//

iPhone 5 omruilen... iOS 7 terugkrijgen?

iPhone 5 omruilen... iOS 7 terugkrijgen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik ben van plan om mijn iPhone 5 om te ruilen bij Vandenborre. De vorige keer dat ik dit deed kreeg ik, na ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-01-14, 15:30
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard iPhone 5 omruilen... iOS 7 terugkrijgen?

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om mijn iPhone 5 om te ruilen bij Vandenborre.
De vorige keer dat ik dit deed kreeg ik, na een maand, een 'nieuwe' met de toen nieuwste firmware iOS 6.1.4 (mijn iPhone draaide ook al iOS 6.1.4 ervoor).
Ik ruilde hem in omdat mijn batterij het amper 4 uur uithield.
Na lang deze iPhone gebruikt te hebben, merk ik het weer, bijkomend dat deze iPhone soms echt wel heet wordt en dat hij soms gewoon niet wil aan gaan als ik de homeknop of aanknop indruk (dus ik kan niet ontgrendelen, want het scherm gaat niet aan)

In het begin had ik de indruk dat deze iPhone het beter deed, maar na een full restore te doen, een paar nummers in de iTunes store gekocht te hebben en deze te beluisteren (nog geen half uur lang) stond die al op 93%, komende van 100%.
Vandaag om 8u van de lader gehaald en enkel 10 sms'jes gestuurd tot nu toe en de sms-app telkens afgesloten, nog 36% nu.

Het te warm worden (door wat op Safari te zitten en wat te sms'en, tijdens gamen of Instagrammen gewoon echt heet) en het af en toe niet aan gaan wil ik hem dus nogmaals omruilen.
(Bij een reset -homeknop + homebutton- staat het batterijpercentage soms plots een paar % hoger)
Sinds kort heb ik het ook voor dat hij bij 20% batterijlading uitvalt, nooit gehad bij mijn iPhone 4 of andere 5, na een paar keer proberen aan te zetten gaat hij dan toch wel weer aan.

De vraag is: stel, ik laat mijn iPhone omruilen, krijg ik dan een 'nieuwe' terug met iOS 7?
Ik weet dat Apple iedereen op iOS 7 wil zetten, dus ik verwacht een negatief antwoord, maar het is het proberen waard.
Dus: zal ik eentje terugkrijgen met iOS 7? :/

Dank bij voorbaat!

Arne
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-01-14, 15:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Dus: zal ik eentje terugkrijgen met iOS 7? :/
Als het een refurbished toestel is staat daar waarschijnlijk iOS 7.x.x op. Is het een toestel dat al maanden ergens in een magazijn onder het stof ligt dan zal er wel nog iOS 6.x.x opstaan.

Hoe dan ook je zal het moeten afwachten. Welke iOS versie op het toestel staat is eigenlijk niet te voorspellen.
  #3  
Oud 20-01-14, 15:45
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Ik heb in December nog een refurb 5 met ios 6.1.4 gekregen.

Zeer waarschijnlijk krijg je dus ook een refurb met ios6.
  #4  
Oud 20-01-14, 16:14
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Dank jullie wel.
Ik dacht dat, als hij Apple toch passeert, ze er sowieso iOS 7 opzetten, omdat zij dat zo graag willen, maar het is dus wat gokken...
Graag zou ik ook wat afwachten maar dit is niet meer te doen. Nu nog 15% en niets gedaan sinds het typen van het vorig bericht! ...
  #5  
Oud 20-01-14, 17:08
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik acht de kans hoger dat je iOS 7 terugkrijgt. Zo onpopulair was de 5 nou ook weer niet namelijk.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #6  
Oud 20-01-14, 17:16
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Denk ik ook. Zo jammer, ik wil het oude Apple niet kwijt, en overstappen naar het smakeloze iOS 7 (geen gewone kleuren, enkel wit, zwart, grijs of felle kleuren, contacten app (icoontje) is hier een mooi voorbeeld van)

Maar met zo een iPhone verdergaan is evenmin een optie.

Laatst gewijzigd door ArneMaes; 20-01-14 om 17:17. Reden: Perongeluk verzonden
  #7  
Oud 20-01-14, 17:17
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Jailbreaken en je probleem is zo opgelost.

Ik denk overigens dat het best gauw went
  #8  
Oud 20-01-14, 17:36
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Jailbreaken en je probleem is zo opgelost.

Ik denk overigens dat het best gauw went
Ik had ooit de devoleper-versie en ik was niet zo een fan. Ik begrijp wel dat er waarschijnlijk veel minder foutjes in iOS 7 zitten dan toen, maar na 4 dagen was ik het wit echt zo zat, en kreeg ik er 's nachts echt oogpijn van als ik mijn iPhone nog snel eens checkte voor het slapengaan.
IOS 6 is nu wel wat afgezaagd voor mij, maar ik weet dat ik er spijt ga van krijgen als ik iOS 7 heb, en niet meer terugkan (zo als bij de bèta-versie van iOS 7, na 4 dagen was ik alweer weg).

Ik weet niet waarom, maar ik ben niet zo voor jailbreaken.

Maar, ik moet misschien wel toegeven aan iOS 7, want ik kan niet voor altijd aan het oude vast blijven zitten en ik wil wel graag mijn iPhone optimaal kunnen gebruiken (en niet door elke 5 uur aan de lader moeten te hangen)
...dus ja
Ik zie wel, waarschijnlijk krijg ik iOS 7, dan heb ik niet meer de nieuwste iPhone met het oude en originele design van Apple in Steve Jobs-stijl, maar het nieuwere en modernere

De mensen hun smaak is er in 2013 op achteruit gegaan.

Ik vind dat sinds Steve Jobs Apple negatief veranderd, anderen misschien niet, maar toch zal ik Apple nog niet snel laten vallen voor Samsung-rommel
  #9  
Oud 21-01-14, 22:13
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Vorige week heb ik bij de apple store in haarlem mijn iphone 5 omgeruild ivm batt problemen. Kreeg een nieuwe/refurbished mee en stond 6.1.4 gewoon op.. Op zich leuk want daar had ik betere batt ervaringen mee, maar zoals bekend download ie dan automatisch ios7 en ben je iets meer dan 3Gb kwijt. En mn backup vereist ook ios7 dus ja, weer terug op ios7
  #10  
Oud 23-01-14, 09:33
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Hij downloadde zonder enige toestemming iOS 7?

Ik de nacht van woensdag naar donderdag ook iOS 7 gedownload, ik heb er lang over nagedacht en eigenlijk maakt het niets uit. Binnenkort krijg ik toch een 'nieuwe' en dan zit ik toch ook terug vast aan iOS 7 (of terug 6 ).
Ik las dat LTE terug beschikbaar is op de iPhone via iOS 7, dus dat heeft er ook wel wat voor gezorgd dat ik heb geüpdatet.

Ik heb dus wel moeten jailbreaken (eerste keer) om het 'carrier profile' te kunnen installeren, en de eerste keer was de helft van mijn Apple-programma's verloren (zoals de telefoon, rekenmachine, herinneringen…) maar na een herstel, reservekopie en opnieuw gejailbreaked was alles in orde.
Eerst had ik 'Proximus 4G' maar ik vond hier ergens een bestand dat het veranderde in 'Proximus LTE', dus ik ben er wel blij mee.

Alleen is de batterijduur met iOS 7 gewoon verschrikkelijk. Het was al erg met iOS 6, maar een sms'je typen van ongeveer 300 karakters mag mijn batterijpercentage niet van '100%' naar '98%' brengen…
Dus ik moet hem nu wel terugbrengen. Momenteel zit ik er niet mee in, want binnenkort laat ik 'm toch omruilen.

Ik heb nog één probleem, en daarvoor wou ik een nieuw topic opendoen, maar ik ben nu toch aan het typen. Zeg het mij als het misschien toch beter is dat ik hiervoor een nieuw topic opendoe:
Als ik Yelo TV van Telenet wil aanzetten krijg ik deze melding:

Ik heb gelezen dat ik 'xCon' moet installeren, maar dan crashen heel veel app's bij het openen.
Dan las ik dat 'xCon' niet werkt met iOS 7.
Is er iets anders dat ik zou kunnen installeren?

Dank bij voorbaat!
Arne
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: foto's terugkrijgen: geformateerde iPhone4 Driesdk Muziek, foto & video 0 11-10-11 09:31
App store wachtwoord terugkrijgen basnolle iPhone Apps 1 13-12-10 17:02
Foto: Foto verwijdert terugkrijgen Mangotje Muziek, foto & video 2 10-11-10 12:48
App terugkrijgen fabie1 iPhone Apps 6 25-07-08 15:37
SOUND SETTINGS terugkrijgen!! mischa1974 Archief 3 12-10-07 15:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:42.