genomen.

In Nederland aangekomen deed alles het prima. Tot de telefoon gisteren ineens vanzelf uit ging. Ik druk op de power knop en het apple logo verschijnt. Vervolgens wordt het beeld meteen weer zwart. Als ik de telefoon in de oplader steek blijft de telefoon proberen op te starten, wat resulteert in en knipperend wit scherm met het apple logo tot ik de kabel er weer uit haal.

Vervolgens de telefoon in recovery mode gezet. Het herstellen lukte niet, omdat als iTunes de telefoon wou gaan herstellen, het beeld weer zwart werd en de telefoon werd uitgeschakeld. Toch is het me uiteindelijk toch gelukt om de telefoon 2x volledig te herstellen met iTunes. Dit heeft alleen geen effect, de iphone komt niet voorbij het apple logo, valt uit en begint weer opnieuw. DFU mode lukt niet om in te komen.

Ik gebruik geen jailbreaks, heb er een hoesje+screen protector op zitten en heb hem nog niet laten vallen o.i.d. Ik vermoed zelf een probleem met de batterij. Deze telefoon is al een aantal keer gecrasht, het apple logo verscheen en daarna kon ik gewoon weer verder.

Nu zou je zeggen ga naar de apple store en ruil hem om, maar omdat het een Amerikaans toestel is gaat dit dus niet. Best wel pech dus. Ik moet nu dus bedenken wat ik hiermee aan moet. Misschien herkent iemand het probleem, of heeft iemand ervaring met Amerikaanse garantie? Kan ik het toestel wel door apple laten repareren of vervangen tegen betaling in Nederland? Helaas was mijn bezoek in de VS eenmalig en heb ik nog geen plannen om daar binnenkort heen te gaan. Ook heb ik geen kennissen of familie in de VS die even langs zouden kunnen gaan.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27 December 2013, 19:29
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 4 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 9.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 March 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 317
Send a message via twitter to macmichel
Standaard

Gewoon naar de Applestore in Amsterdam of Haarlem gaan, je hebt wereldwijde garantie.
__________________
Origineel: iPhone 8Gb US | iOS: 3.1.3 (simlock vrij) | Origineel: iPhone 3G 8Gb | iOS: 4.2.1 | Origineel: iPhone 4 16Gb | iOS: 6.0.2 | Origineel: iPhone 4S 16Gb | iOS: 7.0.3
  #3  
Oud 28 December 2013, 17:47
antoon100's schermafbeelding
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 9.3.3]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 27 December 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Stuur een bericht via Skype™ naar antoon100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmichel Bekijk bericht
Gewoon naar de Applestore in Amsterdam of Haarlem gaan, je hebt wereldwijde garantie.
Dat is alleen het 1e jaar dat de garantie wereldwijd is.

Na het 1e jaar ben je genoodzaakt je garantie in Amerika te claimen (winkel waar toestel gekocht is)
  #4  
Oud 29 December 2013, 06:54
» iPhone 5s 64GB (Zilver) [FW: 7.0.6]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 2 Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 6.1.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 3 November 2009
Berichten: 46
Standaard

Als het om een 5s gaat zal hij nog wel binnen het 1 jaar garantie vallen zeker?
  #5  
Oud 30 December 2013, 12:13
Pleur's schermafbeelding
» iPhone 7 128GB (Zwart) [FW: 10.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 10.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 September 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmichel Bekijk bericht
Gewoon naar de Applestore in Amsterdam of Haarlem gaan, je hebt wereldwijde garantie.
Wereldwijde garantie zonder wereldwijde dekking :'). LTE connector is van wat ik heb gehoord anders. Net als met de iPhone 5. Volgens mij kan een van de Retail Stores dit tegenwoordig wel maken in ieder geval.
__________________
War, war never changes
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mijn Amerikaanse app's synchroniseren niet meer knarfsr iPhone algemeen 1 31 December 2012 14:13
Iphone start niet meer op zonder usb (+ meer problemen) Trax iPhone algemeen 15 24 November 2012 12:37
Iphone 3gs start niet meer op en laad ook niet meer op en itunes herkent hem ook niet youssef10 iPhone algemeen 9 1 November 2012 17:24
iPad start niet meer op.. helemaal niet meer zorphion iPad algemeen 4 6 December 2010 01:22
iPhone: Iphone start niet meer op en wordt niet meer herkend door Itunes DirkDurver Jailbreak 3 9 August 2010 20:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:05.