//

Iphone 5 scherm defect?

Iphone 5 scherm defect? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb bij een iphone 5 de batterij vernieuwd en nadat ik hem weer dicht heb gemaakt en aanzet zie ik boven in het scherm ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-04-14, 20:31
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard Iphone 5 scherm defect?

Ik heb bij een iphone 5 de batterij vernieuwd en nadat ik hem weer dicht heb gemaakt en aanzet zie ik boven in het scherm witte blokjes over de gehele breedte van het scherm. Heb ik kortsluiting gemaakt? Zelfs wanneer ik de iphone opstart zijn de witte blokjes op het scherm te zien boven het Apple logo en gaan niet weg.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-04-14, 21:36
Dantis Dantis is offline
• iOS 8.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oost Souburg (zeeland)
Berichten: 230
Standaard

Je zou hem nog eenmaal los moeten halen en kijken alles goed aangedrukt is en tevens daarna een hardreset kan geen kwaad.
  #3  
Oud 02-04-14, 22:10
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Je zal een nieuw scherm moeten plaatsen .

En die batterij . Heb je er opgelet welke je hebt geplaatst ?
  #4  
Oud 02-04-14, 22:24
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik zal zo nogmaals alle connectors goed aandrukken en een hard reset doen. Batterij heeft apn 616-0613. Het vervelende hieraan is dat ik voor vrienden en bekenden heel af en toe hun idevice repareer ( gratis repareer, zij moeten wel voor het vervangende onderdeel zorgen die ik dan monteer ) en dit is altijd goed gegaan, alleen nu dus niet. Dus ik ben bang dat het me geld gaat kosten voor een nieuw scherm, ik hoop dat hij akkoord gaat met een niet originele scherm want anders ben ik een hoop geld kwijt.

(of topic, @ Suzuki2002 , nog bedankt ! 👍
  #5  
Oud 03-04-14, 08:12
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Onthoud voor de volgende keer wanneer je dit soort reparatie,s wilt uitvoeren (gratis) voor vrienden en kennissen , dat je er bij vertelt dat het op hun eigen risico is .

Dat scheelt je een hoop ellende .

Had ik het geweten had ik je nog wel,iets extra kunnen toesturen .
  #6  
Oud 03-04-14, 11:20
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Scherm doet het gelukkig weer, er bleek een klein stukje van dat zwarte spons (wat boven op elke connector is geplakt ) tussen de 3de connector te zitten waardoor niet alle signalen werden doorgegeven.
Maar nu heb ik een ander probleem ermee nl, de nieuwe batterij gaat net zo kort mee als de oude, na ongeveer 5 uurtjes is die leeg ) zelfs als je de iphone uitschakeld loopt de batterij leeg. Deze toestel is net iets ouder dan 1 jaar maar kan hem helaas niet voor garantie wegbrengen omdat er 'n onderdeel weg is ( blijkbaar hebben anderen al eens aan het toestel gezeten ) namelijk de batterij bracket waardoor door Apple duidelijk te zien is dat er aan gewerkt is geweest door niet bevoegde personen. Of maken ze hem niet open als je na een afspraak bij Genius hebt gemaakt en je komt daar om hem in te ruilen?
Vorig jaar heb ik precies hetzelfde met een iphone 4 gehad en heb toen ook een nieuwe batterij geplaats, daarna een nieuwe dockconnector en het probleem van leeglopen terwijl de iphone uitstaat bleef, volgens mij iets verkeer/defect op het moederbord. Heb uit ellende de iphone alszijnde defect verkocht. Heb heel het forum en internet afgezocht van waar het aan kan liggen maar niks gevonden van een oplossing of reparatie suggestie, alleen maar berichten van anderen met het zelfde probleem.

Ik zie zojuist dat zelfs na 8 uren aan de 220 voltlader het bliksem teken rechtsboven in het batterij icoontje staat ( 100% vol) en niet het stekker teken wat aangeeft dat het laden voltooid is.

Iemand wel een sugestie of idee waar ik misschien niet aan gedacht heb en waar ik eens naar moet kijken of wat ik moet reparen / vervangen?

Laatst gewijzigd door faire4u; 03-04-14 om 15:15. Reden: Aanvulling tekst.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zwart scherm iPhone 3g. Powerknop defect dus 'harde reset' onmogelijk. silsil iPhone algemeen 3 07-01-13 18:37
iPhone 3Gs helemaal defect en ineens een barst in het scherm? nlkris iPhone accessoires en onderdelen 2 07-12-11 01:13
Iphone 4 scherm defect LAM iPhone accessoires en onderdelen 7 29-11-11 22:22
scherm defect? frangipaneman iPhone algemeen 0 11-05-09 11:14
Scherm defect??? necarten Unlock [archief] 7 14-04-08 22:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:06.