//

iPhone 3gs of Iphone 4/4s wat moet ik testen?

iPhone 3gs of Iphone 4/4s wat moet ik testen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond. Ik wil graag een smartphone om wat spelletjes/watsapp te doen en soms wat internet. Echt super snel en uitgebreid hoeft het van mij niet. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-05-14, 00:45
iphane iphane is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 2
Standaard iPhone 3gs of Iphone 4/4s wat moet ik testen?

Goedenavond.
Ik wil graag een smartphone om wat spelletjes/watsapp te doen en soms wat internet.
Echt super snel en uitgebreid hoeft het van mij niet.

Maar ik hoor veel problemen over de iPhone, zoals dat de iPhone 3gs kuren heeft dat die uitvalt ( gebeurt dat bij een iPhone 4s ook? )
Een beetje software fouten af en toe en het met resetten oplossen vind ik prima, maar dat de hardware kapot kan gaan dat zie ik niet zo zitten want ik zoek wel een betrouwbare telefoon.

-Ik vraag me dus af welke iPhone nou het betrouwbaarste is, de 3gs/4 of 4s?
-Is er een iPhone die geen hardware fouten krijgt ( onherstelbare fouten? )
-En waar moet ik op letten bij een tweedehands aankoop?
-Hoe check ik of het een clone is? ( vriend van me is genaaid, heb hem in me hand gehad en merkte alleen dat die heel licht was, voor de rest deed die het prima vond ik ( heb verder ook niet veel verstand van telefoons ) )

Ik heb zelf het liefst de 3gs ( goedkoopst, en van mij hoeft het allemaal niet zo snel te zijn ), maar ik heb geen zin in problemen dat die uitvalt etc.

Bedankt alvast voor de tips!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-05-14, 08:28
newremco newremco is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Locatie: Zeeland
Berichten: 42
Standaard

vraag 1
de 3 zou ik laten liggen dat ding is zo sterk verouderd
vraag 2
iedere telefoon kan hardware fouten krijgen het blijft elektronica
Vraag 3
werk er even op kijk naar deukjes in de behuizing dit kan wijzen op een val
vraag 4
sluit hem aan op itunes wordt hij niet herkent is hij nep
  #3  
Oud 13-05-14, 23:33
iphane iphane is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor de tips.

Meerdere mensen met meer tips?
  #4  
Oud 14-05-14, 07:50
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Waarom een 3GS en 4S? Aangezien er ook nog een iPhone 4 is.

Er zijn:
iPhone 2G, 3G, 3GS, 4, 4S, 5, 5S.

Verder moet je de telefoon aansluiten aan een computer met iTunes. Zoals degene boven mij gezegd heeft. Dit is heel belangrijk. Hiermee weet je zeker dat je telefoon echt is.
  #5  
Oud 14-05-14, 08:19
annetteuij annetteuij is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 28
Standaard

Ik heb de 3Gs, 4 en 4S gehad.
De foto's bij 3Gs zijn van slechte kwaliteit. De 4 was sneller dan 3Gs, maar batterij liep leeg. De 4S is weer sneller dan 4 en de batterij doet het geweldig en de foto's zijn ook goed.
Ik zou bij een tweedehandse altijd een kopen waar nog gedeeltelijke garantie op zit (serienummer op apple site controleren). Er lopen veel oplichters rond..
  #6  
Oud 14-05-14, 09:56
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ik heb ook de 3Gs, 4 en 4S gehad.

Met een 3Gs, hoewel wat oud, is niks mis.
Zeker niet voor het doel waarvoor je hem wilt gebruiken. Is misschien wat langzaam in vergelijking met de daarop volgende modellen. Dat merk je natuurlijk alleen als je ook met die andere gaat "oefenen".

De foto's met een 3Gs, vergeleken met de foto's van nu, zijn slecht.

Het uitvallen van een 3Gs gebeurt alleen als
- de accu kapot is (zelf nog niet meegemaakt)
- je IEDERE keer de batterij al oplaadt als ie nog 50% of meer vol is. Dit komt vaker voor (Ook bij 4/4S). Het probleem voorkom je door de iPhone gewoon te gebruiken tot 10-20%.
Het uitvallen tgv het bovenstaande kan simpel worden hersteld.
Ikzelf heb nooit batterijproblemen gekend. Wel veel anderen geholpen eea te verhelpen.

Iedereen wil een betrouwbare telefoon, maar sommige dingen heb je niet in de hand.
Voor mij zijn de 3Gs, 4 en 4S even betrouwbaar.
Dat je op dit forum veel problemen leest en daardoor wat sceptisch wordt kan ik me voorstellen, maar dat zul je ook zijn als het Samsung, HTC whatever-forum gaat lezen. Zekerheid met hardware heb je NOOIT!

Sluit de iPhone aan op jouw pc/laptop en start iTunes. Als de iPhone niet wordt herkend, dan KAN het een faker zijn. Faketoestellen hebben vaak geen werkende kompas, de ikonen zijn vaak flets en het swipen gaat erg slecht, maar ook dat kan inmiddels zijn gewijzigd.

Vraag of het toestel simlockvrij is. Zo neen, duw de simkaart van jouw "oude" telefoon erin en kijk of je provider wordt herkend.

Vertrouw je het nog niet, neem dan iemand (vriend/collega) mee die er wel verstand van heeft.

Tja, een iPhone die Z.G.A.N. wordt aangeboden en als je het toestel bekijkt en het zit vol krassen, deuken, barsten, dan is verkoper niet echt betrouwbaar.
  #7  
Oud 14-05-14, 11:20
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Het beste en makkelijkste om te controleren of die iphone echt is is gewoon even je kaartje in het toestel doen en op het toestel naar de app store gaan en een gratis app downloaden. Als dit lukt dan weet je dat die in iedergeval op jou simkaart werkt, en de verbinding 3G/Wi-Fi ook goed is en dat het een echte Apple is.
  #8  
Oud 15-05-14, 14:20
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Ik zou een recenter model kiezen minimaal een 4 wil je er nog een paar jaar van kunnen genieten. Ik bedoel Whatsapp en andere apps eisen ook een Bepaalde ios versie. Een iphone 3gs bv werkt op maximaal ios6. Ik weet niet of je een oudere versie van whatsapp kan blijven gebruiken? Misschien dat iemand dit kan toelichten. Ik zelf twijfelde tussen een 4s en 5s maar ik wil er lang van kunnen genieten dus heb diep in de buidel getast en geen moment spijt
  #9  
Oud 17-05-14, 14:18
iaminthecloud iaminthecloud is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje Bekijk bericht
Waarom een 3GS en 4S? Aangezien er ook nog een iPhone 4 is.

Er zijn:
iPhone 2G, 3G, 3GS, 4, 4S, 5, 5S.

Verder moet je de telefoon aansluiten aan een computer met iTunes. Zoals degene boven mij gezegd heeft. Dit is heel belangrijk. Hiermee weet je zeker dat je telefoon echt is.
vergeet de 5C niett
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hoe batterij iphone 3gs testen? inma iPhone accessoires en onderdelen 3 03-03-13 11:06
Alle iDevices: Wat moet ik doen om Ipad 2 of Iphone 4s te jailbreake? laurensnr1 Jailbreak 1 12-01-12 14:59
alles wat je moet weten over je nieuwe iPhone 1.1.1 reno1 Unlock [archief] 4 25-10-07 11:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:19.