Apple start batterij remplacerend voor iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door timosha Ik vrees dat je niet veel geld van Apple zal terugkrijgen voor niet originele Apple onderdelen geïnstalleerd door een niet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#21
|
|||
|
|||
Het is wel degelijk een origineel Apple onderdeel dus ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Het is niet alsof er iets verschillend zit dan wanneer een official service center hem vervangen heeft.
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
#22
|
|||
|
|||
Citaat:
In principe kunnen alleen geautoriseerde service providers originele Apple onderdelen van Apple verkrijgen. Geautoriseerde service providers hebben ook toegang tot de Apple databases om de reparatie te registreren in het Support Profile van de klant. Hoe dan ook heel veel succes gewenst met de claim. |
#23
|
||||
|
||||
geinformeert in maastricht kan hem brengen bij ivisch ben hem 2 weken kwijt .
is wel erg lang ga dus geen 2 weken wachten gr anske semienjaar de noonde zu ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 september 2014 om 15:52 ---------- maastricht wacht tijd 2 weken vind ik wel lang gr anske |
#24
|
||||
|
||||
Je hebt je iPhone het snelst terug als je hem gewoon naar een Apple Store brengt. Ik weet niet hoe het zit met APR's, maar ik denk dat een Store sneller is.
Belangrijk voor mensen die naar de Apple Store gaan: Maak eerst een afspraak op deze site! Anders word je waarschijnlijk niet geholpen voor het vervangingsproces.
__________________
Daniel |
#25
|
||||
|
||||
van maastricht naar amsterdam met de auto voor een acu is wel wat aan d dure kant
timosha hoi jong wes s dieg meschien get wat sneller get ggroetsjes anske |
#26
|
||||
|
||||
Niemand ervaring bij Apple zelf?
|
#27
|
|||
|
|||
Gisteren bij de Apple store in Amsterdam max 4 uur. Had helaas geen tijd om te wachten. Accu wordt idd eerst uitgelezen en beoordeeld. Mijn accu had minder dan 60% van de capaciteit en mag vervangen worden.
|
#28
|
|||
|
|||
Ja, er zijn mensen met ervaring in Amsterdam. Op Google+ staat een review van iemand bij de apple store amsterdam. Wordt je alleen niet blij van.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Blazez; 02-09-14 om 11:49. Reden: Lap tekst iets leesbaarder gemaakt |
#29
|
||||
|
||||
Ik hoop toch nog op wat positievere verhalen. Dit is nog weinig hoop gevend.
Volgende week maar eens een afspraak maken, of even bellen. Misschien dat er inmiddels wat ervaring is opgedaan door Apple zelf. Kan me niet voorstellen dat het plots storm loopt. |
#30
|
|||
|
|||
Wij hebben binnenkort een afspraak staan bij de apple store hiervoor. Als we geweest zijn zal ik onze bevindingen hier wel posten.
|
#31
|
||||
|
||||
Heel beneuwd, welke store? Amsterdam Den Haag of Haarlem?
|
#32
|
|||
|
|||
Amsterdam. Vandaar dat ik bovenstaande review tegenkwam toen ik aan het zoeken was. We zijn in ieder geval erg benieuwd. Hopelijk gaat het allemaal goed.
|
#33
|
|||
|
|||
Ik had hem ingeleverd bij icentre in Hengelo. Zij hebben hem voor mij opgestuurd krijg net een mailtje dat ze hem niet doorsturen omdat er een sterretje in het glas naast mijn camera zit. Zij willen dat ik een nieuwe achterkant er op laat zetten voor maar liefst 309 euro! Als dit geen oplichterij is, dan weet ik het ook niet meer. Als je de iphone openmaakt hoeft de achterkant daar echt niet onder te lijden.
Ik heb wel een ANWB verzekering voor diefstal en schade door natuurrampen/bliksem etc. Zouden zij betalen voor een evt vervanging van de achterkant? |
#34
|
|||
|
|||
Zo geweldig he die moderne tijd. Meteen roepen dat het oplichting is.
Sorry, maar Nee, het is geen oplichting. Heb je die pagina gelezen met de aankondiging ? Weet je wat daar op staat? Ik zal je een hint geven: Citaat:
Niet lullig bedoeld, maar misschien de volgende keer even wat uitgebreider lezen. Als je van te voren dit even bekeken had, had je wellicht wat kunnen overleggen. |
#35
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#36
|
|||
|
|||
Kijk, dat maakt het verhaal net weer anders (misschien handig om er meteen bij te zetten). De medewerker van iCenter zal waarschijnlijk (100%) zeker zeggen dat hij dat niet heeft verteld, heeft gezien oid.
Ik neem voor het gemak maar aan dat je geen mededeling van hem/haar hebt op schrift dat hij/zij aangeeft dat het geen probleem zou moeten zijn. Zeker omdat het juist bij de aankondiging expliciet staat denk ik (als je niets op schrift van icenter hebt) dat je geen poot hebt om op te staan. Lullig, ja. maar nog steeds geen spoor van oplichting overigens. |
#37
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#38
|
|||
|
|||
Ik zal mijn informatie ook met jullie delen. Ik ben niet blij met de service die Apple levert hierbij.
Ik heb eerste geprobeerd om hem bij de Xando in Nijmegen in te leveren. Ik schatte in dat het voor Apple makkelijk was als ik hem bij een winkel zou inleveren. Echter, dit was wel mogelijk, maar dan moesten ze wel handlingskosten rekenen. De medewerker gaf hierbij aan dat ik het ook via de website op kon geven en dan zouden ze de telefoon bij mij op komen halen. Toen ik dit via de website probeerde kreeg ik de opmerking dat dit mogelijk wel geld zou gaan kosten. Dus heb toch maar even gebeld en via een klantenservice medewerker de reparatie-aanvraag gedaan. Hij zei dat ik inderdaad in de vervangingsgroep viel. Hierbij is er met een geen woord over mogelijke andere schade aan de telefoon gesproken. Vervolgens zou UPS na een dag langs komen, dit komt dus schijnbaar neer op de volgende dag. En dan zou ik maar even op dezelfde locatie beschikbaar moeten zijn van 9 tot 19 uur. Wat een superslechte service. Dus de eerste 2 dagen misgelopen, de 3e dag gelukkig wel getroffen. Na 2 dagen krijg ik dan een berichtje dat ze de reparatie niet uit kunnen voeren omdat er beschadigingen aan mijn scherm en rand zijn. Dit kan ik ook laten repareren voor maar liefst 210,79! Op de website waren de foto's van mijn telefoon niet in te zien. Na een chatsessie met Apple hebben ze me de foto's opgestuurd, maar de beschadigingen die ze toonden waren er zeker nog niet toen ik de telefoon opstuurde. Heb geprobeerd daarover te bellen, maar de afdeling die daar over ging was al naar huis, dus ik moet nu tot maandag wachten. Les: Stuur de iphone niet naar Apple op, want ze gebruiken UPS wat echt een flut organisatie is. |
#39
|
|||
|
|||
En nog een andere les (bedacht ik me vanmiddag ook).
Voordat je je toestel uit handen geeft, maak detail foto's van het toestel. Voorkant, achterkant, zijkanten, alles. Natuurlijk met een datum oid erbij. Voor mijn part een filmpje erbij (dit is mijn iphone voordat ik hem voor die en die reparatie in de doos stop en opstuur met ....) Dan sta je (hopelijk) iets sterker in je bewijsmateriaal. Vanavond nog even doen |
#40
|
|||
|
|||
Nou, Ons verhaal van de iPhone batterij dan. Alvast sorry voor het lange verhaal, maar doe er je voordeel mee.
Vooropgesteld dat we écht problemen hebben met de batterij van het toestel (valt spontaan ineens tientallen procenten terug, is met een paar tellen ineens weer een stuk bijgeladen al hij aan het stroom gaat. Is met 30% ineens naar 16% en dan uit etcetera. Dus het serienummer opgezocht op de website en jawel, komt in aanmerking voor een vervanging. Daarna (omdat we het toestel niet 2-3 weken kwijt willen zijn) Apple customer care gebeld. Die hebben ook bevestigd dat het probleem in dit toestel zit, dat het serienummer correct is en dat de batterij vervangen kan en moet worden. Dus een afspraak gemaakt in Amsterdam (10:30) en wij vanmorgen op weg voor een dagje Amsterdam. Om 10 ging de winkel open en we waren er iets later. Over de ontvangst niets dan lof. Bij de ingang al iemand om je te helpen (u kunt zich meteen boven melden). En bovenaan de trap meteen kunnen aanmelden. We stonden in het systeem en werden meteen naar een tafel gebracht. Bij de tafel kwam even later iemand anders vragen wat hij kon doen voor ons, en nadat we vertelde dat we voor de batterij kwamen konden we met de mededeling dat ze vandaag speciaal mensen daarvoor ingepland/aanwezig hadden konden we door naar de balie. Bij de balie kwam even later een dame die eea weer aanhoorde, en ons toestel ging uitlezen (ZIE TIP 1 ONDERAAN) draaide ze haar iPad om met de mededeling dat de batterij nog 100% werkte en dat ze hem dus niet gingen vervangen ……. WACHT…… WÁT ??? Nee, de batterij was prima, en als hij leeg liep dan lag dat aan ons, aan een app die we gebruikte. Als we de batterij wilde laten vervangen dan ging dat 200 en een beetje euro kosten . . . . OK, hier werd het minder gezellig. Dus wij aangeven dat we precies weten wat er gebeurd, dat we meer dan voldoende kennis hebben om lekkende apps te detecteren, en VOORAL dat dit ook al op verschillende fora beschreven is (van de vestiging Amsterdam), en dat een ander alsnog de iPhone kon opsturen en vervangen omdat Apple customer care dat wel goed vond en aanraadde omdat de batterij gevaarlijk zou zijn. Of het nou aan het drammen lag of niet, maar de dame achter de balie vroeg waar de iPhone gekocht was (bij Apple zelf dus) en of we de bon daarvan bij ons hadden (Nee, natuurlijk niet ZIE TIP 2 beneden). Als we konden aantonen dat de iPhone bij Apple gekocht was, dan kon het hele toestel onder consumentenrecht omgeruild worden. Maar gelukkig hadden we de bon nog wel in Gmail staan. En op een laptop op een van de tafels konden we Gmail openen en de bon gelukkig terugvinden. Toen we de bon op het scherm hadden staan, kwam er weer een andere medewerker bij ons en die heeft zonder enig probleem de omruil in gang gezet. Een vervangend toestel (nieuw of refurbished, maakt niet uit) werd gehaald en ons toestel ging naar de technische dienst om te controleren of er geen reparaties met niet-Apple onderdelen gedaan waren aan het toestel. 10 minuten later konden we naar een andere tafel waar even later iemand kwam met het vervangende toestel. Netjes werd zonder enig probleem alles afgehandeld. Iedere keer is prima gevraagd of we er nog data op hadden, of we een backup hadden, of de SIM kaart er nog in zet (die werd netjes overgezet). Uiteindelijk is dus alles voor ons goed gekomen. Maar alleen omdat we het toestel bij Apple hadden gekocht en het binnen de twee jaar was. Als het toestel ergens anders was gekocht, hadden ze helemaal niets gedaan. Met gemengde gevoelens, maar wel blij dat het geregeld is verlieten we dus de zaak weer. TIP 1, voor het uitlezen is het niet handig als het toestel gewiped is. Dit moet gebeuren op een werkend toestel. Als je dus het toestel wiped (zoals op de apple site verteld wordt), loop dan even de “nieuwe iPhone procedure door” zodat je hem zo kan aanzetten TIP 2, Ga je naar de apple store en je toestel is bij Apple gekocht, neem je aankoopbewijs mee. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone start niet meer na vervanging batterij | RJS | iPhone algemeen | 10 | 05-01-18 22:35 |
probleem apple tv 2 als ik xbmc start start mijn apple tv opnieuw op | betsbowie | Apple TV - 2e generatie en 3e generatie | 8 | 07-04-13 23:43 |
iPhone: iPhone 4 (fw: 4.2.1) start niet na uitvalleen batterij | Sample86 | Jailbreak | 13 | 29-12-10 21:32 |
iphone start niet meer na batterij vervangen | Cemelli | iPhone algemeen | 1 | 05-01-10 10:30 |
|
|