//

iPhone 6 ploppend geluid op scherm

iPhone 6 ploppend geluid op scherm discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iphone 6 64GB aangeschaft in Duitsland. Echter maakt deze indien je aan de zijkant (rechts) / midden op het scherm drukt een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-09-14, 12:49
T1m's schermafbeelding
T1m T1m is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 184
Standaard iPhone 6 ploppend geluid op scherm

Ik heb een iphone 6 64GB aangeschaft in Duitsland.

Echter maakt deze indien je aan de zijkant (rechts) / midden op het scherm drukt een ploppend geluid.
Online zoeken wijst uit dat die bij de 5c ook vaak het geval was en dat dit komt door loslatende lijm.
Ik heb AppleCare+ (deze is wel pas vanaf komende vrijdag geldig in NL) maar zal dan wel even naar de applestore gaan voor vervanging.

Meer mensen hier last van?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 september 2014 om 12:45 ----------

Hier een filmpje met het hetzelfde probleem (wel op een 5) maar dan is misschien duidelijk wat ik bedoel.

iPhone 5 Glass Clicking Problem - YouTube

Laatst gewijzigd door T1m; 22-09-14 om 13:04.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-09-14, 13:54
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Nice...zag wel bij de 'valtesten' dat de zijkant van het scherm (ter hoogte van de aan/uit knop) bol kwam te staan. Ben bang idd dat dit de lijm is....ben ik blij dat ik pas maart de iPhone 6 64GB koop...

Hoop wel voor jou dat het opgelost gaat worden!! Let us know
  #3  
Oud 22-09-14, 14:18
T1m's schermafbeelding
T1m T1m is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort Bekijk bericht
Nice...zag wel bij de 'valtesten' dat de zijkant van het scherm (ter hoogte van de aan/uit knop) bol kwam te staan. Ben bang idd dat dit de lijm is....ben ik blij dat ik pas maart de iPhone 6 64GB koop...

Hoop wel voor jou dat het opgelost gaat worden!! Let us know
Had ik ook gezien, is ook de kant van de aan/uit knop inderdaad.

Zoals gezegd heb AppleCare+ en het toestel is net 1 week oud dus valt nu binnen alle mogelijke garanties. Apple kenende zal het gewoon een swap worden.

Ik laat jullie wat weten.
  #4  
Oud 22-09-14, 21:36
T1m's schermafbeelding
T1m T1m is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 184
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=fSu3uU4OuIA

Bijhorende video
  #5  
Oud 22-09-14, 22:12
berghmenneke berghmenneke is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 1
Standaard

Hoi
Ik heb dit ook gehad bij mijn iphone 5.
Ben toen naar de store amsterdam gegaan en zij hebben hem onder garantie vervangen.
Succes
  #6  
Oud 23-09-14, 19:09
KevinKrill KevinKrill is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Kerkrade
Berichten: 94
Standaard

Heb dit ook. Vrijdag even contact opnemen met Apple support.
  #7  
Oud 24-09-14, 19:34
KevinKrill KevinKrill is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Kerkrade
Berichten: 94
Standaard

Vanmiddag even naar Apple store in Keulen gereden. meteen een nieuw toestel gekregen.
netjes geregeld. reserve kopie teruggezet in de store en weer naar huis.
  #8  
Oud 25-09-14, 00:42
T1m's schermafbeelding
T1m T1m is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 184
Standaard

Goed om te horen. Zeiden ze nog iets? Of gewoon meteen vervangen?
Ik ga vrijdag naar de Store in Amsterdam ben benieuwd.

Rare is dat het soms gewoon helemaal weg is en dan paar uur later weer terug is. Hoop dat ik het wel kan demonstreren in de apple store. Anders laat ik het filmpje wel zien
  #9  
Oud 25-09-14, 15:20
KevinKrill KevinKrill is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Kerkrade
Berichten: 94
Standaard

Ik had het klikken constant.
De medewerker die ik had had dit nog niet live gezien maar wel van gehoord. (Meeting start werkdag).

Voor deze gevallen hebben ze een voorraad klaar staan om direct om te ruilen.

Binnen 10min weer buiten.
  #10  
Oud 26-09-14, 10:45
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Ik heb vorige week zaterdag ook de iPhone 6 gekocht in Oberhausen, en kwam gisteren tot de ontdekking dat ik hetzelfde probleem heb.
Links bovenin ter hoogte van de volume knoppen zit er speling in het scherm en maakt een klikkend geluid als ik op het scherm druk.
Heel irritant.
Ik heb geen Applecare maar gelukkig is dat niet nodig voor de garantie.
Sinds een tijdje kun je gewoon binnenlopen bij welke Applestore dan ook als je de iphone in Europa hebt gekocht.
Helaas is het bij het filiaal in Haarlem pas volgende week donderdag mogelijk om langs te komen, maar ik ga morgen maar gewoon zonder afspraak langs om het probleem voor te leggen.
Het toestel is nog geen week oud dus ik neem aan dat ze deze wel gewoon meteen vervangen, mits er voorraad is!
  #11  
Oud 27-09-14, 01:46
T1m's schermafbeelding
T1m T1m is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 184
Standaard

Vandaag mijn iPhone kunnen omruilen, het duurde even omdat ze alles nog moesten zoeken. Je krijgt indien je hem niet in NL gekocht hebt niet 1 op 1 een nieuwe. Dus niet doos compleet inleveren en andere doos meekrijgen.

Je krijgt een zogenoemd refurbished model terug. Echter omdat er binnen 1 week niet te spreken is van refurbish zijn die gewoon nieuwe toestellen. Je houdt dus eigen doosje en accessoires.





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AeronNL Bekijk bericht
Ik heb vorige week zaterdag ook de iPhone 6 gekocht in Oberhausen, en kwam gisteren tot de ontdekking dat ik hetzelfde probleem heb.
Links bovenin ter hoogte van de volume knoppen zit er speling in het scherm en maakt een klikkend geluid als ik op het scherm druk.
Heel irritant.
Ik heb geen Applecare maar gelukkig is dat niet nodig voor de garantie.
Sinds een tijdje kun je gewoon binnenlopen bij welke Applestore dan ook als je de iphone in Europa hebt gekocht.
Helaas is het bij het filiaal in Haarlem pas volgende week donderdag mogelijk om langs te komen, maar ik ga morgen maar gewoon zonder afspraak langs om het probleem voor te leggen.
Het toestel is nog geen week oud dus ik neem aan dat ze deze wel gewoon meteen vervangen, mits er voorraad is!
  #12  
Oud 27-09-14, 09:27
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AeronNL Bekijk bericht
Ik heb vorige week zaterdag ook de iPhone 6 gekocht in Oberhausen, en kwam gisteren tot de ontdekking dat ik hetzelfde probleem heb.
Links bovenin ter hoogte van de volume knoppen zit er speling in het scherm en maakt een klikkend geluid als ik op het scherm druk.
Heel irritant.
Ik heb geen Applecare maar gelukkig is dat niet nodig voor de garantie.
Sinds een tijdje kun je gewoon binnenlopen bij welke Applestore dan ook als je de iphone in Europa hebt gekocht.
Helaas is het bij het filiaal in Haarlem pas volgende week donderdag mogelijk om langs te komen, maar ik ga morgen maar gewoon zonder afspraak langs om het probleem voor te leggen.
Het toestel is nog geen week oud dus ik neem aan dat ze deze wel gewoon meteen vervangen, mits er voorraad is!
Whaaaaaaaaa...ik heb dit ook..heb de mijne ook uit oberhausen sinds vorige week vrijdag..ook bij de volumeknoppen, ploppend geluid.., links bovenin..

Hoe nu aan te pakken? Woon in Drenthe, alle Apple Stores in NL zijn voor mij 2uur plus rijden..oberhausen is ook 2 uur rijden, daar naar terug gaan het beste? Ben daar nog nooit geweest, iemand heeft de iPhone voor me meegenomen vorige week...

Gezien het ook mijn zakelijke tel is, krijg ik gelijk een nieuwe mee? kan geen dag zonder eigenlijk...

Edit..gewoon binnenlopen of afspraak maken? Ik zou niet eerder dan à.s dinsdag heen kunnen...
__________________
You don't know what you've got untill it's gone....

Laatst gewijzigd door pdavie2311; 27-09-14 om 09:40.
  #13  
Oud 27-09-14, 12:49
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T1m Bekijk bericht
Vandaag mijn iPhone kunnen omruilen, het duurde even omdat ze alles nog moesten zoeken. Je krijgt indien je hem niet in NL gekocht hebt niet 1 op 1 een nieuwe. Dus niet doos compleet inleveren en andere doos meekrijgen.

Je krijgt een zogenoemd refurbished model terug. Echter omdat er binnen 1 week niet te spreken is van refurbish zijn die gewoon nieuwe toestellen. Je houdt dus eigen doosje en accessoires.
Goed om te horen!
Ik kom net bij de Apple Store in Haarlem vandaan en was een beetje teleurgesteld dat ik het toestel inderdaad niet 1 op 1 kon omruilen, ondanks dat het toestel pas een week oud is.
Helaas hadden ze nog geen refurbished toestellen liggen, maar heb voor aankomende donderdag een afspraak bij de Genius Bar en volgens de manager hebben ze de toestellen dan hoogstwaarschijnlijk wel binnen.
Ik ga er ook van uit dat dit eigenlijk gewoon nieuwe toestellen zijn aangezien de iPhone 6 pas een week uit is.
Geen problemen meer met het scherm?
  #14  
Oud 27-09-14, 14:41
Edwardfotografie Edwardfotografie is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 105
Standaard

Vraagje: was dit 'ploppen' meteen vanaf het begin?
In dat geval wil ik het namelijk controleren in de winkel als ik er een koop.
  #15  
Oud 27-09-14, 17:42
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwardfotografie Bekijk bericht
Vraagje: was dit 'ploppen' meteen vanaf het begin?
In dat geval wil ik het namelijk controleren in de winkel als ik er een koop.
Bij mij niet, het begon pas na een week.
Maar misschien is het me niet eerder opgevallen en was het er al wel vanaf het begin, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk!
  #16  
Oud 27-09-14, 19:46
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T1m Bekijk bericht
Goed om te horen. Zeiden ze nog iets? Of gewoon meteen vervangen?
Ik ga vrijdag naar de Store in Amsterdam ben benieuwd.

Rare is dat het soms gewoon helemaal weg is en dan paar uur later weer terug is. Hoop dat ik het wel kan demonstreren in de apple store. Anders laat ik het filmpje wel zien
Eens!! Nu is het even weg? What To do? Terug gaan gewoon? Wil niet overkomen als een zeurderd...
  #17  
Oud 28-09-14, 10:14
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

klinkt raar, maar laat iemand een film maken van je telefoon??
begin met de info scherm zodat de genius kan zien dat het ook hetzelfde type en nummer is, en dan het scherm laten ploppen...
dan naar apple en als je scherm niet plopt uitleggen dat je er een video van hebt en dat het soms wel en soms niet zo is..

zou kunnen komen door verschillende vochtgehaltes??? dat lijm wel of niet lekker pakt en daardoor scherm wel of niet plopt??
who knows.
  #18  
Oud 28-09-14, 14:47
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T1m Bekijk bericht
Goed om te horen. Zeiden ze nog iets? Of gewoon meteen vervangen?
Ik ga vrijdag naar de Store in Amsterdam ben benieuwd.

Rare is dat het soms gewoon helemaal weg is en dan paar uur later weer terug is. Hoop dat ik het wel kan demonstreren in de apple store. Anders laat ik het filmpje wel zien
Wat jij moet doen is dit aangeven, en day je er erg aan irriteert, dat dit niet mag optreden. Dan vervangen ze uhm voor je.

Niet te soft zijn.
  #19  
Oud 28-09-14, 15:40
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Ik heb dat ook gehad mijn 5. Dat heeft een paar weken geduurd waarin het steeds minder werd. Uiteindelijk was het compleet verdwenen. Je kunt het dus een aantal weken aanzien alvorens je terug gaat naar de Apple Store. Aangezien je toch AppleCare+ hebt, heb je nog genoeg tijd om terug te gaan!
  #20  
Oud 28-09-14, 20:24
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Zelfde probleem hier, voornamelijk links onderin. Met de iPhone 5 had ik dit ook. Beetje jammer dit weer. Gaat mij weer tijd kosten om het om te ruilen. Garantie zit er sowieso op, maar ik denk dat ik het complete pakket ga omruilen.
Reageren

Labels
iphone6 lijm geluid



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel ringtone geluid, geen sms geluid of mail geluid en ontgrendel geluid Yaron Ringtones en Wallpapers 29 18-10-14 13:20
iPhone 5S scherm maar klikkend geluid CoeXisT iPhone algemeen 2 02-04-14 08:55
iphone 4s Geluid valt weg na het plaatsen van scherm yourick iPhone algemeen 0 05-12-13 11:19
Geluid van meldingen minuten na melding in scherm BartB iPad algemeen 4 30-01-12 20:19
Geluid aan met scherm uit borgqueenx iPhone algemeen 6 28-11-08 22:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:37.