//

iPod Touch 4g batterijprobleem

iPod Touch 4g batterijprobleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPod Touch 4de generatie, met iOS 6.1.6 en heb een raar probleem en vind de oorzaak maar niet. De batterij loopt leeg, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-09-14, 22:11
dafonehacker dafonehacker is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 4
Standaard batterijprobleem

Ik heb een iPod Touch 4de generatie, met iOS 6.1.6 en heb een raar probleem en vind de oorzaak maar niet. De batterij loopt leeg, op de batterij monitor in 'Instellingen' staat 'Gebruik' veel hoger dan werkelijk, zelfs bijna even hoog als 'Stand-by'. De iPod gaat dus weinig/niet in stand-by, ook al gebruik ik hem een hele dag niet, en loopt zeer snel leeg.
Ja ik heb al een restore via iTunes geprobeerd, maar dat hielp niet. Wel opmerkelijk: als ik bij het setup-proces geen Apple account ingaf, werkte de batterij normaal (dus geen hardware probleem, maar vanaf ik met mijn account inlog blijft ie constant actief, zelfs als er geen (echt geen, 0) apps op staan. Enkel het Apple account (iCloud, iTunes, email,...)
Ik denk dus dat de iPod iets probeert te downloaden ofzo, maar heb geen idee wat. Heb al geprobeerd auto-downloaden voor apps en muziek uit te zetten, hielp niet.

Heeft iemand dit al meegemaakt of weet een oplossing/oorzaak?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door dafonehacker; 04-10-14 om 14:49.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-10-14, 14:47
dafonehacker dafonehacker is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 4
Standaard

bump......
  #3  
Oud 04-10-14, 15:54
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Het ligt waarschijnlijk aan een van je Apps. Als je Wi-Fi uitzet, blijft je iPod dan nog steeds 'in gebruik' ?
  #4  
Oud 04-10-14, 19:53
dafonehacker dafonehacker is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 4
Standaard

Zoals ik al zei, er staan geen Apps op, 0. Ik denk dat het iets te maken heeft met het Apple account. Denk niet dat hij in vliegtuigmodus draint, zal het eens checken.
  #5  
Oud 20-11-14, 20:55
dafonehacker dafonehacker is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 4
Standaard

Heb gevonden wat het probleem was maar heb nu een nog erger batterij probleem.
Het bleek dat het mn Wi-Fi-netwerk was die de iPod constant wakker hield. Heb sinds kort namelijk een nieuwe d-link router geïnstalleerd naast mijn vorig Wi-Fi-netwerk van de router van Telenet. De d-link houdt mij iPod constant wakker, maar de Telenet Wi-Fi werk wel goed... Weet iemand hoe dit komt?

Nu heb ik het probleem dat de batterij helemaal fout gekalibreerd is. Als ik hem uittrek, zelfs na een hele nacht op te laden, valt hij meestal na +-5 minuten internetgebruik uit. Ik kan hem wel blijven inschakelen maar hij valt constant weer uit, maar toont nooit dat scherm dat de batterij te leeg is om aan te schakelen, dus ik denk dat de batterij niet echt leeg is, maar slecht gekalibreerd. Als ik hem gebruik zonder Wi-Fi gaat hij wel langer mee, dus ik denk dat iOS nog altijd denk dat de Wi-Fi de batterij draint...

Ik heb hem al verschillende keren een iTunes reset gedaan, proberen te kalibreren,... maar allemaal tevergeefs.

Weet iemand een goede manier om de batterij volledig te kalibreren?

Alvast bedankt.
Reageren

Labels
apple account, batterij, ios 6.1.6, ipod 4g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipod touch3g geeft aan dat het een ipod touch 2g is erik1995 iPhone algemeen 3 07-10-10 17:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.