//

Hoe bedoel je corrosie ???

Hoe bedoel je corrosie ??? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op 28/04/2014 kocht ik een iPhone 4S. Geen probleem, super toestel tot voor een maand geleden de problemen begonnen... Toen ik mijn toestel wou opladen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-07-14, 18:06
Petrolleken Petrolleken is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 10
Standaard Hoe bedoel je corrosie ???

Op 28/04/2014 kocht ik een iPhone 4S. Geen probleem, super toestel tot voor een maand geleden de problemen begonnen...

Toen ik mijn toestel wou opladen met de originele kabel, dook plots de melding "dit accessoire wordt mogelijks niet herkend door uw apparaat". Bizar, doch na het klikken op de "OK" knop laadde hij zonder problemen op. Echter, na een paar dagen was het finito toen ik hem wou opladen. Ik vorige zaterdag terug naar de winkel waar ze mij een nieuwe kabel bezorgden. Toestel opgeladen doch zondag was de melding er opnieuw maar nu duurde het uren vooraleer het toestel 100% was opgeladen.

Vandaag naar de Apple Store in Gent waar de technieker mij te woord stond: "Tja mijnheer, uw toestel vertoont corrosie en dit valt niet onder de garantie. Waarschijnlijk laten vallen in het bad???"

Ondergetekende: "Neen mijnheer, niet in het bad gevallen en zelfs niet in contact gekomen met één of andere vloeistof"

Feit is dat na 3 maanden in gebruik de connector inderdaad lichte corrosie vertoont en het toestel niet onder garantie valt. Ik zweer jullie: IK HEB HET TOESTEL NIET IN CONTACT GEBRACHT MET WATER !!!

Wat staat mij nu te doen??? Ik heb geen zin om 225 euro te betalen om deze te laten herstellen maarre blijkbaar ben ik niet de enige met dat probleem...

Grtjs

Jan
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-07-14, 18:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petrolleken Bekijk bericht
Feit is dat na 3 maanden in gebruik de connector inderdaad lichte corrosie vertoont en het toestel niet onder garantie valt.
Corrosie - Wikipedia
  #3  
Oud 29-07-14, 18:58
Petrolleken Petrolleken is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 10
Standaard

En Timosha ???
  #4  
Oud 29-07-14, 19:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petrolleken Bekijk bericht
En Timosha ???
Ik heb geantwoord op de titel van jouw topic: "Hoe bedoel je corrosie ???". Lees het hoofdstuk "galvanische corrosie" ook eens.
  #5  
Oud 29-07-14, 19:16
Petrolleken Petrolleken is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 10
Standaard

Okido. Bedankt om te antwoorden op de titel maar t zou leuk zijn mocht er worden geantwoord op de inhoud
  #6  
Oud 29-07-14, 19:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Inhoudelijk?

Citaat:
Feit is dat na 3 maanden in gebruik de connector inderdaad lichte corrosie vertoont en het toestel niet onder garantie valt.
Minimaliseren van een probleem is menselijk maar verandert niets aan de aard van het probleem. Corrosie is niet te stoppen en vreet steeds sneller in.

Citaat:
Ik zweer jullie: IK HEB HET TOESTEL NIET IN CONTACT GEBRACHT MET WATER !!!
Ook een eed of meineed verandert niets aan het probleem.

Citaat:
Ik heb geen zin om 225 euro te betalen om deze te laten herstellen maarre blijkbaar ben ik niet de enige met dat probleem...
Ook als jij niet de enige met dat probleem bent verandert dat niets aan het feit dat het toestel moet hersteld worden. Die corrosie vreet zich verder in.

Laat je de herstelling door Apple uitvoeren dan krijg je verder garantie. Laat je de herstelling uitvoeren door niet geautoriseerde derden is de garantie onherroepelijk foetsie.

Succes gewenst.
  #7  
Oud 29-07-14, 20:12
Petrolleken Petrolleken is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2014
Berichten: 10
Standaard

Dus het is normaal dat alle Apple producten na 3 maanden corrosie beginnen te vertonen los van het feit of ze al dan niet in contact zijn gekomen met een vloeistof en niet meer (of met veel moeite) kunnen worden opgeladen? Misschien moet ik mijn vraag/opmerking richten aan Apple zelf zodat ze de specificaties van hun producten kunnen aanpassen in oa "na 3 maanden treedt spontane corrosie op. Gelieve hiermee rekening te houden". Nou, fijn is dat...
  #8  
Oud 29-07-14, 21:49
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

FYI: Er zijn geen Apple Stores in België.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #9  
Oud 30-07-14, 08:42
edje-ken edje-ken is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petrolleken Bekijk bericht
Okido. Bedankt om te antwoorden op de titel maar t zou leuk zijn mocht er worden geantwoord op de inhoud
Als je een goede titel kiest dan reageerd men ook direct op de inhoud.
Nu zie je deze titel en verwacht iets van een foto met overdreven corrosie of iets dergelijks.

Edje
  #10  
Oud 30-07-14, 08:56
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Wel vreemd. Ik heb meerdere iPhones gehad en geen enkele heeft ooit last gehad corrosie. Heb je je iPhone nooit meegenomen in de badkamer tijdens het douchen of zo? Of in een zeer hevige regenbui zodat je broek doornat was?
  #11  
Oud 30-07-14, 12:17
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Je hebt de iPhone 4S nieuw gekocht bij Apple? Dan is een belletje naar Apple niet verkeerd, je hebt namelijk garantie (kan zijn dat je kosten moet betalen, maar dan hou je wel de garantie zoals Timosha zegt)
  #12  
Oud 30-07-14, 15:10
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort Bekijk bericht
Je hebt de iPhone 4S nieuw gekocht bij Apple? Dan is een belletje naar Apple niet verkeerd, je hebt namelijk garantie (kan zijn dat je kosten moet betalen, maar dan hou je wel de garantie zoals Timosha zegt)
Als je garantie vervalt door corrosie betaal je dezelfde reparatiekosten als je zou betalen na je normale garantieperiode (tot € 249 voor een geheel 'nieuw' apparaat). Dan krijg je overigens 3 maanden reparatiegarantie.
  #13  
Oud 30-07-14, 23:09
randmeer randmeer is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 20
Standaard

ik dacht dat er ooit een rechtzaak was in de VS, eigenlijk het probleem wat jij net beschrijft

apple heeft toen geschikt met deze groep. (maar dat is al anderhalf jaar terug)
  #14  
Oud 31-07-14, 11:12
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Als je garantie vervalt door corrosie betaal je dezelfde reparatiekosten als je zou betalen na je normale garantieperiode (tot € 249 voor een geheel 'nieuw' apparaat). Dan krijg je overigens 3 maanden reparatiegarantie.
Corrosie na 3 maanden is wel extreem moet ik eerlijk zeggen (natuurlijk heel goed mogelijk als het toestel in aanraking is geweest met een vloeistof). Maar dit kan apple nakijken als ik me niet vergis...? Want TS zegt dat dit zeer zeker NIET het geval is...
  #15  
Oud 31-07-14, 11:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort Bekijk bericht
(natuurlijk heel goed mogelijk als het toestel in aanraking is geweest met een vloeistof).
Elke vloeistof, met H en O atomen aan boord, in de aggregatietoestand gas kan ook corrosie veroorzaken.
  #16  
Oud 31-07-14, 11:30
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Elke vloeistof, met H en O atomen aan boord, in de aggregatietoestand gas kan ook corrosie veroorzaken.
Timosha ik kan met jou geen discussie voeren want jij wint toch wel met je berg aan kennis.... alhoewel dit basis kennis is en ik hier ook aan had moeten denken....
  #17  
Oud 31-07-14, 11:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort Bekijk bericht
Timosha ik kan met jou geen discussie voeren...
Ik ga ook niet in discussie over natuurwetten want die zijn wat ze zijn.
  #18  
Oud 31-07-14, 11:44
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik ga ook niet in discussie over natuurwetten want die zijn wat ze zijn.
Touché...niks tegen in te brengen
  #19  
Oud 02-08-14, 01:03
Guest-20180928213307
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik ga ook niet in discussie over natuurwetten want die zijn wat ze zijn.


Ik volg Timosha helemaal..
  #20  
Oud 02-08-14, 08:59
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Is bij jou de vochtindicator in de dock nog wel wit?

Ik heb het ook gehad, m'n 4S dacht dat ie voortduren op een docking station was aangesloten en speelde dus geen muziek af.
Bij mij was er idd wat groene rommel te zien op de contacten. Terwijl de vocht indicator sticker in de connector nog wit was.

Kortom, dit kan vrij gemakkelijk gebeuren, denk bv aan vochtigheid doordat je je iPhone in de regen buiten vasthield oid.

Er hoeft maar net een druppeltje bij in de buurt te komen.

Ik heb toen het groene gruis weggekrabd met een tandenstoker en wel garantie gekregen in de Apple store (dus geen reseller) De medewerker keek nog met een lampje in de dock en ze zei: 'de indicator is nog wit dus het valt onder garantie'.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weet iemand welke app ik bedoel? *sneller typen maltje iPhone Apps 10 18-03-14 20:34
Hoe meer applicaties hoe trager ferrywalter iPhone algemeen 1 03-03-12 18:38
Wie weet welk app ik bedoel? jorishetbengeltje iPhone Apps 11 30-12-08 12:38
hoe achterhalen hoe iphone unlocked is fromalk Unlock [archief] 17 15-04-08 18:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:27.