//

Serienr en imeinr anders na reparatie, zijn mn bestanden overgezet op ander toestel?

Serienr en imeinr anders na reparatie, zijn mn bestanden overgezet op ander toestel? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, - telefoon weggebracht, scherm stuk tijdens reparatie door toedoen van de winkel, zij vertelden mij dat het kan gebeuren bij het openen van het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-01-14, 13:03
mcyrthe mcyrthe is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 3
Unhappy Serienr en imeinr anders na reparatie, zijn mn bestanden overgezet op ander toestel?

Hallo,

- telefoon weggebracht, scherm stuk tijdens reparatie door toedoen van de winkel, zij vertelden mij dat het kan gebeuren bij het openen van het toestel..
- telefoon terug, scherm + knop gerepareerd, ander serienummer en imei nummer, wel eigen bestanden op de iphone.
IS HET EEN ANDER TOESTEL??

Uitleg verhaal:

Ik heb twee maanden terug mijn iphone naar een reparatie centrum gebracht (geen officieel iphone servicepunt).
Het vergrendelknopje was stuk.

Toen ik terugkwam om mijn telefoon op te halen, kreeg ik het verhaal dat bij het openen het scherm stuk was gegaan (volgens hen door het openen). Ik zou de reparatie van het scherm moeten betalen en dit kost bij hen rond de 100 euro, waar ik 20€ korting op zou krijgen. Hij had mij eerder die week verteld dat het 89€ was, dus wilde hij de vergrendelknop + het scherm repareren voor €69,-.

Ik was dus ipv. 39€ (vergrendelknop) plots 79€ kwijt.
Ik heb hier toen akkoord voor gegeven omdat ik graag mijn telefoon terug wilde en niemand om advies kon vragen hier over, omdat mijn telefoon het niet deed -_-
(Ze hebben daar een briefje hangen dat ze niet aansprakelijk zijn voor andere defecten na reparatie van onderdelen, maar volgens mij is dat niet eens rechtsgeldig?)

Toen ik stond te wachten op mijn toestel kwam een ander meisje, die er volgens de medewerkers van het reparatie centrum wel vaker kwam, eenzelfde iphone ophalen. Zij liep niet naar de kassa maar ging uit zichzelf wachten in de winkel zonder te melden dat ze er was om het toestel op te halen (kind of weird..).

Mijn telefoon kreeg ik dus weer heel weer terug, maar er zat (kwam ik later achter) een andere achterkant op met erg veel krassen, die er niet opzaten toen ik het toestel weg bracht.

Wel stonden al mijn bestanden op mijn telefoon en was de vergrendelcode hetzelfde.

Nu keek ik later, blijkt dat mijn IMEI nr en Serie nr anders is dan op het originele iPhone doosje!

Kunnen zij mijn bestanden, zonder mijn telefoon ontgrendeld te hebben, op een ander toestel gezet hebben en mij een ander toestel meegegeven hebben?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-01-14, 14:02
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Vreemd dat jij het scherm zou moeten betalen.
4s. Scherm. Vv kost max 65 euro


En nu een ander imei nummer?..


Ik zou terug gaan en vragen naar je eigen iphone .


Volgens mij gaan er een paar dingen fout .

Er wordt een backup gemaakt van jou iphone zonder jou toestemming
Er worden kosten in rekening gebracht die door hun zelf zijn veroorzaakt.

Heb je de bon nog

Ik zou aangifte doen tegen dit soort praktijken .
  #3  
Oud 03-01-14, 16:31
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcyrthe Bekijk bericht
Kunnen zij mijn bestanden, zonder mijn telefoon ontgrendeld te hebben, op een ander toestel gezet hebben en mij een ander toestel meegegeven hebben?
Met iOS7 waarschijnlijk niet.

Daar moet je immers op de iPhone toestemming voor toegang geven als je die voor het eerst met een PC verbindt.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 03-01-14, 20:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ook de toegangscode wordt NIET overgezet bij het terugplaatsen van een reservekopie.
Dus dat vind ik ook vreemd als dat gelukt zou zijn. Tenzij jij de code verteld hebt zodat zij die weer zelf in konden stellen op het vervangende toestel.

enne…. misschien (?) prima dat ze zich niet aansprakelijk stellen voor schade na reparatie (je bent thuis en je Wi-Fi doet het bijv. niet meer, na reparatie van het een of ander), maar in jouw casus betreft het een schade tijdens reparatie aangebracht, door de reparateurs zelf. Een goede reparateur is voor dit soort zaken ofwel zelf verzekerd, ofwel draagt vrijwillig zelf het risico. Ik zou geenszins mee akkoord gegaan zijn met dat debiele voorstel wat ze je deden.

Als je auto bij een garage staat en men heeft een ruit stuk gemaakt tijdens een onderhoudsbeurt (oliewissel etc) dan ga je die ruit toch ook niet betalen? Ik zou zeker aangifte doen tegen dit soort winkels. Welke winkel is het? Dan is de volgende iPc lezer iig gewaarschuwd.
  #5  
Oud 03-01-14, 23:24
mcyrthe mcyrthe is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 3
Standaard

Super bedankt voor jullie snelle reacties. Goed om te horen dat mijn toestel hoogstwaarschijnlijk niet verwisseld kan zijn met een andere, al vraag ik me dan wel af hoe het kan dat het serie en imei nr dan niet meer overeenkomen met die op het doosje..

Het ging om het GSM R*paratie C*ntrum (weet niet of ik de hele naam mag vermelden hoop dat de sterretjes helpen) ze hebben vestigingen in Utrecht, Nijmegen en ik geloof nog een paar winkels, ik ben in Utrecht in het ootje genomen en heb mijn lesje wel geleerd!
Heb de bonnetjes wel nog, maar heb natuurlijk al betaald voor de reparatie.. Wist op dat moment echt niet wat ik anders kon doen!

Zal nog eens terug gaan met een back up persoon die mij bij kan staan, en vragen naar de manager maar ik vrees dat er weinig meer gered kan worden aangezien ik al betaald heb.

Waarvan zou ik anders aangifte van kunnen doen?
  #6  
Oud 04-01-14, 00:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dat is zeker slim, iemand meenemen en terug gaan en zeggen dat je overdonderd was en dacht dat je moest betalen. En dat je bij thuiskomst de boel nog eens op een rijtje zette en tot de conclusie kwam dat dit niet klopt. Dat imei en serienummer verhaal en vooral: dat jij financieel moet opdraaien voor hun fouten.

Zeg desnoods dat je eens even geïnformeerd hebt bij je rechtsbijstand.
  #7  
Oud 04-01-14, 10:15
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Met iOS7 waarschijnlijk niet.

Daar moet je immers op de iPhone toestemming voor toegang geven als je die voor het eerst met een PC verbindt.

Als je je iphone wegbrengt ter reparatie en er zit een vergrendelcode op vraagt men meestal naar deze code om het 1 en ander te kunnen testen, na vervangen defect item.

Deze kan dan uitgezet worden , een backup kan dan genaakt worden, en dan kan de toegangscode er weer op gezet worden .



( of zie ik dat verkeerd)


Of persoon heeft het doosje verwisseld met een familie lid ?..
  #8  
Oud 04-01-14, 11:34
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Toevallig ooit je iPhone omgeruild bij Apple?
  #9  
Oud 06-01-14, 01:07
mcyrthe mcyrthe is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 3
Standaard

Vergrendelcode heb ik niet aan hun gegeven en wat ik vergeten ben hier te vermelden is dat toen ik mijn toestel terug kreeg de datum totaal niet klopte, stond ergens op t jaar 1972.. Ze hadden daar als verklaring voor dat Apple dat als beveiliging had als je je toestel zelf open maakt..

Doosje is niet verwisseld en iPhone is nooit omgeruild bij Apple, kan het miss zo zijn dat het imei nr nooit geklopt heeft met die op het doosje? Dat het in de fabriek al fout is gegaan..? Ik weet niet meer of ik dat toentertijd gecontroleerd heb... >.<
  #10  
Oud 06-01-14, 06:58
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Heb jij je telefoon nieuw gekocht? Of via marktplaats?
  #11  
Oud 06-01-14, 08:49
vblok vblok is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Locatie: Middelburg
Berichten: 20
Standaard

Kijk anders eens op https://supportprofile.apple.com. Daar kan je inloggen met je Apple ID. Dan zie je de apparaten die je met jouw Apple ID hebt geactiveerd/geregistreerd.

Dan weet je in ieder geval het serienummer van de iPhone die je gekocht hebt. Het lijkt me namelijk sterk dat het serienummer op het doosje afwijkt van de iPhone die erin zit. Komt een beetje over alsof het reparatiebedrijf je in het ootje neemt.
  #12  
Oud 06-01-14, 14:14
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vblok Bekijk bericht
Het lijkt me namelijk sterk dat het serienummer op het doosje afwijkt van de iPhone die erin zit. Komt een beetje over alsof het reparatiebedrijf je in het ootje neemt.
Bij mij verschilt dit ook. Maar ik heb dan ook al 2x men iPhone omgeruild.
  #13  
Oud 06-01-14, 15:43
anske12345's schermafbeelding
anske12345 anske12345 is offline
• iOS 7.0.4
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: maastricht
Berichten: 161
Standaard

dit vind ik niet meer normaal zo iets je word besodemietert waar je bij staat ik zou trug gaan naar die winkel gr
  #14  
Oud 06-01-14, 16:34
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Misschien hebben ze enkel een andere achterkant geplaatst. Kijk eens biJ Instellingen -> Algemeen -> info wat daar voor imei en serienr staan
__________________
iPod touch 2G 8GB (25-09-2009 - 01-06-2011) ->
iPod touch 4G 32GB (27-01-2011 - verkocht) ->iPad 4 32GB (15-07-2013 - nu)
Reageren

Labels
help mij snel, imei, oplichting, paniek, serienummer, toestel verwisseld



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Bibliotheek overgezet naar nieuwe computer : beoordelingen zijn niet meegegaan SL500 iTunes 0 01-05-13 21:06
T-Mobile I-150 in ander toestel johan§ Odido (T-Mobile) 11 18-08-10 15:43
Windows: bestanden wissen die via ander pc erop gezet zijn? spatieman iTunes 2 14-08-09 10:58
Datagebruik ander toestel keko Odido (T-Mobile) 5 24-05-09 15:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:09.