//

iPhone 6: batterij snel leeg en erg warm

iPhone 6: batterij snel leeg en erg warm discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Sinds een paar weken heb ik (na lang wachten) de iPhone 6 (64gb) in mijn bezit. Ik heb de telefoon voor 800,- gekocht ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-10-14, 13:34
Mike90 Mike90 is offline
• iOS 8.1
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 3
Standaard iPhone 6: batterij snel leeg en erg warm

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heb ik (na lang wachten) de iPhone 6 (64gb) in mijn bezit. Ik heb de telefoon voor 800,- gekocht bij Apple dus de verwachtingen lagen hoog. Helaas worden die niet waargemaakt..

Vrij snel viel mij al op dat de batterij niet bijzonder lang mee ging. Ten opzichte van mijn oude 4S was er weinig verschil, en al zeker niet in positieve zin.
Dat waren de eerste dagen met enkel instellen en verder weinig gebruik.

Enkele dagen daarna gebruikte ik mijn telefoon wat meer voor de dagelijkse zaken. Dwz: muziek luisteren via aparte app, whatsapp, safari en de binckbank app. Muziek gebruik ik daarbij het meeste: tijdens het reizen luister ik volop, dat is per dag zo'n drie uur. Verder gebruik ik vrijwel niks (geen facebook, twitter of games)
Laat ik daarbij nog opmerken dat ik met mijn 4S prima de dag door kon komen. Om 07.00 uur van de lader betekende dat hij rond een uur of 19.00 uur weer moest laden.

Mijn 6 daarentegen.. Die haalde ik ook rond 07.00 van de lader. Met Anderhalf uur muziek luisteren was er nog maar 35% van de batterij over. En daar moest ik het de rest van de dag mee doen.

Via internet, oa deze website, kwam ik wel 30 tips tegen om de batterij langer mee te laten gaan.
Alle extra foefjes staan dus nu uit. Dit werkt een klein beetje. Ik ben eigenlijk van mening dat een telefoon met zoveel functies wel de kracht zou moeten hebben om dit te kunnen gebruiken. Mijn 4G staat bijvoorbeeld ook maar uit. Deze iPhone is nu net zo bijzonder als een Nokia3310 maar dan met internet.
Het resultaat van deze bezuiniging? Vandaag, na weer anderhalf uur muziek luisteren (gebruik 2,0 h / stand-by 2h22m), is de batterij 50%. Bijzonder teleurstellend als je het mij vraagt.

Daarbij komt, tot slot, dat de telefoon best heel erg warm wordt. Als ik alles uit zet en de telefoon laat rusten koelt hij wel snel af. Ook dit heb ik nog nooit meegemaakt met andere telefoons..


Goed, dat was een lang verhaal. Graag wil ik jullie advies, ik geloof dat jullie hier meer verstand hebben van dergelijke zaken dan ik. Wat te doen in deze situatie? Is dit normaal en stel ik me aan? Of moet deze telefoon per direct terug naar Apple?

Alvast erg bedankt voor de moeite en het antwoord.

Groeten, Mike
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-14, 13:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike90 Bekijk bericht
Alvast erg bedankt voor de moeite en het antwoord.
Zonder dank:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...snel-leeg.html
  #3  
Oud 22-10-14, 13:39
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Heb je een backup terug gezet ?, zo ja zou eerst eens beginnen zonder back-up, dus feen herstel via Itunes doen dan daarna zelf je apps handmatig terug zetten, dan eens kijken hoe het dan gaat.
  #4  
Oud 22-10-14, 14:13
Mike90 Mike90 is offline
• iOS 8.1
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 3
Standaard

Hartelijk dank voor de snelle reacties!

@ timosha:
Het forum heb ik doorgelezen. Echter heb ik mijn telefoon als nieuw ingesteld. Ook alle extra's staan uit. Ook de tips van scottyloveless website over de 'Battery drain' heb ik doorlopen. Alles staat nu uit. Ik heb het gevoel dat de leegloop komt door m'n muziekapp.. Met m'n 4S had ik nooit problemen dus toch blijft dat dan vreemd..

@ daveensannie
Deze iPhone heb ik geheel opnieuw ingesteld. Zelf m'n contacten heb ik opnieuw ingevoerd om de oude en foute er uit te halen. De telefoon zou dus helemaal schoon moeten zijn zo zonder een oude back up.

Misschien toch maar weer terug naar m'n 4s dan. Deze telefoon kan het blijkbaar niet aan. Inmiddels ben ik alweer 15% lichter met een beetje muziek en deze reactie.. :s

Nogmaals dank.
  #5  
Oud 22-10-14, 14:16
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Hoezo misschien terug naar je 4S? Wat heb je ermee gedaan waardoor je geen garantie meer hebt?
  #6  
Oud 22-10-14, 14:26
Mike90 Mike90 is offline
• iOS 8.1
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 3
Standaard

@affinity

Nee niks bijzondere, dus nog wel garantie. Echter ben ik bang dat het probleem een muziekapp is.. Dus dan zal een nieuwe 6 geen oplossing bieden. Maar m'n 4S kon het altijd makkelijk aan.
Helaas is de wachttijd bij Apple minstens 10 minuten à 0,40.
  #7  
Oud 22-10-14, 15:09
leandertjee leandertjee is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike90 Bekijk bericht
@affinity

Nee niks bijzondere, dus nog wel garantie. Echter ben ik bang dat het probleem een muziekapp is.. Dus dan zal een nieuwe 6 geen oplossing bieden. Maar m'n 4S kon het altijd makkelijk aan.
Helaas is de wachttijd bij Apple minstens 10 minuten à 0,40.
zal wel gewoon een bugje zijn of misschien een kapotte batterij

-ik zal eerst resetten en ios 8.1 erop zetten.

werkt dit niet

-Flikker die muziek app er voor een paar dagen af en kijk of dit de oorzaak is, zo ja kijk in de instellingen van die app, misschien blijft die in de achtergrond iets raars doen.

Nog niet opgelost?

-ga naar apple of bel ze op voor een oplossing (nieuwe iphone)

(en bellen is btw gratis: 0800 0201 581)
  #8  
Oud 22-10-14, 17:04
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard

Stream je de muziek of heb je die via iTunes er op gezet?
  #9  
Oud 22-10-14, 17:58
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike90 Bekijk bericht
@affinity

Nee niks bijzondere, dus nog wel garantie. Echter ben ik bang dat het probleem een muziekapp is.. Dus dan zal een nieuwe 6 geen oplossing bieden. Maar m'n 4S kon het altijd makkelijk aan.
Helaas is de wachttijd bij Apple minstens 10 minuten à 0,40.
Een 6 is beter en sneller dan de 4S , dus ik vermoed dat de 6 dat appje zeker zal aankunnen...

Om nog maar te zwijgen van de batterij die minstens 2 keer zo goed is...
  #10  
Oud 22-10-14, 18:08
m4rtijn76 m4rtijn76 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Dronten
Berichten: 93
Standaard

Post even een screenshot van je batterijverbruik:
Instellingen > Algemeen > Gebruik > Batterijgebruik
  #11  
Oud 30-11-14, 19:57
RealTechCompany RealTechCompany is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 1
Smile Wat ik heb gedaan

Hallo iedereen. Ik had hetzelfde probleem.
Wat ik heb gedaan:

Ik heb mijn iCloud van mijn iphone af gehaald. Let op! Je kan hierdoor contacten kwijtraken.
Mijn telefoon werd ook warm en ik wist niet wat ik moest doen totdat ik icloud verwijderde. Ik hoop dat dit gaat werken
  #12  
Oud 30-11-14, 23:03
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik zou even terug gaan naar Apple, zij kunnen zien/checken of je batterij slecht is.
  #13  
Oud 06-12-14, 15:04
Marli Marli is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 2
Standaard

Hallo,

Heb ook sinds kort een iphone 6 64 gb, muziek via itunes op me telefoon gezet maar als ik de muziek afspeel middels de standaard muziek app gaat mijn batterij ook heel snel leeg, het ligt niet aan de batterij denk ik maar aan de app. Al meer bekend over dit probleem?
  #14  
Oud 23-12-14, 20:43
Marli Marli is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 2
Standaard

Hoi, ik vroeg me af of jouw probleem met het snel leeglopen van de batterij door muziek luisteren al opgelost is? Heb namelijk hetzelfde probleem.

Gr. Marli
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S wordt warm en batterij heel snel leeg na update iOS 7 SNR iPhone algemeen 45 11-04-14 21:08
iPad 3 wordt warm en batterij is snel leeg Baggeraar iPad algemeen 1 18-11-13 15:26
Iphone na update erg heet en batterij snel leeg. squirtyorange iPhone algemeen 1 10-10-13 10:26
iPhone 4s wordt warm na update iOS6 en batterij loopt snel leeg Duffa iPhone algemeen 14 22-02-13 21:37
iphone4 word erg warm en accu gaat snel leeg romer70 iPhone algemeen 6 08-02-11 15:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.