//

Batterij iPhone 5

Batterij iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds enkele dagen heb ik een vervelend probleem met mijn iPhone. Als de batterij nog over bv. 40% beschikt valt hij plots uit en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-03-14, 16:11
CharlieCharlo CharlieCharlo is offline
• iOS 7.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: België
Berichten: 75
Standaard Batterij iPhone 5

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik een vervelend probleem met mijn iPhone. Als de batterij nog over bv. 40% beschikt valt hij plots uit en komt er op het scherm te staan dat ik het toestel moet opladen omdat de batterij leeg is. Gedurende een 15 tal min. doet mijn iPhone helemaal niets. Als ik na tientallen min. het toestel weer probeer in te schakelen werkt het en doe ik gewoon verder met de 40% batterij die ik nog had. Redelijk vervelend als je op de baan bent en je gedurende 20 min je toestel niet kan gebruiken... Heeft er iemand hier een oplossing voor of een idee wat het kan zijn? (Heb de batterij reeds gekalibreerd)

Ik wou nu contact opnemen met Apple (online gekocht op App Store) maar de 1 jaar garantie is reeds verlopen. Ik heb reeds meerdere malen een nieuw toestel gekregen maar nu zal dit niet meer lukken zonder te betalen. Is er toch een manier om dit probleem op te lossen zonder te moeten betalen want normaal gezien heeft men toch 2 jaar garantie?!

Alvast bedankt,

Charlie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-03-14, 16:46
appie2110 appie2110 is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 18
Smile

Het eerste jaar is voor rekening van Apple,het 2de voor het bedrijf die het je verkocht heeft( bij de meesten dus een provider)

Aangezien je hem rechtsreeks van Apple hebt weet ik niet hoe dit werkt

Gewoon contact opnemen en zien waar het schip strand
  #3  
Oud 15-03-14, 17:44
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Als je de iPhone online koopt, heb je maar 1 jaar garantie dacht ik. Maar kan me ook vergissen.

Ik zou een afspraak maken in de Apple Store.
  #4  
Oud 15-03-14, 19:12
Avandes Avandes is offline
• iOS 7.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 9
Standaard

Hier hetzelfde probleem. -.-"

Hij viel uit bij 40%. Na 5 minuten kon ik 'm weer aanzetten, was hij ineens 21% en viel hij weer uit. Na 2 uur werk heb ik 'm weer aangezet en toen ineens 36%. G-e-weldig.
  #5  
Oud 15-03-14, 19:30
brigittakop brigittakop is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 1
Standaard telefoon valt voortdurend uit (iphone 5)

Ik heb sinds een week precies hetzelfde probleem. Inmiddels update naar nieuwste versie gedaan (doe ik altijd vrij vlot), maar vandaag weer hetzelfde verhaal. Batterij is op 40 procent, valt uit. Kan ook niet meer opstarten en na enige tijd probeer ik dat weer en dat krijg ik bericht dat telefoon leeg is. maar hij is niet leeg. Geen idee hoe ik dit moet oplossen. iemand enig idee?
  #6  
Oud 15-03-14, 20:35
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Mijn iPod heeft dit ook, dat je m opnieuw kan starten na een lege batterij. Het komt omdat het voltage te instabiel is en de iPhone daardoor uitschakelt. Je moet de accu dan laten vervangen, als een kalibratie niet helpt is hier is helaas niets tegen te doen.
__________________
iPod touch 2G 8GB (25-09-2009 - 01-06-2011) ->
iPod touch 4G 32GB (27-01-2011 - verkocht) ->iPad 4 32GB (15-07-2013 - nu)
  #7  
Oud 15-03-14, 20:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avandes Bekijk bericht
Hij viel uit bij 40%. Na 5 minuten kon ik 'm weer aanzetten, was hij ineens 21% en viel hij weer uit. Na 2 uur werk heb ik 'm weer aangezet en toen ineens 36%. G-e-weldig.
1) Het capaciteits-percentage is het resultaat van een berekening. Een berekening met drie parameters: één constante en twee variabelen. Dat percentage kan juist of foutief zijn;

2) Een iPhone schakelt zich om veiligheidsredenen uit als de celspanning onder de 3.7 V valt, ongeacht het capaciteits-percentage dat wordt aangegeven;

3) Als de iPhone een tijdje uitstaat kan de accu zich regenereren. De celspanning is dan weer gestegen boven de 3.7 V en de iPhone start weer op;

4) Het capaciteits-percentage dat wordt aangegeven na een regeneratie kan van alles zijn maar zelden de juiste restcapaciteit;

Als een kalibratie deze problemen niet oplost kan de accu defect zijn. Een defecte accu in een iPhone 5 is echter onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk, omdat de iPhone 5 nog redelijk jong is. Constante mishandeling van de accu kan deze wel beschadigen, ook op korte termijn.
  #8  
Oud 15-03-14, 21:58
CharlieCharlo CharlieCharlo is offline
• iOS 7.1
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: België
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
1) Het capaciteits-percentage is het resultaat van een berekening. Een berekening met drie parameters: één constante en twee variabelen. Dat percentage kan juist of foutief zijn;

2) Een iPhone schakelt zich om veiligheidsredenen uit als de celspanning onder de 3.7 V valt, ongeacht het capaciteits-percentage dat wordt aangegeven;

3) Als de iPhone een tijdje uitstaat kan de accu zich regenereren. De celspanning is dan weer gestegen boven de 3.7 V en de iPhone start weer op;

4) Het capaciteits-percentage dat wordt aangegeven na een regeneratie kan van alles zijn maar zelden de juiste restcapaciteit;

Als een kalibratie deze problemen niet oplost kan de accu defect zijn. Een defecte accu in een iPhone 5 is echter onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk, omdat de iPhone 5 nog redelijk jong is. Constante mishandeling van de accu kan deze wel beschadigen, ook op korte termijn.
Ik laat mijn gsm altijd leeglopen ofwel herlaad ik hem pas eenmaal ik onder de 20% zit. Dus daar kan het niet aan liggen. Het is wel een toestel van Apple dus ik veronderstel dat dit ook geen gloednieuw toestel is dat je krijgt..
  #9  
Oud 15-03-14, 23:24
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Dit probleem kom ik (ook hier op het forum) geregeld tegen.

Laad je iPhone VOLLEDIG op met een goede (!!!) lader.
Trek hem los van de lader en doe een harde reboot. Dan word je iPhone gekalibreerd.

Gebruik hem tot onder de 30%, vervolgens weer volledig opladen!! Doe dit een keer of 3 à 4 en je zult merken dat je accu langzaam beter wordt. Na een week werkt je accu normaal.
Zo los ik 90% van deze accuproblemen op. Niet opgelost ... ter reparatie aanbieden/accu vervangen.

Tussentijds (bij een VOLLE accu) nogmaals een harde reboot geven, kan geen kwaad.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S batterij pedro270 iPhone algemeen 5 07-10-13 20:48
iphone batterij frerodes iPhone algemeen 1 14-08-12 09:00
iphone en batterij janmetdeiphonepet iPhone algemeen 2 19-12-11 00:20
iPhone 4 batterij ric12 iPhone algemeen 9 12-11-10 13:00
Batterij iPhone 3G DertKesh iPhone algemeen 25 28-08-09 14:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.