//

Garantie iPhone

Garantie iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Onlangs heb ik een afspraak gemaakt bij de Apple Store Amsterdam voor mijn iPhone 5 te laten repareren. Deze was inmiddels anderhalf jaar oud ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-02-14, 18:26
Joris00 Joris00 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard Garantie iPhone

Hallo,

Onlangs heb ik een afspraak gemaakt bij de Apple Store Amsterdam voor mijn iPhone 5 te laten repareren. Deze was inmiddels anderhalf jaar oud en gekocht bij de Apple Store Amsterdam. Bij aankomst bleek het mankement niet in de winkel opgelost te kunnen worden, dus boden ze me een nieuw (vervangend) toestel aan. De medewerker vertelde me dat ze dit kosteloos konden doen aangezien ik het toestel ook in de Apple Store gekocht had. De "reparatie" viel onder mijn consumentengarantie, die volgens hem van toepassing was omdat ik hem dus in die bewuste winkel gekocht had. De garantie van de iPhone zelf bedraagt een jaar en daarom maakte ik hier geen aanspraak meer op, zo vertelde hij.

Dit brengt me op de volgende vraag. Een vriendin van me wil een nieuwe iPhone kopen. Wanneer ze deze bestelt via de website van Apple, maakt ze dan bij gebreken ook aanspraak op die consumentengarantie? Of dient ze het toestel dan daadwerkelijk in de Apple Store gekocht te hebben? Zelf heb ik weinig ervaring met garantie/reparatie van Apple producten die ik online bestelt heb, dus ik hoop dat iemand me hier meer over kan vertellen.

Bij voorbaat dank!
- Joris
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-02-14, 19:30
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

De store online en de winkel staan los van elkaar.
Je tweede jaar garantie moet je dan denk ik ook on line afhandelen.
Het eerste jaar is het dus wel te regelen via de winkel.

(Dit is hoe ik het begreep)
  #3  
Oud 16-02-14, 20:46
urban urban is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 203
Standaard

Ik heb mijn iphone 5 gekocht via apple.nl zowel eerste als tweede jaar kon ik naar een apple store zonder enkele problemen ik ben er zowel 1e als 2e jaar langs geweest

let wel op als je tijdens je 2e jaar onder garantie reparatie wilt moet je wel een bon laten zien van apple.nl ze werken gewoon samen
  #4  
Oud 16-02-14, 21:12
dymion dymion is offline
• iOS 2.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 6
Standaard

Je hebt 2 jaar garantie. Eerste jaar bij Apple zelf tweede jaar bij de winkel waar je hem hebt gekocht. Bij apple.nl is garantie bij Apple store zelf. Ze willen inderdaad na het eerste jaar zien waar je je iPhone hebt gekocht om de garantie te bepalen (waar je hem hebt gekocht) Zakelijk aanschaf krijg je maar 1 jaar garantie.
Reageren

Labels
garantie, iphone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) jerpsx iPhone algemeen 22 23-07-13 15:18
Garantie via provider verloopt na garantie via Apple Store? adamba iPhone algemeen 4 24-04-12 12:07
iPhone garantie IphoneIpodTouch iPhone algemeen 16 23-02-12 21:09
Garantie iPhone Xcode iPhone algemeen 0 27-07-10 23:56
iPhone 3G + Garantie Zaphyrlol iPhone algemeen 1 06-03-10 19:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:56.