//

Update - jailbreak restanten

Update - jailbreak restanten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb IOS 7.0.4 op mijn iphone 5 staan en wil upgraden naar IOS 8.1. Mijn iphone is gejailbreaked. Ik heb in verschillende topics gelezen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-11-14, 14:33
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard Update - jailbreak restanten

Ik heb IOS 7.0.4 op mijn iphone 5 staan en wil upgraden naar IOS 8.1.

Mijn iphone is gejailbreaked. Ik heb in verschillende topics gelezen dat het bij de installatie van een nieuwe firmware op een gejailbreaked toestel aangewezen is om na de upgrade géén reservekopie terug te zetten. Dit omdat er jailbreak restanten in de reservekopie zitten, die de iphone kunnen "bevuilen".

Ik wil ook vermijden dat de map "Overige" meegaat bij de upgrade. Vandaar dat ik liever geen reservekopie terug zet.

Nu heb ik wel oren naar dit advies, maar anderzijds wil ik na de upgrade naar IOS 8.1 wel mijn contacten, agenda-items, notities, foto's, enz. terug op de iphone zetten.

Hoe kan ik dit doen zonder gebruik te maken van een reservekopie? Ik wil geen gebruik maken van Icloud.
Is er geen mogelijkheid om via iFile bepaalde bestanden/mappen (de “vervuilende”) uit mijn iphone te verwijderen en toch een reservekopie te maken en nadien terug te zetten?

Bovendien bevatten bepaalde apps ook info die ik na de upgrade ook terug wil. Zo gebruik ik bv. de notitie-app Clear, en deze bevat een hele reeks notities. Als ik mijn iphone synchroniseer met iTunes en na de upgrade naar IOS 8.1 de apps via iTunes terug op de iphone zet, worden de notities in deze app dan bewaard en terug gezet?

Ik heb ook nog een andere vraag.

Ik ga mijn iPad Air ineens ook upgraden naar IOS 8.1. Hoe zit dat nu als ik 2 ios-toestellen synchroniseer met iTunes? Onthoud itunes welke apps op welk toestel geïnstalleerd stonden?

Laatste vraag: is er al info over een eventuele jailbreak van IOS 8.1.1? Want als die kan gejailbreaked worden, wacht ik ineens op IOS 8.1.1 vooraleer te upgraden.


Dank!

Laatst gewijzigd door belgiumiphone; 06-11-14 om 14:45.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-11-14, 18:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Jouw probleem kan opgelost worden met iBackupBot. Met dat programma kan je de jailbreak restanten slopen uit de iTunes backup. Ik heb dat een paar keer gedaan omdat ik steeds problemen had met jailbreak restanten op een nieuwe iPhone.

Je moet wel weten welke tweaks je gebruikt hebt. De meeste jailbreak instellingen en property lists zijn makkelijk te vinden. Andere dan weer niet. Het is dus wel een beetje zoeken.

iBackupBot - iTunes Backup Manager for iPhone, iPod Touch, iPad

Als de jailbreak restanten verwijderd zijn kan je de iTunes backup terugzetten met een synchronisatie en heb je ook alle data van de apps terug.

Succes gewenst.
  #3  
Oud 07-11-14, 19:00
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Probeer eerst met iLexrat alle restanten van je cydia apps te verwijderen.
Dan hoef je met het progje van timosha niet zo veel meer te zoeken.

Dat appje werkt uitstekend.
Ondertussen is het ook voorzien van een UI zodat er maar een paar klikken nodig zijn.

How to use iLEX RAT to restore your jailbroken device back to ?stock?

Laatst gewijzigd door Bomans; 07-11-14 om 19:13.
  #4  
Oud 07-11-14, 19:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Probeer eerst met iLexrat alle restanten van je cydia apps te verwijderen.
Dat kan ook maar iLexrat of Semi Restore gaat geen property lists verwijderen die niet staan waar ze moeten staan. Sommige jailbreak devs houden zich niet aan de conventies van de Debian Package Manager (dpkg).

Maar die appjes verminderen in ieder geval het zoekwerk in de backup.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Jailbreak + Update Svenkras Jailbreak 1 27-02-11 12:42
Alle iDevices: Wat gebeurt er als je Jailbreak update naar nieuwe jailbreak? gserban Jailbreak 5 11-11-10 08:44
iPhone: Restanten jailbreak naar update MacRub Jailbreak 7 11-09-10 23:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:32.